VDO MS5100

nijske
New Member
New Member

VDO MS5100

Bericht door nijske »

Ik heb een MS5100 van VDO. Heb nu de versie 2008-2009 van de Benelux van Teleatlas. Volgens hun informatie staan de flitspalen op de cd enkel mijn gps geeft deze niet aan. In de lijst zie ik ook niet hoe ik deze kan activeren. Weet er iemand raad? Of moet ik hiervoor een TMC module hebben?

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gerritje - In Memoriam †
Senior Member

Bericht door Gerritje - In Memoriam † »

In de informatie van TeleAtlas staat nergens vermeld dat er ook flitspalen op de cd staan.
Waarom ook, want het systeem en de bestaande software zijn absoluut niet in staat om deze te signaleren.
Met veel moeite zou je informatie in de POI's kunnen manipuleren zodat vaste flitspalen in beeld kunnen worden gebracht. Echter, dit valt buiten het gebied waarop dit forum zich richt
Mobiele flitsinformatie zou je kunnen krijgen als je TMC ontvangt van de commerciële zenders, maar dan is wel een TMC-box vereist
Vragen & antwoorden mbt navigatie svp via het forum, niet per Privé-Bericht of E-Mail
-- Mededeling: Gerritje is op 23-03-2012 te Oosterhout overleden --

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
nijske
New Member
New Member

VDO MS5100

Bericht door nijske »

Beste,

Volgens de info van Tele Atlas op de site zie link hieronder moet het wel gaan
http://navigation.teleatlas.com/nl/shop ... r6520.html

Ik heb hen ook een mail verzonden en daar laten ze weten dat de flitspalen op hun cd staan. Dus ik weet het niet goed meer.

Hierbij de gegevens van Tele Atlas

Europa 2008/2009 + Hoofdwegen van Europa - VDO Dayton (10 CD)
Belangrijkste kenmerken product

Onbeperkt navigeren door 42 Europese landen op 10 cd’s

Profiteer van ~100% gedetailleerd wegennetwerk van 26 Europese landen en meer dan ~40% gedetailleerd wegennetwerk van Estland, Griekenland, Kroatië, Letland, Polen en Slovenië. Deze 32 landen zijn gekoppeld aan het connector netwerk van Albanië, Bulgarije, Bosnië- Herzegowina, Wit-Rusland, Moldova, Macedonië, Montenegro, Roemenië, Servië en Oekraïne.

Vertrekken vanaf uw huis en aankomen op uw precieze bestemming.Routebeschrijving van deur tot deur in 26 landen. In 16 landen kan zelfs meer dan ~75% van de bevolking op huisnummer worden gevonden.

Blijf niet steken in het verkeer, maar omzeil verkeersopstoppingen en wegwerkzaamheden in Europa. De actuele, officiële lijst met TMC-codes helpt u bij de navigatie naar uw bestemming.*

Profiteer waar u ook gaat van plaatselijke informatie. U kunt rekenen op
~2 057 000 POI’s, zoals restaurants, parkeerplaatsen en benzinestations.

Rijd slim en veilig met informatie over snelheidsbeperkingen en snelheidscamera’s.

Vind uw bestemming nog sneller. U vindt uw bestemming door eenvoudigweg een postcode in te voeren, of nog sneller door direct de straatnaam op te geven.

VDO Dayton:

MS 3100
MS 4000
MS 4050
MS 4100
MS 4200
MS 5000
MS 5100

MS 6000

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gerritje - In Memoriam †
Senior Member

Ik zie nu ook deze informatie die er voorheen echt niet stond, maar die kan gewoon niet slaan op de vaste camera's.
De software laat het niet toe. (Dat heb je zelf ook al gemerk!)

Ik constateer opnieuw dat TeleAtlas weer eens onzorgvuldig is geweest met de informatie op haar site.
De gegevens slaan namelijk alleen op de Supercode CD en niet op de gewone :oops:

Ik ben erg benieuwd wat voor antwoord ze je daar op gaan geven
Vragen & antwoorden mbt navigatie svp via het forum, niet per Privé-Bericht of E-Mail

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
nijske
New Member
New Member

Bericht door nijske »

Geachte heer ,

Dank u voor uw interesse in Tele Atlas.

De flitspalen staan inderdaad op de CD's.

Belt u ons gerust als u meer vragen en/of opmerkingen heeft.

Met vriendelijke groet,

Mauro Facchinetti
Customer Care

Tel.: 02/745 44 21
Fax: 02/745 44 23
E-mail : navshop@teleatlas.com
Website : http://navigation.teleatlas.com

Onze openingstijden zijn: maandag-vrijdag, 08:30-17:30 uur.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gerritje - In Memoriam †
Senior Member

Ik doelde meer op het antwoord dat je gaat krijgen als je nu vraagt hoe de flitspalen zichtbaar gemaakt kunnen worden op een toestel dat de software daarvoor niet heeft. Vraag ook even in welke map de flitspalen staan.
Zo is het trouwens ook niet mogelijk om de geldende maximum snelheden aan te geven. Dat kan alleen met de voormalige C-IQ apparatuur waarvoor nu de Supercode cd/dvd's worden gebruikt

Op deze vragen kunnen ze naar mijn smaak geen (bevredigend) antwoord geven,

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
mickey
Senior Member

Bericht door mickey »

Op deze vragen kunnen ze naar mijn smaak geen (bevredigend) antwoord geven,
You never now :idea:
[b]Steel niet, want de overheid duldt geen concurrentie.[/b]
Saab 93 SS 1.9 Tid 16v/aut BSR tuning 184 pk/412 Nm
Saab navigatie
Sygic McGuider v.7.7 kaarten 7.80 10/2008

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gerritje - In Memoriam †
Senior Member

Op deze pagina: http://navigation.teleatlas.com/nl/shop ... r6511.html staat er geen vermelding van de snelheidscamera's en daar heb ik mijn eerste antwoord op gebaseerd.
Echter de door TS gegeven link vermeldt die eigenschappen wel. Maar deze link betreft de 10 cd-set van heel Europa waar de snelheidscamera's wonderlijk genoeg wel ineens aanwezig zouden zijn. Bij de losse landen cd's staat de vermelding niet bij de eigenschappen!

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Botter
Average Member
Average Member

Bericht door Botter »

Flitspalen kunnen toch gewoon als POI's die op bepaalde schaal zichtbaar worden (zoals benzinestations) op een nav cd gezet worden. ik begrijp de opmerkingen mbt 'de software staat dat niet toe' niet. Voor de C-IQ systemen, waar je de info er apart bij kon kopen, was wel die softwarevereiste aanwezig maar dit hoeft natuurlijk niet voor de non-c-iq systemen te gelden!!

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gerritje - In Memoriam †
Senior Member

De software bij de non c-iq apparatuur is zodanig ingericht dat de POI's niet als aparte TPD files maar in de carindb zijn opgenomen. POI categoriën zijn bij deze apparaten niet mogelijk. Ze kunnen dus wel zichtbaar worden gemaakt als bijzondere locatie maar niet geactiveerd zoals bij de volgende generatie is gebeurd waarbij ook een geluidssignaal wordt gegeven.
Ook de toegestane-snelheidsinformatie is geen onderdeel van de systeemsoftware

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Botter
Average Member
Average Member

Bericht door Botter »

dus met andere woorden: de de flitspalen als POI (en daarme in de CARINDB op te nemen zou geen andere software nodig zijn....

en waarom zou een kaartenleverancier als Teleatlas/Navteq dat dan niet gewoon kunnen doen?

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
nijske
New Member
New Member

Bericht door nijske »

Geachte heer ,

Het kan 2 oorzaken hebben,

Voordat u aan wat nieuws begint kunt u wellicht de onderstaande zaken eerst even testen?

1) Wellicht heeft u niet de nieuwste besturingssoftware op uw systeem?

De software die u nodig hebt is: MO5076/00 (besturingssoftware tbv kleuren systemen PC5000/5100).

2) Tevens bestaat de mogelijkheid dat u de zogenaamde infopunten niet aangevinkt heeft.

Mocht het niet gelukt zijn, dan horen wij het graag, en helpen wij u graag verder!

Met vriendelijke groet,

Team Navco

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gerritje - In Memoriam †
Senior Member

Navco schreef:Tevens bestaat de mogelijkheid dat u de zogenaamde infopunten niet aangevinkt heeft.
Nu gaat ook Navco al sprookjes vertellen lijkt het wel.
Infopunten is een voorziening die alleen de latere generaties PC's hebben en waarvoor aparte categoriën TPD files benodigd zijn.
Botter schreef:dus met andere woorden: de de flitspalen als POI (en daarme in de CARINDB op te nemen zou geen andere software nodig zijn....
Nee dat kan niet omdat reeds in de systeemsoftware het aantal beschikbare categoriën beperkt is

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Botter
Average Member
Average Member

Bericht door Botter »

Nee dat kan niet omdat reeds in de systeemsoftware het aantal beschikbare categoriën beperkt is
dan is de manier van programmeren van de software dus wel erg outdated!!

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
JW
Senior Member

Bericht door JW »

Outdated inderdaad, zoals de 5000/5100 zelf is. Een systeem opgezet in de jaren 90 van de vorige eeuw. Toen we met z'n allen nog lang niet dachten aan flitsinfo.
Daar breng je toch, 5 jaar na de laatste SW (7.6) geen SW update meer voor uit, als dat, gezien de geringe processorkracht en minimaal geheugen van dat systeem al mogelijk zou zijn....

Groet,
JW
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gerritje - In Memoriam †
Senior Member

Dat is bekend want de laatste update is van mei 2003!
De mogelijke categoriën (als het je interesseert):

GARAGE BENZINESTATION AUTOVERHUUR PARKEERPLAATS PARK+RIDE WEGRESTAURANT AUTOMOBIELCLUB BEZIENSWAARDIGHEID HOTEL RESTAURANT BANK GEMEENTEHUIS BIBLIOTHEEK RECHTBANK BRANDWEER MILITAIRE BASIS AMBASSADE GELDAUTOMAAT VVV MUSEUM THEATER CULTUREEL CENTRUM SPORTCENTRUM RELIGIEUZE PLEK MONUMENT PRETPARK PARK TENTOONSTELLINGSRUIMTE ZIEKENHUIS POLITIE OVERHEID POSTKANTOOR POLIKLINIEK APOTHEEK WINKELCENTRUM STADSCENTRUM BIOSCOOP STATION VLIEGVELD VEER BUSSTATION JACHTHAVEN OPLEIDINGSCENTRUM VERMAAK GOLFTERREIN INDUSTRIEGEBIED BIKE GARAGE

Bij de veel modernere C-IQ apparaten en de PC5200 alsmede de portables, doet zich een ander probleem voor nl dat de namen van de beschikbare icoontjes voor POI's reeds vastliggen. Ook daar is niets meer aan te doen. Bij de ook door VDO gefabriceerde toestellen van VW en BMW doet deze beperking zich niet voor.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
nijske
New Member
New Member

Bericht door nijske »

Geachte heer ,

Mij belde net de firma Teleatlas op, en zoals ik al vermoedde en u al heb gemaild, is het een fout is op de website van teleatlas!

Kortom met deze (ietwat oudere) systemen is de informatie voor flitspalen totaal niet mogelijk!

Sorry voor het ongemak!

Met vriendelijke groet,

Team Navco

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Terug naar “Vaste VDO-Dayton systemen”