Nauwkeurigheid PDA ten opzichte van een VAST systeem!
Forumregels
Deze rubriek is bedoeld voor vragen over navigatie in het algemeeen die niet in één van de andere rubrieken past.
Dus geen chit/chat, vragen over het forum oid.
Wil je antwoord op je vraag, stel je deze het best in de juiste rubriek.
Deze rubriek is bedoeld voor vragen over navigatie in het algemeeen die niet in één van de andere rubrieken past.
Dus geen chit/chat, vragen over het forum oid.
Wil je antwoord op je vraag, stel je deze het best in de juiste rubriek.
-
- Normal Member
- Berichten: 104
- Lid geworden op: 12 apr 2004 23:28
Nauwkeurigheid PDA ten opzichte van een VAST systeem!
Hallo,
Ik weet dat een PDA minder nauwkeurig is ten opzichte van een vast syteem doordat deze de gyroscoop en de snelheidspuls mist, maar WAAR kan ik op internet dit vinden om zekerheid te krijgen? We kunnen allemaal zoveel zeggen maar WAAR staan de FEITEN ???????????
HELLLLLLP !!!!!!!!!!!!!
Ik weet dat een PDA minder nauwkeurig is ten opzichte van een vast syteem doordat deze de gyroscoop en de snelheidspuls mist, maar WAAR kan ik op internet dit vinden om zekerheid te krijgen? We kunnen allemaal zoveel zeggen maar WAAR staan de FEITEN ???????????
HELLLLLLP !!!!!!!!!!!!!
Everything that irritates us about others can lead us to an understanding of ourselves.
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Senior Member
- Berichten: 14088
- Lid geworden op: 01 sep 2003 21:19
Hallo Klavertje Vier,
Tsja, waar vind je dat soort info? Bij een fabrikant van een PDA systeem? Vergeet het maar.
En dus ben je aangewezen op gebruikers ervaringen, zoals ik die bv vond op het duitse forum:
http://navi-forum.net/board/viewtopic.php?t=9870
http://navi-forum.net/board/viewtopic.php?t=10100
Uiteraard is er meer over te vinden, met wat googlen lukt dat vast wel.
Groet,
JW
Tsja, waar vind je dat soort info? Bij een fabrikant van een PDA systeem? Vergeet het maar.
En dus ben je aangewezen op gebruikers ervaringen, zoals ik die bv vond op het duitse forum:
http://navi-forum.net/board/viewtopic.php?t=9870
http://navi-forum.net/board/viewtopic.php?t=10100
Uiteraard is er meer over te vinden, met wat googlen lukt dat vast wel.
Groet,
JW
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Senior Member
- Berichten: 786
- Lid geworden op: 13 sep 2003 17:18
Ondanks de "bewijzen" zegt de logica ook nog al wat.
Een PDA werkt alleen en echt alleen met sataliet (GPS) navigatie. Dit betekent dat wanneer je op een plaats rijdt waar de satalitiet ontvangst slecht is de PDA niet meer weet waar hij is. Denk hierbij aan bv. hoge gebouwen in de stad of een bosrijk gebied of in tunnels.
De ingebouwde navi's werken met de KM-puls, Gyro en Sataliet. Hierdoor heeft het systeem 2 refentiepunten meer. Door de puls en gyro weet het systeem ook nog vlekkeloos de weg als je in een gebied rijdt waar de ontvangst zeer beperkt is.
Een PDA werkt alleen en echt alleen met sataliet (GPS) navigatie. Dit betekent dat wanneer je op een plaats rijdt waar de satalitiet ontvangst slecht is de PDA niet meer weet waar hij is. Denk hierbij aan bv. hoge gebouwen in de stad of een bosrijk gebied of in tunnels.
De ingebouwde navi's werken met de KM-puls, Gyro en Sataliet. Hierdoor heeft het systeem 2 refentiepunten meer. Door de puls en gyro weet het systeem ook nog vlekkeloos de weg als je in een gebied rijdt waar de ontvangst zeer beperkt is.
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Normal Member
- Berichten: 104
- Lid geworden op: 12 apr 2004 23:28
Ja ik begrijp het zelf ook wel, maar ik heb hier zo'n snotneus met een PDA'tje die zegt dat hij minstens net zo nauwkeurig is en mij niet wil geloven dus ik dacht ik vraag even om de feiten hier zodat ik die aan kan dragen. Bedankt voor de nu al gegeven reacties, zijn er nog meer mensen die hier iets over (hebben) kunnen vinden ???? Ik ben ook zwaar aan het googlen maar tot nu toe helaas zonder (wetenschapelijk) resultaat!
Everything that irritates us about others can lead us to an understanding of ourselves.
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Senior Member
- Berichten: 786
- Lid geworden op: 13 sep 2003 17:18
Aangezien er dus nog niet veel en duidelijk info is over dit onderwerp stel ik voor dat jij de proef op de som neemt met jou systeem en het systeem van het snotneusje
Laat je ons de wetenschappelijk onderbouwde resultaten even weten
Laat je ons de wetenschappelijk onderbouwde resultaten even weten
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Normal Member
- Berichten: 104
- Lid geworden op: 12 apr 2004 23:28
Ik denk dat ik idd maar de proef op de som moet nemen aangezien niemand blijkbaar hier ergens informatie over kan vinden , maar welke route heeft een navigatiesysteem dan het meeste last van storingen? Iemand een idee? Hoe doe ik deze steekproef ????
Everything that irritates us about others can lead us to an understanding of ourselves.
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Senior Member
- Berichten: 1051
- Lid geworden op: 01 sep 2003 18:57
Rij is door een lange tunnel en dan kan je zien dat de PDA er mee stopt.
Ook zijn er tegenwoordig auto's met een metaal film in de ruiten dan werkt de PDA ook niet meer.
Veel succes met de test.
Ook zijn er tegenwoordig auto's met een metaal film in de ruiten dan werkt de PDA ook niet meer.
Veel succes met de test.
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Normal Member
- Berichten: 104
- Lid geworden op: 12 apr 2004 23:28
Dan heb ik de ideale tunnel: de Zeelandtunnel!
ik hou jullie op de hoogte, ga volgend weekend de steekproef uitvoeren!
ik hou jullie op de hoogte, ga volgend weekend de steekproef uitvoeren!
Everything that irritates us about others can lead us to an understanding of ourselves.
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Senior Member
- Berichten: 786
- Lid geworden op: 13 sep 2003 17:18
Het is veel leuker om een route proberen te plannen waarbij je moet afslaan en zeker weet dat er geen sataliet bereik is. Denk bijvoorbeeld aan een weg door het bos. Er zijn zat van die wegen te vinden op de utrechtse heuvelrug. Ik weet dat je in denhaag ook een tunnel hebt met een afslag er in. Vlak bij het centraal station. Dat moet ook zeker fout gaan.
Suc7 met de test. We zijn benieuwd.
Suc7 met de test. We zijn benieuwd.
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Average Member
- Berichten: 54
- Lid geworden op: 21 feb 2004 12:44
Gebruik zo'n ding op je fiets, maar toch niet voor in de auto...
Voor fietstochten dan.
Of eventueel voor wandelaars, hoewel die waarschijnlijk zelfs meer hebben aan een deftige stafkaart.
Een vriend van mij heeft dat. En toen we samen een fietstocht maakten, was dat wel handig.
's Anderendaags mocht ik het testen in de wagen.
Ik moest ergens in Antwerpen zijn en de Kennedytunnel op de ring rond Antwerpen had ik nodig.
Da spel sloeg tilt!
Gelukkig had ik mijn Blaupunkt, want anders reed ik de "ecologische berm" op...
Dat was misschien de kortste route, maar ja, mijn auto heeft geen vleugels...
Zou misschien nog handig zijn voor mensen die hun post versturen met een postduif
Voor fietstochten dan.
Of eventueel voor wandelaars, hoewel die waarschijnlijk zelfs meer hebben aan een deftige stafkaart.
Een vriend van mij heeft dat. En toen we samen een fietstocht maakten, was dat wel handig.
's Anderendaags mocht ik het testen in de wagen.
Ik moest ergens in Antwerpen zijn en de Kennedytunnel op de ring rond Antwerpen had ik nodig.
Da spel sloeg tilt!
Gelukkig had ik mijn Blaupunkt, want anders reed ik de "ecologische berm" op...
Dat was misschien de kortste route, maar ja, mijn auto heeft geen vleugels...
Zou misschien nog handig zijn voor mensen die hun post versturen met een postduif
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Normal Member
- Berichten: 117
- Lid geworden op: 25 apr 2004 18:34
Om een leuke testdrive te maken zou ik niet zozeer kiezen voor een bos, eerder voor een grote stad. Iemand anders verwees al naar de Koningstunnel in Den Haag.... komende vanaf de lekstraat en dan in de tunnel rechtsaf richt het station Knappe PDA die dat aankan. Vervolgens leuk even toeren door de binnenstad vol met bebouwing en smalle straten... ik woonachtig in die mooie stad vertrouw liever op mijn Becker TPHS dan op een PDA....
Ik stond toen ik mijn Becker kocht voor de keuze voor PDA of een vast apparaat. PDA is aanzienlijk goedkoper (wat bij mij extra telde omdat ik al een geschikte PDA had, hoefde dus slechts een TomTom o.i.d. aan te schaffen). Gelet op mijn gebruik (veel in vreemde steden) viel voor mij de PDA al snel af. Over m'n Becker geen klagen.
Ik stond toen ik mijn Becker kocht voor de keuze voor PDA of een vast apparaat. PDA is aanzienlijk goedkoper (wat bij mij extra telde omdat ik al een geschikte PDA had, hoefde dus slechts een TomTom o.i.d. aan te schaffen). Gelet op mijn gebruik (veel in vreemde steden) viel voor mij de PDA al snel af. Over m'n Becker geen klagen.
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Normal Member
- Berichten: 104
- Lid geworden op: 12 apr 2004 23:28
Die koningstunnel in Den haag ken ik niet maar dat lijkt mij de perfecte plek voor deze testdrive die snotneus met zijn o zo nauwkeurige PDA'tje naast me in de auto en op naar het station!
Ik heb er nu al zin in om zijn gezicht te zien als die PDA helemaal van slag raakt
Eigenlijk moet ik op dat moment een foto van hem maken met ze PDA in ze hand en hier plaatsen
Maar dat komt de veiligheid niet ten goede met 200 PK onder mijn kont in een tunnel
Gelukkig zijn er nog geen navigatiesystemen met camera er in zoals die rare mobieltjes van tegenwoordig
Ik hou jullie op de hoogte
Ik heb er nu al zin in om zijn gezicht te zien als die PDA helemaal van slag raakt
Eigenlijk moet ik op dat moment een foto van hem maken met ze PDA in ze hand en hier plaatsen
Maar dat komt de veiligheid niet ten goede met 200 PK onder mijn kont in een tunnel
Gelukkig zijn er nog geen navigatiesystemen met camera er in zoals die rare mobieltjes van tegenwoordig
Ik hou jullie op de hoogte
Everything that irritates us about others can lead us to an understanding of ourselves.
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Normal Member
- Berichten: 117
- Lid geworden op: 25 apr 2004 18:34
Ik reed toevallig vandaag weer in die bewuste tunnel, komende van de Binckhorst gaande in de richting van het Malieveld en heb voor de gein even gekeken naar de GPS ontvangst in de tunnel. Zoals te verwachten 0,0, doch mijn Becker wist er feilloos de weg
Ik wens je veel plezier (gelijk krijgen is altijd leuker als gelijk hebben).
Ik wens je veel plezier (gelijk krijgen is altijd leuker als gelijk hebben).
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Senior Member
- Berichten: 786
- Lid geworden op: 13 sep 2003 17:18
En zijn er al ontwikkelingen met het testen van de systemen te melden.Quadrifoglio Verde schreef:Die koningstunnel in Den haag ken ik niet maar dat lijkt mij de perfecte plek voor deze testdrive die snotneus met zijn o zo nauwkeurige PDA'tje naast me in de auto en op naar het station!
Ik heb er nu al zin in om zijn gezicht te zien als die PDA helemaal van slag raakt
Eigenlijk moet ik op dat moment een foto van hem maken met ze PDA in ze hand en hier plaatsen
Maar dat komt de veiligheid niet ten goede met 200 PK onder mijn kont in een tunnel
Gelukkig zijn er nog geen navigatiesystemen met camera er in zoals die rare mobieltjes van tegenwoordig
Ik hou jullie op de hoogte
Ik trappel van ongeduld alhoewel geduld een schone zaak is................toch
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Junior Member
- Berichten: 33
- Lid geworden op: 12 mar 2004 00:18
Er zijn heel veel mogelijkheden om je satelieten kwijt te raken. Bossen en tunnels zijn al genoemd. Maar hoge gebouwen in een nauwe stadswijk gaat inderdaad ook ernstig lastig. Maar alleen die tunnel in Den Haag lijkt mij niet voldoende om die ....neus te overtuigen van de beperkingen van een PDA. Hij kan je namelijk ook overal mee heen nemen en dan heeft hij weer gelijk.
Mijn ms5000 met alles erop en eraan heeft ook wel eens moeite met de weg. Maar dat komt veelal door de plaatselijke overheid.
Breukelen is zoiets.
groetjes,
Piet
Mijn ms5000 met alles erop en eraan heeft ook wel eens moeite met de weg. Maar dat komt veelal door de plaatselijke overheid.
Breukelen is zoiets.
groetjes,
Piet
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Junior Member
- Berichten: 33
- Lid geworden op: 12 mar 2004 00:18
-
- Junior Member
- Berichten: 36
- Lid geworden op: 03 jan 2004 23:04
En langs de Amsterdamse grachten hou je je ontvangst ook totaal niet vast. Ik was daar aan het struinen op Koninginnedag met een Palm Tungsten|T3 en TomTom Bluetooth gps. Maar die bomen die wat over de weg hangen en (vrij hoge) bebouwing direct langs de weg doen de ontvangst totaal geen goed.
Nee, die collega van jou gaat voor de haaien .
Nee, die collega van jou gaat voor de haaien .
Subaru Forester S-Turbo, VDO Dayton MS5000
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Normal Member
- Berichten: 117
- Lid geworden op: 25 apr 2004 18:34
@pbm Je hebt gelijk dat alleen één tunnel in Den Haag niet het bewijs is. Het is slechts de onderbouwing van een stelling. Naast de tunnel kun je inderdaad ook nog even in de stad een smalle straat inrijden met hoge gebouwen. Het gaat erom dat je de stelling poneert dat het essentiele verschil tussen nav en pda de maprouting is, waarna je deze stelling vervolgens kunt adstrueren met de genoemde tunnel in Den Haag (waar dit probleem zich voordoet) of zoals iemand anders hier al opmerkten de grachtengordel van Amsterdam waar kennelijk de ontvangst van het GPS-signaal niet bijster goed is.
grtz,
Edwin
Just remember, if the world didn't suck, we'd all fall off.
Edwin
Just remember, if the world didn't suck, we'd all fall off.
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Normal Member
- Berichten: 104
- Lid geworden op: 12 apr 2004 23:28
Nou het is er dus van gekomen....
We zijn de tunnel in gereden met mijn auto, hij had zijn PDA trots op schoot.... In de tunnel verloren we beide ontvangst van GPS, mijn MS 4100 had geen probleem nog even tussen mijn gelach door te vertellen dat we rechts af moesten slaan... de PDA bleef angstvallig stil Ik had geen tijd om nog door de stad te touren helaas... en uiteraard was hij nog niet overtuigd (ik wel). Maar was wel eventjes leuk om te zien dat de PDA de weg kwijt was volgend weekend gaan we door Amsterdam rijden ik heb er nu al zin in, maar ik wil er wel eventjes 100% zeker van zijn dat mijn pas geinstalleerde MS 4100 goed aangesloten zit.... hoe kan ik controleren of mijn systeem goed aangesloten is?? Ik heb namelijk via dit forum de snelheidspuls opgezocht van mijn type auto (3.0 V6 Alfa 164 van 1990) maar ik twijfel of dit wel de juiste draad is het forum zegt namelijk pin 2 de grijze draad maar op pin 2 zit een grijs/zwarte draad. Ik denk het wel hoor, maar hoe krijg ik zekerheid? Kan ik dit op een of andere manier doormeten of testen,bekijken met mijn MS 4100 bijvoorbeeld door de snelheid te kijken die ik rij en zo ja hoe kom ik in dat menu ???
Kan ik het achteruitrijsignaal testen door achteruit te gaan rijden en te kijken of de nog te rijden afstand opteld?
Groetjes Bart...
Thx! ik hou jullie op de hoogte
We zijn de tunnel in gereden met mijn auto, hij had zijn PDA trots op schoot.... In de tunnel verloren we beide ontvangst van GPS, mijn MS 4100 had geen probleem nog even tussen mijn gelach door te vertellen dat we rechts af moesten slaan... de PDA bleef angstvallig stil Ik had geen tijd om nog door de stad te touren helaas... en uiteraard was hij nog niet overtuigd (ik wel). Maar was wel eventjes leuk om te zien dat de PDA de weg kwijt was volgend weekend gaan we door Amsterdam rijden ik heb er nu al zin in, maar ik wil er wel eventjes 100% zeker van zijn dat mijn pas geinstalleerde MS 4100 goed aangesloten zit.... hoe kan ik controleren of mijn systeem goed aangesloten is?? Ik heb namelijk via dit forum de snelheidspuls opgezocht van mijn type auto (3.0 V6 Alfa 164 van 1990) maar ik twijfel of dit wel de juiste draad is het forum zegt namelijk pin 2 de grijze draad maar op pin 2 zit een grijs/zwarte draad. Ik denk het wel hoor, maar hoe krijg ik zekerheid? Kan ik dit op een of andere manier doormeten of testen,bekijken met mijn MS 4100 bijvoorbeeld door de snelheid te kijken die ik rij en zo ja hoe kom ik in dat menu ???
Kan ik het achteruitrijsignaal testen door achteruit te gaan rijden en te kijken of de nog te rijden afstand opteld?
Groetjes Bart...
Thx! ik hou jullie op de hoogte
Everything that irritates us about others can lead us to an understanding of ourselves.
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Senior Member
- Berichten: 786
- Lid geworden op: 13 sep 2003 17:18
Je kan in het instellingen menu van je 4100 controleren of je een goed puls hebt.
Je moet het even opzoeken want ik weet het niet meer uit mijn hoofd.
Code voor het instellingen menu is 6330.
Als je in de menuoptie speedpuls (oid) staat dan gewoon gaan rijden en kijken of de waard oploopt.
Als dat het geval is is het goed. Maar gezien jou verhaal denk ik wel dat het goed is anders zou je nav in de tunnel neit melden dat je rechtsaf moet slaan.
Suc7.
We zijn met z'n allen zeer benieuwd naar het vervolg.
Je moet het even opzoeken want ik weet het niet meer uit mijn hoofd.
Code voor het instellingen menu is 6330.
Als je in de menuoptie speedpuls (oid) staat dan gewoon gaan rijden en kijken of de waard oploopt.
Als dat het geval is is het goed. Maar gezien jou verhaal denk ik wel dat het goed is anders zou je nav in de tunnel neit melden dat je rechtsaf moet slaan.
Suc7.
We zijn met z'n allen zeer benieuwd naar het vervolg.
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Normal Member
- Berichten: 104
- Lid geworden op: 12 apr 2004 23:28
Bedankt voor de reactie! Ik denk ook wel dat het goed zit hoor, maar ik twijfelde even door de draadkleur die ik las hier op het forum. Omdat ik zaterdag aanstaande zelf ook de ultieme test heb in Amsterdam wilde ik even checken of alles wel goed zat natuurlijk.
Ik hou jullie op de hoogte!
Ik hou jullie op de hoogte!
Everything that irritates us about others can lead us to an understanding of ourselves.
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Normal Member
- Berichten: 117
- Lid geworden op: 25 apr 2004 18:34
Hi hi hi dat zal inderdaad lachen zijn geweest Ben benieuwd hoe de PDA het in Amsterdam er vanaf brengtQuadrifoglio Verde schreef:Nou het is er dus van gekomen....
We zijn de tunnel in gereden met mijn auto, hij had zijn PDA trots op schoot.... In de tunnel verloren we beide ontvangst van GPS, mijn MS 4100 had geen probleem nog even tussen mijn gelach door te vertellen dat we rechts af moesten slaan... de PDA bleef angstvallig stil
grtz,
Edwin
Just remember, if the world didn't suck, we'd all fall off.
Edwin
Just remember, if the world didn't suck, we'd all fall off.
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Normal Member
- Berichten: 104
- Lid geworden op: 12 apr 2004 23:28
ik ook
Everything that irritates us about others can lead us to an understanding of ourselves.
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Senior Member
- Berichten: 786
- Lid geworden op: 13 sep 2003 17:18
Ach zo te horen aan de eerste testresultaten zal dat best gaan lukken.
Even wachten tot het goed bewolkt is voor het beste resultaat.
Alhoewel je daar in nederland nooit lang op hoeft te wachten.
Even wachten tot het goed bewolkt is voor het beste resultaat.
Alhoewel je daar in nederland nooit lang op hoeft te wachten.
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Statistieken
- Laatste bericht
-
-
Reacties: 1
Weergaves: 1100
-
-
Reacties: 0
Weergaves: 544
-
-
Reacties: 1
Weergaves: 662
-
-
Reacties: 0
Weergaves: 594
-
-
Reacties: 0
Weergaves: 490
-
-
Reacties: 0
Weergaves: 1888
-
-
Gezocht toegangscode om in het systeem menu te komen
door dullaart1947 » 27 jan 2016 15:46 » in Renault -
Reacties: 1
Weergaves: 759
-