Noordelijk of rijrichting?
-
- Moderator
Noordelijk of rijrichting?
Ben gewoon nieuwsgierig...
(ik dus rijrichting)
(ik dus rijrichting)
iPhone 6 met Sygic, Waze, Navmii
TomTom One XL Europa
TomTom One XL Europa
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Starting Member
Hallo Higgy,
Sinds mijn update naar MO 76 kan ik deze optie niet meer aanpassen. Alleen noordelijk is mogelijk, en daarbij kan ik kiezen voor al dan niet scrollen.
Heb je een suggestie om dit aan te passen?
gr,
Bart
Sinds mijn update naar MO 76 kan ik deze optie niet meer aanpassen. Alleen noordelijk is mogelijk, en daarbij kan ik kiezen voor al dan niet scrollen.
Heb je een suggestie om dit aan te passen?
gr,
Bart
[color=blue]VW Passat Variant 2.0 TDI DSG (bijna...).[/color]
Hide post links |
-
- Senior Member
Hoi,
Het ligt er een beetje aan hoe de wegen en de verkeerssituatie is.
Maar meestal rijrichting.
Als je de schaal groot zet op een MS5400 dan schakeld het systeem zelf naar noordelijk. Ik denk dat dat ook zo is bij een MS5500.
Het ligt er een beetje aan hoe de wegen en de verkeerssituatie is.
Maar meestal rijrichting.
Als je de schaal groot zet op een MS5400 dan schakeld het systeem zelf naar noordelijk. Ik denk dat dat ook zo is bij een MS5500.
Hide post links |
-
- Senior Member
Hallo Higgy,
Ik heb de poll ingevuld, en daarbij de situatie aangegeven met m'n MS 5000. Daarbij was de keuze met scrollen beperkt tot noordelijk, en dus had ik die sowieso altijd opstaan.
Mede omdat ik erg veel kaart gelezen heb, als rallyrijder dan wel copiloot, is dat voor mij geen probleem.
Nu ik over gegaan ben op de MS 5500 heb ik de mogelijkheid tot (beperkt) scrollen in de rijrichting, maar toch laat ik 'm op noordelijk staan. Dan weet ik altijd hoe de orientatie in de werkelijkheid is, maar ja, ik realiseer me dat ik met m'n rallyervaring makkelijk praten heb.
Ik ben dus benieuwd hoe anderen dit doen, niet alleen in de poll, maar ook met hun "stemverklaring"
Groet,
JW
Ik heb de poll ingevuld, en daarbij de situatie aangegeven met m'n MS 5000. Daarbij was de keuze met scrollen beperkt tot noordelijk, en dus had ik die sowieso altijd opstaan.
Mede omdat ik erg veel kaart gelezen heb, als rallyrijder dan wel copiloot, is dat voor mij geen probleem.
Nu ik over gegaan ben op de MS 5500 heb ik de mogelijkheid tot (beperkt) scrollen in de rijrichting, maar toch laat ik 'm op noordelijk staan. Dan weet ik altijd hoe de orientatie in de werkelijkheid is, maar ja, ik realiseer me dat ik met m'n rallyervaring makkelijk praten heb.
Ik ben dus benieuwd hoe anderen dit doen, niet alleen in de poll, maar ook met hun "stemverklaring"
Groet,
JW
Hide post links |
-
- Senior Member
Hallo
Eigenlijk gebruik ik de rijrichting alleen op de snelweg waarbij ik een grotere schaal hanteer (5 of 10 Km).
Als je namelijk in de stad de rijrichting activeert moet je je behoorlijk concentreren op de kaart welke steeds verdraaid met het nemen van bochten dit in tegenstelling tot de rijrichting noordelijk waarbij de positie van de kaart gelijk blijft en je hierdoor veel makkelijker je route kan volgen en je een rustiger beeld hebt.
Mvgr
Willem.
Eigenlijk gebruik ik de rijrichting alleen op de snelweg waarbij ik een grotere schaal hanteer (5 of 10 Km).
Als je namelijk in de stad de rijrichting activeert moet je je behoorlijk concentreren op de kaart welke steeds verdraaid met het nemen van bochten dit in tegenstelling tot de rijrichting noordelijk waarbij de positie van de kaart gelijk blijft en je hierdoor veel makkelijker je route kan volgen en je een rustiger beeld hebt.
Mvgr
Willem.
Mercedes E220Cdi <>Navigon 70 premium Live Q4/2010<>Mercedes APS50 SW 4.1
Kia Picanto<>TomTom GO950 Live
test opstelling<>MS5200PT-XL Navteq 2010/11Europa
Kia Picanto<>TomTom GO950 Live
test opstelling<>MS5200PT-XL Navteq 2010/11Europa
Hide post links |
-
- Average Member
Aangezien ik een kaart ook niet in het rond draai als ik kaartlees, maar deze gewoon rechtop hou met het noorden naar boven, heb ik de kaart op het scherm van mijn navi ook noorderlijk staan, daarbij vind ik scrollen prettiger, omdat je dan steeds de omgeving op het scherm blijft zien.
Op deze manier is in mijn ogen de leesbaarheid van de kaart het grootst.
Op deze manier is in mijn ogen de leesbaarheid van de kaart het grootst.
Toevallig aquarium-bezitter? kijk eens op onze webshop www.aquavista.nl
Hide post links |
-
- Moderator
T5-Roger schreef:
Daarom heb ik gekozen voor een digitale Mieke
Om deze persoon niet te kwetsen, maak ik het geslacht en de haarkleur niet bekend
Frits de Laar
Ik ken iemand, die dat wel doet. Maar ik heb dan wel twijfels of ik ooit op de juiste bestemming kom. Ik ga me dan maar tijdens rijden bemoeien met het kaartlezen. Gaat heel goed samen met rijden.Aangezien ik een kaart ook niet in het rond draai als ik kaartlees,
Om deze persoon niet te kwetsen, maak ik het geslacht en de haarkleur niet bekend
Frits de Laar
TomTom Carminat OS 8.842
kaart Europe 880
TomTom Go 950Live
855 europa
855 noord amerika
kaart Europe 880
TomTom Go 950Live
855 europa
855 noord amerika
Hide post links |
-
- Senior Member
Behoort dit niet onder het kopje weekend lolritselaar schreef:T5-Roger schreef:Ik ken iemand, die dat wel doet. Maar ik heb dan wel twijfels of ik ooit op de juiste bestemming kom. Ik ga me dan maar tijdens rijden bemoeien met het kaartlezen. Gaat heel goed samen met rijden.Aangezien ik een kaart ook niet in het rond draai als ik kaartlees,
Frits de Laar
Hide post links |
-
- Moderator
Ik gebruik ook 'rijrichting' om redenen die Willem volgens mij prima omschrijft hierboven.
@Bart: Da's raar: mijn MS5000 met 7.6 laat zich prima overschakelen tussen Noordelijk en Rijrichting, TENMINSTE: op de kleinste schalen (100 meter enz.). Op grotere schaal schakelt ie vanzelf over naar Noordelijk.
@Bart: Da's raar: mijn MS5000 met 7.6 laat zich prima overschakelen tussen Noordelijk en Rijrichting, TENMINSTE: op de kleinste schalen (100 meter enz.). Op grotere schaal schakelt ie vanzelf over naar Noordelijk.
TomTom One XL Europa
TomTom One XL Europa
Hide post links |
-
- Normal Member
Ik denk dat hoe men de kaartinstelling heeft, volledig afhangt hoe goed men normaal kaart kan lezen. Zat je vroeger altijd met die kaart te draaien, dan zal je nu gegarandeert de instelling hebben op rijricht. En 'speelde' je vroeger graag met de autootjes op afstandsbediening (of je pakt hem nu 's avonds van je zoontje) dan zet je hem op noordelijk en evt. met scrollen. Ja, en dan heb je nog een fenomeen vrouw/man. Vrouwen kunnen over het algemeen minder goed kaartlezen dan mannen (sorry dames) en spelen al helemaal niet met dat autootje.
Ik hoor wel jullie reacte,
Arjeh
P.S. Mijn vrouw kan trouwens geen kaart lezen en speelt ook nooit met het autootje van een van mijn kinderen, en toch rijdt zij in mijn auto met noordelijke richting incl. scrollen: ze weet namelijk niet hoe ze hem op rijrichting moet zetten
Ik hoor wel jullie reacte,
Arjeh
P.S. Mijn vrouw kan trouwens geen kaart lezen en speelt ook nooit met het autootje van een van mijn kinderen, en toch rijdt zij in mijn auto met noordelijke richting incl. scrollen: ze weet namelijk niet hoe ze hem op rijrichting moet zetten
Hide post links |
-
- Senior Member
Laatst kwam ik er tegen met het scherm in haar handen en maar draaien aan dat scherm.arjeh schreef: P.S. Mijn vrouw kan trouwens geen kaart lezen en speelt ook nooit met het autootje van een van mijn kinderen, en toch rijdt zij in mijn auto met noordelijke richting incl. scrollen: ze weet namelijk niet hoe ze hem op rijrichting moet zetten
Hide post links |
-
- Starting Member
Hallo Higgy, bedankt voor je antwoord
Groeten,
Bart
Ik was er vandaag ook bij toeval achter gekomen. Beetje vreemd vind ik dat wel . Meestal heb ik een grotere schaal ingesteld (snelweg), vandaar dat het niet leek te werken.@Bart: Da's raar: mijn MS5000 met 7.6 laat zich prima overschakelen tussen Noordelijk en Rijrichting, TENMINSTE: op de kleinste schalen (100 meter enz.). Op grotere schaal schakelt ie vanzelf over naar Noordelijk.
Groeten,
Bart
[color=blue]VW Passat Variant 2.0 TDI DSG (bijna...).[/color]
Hide post links |
-
- Moderator
(citaat Herman Finkers): en weer verlaat een tevreden klant het pand!
Graag gedaan joh.
Groet,
Graag gedaan joh.
Groet,
TomTom One XL Europa
TomTom One XL Europa
Hide post links |
-
- Senior Member
bij mijn systeem staat hij altijd in de rijrichting
vind ik tijdens het rijden wel makkelijk, kan je makkelijk zien hoe de weg loopt (als je hard rijdt en je weet niet hoe de weg loopt )
Topsport (180 pk-230km/h)
vind ik tijdens het rijden wel makkelijk, kan je makkelijk zien hoe de weg loopt (als je hard rijdt en je weet niet hoe de weg loopt )
[color=blue][b]VDO PC-5400/5500 , 2x MM-5000 , MI-2200 , RST-5400 , MT-5011 , CI-3000 , CIX-3000[/b][/color]
[b][color=red]Kenwood DDX-8027 , KCA-iP500 , Hirschmann CarTV , Parrot MK-6100[/color][/b]
[b][color=red]Kenwood DDX-8027 , KCA-iP500 , Hirschmann CarTV , Parrot MK-6100[/color][/b]
Hide post links |
-
- Senior Member
UITSLOVERtopsport schreef:bij mijn systeem staat hij altijd in de rijrichting
Hide post links |
-
- Senior Member
kan je het niet hebben dat de mijne sneller is dan die van jou , de toledo is er volgens mij nu ook in een 20 VT uitvoeringFantom schreef:UITSLOVERtopsport schreef:bij mijn systeem staat hij altijd in de rijrichting
Consumentenprijs incl. BPM en BTW € 26995
Bijkomende kosten
(kosten rijklaar maken, verwijderingsbijdrage, leges deel 1, leges deel 2) € 555
Totaalprijs € 27550
Mvg Topsport
[color=blue][b]VDO PC-5400/5500 , 2x MM-5000 , MI-2200 , RST-5400 , MT-5011 , CI-3000 , CIX-3000[/b][/color]
Hide post links |
-
- Junior Member
Het lijkt me wel redelijk logisch te verklaren; volgens mij duurt het telkens opnieuw laden van de kaart als je aan het einde van de kaart beland bent simpelweg te lang. In ieder geval langer dan bij de kleine schalen.BartTB schreef:Hallo Higgy, bedankt voor je antwoord
Ik was er vandaag ook bij toeval achter gekomen. Beetje vreemd vind ik dat wel . Meestal heb ik een grotere schaal ingesteld (snelweg), vandaar dat het niet leek te werken.@Bart: Da's raar: mijn MS5000 met 7.6 laat zich prima overschakelen tussen Noordelijk en Rijrichting, TENMINSTE: op de kleinste schalen (100 meter enz.). Op grotere schaal schakelt ie vanzelf over naar Noordelijk.
Groeten,
Bart
Subaru Forester S-Turbo, VDO Dayton MS5000
Hide post links |
Scherm
Ik heb het scherm meestal op noordelijk staan , soms schakel ik over op rijrichting ( met name in de stad met lage snelheid ) ....
Menno.
Menno.
Hide post links |
-
- Moderator
Valt wel mee...zolang die maar braaf in de rechterbaan blijft
Liefst zou ik de mogelijkheid zien om in Rijrichting te laten scrollen, en een mogelijkheid om automatisch in te zoomen wanneer je je bestemming nadert.
Mark (215 pk, 265 km/h)
Liefst zou ik de mogelijkheid zien om in Rijrichting te laten scrollen, en een mogelijkheid om automatisch in te zoomen wanneer je je bestemming nadert.
Mark (215 pk, 265 km/h)
Hide post links |
-
- Moderator
Geen nieuwe reactie's? Iedereen met een 5000 al ingevuld?
Plaats ik weer een nieuw polletje...
Plaats ik weer een nieuw polletje...
TomTom One XL Europa
TomTom One XL Europa
Hide post links |