DigiWalker schreef:
VDODayton laat er in ieder geval er weinig aan gelegen,om hun klanten te behouden,dan wel ze te voorzien van de kaartupdates die ze de kopers van o.a. een PN6000TSN hebben belooft,en ook nog hebben toegezegd middels een voucher,die moest worden ingevuld en opgestuurt.
Wat ik hiermee wil aangeven,is het feit dat kaarten bestemd voor een specifiek doel,in dit geval "Truck Specifieke Navigatie",- dezen zijn niet te downloaden bij Navteq -, nog steeds niet zijn vrijgegeven of niet gemaakt, door VDO.
Waarom dit antwoordt?
Ze reageren niet op mails,alleen op het ontvangst van de voucher,begin dit jaar.
Dus m.a.w , ik sta bij hun wel degelijk geregistreerd als koper van dit device met bijbehorende kaarten.
Daarom kom ik tot de conclusie,dat na herhaaldelijk een mail te hebben gestuurd,en wederom,daar door VDO,nog never en te nooit op is gereageerd,ze wel een hele dikke bult voor de ogen moeten hebben zitten,om daar niet voorbij te kunnen kijken.
Ze verrekken het schijnbaar,een groep die hun produkten hebben gekocht,wat ze uiteindelijk zelf middels een "tegoedbon" (voucher )die in het pakket zat beloofden als men deze op zou sturen,na te komen dan wel te leveren.
Als ik nu niet had gereageerd,dan was het mijn eigen schuld geweest.
Maar ik heb een mail van hun,dat deze is aangekomen,en dat ik als zodanig ben geregistreerd.
Er zijn meerdere firma's geweest die zo hebben gereageerd.
Zoek de fora er maar op na,vooral op PI staat daarover bij Alturion nogal veel te lezen.
ik heb de indruk dat het met VDODayton dezelfde kant op gaat.
Waarom?
Nu is het van Continental,en die hoeven namelijk de minnen niet over te nemen.
Kaarten van dat device, de PN6000TSN
zijn bar en bar slecht als het gaat om voor een truck specifieke navigatie.
Een device als dit,die de mogelijkheden heeft en de instellingen,mag onder geen beding je met een lading gevaarlijke stoffen een voor dat vervoer verboden tunnel insturen,als je deze instellingen op het device hebt ingesteld.
Dat doet dit systeem dus vrolijk wel,met alle gevolgen van dien.
Ik weet ook wel dat de bestuurder ten alllen tijde verantwoordelijk is voor zijn of haar doen en denken.
Maar als ik niet een beetje kan vertrouwen in onbekend gebeid,op zo'n navigatie,waar dat dus in zit,dan heb ik of een kloten systeem of een niet voor dat doel geschikt systeem.
Conclusie is dan,het systeem is veel en veel te duur,en men dupeerd op zijn zachst gezegd de gebruikers van dit systeem.
Mijn coclusie is dan ook,dat het systeem niets,maar dan ook niets beter is dan welk ander systeem,en ernstige tekortkomingen heeft t.a.v het specifieke waarvoor dit systeem is gemaakt,cq op de markt is verschenen.
Het had er nog niet moeten zijn.
Het kaartmateriaal zal wel kloppen,omdat als ik de instelling "luxe auto" maak,het dan wel klopt.
Stel je het voertuig in op vrachtwagen,16.5 meter,4 m hoog en 2.50 breed met gevaarlijke ontplofbare stoffen,dan stuurt het je vrolijk door tunnels wegen gebieden,waar ook normaal verkeer mag komen zonder restricties.
Ook de tonnages kloppen voor geen reet.
Het is gewoonweg een flut systeem,dat niet berekend is op de situatie van het voertuig.
Als het "waar was voor zijn geld",dan waren de prijzen van dit systeem niet zo onderuit gegaan.
Want alle waar heeft zijn prijs.