Hallo,
Kan iemand mij vertellen of ik mijn Siemens vdo ncdr 2011 terug kan zetten naar z'n fabrieksinstellingen of m resetten?
Ik heb 'm sinds 2004 en telkens ge-update, maar heb er per ongeluk en oude cd ingedaan.
Nu kan íe geen route's meer berekenen. Nieuwe software laden helpt niet.
Ook z'n positie ziet hij niet meer.
Alvast bedankt....
Groet,
Chiel.
Siemens vdo ncdr 2011
-
- New Member
-
- Senior Member
Dat de eigen positie niet wordt "gezien" kan te maken hebben met afwezigheid van GPS ontvangst of met het niet kunnen lezen van de CD. Als we uitgaan van het laatste en er is hier sprake van loepzuivere originele exemplaren, dan kan het zelfs een laserprobleempje zijn. Misschien uitbouwen en reinigen. Als dat niet helpt het volgende want een Reset is er naar mijn smaak niet. Deze apparaten zijn dermate "eigenwijs" dat je er zelf vrijwel niets mee kunt aanvangen. Je enige hoop is om de spanning er enige tijd af te halen en te hopen dat je dan weer kunt updaten.
Echter is het in de meerderheid van de gevallen nodig dat het toestel via de diagnose-apparatuur van de dealer moet worden gereset en als dit niet mocht lukken moet er eerst worden gedecodeerd alvorens uit te bouwen en te (laten) repareren. Reken op zeer hoge kosten want reparatie is geen kern-activiteit van een garagebedrijf en zij zullen willen vervangen. De daaraan verbonden kosten kunnen een geplande vakantie in een exotisch oord behoorlijk verstieren.
Echter is het in de meerderheid van de gevallen nodig dat het toestel via de diagnose-apparatuur van de dealer moet worden gereset en als dit niet mocht lukken moet er eerst worden gedecodeerd alvorens uit te bouwen en te (laten) repareren. Reken op zeer hoge kosten want reparatie is geen kern-activiteit van een garagebedrijf en zij zullen willen vervangen. De daaraan verbonden kosten kunnen een geplande vakantie in een exotisch oord behoorlijk verstieren.
Vragen & antwoorden mbt navigatie svp via het forum, niet per Privé-Bericht of E-Mail
-- Mededeling: Gerritje is op 23-03-2012 te Oosterhout overleden --
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Senior Member
En eerst jezelf ervan overtuigen dat je de CODE bezit die na spanningsvrij maken nodig is om het
de NCDR weer te activeren!!!
de NCDR weer te activeren!!!
MVG,
Kobus
TT Start 60 Europa, lifetime uptdates + flitsabbo.
Samsung S3 Neo, Sygic 14.5.5. Benelux, benenwagen.
Kobus
TT Start 60 Europa, lifetime uptdates + flitsabbo.
Samsung S3 Neo, Sygic 14.5.5. Benelux, benenwagen.
Hide post links |
-
- New Member
Siemens vdo ncdr 2011
Beste Gerritje,
Ik heb je advies opgevolgd en de laser schoongemaakt met een wattenstaafje.
En ja hoor: hij doet t weer!
Blijf het wel een beetje vreemd vinden maar bedankt voor de tip!
Groet,
Chiel.
Ik heb je advies opgevolgd en de laser schoongemaakt met een wattenstaafje.
En ja hoor: hij doet t weer!
Blijf het wel een beetje vreemd vinden maar bedankt voor de tip!
Groet,
Chiel.
Hide post links |
-
- Senior Member
Navigatie is soms net toveren!
Vragen & antwoorden mbt navigatie svp via het forum, niet per Privé-Bericht of E-Mail
Hide post links |
-
- Normal Member
Soms?
Aangezien het probleem van TS gelukkig is verholpen kan ik wel gaan spammen. Ik reed afgelopen zondag uit Oostenrijk terug naar Nederland. Aangezien ik onderweg volledige gedetailleerde kaarten wil, rij ik niet met de MRE CD maar gewoon met de Duitsland cd. Als bestemming had ik de grensovergang bij Elten (A3 Duitsland/A12 Nederland). Op de grens bij Oostenrijk was de verwachte aankomst tijd 0.58 uur. Na een uur of 2 had ik daar al een paar minuten winst op gemaakt, verwachte aankomst in de buurt van 0.48 uur.
Zonder dat ik van de berekende route ben afgeweken stond de verwachte aankomst even later plots op 0.55 uur. Verder niets van aangetrokken en vrolijk verder gereden. En weer even later was de verwachte aankomst opeens 0.36 uur. Zal wel een bitje geweest zijn die over een bytje was gestruikeld. Toen het vervolgens bij Keulen begon te sneeuwen werd de daadwerkelijk aankomst bij de grens alsnog 1.15 uur, dat dan weer wel.
Aangezien het probleem van TS gelukkig is verholpen kan ik wel gaan spammen. Ik reed afgelopen zondag uit Oostenrijk terug naar Nederland. Aangezien ik onderweg volledige gedetailleerde kaarten wil, rij ik niet met de MRE CD maar gewoon met de Duitsland cd. Als bestemming had ik de grensovergang bij Elten (A3 Duitsland/A12 Nederland). Op de grens bij Oostenrijk was de verwachte aankomst tijd 0.58 uur. Na een uur of 2 had ik daar al een paar minuten winst op gemaakt, verwachte aankomst in de buurt van 0.48 uur.
Zonder dat ik van de berekende route ben afgeweken stond de verwachte aankomst even later plots op 0.55 uur. Verder niets van aangetrokken en vrolijk verder gereden. En weer even later was de verwachte aankomst opeens 0.36 uur. Zal wel een bitje geweest zijn die over een bytje was gestruikeld. Toen het vervolgens bij Keulen begon te sneeuwen werd de daadwerkelijk aankomst bij de grens alsnog 1.15 uur, dat dan weer wel.
ms5400 (PC5400 + MM5400) + MT5011
Hide post links |
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Statistieken
- Laatste bericht
-
-
Reacties: 0