VRM6100 - interface

Dick Meijer
New Member
New Member

VRM6100 - interface

Bericht door Dick Meijer »

Hallo,

Mijn vraag is enigszins off-topic maar ik zie dat men al wat vaker de VRM6100 heeft besproken dus waag ik het erop.
Ik heb sinds een paar dagen een VDO VRM6100 in m'n auto met het idee daar nog een VDO pc5200 bij te zoeken. De VRM6100 met name gekozen vanwege de USB en SD aansluiting.

Ik heb 2 probleempjes waarvan ik benieuwd ben of andere VRM6100 bezitters ze ook hebben en natuurlijk of er een oplossing voor is :

1. Navigeren door directories op SD of USB drive is ondoenlijk. Volgens de handleiding zouden er pijltjes omhoog/omlaag in het scherm moeten verschijnen waarmee door de lijst te scrollen is. Deze pijltjes verschijnen niet in beeld dus enige mogelijkheid is om met ">>|" toets ieder nummer afzonderlijk door te skippen. Ook het drukken op de ".." entrie om 1 directory omhoog te gaan doet niks. Met "dir" toets naar een volgende directorie springen werkt soms wel/soms niet ik heb hierin nog geen logica kunne ontdekken.

2. Afspelen vanaf een USB stick geeft een tic bij het begin van ieder nummer. Wellicht dat dit aan de stick ligt want als een USB hd aansluit hoor ik geen tic.

Met name het gebrekkige navigeren door de directorie structuur vind ik erg terleustellend en maakt de SD/USB optie schier onbruikbaar.

Ik ben benieuwd of andere mensen dezelfde ervaring hebben en of er wellicht een oplossing voorhande is in de vorm v/e SW update of moet de indeling van de directories op SD/USB aan bepaalde voorwaarde moet voldoen. Ik ben me bewust v/d 2 GB limiet voor SD-card maar verder heb ik geen specificaties/beperkingen kunnen vinden in de documentatie. De 32 GB USB harddisk wordt zonder problemen herkend maar nummertje voor nummertje door 32 GB mp3's wandelen is niet prettig.

mvg.

Dick Meijer

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gentry
Senior Member

Bericht door Gentry »

de vrm6100/6200 toestellen zijn heel beperkt wat betreft jij schetst, en ik verwacht ook niet dat daar een software update voor komt aangezien VDO stopt.
Of mee leren leven of een ander toestel kopen, bijvoorbeeld een Kenwood KVt-729dvd of nieuwer, niet ouder.
[size=75]Kenwood DNX9260BT, Hirschmann CarTV, Alpine DHA-S690 [/size]

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Dick Meijer
New Member
New Member

Bericht door Dick Meijer »

Dus VDO stopt dat is dan waarschijnlijk de reden dat mijn e-mails verzonden via de VDO site na een paar dagen terugkomen met de melding dat bericht niet afgeleverd kan worden bij nl@vdodayton.com.

In ieder geval mijn dank voor je terugkoppeling al is de inhoud wat teleurstelllend. Het idee v/d pc 5200 kan ik dan maar beter laten varen en op zoek gaan naar een alternatief.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gentry
Senior Member

Bericht door Gentry »

PC5200 is prima, software ook en zal wel blijven.

Kenwood KVT729 icm PC5200 kan altijd nog
[size=75]Kenwood DNX9260BT, Hirschmann CarTV, Alpine DHA-S690 [/size]

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Terug naar “Vaste VDO-Dayton systemen”