Enkele dagen geleden wilde mijn auto niet meer starten en heeft de ANWB-wegenwacht de accu vervangen. Mijn Travelpilot DX RNS 4 (uit 2004) vraagt sindsdien om een code. Deze code heb ik al eerder van de Ford-dealer gekregen, maar wordt nu niet geaccepteerd. Na het invoeren verschijnt er enkele seconden "SAFE" in het schermpje en wordt opnieuw naar de code gevraagd. Vandaag naar de Ford-dealer geweest en helaas wisten zij geen oplossing; hebben dezelfde code en expres verkeerde code geprobeerd, maar de unit blijft hetzelfde reageren. Ze vermoeden een piekspanningsprobleem en adviseerden me contact op te nemen met de ANWB en te vragen of zij de kosten voor het opsturen/repareren van de radio-navigatie op zich willen nemen. De ANWB is (uiteraard) nogal terughoudend en willen een brief met omschrijving e.d. en de schadekosten. De Ford-dealer heeft aangegeven dat het 180 euro is voor een kleine reparatie of 400 euro voor een grote reparatie/vervanging.
Heeft iemand misschien ervaring met dit probleem? Wat zou een mogelijke oplossing kunnen zijn (zonder mijn radio ter reparatie aan te bieden)?
Alvast bedankt.
Probleem code Travelpilot DX RNS 4
-
- New Member
- Berichten: 2
- Lid geworden op: 29 dec 2008 18:07
-
- Senior Member
- Berichten: 13447
- Lid geworden op: 03 okt 2004 17:14
Het lijkt er toch verdacht veel op dat je de verkeerde code ingeeft of dat je het anders doet dan op blz 15 van de handleiding staat beschreven.
Het apparaat wordt ingeschakeld. Wanneer u per ongeluk een onjuist codenummer hebt ingevoerd en bevestigd, kunt u de code opnieuw invoeren. Om te voorkomen dat dieven het codenummer door uitproberen achterhalen, wordt het apparaat na de derde onjuiste poging een uur lang geblokkeerd. Voor een hernieuwde poging moet het apparaat een uur lang ingeschakeld zijn. Wanneer het apparaat binnen deze wachttijd van de accuspanning wordt losgekoppeld, wordt de wachttijd teruggezet op een uur.
Overigens hoort er een oficiële codekaart bij de TravelPilot en de daarop vermelde code hoeft niet perse overeen te komen met wat de Ford-dealer jou (destijds) heeft gemeld. Slordigheid is hier namelijk gemeengoed
Overigens lijkt me geld uitgeven voor zo'n toestel, dat nauwelijks € 75 waard is, niet verstandig
Het apparaat wordt ingeschakeld. Wanneer u per ongeluk een onjuist codenummer hebt ingevoerd en bevestigd, kunt u de code opnieuw invoeren. Om te voorkomen dat dieven het codenummer door uitproberen achterhalen, wordt het apparaat na de derde onjuiste poging een uur lang geblokkeerd. Voor een hernieuwde poging moet het apparaat een uur lang ingeschakeld zijn. Wanneer het apparaat binnen deze wachttijd van de accuspanning wordt losgekoppeld, wordt de wachttijd teruggezet op een uur.
Overigens hoort er een oficiële codekaart bij de TravelPilot en de daarop vermelde code hoeft niet perse overeen te komen met wat de Ford-dealer jou (destijds) heeft gemeld. Slordigheid is hier namelijk gemeengoed
Overigens lijkt me geld uitgeven voor zo'n toestel, dat nauwelijks € 75 waard is, niet verstandig
Vragen & antwoorden mbt navigatie svp via het forum, niet per Privé-Bericht of E-Mail
-- Mededeling: Gerritje is op 23-03-2012 te Oosterhout overleden --
-- Mededeling: Gerritje is op 23-03-2012 te Oosterhout overleden --
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- New Member
- Berichten: 2
- Lid geworden op: 29 dec 2008 18:07
Helaas heb ik de code die ik nu gebruik al 1x eerder met succes gebruikt, toen de accu een keer los is geweest. Ik weet dus eigenlijk wel zeker dat ik de juiste code invoer.
Ik heb het invoeren al meerdere keren geprobeerd, eerst zonder, en daarna met de handleiding erbij, omdat ik er vanuit ging dat ik wat fout deed ofzo. Ik heb geen meldingen gehad zoals "poging 1 onjuist", "poging 2 onjuist". Er heeft ook geen melding gestaan dat hij geblokkeerd werd (als daar een melding voor is). Ik heb 2 maal na ruim een uur geprobeerd de code opnieuw in te voeren, maar helaas zonder succes.
Ik twijfelde er inderdaad al aan of (minimaal) 180 euro uitgeven nog rendabel was. Maarja, een nieuwe/vergelijkbare unit heb je er niet voor... Dus dacht ik, eerst even hier informeren
Misschien nog andere suggesties?
Ik heb het invoeren al meerdere keren geprobeerd, eerst zonder, en daarna met de handleiding erbij, omdat ik er vanuit ging dat ik wat fout deed ofzo. Ik heb geen meldingen gehad zoals "poging 1 onjuist", "poging 2 onjuist". Er heeft ook geen melding gestaan dat hij geblokkeerd werd (als daar een melding voor is). Ik heb 2 maal na ruim een uur geprobeerd de code opnieuw in te voeren, maar helaas zonder succes.
Ik twijfelde er inderdaad al aan of (minimaal) 180 euro uitgeven nog rendabel was. Maarja, een nieuwe/vergelijkbare unit heb je er niet voor... Dus dacht ik, eerst even hier informeren
Misschien nog andere suggesties?
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Senior Member
- Berichten: 13447
- Lid geworden op: 03 okt 2004 17:14
Zoals gezegd, een gebruikte unit is vele malen goedkopere dan reparatie. Code opvragen hoeft niet als je zeker weet dat de code die je hebt correct is
Vragen & antwoorden mbt navigatie svp via het forum, niet per Privé-Bericht of E-Mail
-- Mededeling: Gerritje is op 23-03-2012 te Oosterhout overleden --
-- Mededeling: Gerritje is op 23-03-2012 te Oosterhout overleden --
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Normal Member
- Berichten: 108
- Lid geworden op: 28 nov 2007 06:23
Heeft het toestel al die tijd wel aangestaan? Zoniet, dan loopt de interne klok niet terug en kun je wachten tot je een ons - pardon, 100 gram - weegt.Rebekka schreef:Ik heb 2 maal na ruim een uur geprobeerd de code opnieuw in te voeren, maar helaas zonder succes. Misschien nog andere suggesties?
Normaal gesproken verschijnt in het schern tweemaal CODE en na de derde foutieve ingave "Wait One Hour".
Als dat bij jou niet het geval is kan de EEPROM - een geheugenchip - defect geraakt zijn, wellicht door overspanning.
In dit geheugen staat o.m. de geheime code ter vergelijking opgeslagen en als die door een defect ontbreekt wordt elke code natuurlijk als fout gezien.
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Statistieken
- Laatste bericht
-
-
Reacties: 4
Weergaves: 1016
-
-
Reacties: 0
Weergaves: 469
-
-
Reacties: 1
Weergaves: 2515
-
-
mfd navigatie vraagt elke keer om code na uitschakeling
door herkimans » 01 dec 2014 20:32 » in V.A.G -
Reacties: 0
Weergaves: 425
-
-
-
Reacties: 1
Weergaves: 1119
-
-
Reacties: 0
Weergaves: 491
-
-
Reacties: 0
Weergaves: 568