Is er na het vervangen van een af fabriek RNS-D naar een RNS-E nog nodig om iets te coderen (VAG COM), of is het een kwestie van RNS-D eruit RNS-E er in. Momenteel werkt de RNS-D met de kleuren DIS.
Alvast bedankt.
RNS-D naar RNS-E
-
- New Member
- Berichten: 4
- Lid geworden op: 27 okt 2008 23:05
-
- Senior Member
- Berichten: 556
- Lid geworden op: 20 feb 2005 11:08
Dit is afhankelijk van hoe de rns-e nu gecodeerd is, en of dat overeen komt met de auto.
Als het een nieuwe navi uit de doos is moet deze altijd nog gecodeerd worden om geen foutmeldingen te hebben.
Veel succes
Als het een nieuwe navi uit de doos is moet deze altijd nog gecodeerd worden om geen foutmeldingen te hebben.
Veel succes
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- New Member
- Berichten: 4
- Lid geworden op: 27 okt 2008 23:05
-
- Normal Member
- Berichten: 114
- Lid geworden op: 13 mei 2005 11:25
Boordcomputer: zou moeten werken zonder codering.
RNS-E: moet je altijd apart coderen, of hij is wellicht al voorgecodeerd. Gaat om type auto, of je een CD wisselaar hebt, bandenmaat, wel of geen bose, multifunctioneel stuurwiel ja/nee etc.
Sowieso: op het moment dat je zaken uit je auto haalt krijg je altijd meldingen in de log file. Die moet je wissen met vag com. Niet nodig voor functionaliteit, maar voor de netheid. zeker als t je eigen auto bijvoorbeeld niet is, maar een lease-auto, en de dealer ziet dat je zelf hebt 'gerommeld'
RNS-E: moet je altijd apart coderen, of hij is wellicht al voorgecodeerd. Gaat om type auto, of je een CD wisselaar hebt, bandenmaat, wel of geen bose, multifunctioneel stuurwiel ja/nee etc.
Sowieso: op het moment dat je zaken uit je auto haalt krijg je altijd meldingen in de log file. Die moet je wissen met vag com. Niet nodig voor functionaliteit, maar voor de netheid. zeker als t je eigen auto bijvoorbeeld niet is, maar een lease-auto, en de dealer ziet dat je zelf hebt 'gerommeld'
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- New Member
- Berichten: 4
- Lid geworden op: 27 okt 2008 23:05
Nu dacht ik dus RNS-D eruit RNS-E erin, verloop er tussen en klaar is ie, welnu niet dus
Oude situatie RNS-D 8E0 035 192 B
af fabriek nokia telefoon, cd changer, Bose
Nieuwe situatie RNS-E 8E0 035 192 T
Wat blijkt:
- de antenner(blauwe) voor de GSM unit past niet?!
- De breede stekker van de RNS-D(26-pins) past niet in de RNS-E(32-pins)?!
- verkeerde verloop stekker.?!
Wie kan mij helpen, met het inbouwen/verloop stekkers voor de RNS-E lokatie Zuid Holland.
Alvast bedankt.
Oude situatie RNS-D 8E0 035 192 B
af fabriek nokia telefoon, cd changer, Bose
Nieuwe situatie RNS-E 8E0 035 192 T
Wat blijkt:
- de antenner(blauwe) voor de GSM unit past niet?!
- De breede stekker van de RNS-D(26-pins) past niet in de RNS-E(32-pins)?!
- verkeerde verloop stekker.?!
Wie kan mij helpen, met het inbouwen/verloop stekkers voor de RNS-E lokatie Zuid Holland.
Alvast bedankt.
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Normal Member
- Berichten: 114
- Lid geworden op: 13 mei 2005 11:25
yep, en je bent er dan ook nog niet, want de tmc box moet doorgelinkt worden. Even wat content gekopieerd elders uit dit forum:
De RNS-D gebruik niet rechtsstreeks de canbus signalen van de auto terwijl de RNS-E dit wel doet. De RNS-D gebruikt namelijk de canbus signalen van de TMC box die zijn signalen weer krijgt van de "echte canbus". De de echte canbus kabels gaan eerst naar de tmc box en deze zet de canbus signalen om naar de signalen die de RNS-D nodig heeft. Ziet er als volgt uit:
--->Echte Can High(Oranje/Lila)---->TMC BOX(convert)--->aangepaste Can High(Wit/grijs)--->gaat van tmc box naar pin 13 van 26 polige stekker achter de radio
--->Echte Can Low(Oranje/bruin)---->TMC Box(convert)--->aangepaste Can Low(Rood/grijs)--->gaat van tmc box naar pin 26 van 26 polige stekker achter de radio
Op de TMC box zit een 6 polige of 8 polige stekker, hierop zul je de echte can kabels vinden(oranje/bruin en oranje/lila). Op de zelfde stekker zitten de kabels die naar de 26 polige stekker achter de radio gaan. Deze vier draden zul je aan elkaar moeten verbinden. Oranje/bruin op Rood/grijs en oranje/lila op wit/grijs.
Wanneer je dit gedaan hebt, dan heb je op de 26 polige stekker achter de radio de echte canbus signalen op pin 13(can HIGH) en pin 26 (Can Low) deze verbindt je door naar de grote Quadlock stekker die achter de RNS-E Systeem zit op pin 9 komt de Can High kabel en Pin 10 de Can Low.
Wanneer je dit gedaan hebt dan zal de boordcomputer ook werken.
De stekker aan de kabel uit de TMC unit (links achterin de kofferbak bij een A4 avant) kun je met 2 omgebogen stukjes paperclip doorverbinden; dan hoef je niet te krimpen/solderen.
=>kan je wel aan een adres helpen van een jongen die dit goed voor je kan doen: zit in Noord Brabant.
De RNS-D gebruik niet rechtsstreeks de canbus signalen van de auto terwijl de RNS-E dit wel doet. De RNS-D gebruikt namelijk de canbus signalen van de TMC box die zijn signalen weer krijgt van de "echte canbus". De de echte canbus kabels gaan eerst naar de tmc box en deze zet de canbus signalen om naar de signalen die de RNS-D nodig heeft. Ziet er als volgt uit:
--->Echte Can High(Oranje/Lila)---->TMC BOX(convert)--->aangepaste Can High(Wit/grijs)--->gaat van tmc box naar pin 13 van 26 polige stekker achter de radio
--->Echte Can Low(Oranje/bruin)---->TMC Box(convert)--->aangepaste Can Low(Rood/grijs)--->gaat van tmc box naar pin 26 van 26 polige stekker achter de radio
Op de TMC box zit een 6 polige of 8 polige stekker, hierop zul je de echte can kabels vinden(oranje/bruin en oranje/lila). Op de zelfde stekker zitten de kabels die naar de 26 polige stekker achter de radio gaan. Deze vier draden zul je aan elkaar moeten verbinden. Oranje/bruin op Rood/grijs en oranje/lila op wit/grijs.
Wanneer je dit gedaan hebt, dan heb je op de 26 polige stekker achter de radio de echte canbus signalen op pin 13(can HIGH) en pin 26 (Can Low) deze verbindt je door naar de grote Quadlock stekker die achter de RNS-E Systeem zit op pin 9 komt de Can High kabel en Pin 10 de Can Low.
Wanneer je dit gedaan hebt dan zal de boordcomputer ook werken.
De stekker aan de kabel uit de TMC unit (links achterin de kofferbak bij een A4 avant) kun je met 2 omgebogen stukjes paperclip doorverbinden; dan hoef je niet te krimpen/solderen.
=>kan je wel aan een adres helpen van een jongen die dit goed voor je kan doen: zit in Noord Brabant.
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- New Member
- Berichten: 4
- Lid geworden op: 27 okt 2008 23:05
Het klinkt logisch en redelijk makkelijk om te doen, om nieuwe verrassingen voor te zijn hou ik me aan bevolen voor het adres, en een ritje naar Noord Brabant is in een audi altijd een feest.
Alvast bedankt.
Alvast bedankt.
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Statistieken
- Laatste bericht
-
-
Reacties: 4
Weergaves: 850
-
-
Reacties: 2
Weergaves: 3513
-
-
Reacties: 0
Weergaves: 447
-
-
Reacties: 0
Weergaves: 584
-
-
Reacties: 1
Weergaves: 882
-
-
Reacties: 0
Weergaves: 729
-
-
AVIC-F700BT terugzetten naar fabrieksinstellingen
door Willy62 » 15 jul 2016 11:11 » in Vaste Pioneer systemen -
Reacties: 0
Weergaves: 1011
-