Ik heb een Carin 520/522 systeem gekregen. Eigenlijk wilde ik deze gaan inbouwen in mijn Defender 110 maar het 'verplicht' aansluiten van de km-puls houdt mij nog even tegen.
Nu wil ik ook graag een achteruitrij camera installeren en ik vraag me af of ik de monitor (22SY409/00) standalone kan aansluiten en er dan een camara op kan aansluiten ??
Zo ja, hoe krijgt de monitor voeding ?
en waar moet ik allemaa op letten ??
Gr
Erwin
http://home.wanadoo.nl/eterriet[quote][/quote]
achteruitrijcamera op 22SY409/00 ??
-
- New Member
-
- Senior Member
Als je even 22SY409/00 als zoekterm ingeeft bij de SEARCH vind je een heleboel info over deze monitor.
Daarbij kwam ik er eentje tegen waarin over een MM4900 monitor gesproken wordt, dat is niet juist. De 409 komt qua aansluitingen overeen met de MM5000, hij heeft alleen een andere impedantie (50 ipv 75 Ohm) waardoor de kleuren overstuurd worden als je 'm op een PC 5000 aansluit.
Groet,
JW
Daarbij kwam ik er eentje tegen waarin over een MM4900 monitor gesproken wordt, dat is niet juist. De 409 komt qua aansluitingen overeen met de MM5000, hij heeft alleen een andere impedantie (50 ipv 75 Ohm) waardoor de kleuren overstuurd worden als je 'm op een PC 5000 aansluit.
Groet,
JW
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Senior Member
Als de Defender van na maart 1996 is kun je het snelheidssignaal heel makkelijk achter het instrumentenpaneel aftakken:
Am Kombiinstrumente, am 10-PIN Stecker, Kabelfarbe schwarz-rot
Mocht je de monitor Stand Alone willen gebruiken dan zul je niet ver komen. Ik weet namelijk niet of deze monitor eigenlijk wel een aparte Composiet-ingang heeft aan de zijkant en dan is aansluiting via een PC nodig.
Ook in combinatie met de PC heb je namelijk altijd een interface nodig die het signaal van de achteruitrijcamera op de monitor zet. Bovendien is daarvoor nodig dat je de achteruitrijsignalering ook naar de computer voert. De interface en de computer zorgen voor de doorvoer en voeding van de benodigde signalen.
Of je met zo'n oud en traag systeem als een Carin nog veel kosten moet gaan maken zul je zelf moeten beslissen. Maar een interface kost alleen al € 90 en kosten voor een redelijke camera komen daar nog bij. Dan zit je al dik over de € 200
Am Kombiinstrumente, am 10-PIN Stecker, Kabelfarbe schwarz-rot
Mocht je de monitor Stand Alone willen gebruiken dan zul je niet ver komen. Ik weet namelijk niet of deze monitor eigenlijk wel een aparte Composiet-ingang heeft aan de zijkant en dan is aansluiting via een PC nodig.
Ook in combinatie met de PC heb je namelijk altijd een interface nodig die het signaal van de achteruitrijcamera op de monitor zet. Bovendien is daarvoor nodig dat je de achteruitrijsignalering ook naar de computer voert. De interface en de computer zorgen voor de doorvoer en voeding van de benodigde signalen.
Of je met zo'n oud en traag systeem als een Carin nog veel kosten moet gaan maken zul je zelf moeten beslissen. Maar een interface kost alleen al € 90 en kosten voor een redelijke camera komen daar nog bij. Dan zit je al dik over de € 200
Vragen & antwoorden mbt navigatie svp via het forum, niet per Privé-Bericht of E-Mail
-- Mededeling: Gerritje is op 23-03-2012 te Oosterhout overleden --
-- Mededeling: Gerritje is op 23-03-2012 te Oosterhout overleden --
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Statistieken
- Laatste bericht
-
-