Hallo,
ik ben in het bezit van een vdo dayton ms5500.
die zit al in de auto van 2001 nooit geen problemen gehad.
nu plots geen beeld op het scherm.
dacht even een zekering stuk van de navigatie maar helaas is die niet stuk, graag had ik wat hulp gewild.
alvast bedankt,
MVG.
vdo dayton MS5500 plots geen beeld!
-
- New Member
-
- Senior Member
Het is misschien een open deur, maar het zou zo maar kunnen dat iemand Standby heeft ingeschakeld. Mocht dit het geval zijn dan een keer op OK drukken en dan zou het beeld er weer moeten zijn.
Je zou niet de eerste zijn die dit is overkomen
Je zou niet de eerste zijn die dit is overkomen
Vragen & antwoorden mbt navigatie svp via het forum, niet per Privé-Bericht of E-Mail
-- Mededeling: Gerritje is op 23-03-2012 te Oosterhout overleden --
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- New Member
wel daar heb ik meerdere keren al opgedrukt en tevergeefs.
tevens heb ik ook al de spanningskabels losgekoppeld ("voor een eventueel harde reset" en niets.
wel weet ik dat er spanning naar mijn afstandbediening komt om dat die knopjes oplichten
maar moest ik nu gewoon weten op welke pinnetjes ik moet meten om te weten of er spanning opstaat (van die kabel van het scherm naar de computer).
zo kan ik weten wat ik al moet uitsluiten.
ofwel is het scherm stuk ofwel de navigatie zelf ...
alvast bedankt..
tevens heb ik ook al de spanningskabels losgekoppeld ("voor een eventueel harde reset" en niets.
wel weet ik dat er spanning naar mijn afstandbediening komt om dat die knopjes oplichten
maar moest ik nu gewoon weten op welke pinnetjes ik moet meten om te weten of er spanning opstaat (van die kabel van het scherm naar de computer).
zo kan ik weten wat ik al moet uitsluiten.
ofwel is het scherm stuk ofwel de navigatie zelf ...
alvast bedankt..
Hide post links |
-
- Senior Member
Dat klinkt niet goed! Maar je bent nog niet klaar met testen om te zien of het toestel inderdaad "aan" staat
- Brandt het ledje op de voorzijde van de PC5500 continu of knippert het?
- Komt de dvd er onmiddellijk uit als je op eject drukt of moet je langer op eject drukken?
- Als je op de AB op + of - drukt moet je "harder" en "zachter" horen uit de luidspreker
- Kan het zijn dat de monitorkabel ergens tussen heeft gezeten of dat de plug er ergens niet goed in zit?
- Wat gebeurt er als je het OSD oproept van de monitor door alle drie knoppen tegelijk in te drukken?
Vragen & antwoorden mbt navigatie svp via het forum, niet per Privé-Bericht of E-Mail
Hide post links |
-
- New Member
vraag 1: mijn ledje van mijn computer bedoel je? die brandt continu, maar van mijn monitor niet.
vraag 2: de dvd komt er inderdaad onmiddelijk uit.
vraag 3: er komt niets uit wanneer ik op de volume knoppen druk
vraag 4 die monitor kabel zal het waarschijnlijk niet zijn want heb die er nogmaals in- en uitgestoken langs beide kanten en zou nie weten waar die plots ergens tussen kan geraken want die gaat onmiddelijk onder de zetel.
vraag 5: hoe roep je die OSD op? door op welke 3 knoppen?
ik moet wel zeggen dat dit de eerste keer is da ik een probleem uitleg op een forum maar ben wel echt blij dat er nog mensen bestaan die u willen helpen en zeker op deze manier ... aan iedereen alvast bedankt..
vraag 2: de dvd komt er inderdaad onmiddelijk uit.
vraag 3: er komt niets uit wanneer ik op de volume knoppen druk
vraag 4 die monitor kabel zal het waarschijnlijk niet zijn want heb die er nogmaals in- en uitgestoken langs beide kanten en zou nie weten waar die plots ergens tussen kan geraken want die gaat onmiddelijk onder de zetel.
vraag 5: hoe roep je die OSD op? door op welke 3 knoppen?
ik moet wel zeggen dat dit de eerste keer is da ik een probleem uitleg op een forum maar ben wel echt blij dat er nog mensen bestaan die u willen helpen en zeker op deze manier ... aan iedereen alvast bedankt..
Hide post links |
-
- Normal Member
misschien een optie om iemand anders zijn scherm er aan te hangen, en dan kijken of het aan het scherm ligt.
gr rene
Beverwijk
gr rene
Beverwijk
Hide post links |
-
- Senior Member
Prima suggestie, uiteraard. Maar waar haal je zo gauw een andere monitor vandaan?
@ jawad
Heb je een standaard 5,8" monitor? Dan zitten daar knopjes bovenop, die bedoelt Geritje. Kijk ook even in je Manual, daar staat dat in beschreven.
En haal je de monitor vaak los, om 'm mee naar binnen te nemen bijv.? Dan kan de monitor kabel een breukje opgelopen hebben, da's al vaker gebeurd. Of er is een contactje beschadigd, kijk daar even goed naar.
Voorts: ben je er zeker van dat je A/B het doet? Gaat de toetsverlichting branden als je de knopjes bedient? Zo nee, dan kunnen de batterijen leeg zijn.
Of heb je 'm in een houder zitten die met de computer verbonden is? Dan even checken of de contactjes niet vuil zijn, zonodig reinigen met een wattenstaafje met een klein beetje spiritus.
Groet,
JW
@ jawad
Heb je een standaard 5,8" monitor? Dan zitten daar knopjes bovenop, die bedoelt Geritje. Kijk ook even in je Manual, daar staat dat in beschreven.
En haal je de monitor vaak los, om 'm mee naar binnen te nemen bijv.? Dan kan de monitor kabel een breukje opgelopen hebben, da's al vaker gebeurd. Of er is een contactje beschadigd, kijk daar even goed naar.
Voorts: ben je er zeker van dat je A/B het doet? Gaat de toetsverlichting branden als je de knopjes bedient? Zo nee, dan kunnen de batterijen leeg zijn.
Of heb je 'm in een houder zitten die met de computer verbonden is? Dan even checken of de contactjes niet vuil zijn, zonodig reinigen met een wattenstaafje met een klein beetje spiritus.
Groet,
JW
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.
Hide post links |
-
- New Member
ja ik heb mij vergist het gaat om een ms 5000 ik hoop dat hier nie zoveel verschil op zit, mijn excuses hiervoor.
dus ja ik heb een standaard monitor want daar zitten 3 knopjes op, die heb ik alle 3 tegelijk ingedrukt en er kwam geen respons.
wat is A/B?
bij mijn afstandbediening zitten er geen batterijen in maar die licht wel op.
dus zo weet ik dat er contact is tussen de computer en mijn afstandbediening en eigenlijk maakt da nie uit want als ik mijn contact aanzet lichte mijn scherm normaal sowieso op.
en heb alles goed nagekeken en de pinnetjes zijn nog in perfecte staat. wel neem ik mijn scherm er altijd uit. maar neem hem wel niet mee maar steek die onder mijn zetel. soms laat ik die daar liggen en schuift die wel van de ene kant naar de andere. miss daardoor is die stuk geworden ofzo...
MVG,
dus ja ik heb een standaard monitor want daar zitten 3 knopjes op, die heb ik alle 3 tegelijk ingedrukt en er kwam geen respons.
wat is A/B?
bij mijn afstandbediening zitten er geen batterijen in maar die licht wel op.
dus zo weet ik dat er contact is tussen de computer en mijn afstandbediening en eigenlijk maakt da nie uit want als ik mijn contact aanzet lichte mijn scherm normaal sowieso op.
en heb alles goed nagekeken en de pinnetjes zijn nog in perfecte staat. wel neem ik mijn scherm er altijd uit. maar neem hem wel niet mee maar steek die onder mijn zetel. soms laat ik die daar liggen en schuift die wel van de ene kant naar de andere. miss daardoor is die stuk geworden ofzo...
MVG,
Hide post links |
-
- Senior Member
Een A/B, dat is de AfstandsBediening waarover je het hebt En die werkt, op z'n minst ten dele.
Het blijft moeilijk op een afstand vast te stellen wat er aan de hand is. Je computer krijgt kennelijk spanning, daar zit het probleem dus niet. Maar er kan ook nog iets mis zitten in de computer zelf waardoor de monitor niet wil opstarten.
Toch ga ik wel mee in de gedachte dat de meest waarschijnlijke oorzaak zit in de monitor zelf. En dan is de uitwisseltruc het simpelste middel om dat vast te stellen. En dus: op zoek naar iemand die er eentje heeft liggen. Waar woon je, ten naaste bij?
Groet,
JW
Het blijft moeilijk op een afstand vast te stellen wat er aan de hand is. Je computer krijgt kennelijk spanning, daar zit het probleem dus niet. Maar er kan ook nog iets mis zitten in de computer zelf waardoor de monitor niet wil opstarten.
Toch ga ik wel mee in de gedachte dat de meest waarschijnlijke oorzaak zit in de monitor zelf. En dan is de uitwisseltruc het simpelste middel om dat vast te stellen. En dus: op zoek naar iemand die er eentje heeft liggen. Waar woon je, ten naaste bij?
Groet,
JW
Hide post links |
-
- New Member
awel da had ik ook in gedacht maarja wie zou da willen doen? ik woon in sint niklaas das ongeveer 20 km van antwerpen. ligt tussen antwerpen en gent zou ik zeggen. ik hoop dat iemand hier in de buurt dit ziet en zijn hulp wilt aanbieden om dit eens te testen.
alvast bedankt...
alvast bedankt...
Hide post links |
-
- Senior Member
Iets ten noorden van Antwerpen woont een Forumlid. Ik zal hem benaderen en vragen of hij er voor voelt zo'n testje te doen.
Groet,
JW
Groet,
JW
Hide post links |
-
- New Member
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Statistieken
- Laatste bericht
-
-