Het gaat slecht met mijn nieuwe RNS510 in een GOLF VI!
Alle functies werkten eerst aanvankelijk prima behalve dan sinds kort de NAV functie. Na het kiezen van een reisdoel start alles normaal. Echter nadat ca. één minuut het reisdoel wordt gevolgd, "bevriest" het MAP beeld en daarbij stopt de evt. spelende muziekbron. De boel slaat dus vast. Na weer een volgend minuutje in deze "bevriesstand", waarbij ook de knoppen niet meer reageren, valt het apparaat uit (op zwart!) Na wéér enige minuten start de hele tent AUTOMATISCH op inclusief het VW LOGO. Nadien speelt de muziek weer vrolijk verder waar ze gebleven was en het MAP beeld volgt weer keurig de GPS positie van de auto. Het reisdoel volgen is dan gestopt.
Al nadenkend en experimenterend heb ik de originele NAV DVD maar eens in het apparaat gedaan en jawel.....via de, dan meedraaiende, NAV DVD (V3) werkt wél alles weer stabiel.
Duidt dit nu op een defecte HDD? Kan ik de eerdere op de HDD gekopieerde NAV DVD gegevens mogelijk deleten en nadien bewust opnieuw naar de HDD kopiëren? Een bewuste "3 knoppen drukken" reboot mocht niet baten.
Mogelijk is nog van belang dat ik in de voorafgaande dagen 1,2 GB aan Mp's naar de HDD heb gekopieërd.
Wie heeft een oplossing en heeft enig idee ? Ik baal enorm.
RNS510 navigatie defect?
-
- New Member
-
- Senior Member
Al eerder had je problemen http://www.navigatiehelpsite.nl/Forum/v ... 3795#73795 , die worden kennelijk alsmaar erger.
Mijn advies zou zijn: er een ritje naar de VW dealer aan spenderen. Laat hem het probleem maar oplossen.
Groet,
JW
Mijn advies zou zijn: er een ritje naar de VW dealer aan spenderen. Laat hem het probleem maar oplossen.
Groet,
JW
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- New Member
Na een ochtend een paar uur probleemloos rijden uitsluitend op de Nav DVD, in de middag nog eens geprobeerd of de Hdd nog steeds weigerde. Tot mijn verbazing en opluchting lijkt het probleem opgelost. Vraag me alleen niet hoe.... De VAG dealer gaat volgende week de boel eens "UITLEZEN". 't Blijft een wondere wereld met al die bits en bites.
Hide post links |
-
- Senior Member
Aan dat uitlezen zul je misschien niet alle ogetreden fouten kunnen herleiden.
Dat is het vervelende van vastlopers, dan werkt er helemaal niets meer ook geen foutenregistratie!
Probeer absoluut de unit te laten vervangen
Dat is het vervelende van vastlopers, dan werkt er helemaal niets meer ook geen foutenregistratie!
Probeer absoluut de unit te laten vervangen
Vragen & antwoorden mbt navigatie svp via het forum, niet per Privé-Bericht of E-Mail
-- Mededeling: Gerritje is op 23-03-2012 te Oosterhout overleden --
-- Mededeling: Gerritje is op 23-03-2012 te Oosterhout overleden --
Hide post links |
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Statistieken
- Laatste bericht
-
-