lampie wel of niet ???

keumes
Junior Member
Junior Member

lampie wel of niet ???

Bericht door keumes »

vraagje ......: hoort het rode lampje aan de zijkant van de tmc MT5010/01 wel of niet te branden???? hij brand bij mij 3 a 4 seconden na inschakelen van het contact en gaat dan uit heb 12volt (geel/rood)en 5volt (rood) op de draden staan??? klopt dat wel ?? snap er geen reet meer van.....

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gerritje - In Memoriam †
Senior Member

Bericht door Gerritje - In Memoriam † »

Het lampje hoor bij ingeschakeld contact continu te branden
Op de geel/rode draad staat comtinu 12 volt, op de rode draad hoor 12 volt van de gechakelde plus te staan
Vragen & antwoorden mbt navigatie svp via het forum, niet per Privé-Bericht of E-Mail
-- Mededeling: Gerritje is op 23-03-2012 te Oosterhout overleden --

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
keumes
Junior Member
Junior Member

Bericht door keumes »

maar de rode draad die vanuit navigatie naar tmc box gaat geeft maar 5 volt af ?????

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gerritje - In Memoriam †
Senior Member

Het klinkt misschien wat flauw, maar je komt 7 volt tekort
Er komt helemaal geen rode draa uit de computer.
Net voor dat de draden van de TMC kabel in de desbetreffende groene steker verdwijnen is er een aftakking van de bruine, de geel/rode (met zekering) en de rode draad.
Op de rode draad moet gewoon 12 volt geschakeld komen. Als jij daar iets anders hebt, is de zaak verkeerd aangesloten. Hoe verkeerd kan ik je niet zeggen maar 5 volt is bij de VDO apparatuur een volkomen onbekende spanning behalve voor de voeding van de GPS-antenne
Vragen & antwoorden mbt navigatie svp via het forum, niet per Privé-Bericht of E-Mail

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
keumes
Junior Member
Junior Member

Bericht door keumes »

gerrit, ik had een geschakelde plus opgezocht met zo'n spanningszoekertje met een naald, blijkt dat ik een of andere stuurdraad van de auto te pakken had die maar 5 volt afgeeft........ dat is wel genoeg om de nav.comp. op te starten maar niet genoeg voor TMC. Nu dus maar weer even op zoek naar 12V geschakelde +...

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gerritje - In Memoriam †
Senior Member

keumes schreef:gerrit, ik had een geschakelde plus opgezocht met zo'n spanningszoekertje met een naald, blijkt dat ik een of andere stuurdraad van de auto te pakken had die maar 5 volt afgeeft........ dat is wel genoeg om de nav.comp. op te starten maar niet genoeg voor TMC. Nu dus maar weer even op zoek naar 12V geschakelde +...
Wonderlijk, want als ik bij mijn testopstelling de spanning varlaag to onder de 8 volt gebeurt er helemaal niets met de PC5100

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
keumes
Junior Member
Junior Member

Bericht door keumes »

GELUKT !!!!!!!! alles werkt......... heb een schakeldraad achter de radio weggevist even de hele avond liggen 'grazen' in mijn dashboard maar toch voor elkaar gekregen, ja idd wel apart dat de computer wel aanging en tmc niet!!! heb nog eens gemeten maar kreeg echt maar 5.87V als stuurspanning. in ieder geval bedankt voor al jullie tips !!!!!

LANG LEVE DE FORUMS !!!!!!!!

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gerritje - In Memoriam †
Senior Member

Blijft alleen de vraag hoe je "zomaar ergens" een draad hebt opgepikt waar, na het contact aanzetten, "toevallig" spanning op staat en dan ook nog van een heel vreemde waarde.
Dat had ook heel vervelende gevolgen kunnen hebben

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
keumes
Junior Member
Junior Member

Bericht door keumes »

nou niet "zomaar ergens" ik had auto op contact gezet en ben onder de achterbank met spanningsszoekertje in de draden gaan prikken tot ik er 1 vond (dikke gele) die geschakeld werdt op het contact,aangezien spanningszoekertje alleen lampje heeft en dus geen waardes aangeeft was ik er gewoon vanuit gegaan dat ik de goeie had.......ik was er nooit vanuit gegaan dat er ook nog kabels door een auto lopen met zo'n lage spanningswaarde, maar zo leren we weer eens wat. had idd nare gevolgen kunnen hebben. maar ja dat hoort erbij he ???!!!

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gerritje - In Memoriam †
Senior Member

Juist dat wat jij beschrijft noem ik `zomaar ergens`. Bovendien branden 12 volt lampjes in een spanningzoeker op 5.8 volt uiterst beroerd!

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
JW
Senior Member

Bericht door JW »

Een draad met spanning onder de achterbank. Bij mij zou dat de sensor van de tankvulling kunnen zijn, afhankelijk van hoe vol die is wordt de spanning anders. Geen goed idee om 'm voor wat anders af te takken :oops:

Groet,
JW
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gerritje - In Memoriam †
Senior Member

JW schreef:Een draad met spanning onder de achterbank. Bij mij zou dat de sensor van de tankvulling kunnen zijn, afhankelijk van hoe vol die is wordt de spanning anders. Geen goed idee om 'm voor wat anders af te takken :oops:

Groet,
JW
Maar waarom dan een dikke gele draad :?:

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
keumes
Junior Member
Junior Member

Bericht door keumes »

kan het ook zijn dat ie naar de cd wisselaar gaat?? al zou ik niet weten wat dat ding met 5 volt moet??

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Terug naar “Vaste VDO-Dayton systemen”