Hallo,
Sinds een jaar of 3 heb ik een Becker navigatie systeem (gekregen van mijn schoonvader) waar ik tevreden mee ben. Sinds begin oktober hebben we een andere auto, een Citroën Xsara Picasso, bouwjaar 2001.
Gisteren wilde ik mijn Becker inbouwen in de Picasso, dit leek vrij makkelijk te gaan omdat de standaard Radio CD speler van deze auto ook met euro stekkers zit aangesloten. Echter toen ik mijn Becker daarop aan sloot en vervolgens de auto op contact zette begon de boordcomputer allerlei storingsmeldingen te geven als ABS werkt niet meer, oliedruk te laag etc. etc. De Becker deed het overigens wel alleen wist ik nog niet of de naviagtie ook werkte. Omdat op de positie waar het tachosignaal binnen moet komen voor de Becker reeds een draadje zat aangesloten op de eurostekker ging ik er van uit dat dit signaal dus ook doorgegeven zou worden. Ik heb via een duitse site overigens kunnen vinden op welk specifieke draadje je het tachosignaal moet aftakken, ik heb echter niet gesjekt of hij nu ook daadwerkelijk hier op aangesloten zat. Dit wilde ik dus even met een testritje verfiëren. Ik besloot dus voor een testritje door het park bij ons.
Tijdens dit ritje kwam ik er achter dat naast de genoemde storingsmeldingen de snelheidsmeter, km teller en dagteller allemaal uitgevallen waren. Ze lieten alleen maar streepjes zien waar normaal de getallen staan. Bovendien deed mijn knipperlicht het niet. Kortom geen succes.
Komen deze problemen iemand bekend voor?
En zo ja, weet iemand een oplossing om mijn Becker Traffic Pro 7820 goed aan te sluiten in mijn Xsara Picasso zonder dat de boordcomputer op hol slaat?
Met vriendelijke groet,
Eddy Cruiming
Becker Traffic Pro 7820 in Citroën Xsara Picasso 2001
-
- New Member
- Berichten: 6
- Lid geworden op: 29 nov 2008 20:27
-
- Senior Member
- Berichten: 14088
- Lid geworden op: 01 sep 2003 21:19
Jouw Picasso is van een vroege CAN-Bus voorzien, Citroën noemt dat Multiplexage VAN http://www.autokompas.nl/archief/2002/1 ... l#reacties
Dat betekent dat een heleboel signalen niet zomaar afgetakt kunnen worden, en dat je een CAN-Bus adapter nodig hebt.
Beijer levert die, zie http://www.beijerautotechniek.nl/AWS/St ... ryID=10331 en de daarop voorkomende applicatie lijst http://www.beijerautotechniek.nl/AWS/doc/new4.pdf
Het is bekend dat het zelf "aftakken" van signalen bij de Picasso leidt tot problemen, dat wordt dus lijden
Groet,
JW
Dat betekent dat een heleboel signalen niet zomaar afgetakt kunnen worden, en dat je een CAN-Bus adapter nodig hebt.
Beijer levert die, zie http://www.beijerautotechniek.nl/AWS/St ... ryID=10331 en de daarop voorkomende applicatie lijst http://www.beijerautotechniek.nl/AWS/doc/new4.pdf
Het is bekend dat het zelf "aftakken" van signalen bij de Picasso leidt tot problemen, dat wordt dus lijden
Groet,
JW
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter
_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter
_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- New Member
- Berichten: 6
- Lid geworden op: 29 nov 2008 20:27
JW Schreef:
>>en de daarop voorkomende applicatie lijst http://www.beijerautotechniek.nl/AWS/doc/new4.pdf
De groene draad die ze bedoelen in bovenstaande PDF, is dat de zelfde als waar ze bij onderstaande site naar verwijzen?
http://www.petri.de/cgi-bin/petri.cgi?u ... Navigation
Xsara Picasso 1999- gelber 26-PIN-Stecker am BSI-Modul, PIN2 grünes Kabel
Fundort des Steckers: links neben Lenksäule, Abdeckung abnehmen
Hier kan ik niks vinden over een extra kastje dat je zou moeten toepassen.
>>Het is bekend dat het zelf "aftakken" van signalen bij de Picasso leidt tot problemen, dat wordt dus lijden.
Ik heb nog niks zelf afgetakt. De draad die op de plek van het tachosignaal zit lijkt overigens wel door eerdere eigenaar erin geknutseld te zijn omdat deze uit 2 verschillende kleuren draad bestaat, verbonden met zo'n knijpverbinding.
Als het er inderdaad op uit draait dat ik hier weer een kastje van € 125,- (ex BTW) voor moet aanschaffen denk ik toch dat ik overstap op een Tom Tom en de Becker + CD Wisselaar te koop aan bied (liefhebbers?).
Gr, Eddy
>>en de daarop voorkomende applicatie lijst http://www.beijerautotechniek.nl/AWS/doc/new4.pdf
De groene draad die ze bedoelen in bovenstaande PDF, is dat de zelfde als waar ze bij onderstaande site naar verwijzen?
http://www.petri.de/cgi-bin/petri.cgi?u ... Navigation
Xsara Picasso 1999- gelber 26-PIN-Stecker am BSI-Modul, PIN2 grünes Kabel
Fundort des Steckers: links neben Lenksäule, Abdeckung abnehmen
Hier kan ik niks vinden over een extra kastje dat je zou moeten toepassen.
>>Het is bekend dat het zelf "aftakken" van signalen bij de Picasso leidt tot problemen, dat wordt dus lijden.
Ik heb nog niks zelf afgetakt. De draad die op de plek van het tachosignaal zit lijkt overigens wel door eerdere eigenaar erin geknutseld te zijn omdat deze uit 2 verschillende kleuren draad bestaat, verbonden met zo'n knijpverbinding.
Als het er inderdaad op uit draait dat ik hier weer een kastje van € 125,- (ex BTW) voor moet aanschaffen denk ik toch dat ik overstap op een Tom Tom en de Becker + CD Wisselaar te koop aan bied (liefhebbers?).
Gr, Eddy
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Senior Member
- Berichten: 14088
- Lid geworden op: 01 sep 2003 21:19
Er bestaan vele kleuren groen, en dat die draden allebei groen zijn is puur toeval
Kun je terugvinden of die draad op A1 inderdaad van de BSI afkomt, zoals Petri suggereert?
Het kan dan zijn dat de puls te zwak is, dat komt vaak voor.
Ook bij de Xantia is dat vaak het geval, dat is me bekend. Ik heb daar in mijn Xantia geen last van omdat ik een versterkte puls heb, dat is nodig ivm een fabrieks Cruise-Control.
Als die draad inderdaad van de BSI komt zou je kunnen overwegen een API4 aan te schaffen, die versterkt de puls en dan is het probleem (waarschijnlijk) opgelost. Zo'n API kost heel wat minder dan de B2S, zie de Beijer site.
Groet,
JW
Kun je terugvinden of die draad op A1 inderdaad van de BSI afkomt, zoals Petri suggereert?
Het kan dan zijn dat de puls te zwak is, dat komt vaak voor.
Ook bij de Xantia is dat vaak het geval, dat is me bekend. Ik heb daar in mijn Xantia geen last van omdat ik een versterkte puls heb, dat is nodig ivm een fabrieks Cruise-Control.
Als die draad inderdaad van de BSI komt zou je kunnen overwegen een API4 aan te schaffen, die versterkt de puls en dan is het probleem (waarschijnlijk) opgelost. Zo'n API kost heel wat minder dan de B2S, zie de Beijer site.
Groet,
JW
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter
_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter
_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- New Member
- Berichten: 6
- Lid geworden op: 29 nov 2008 20:27
AVA Groningen (www.ava.nl)
Nou het verkaal krijgt een steeds vreemdere wending. Vorige week ben ik AVA automaterialen geweest (o.a. dealer van Becker) met de vraag of zij mijn Becker in konden bouwen. Heb hen verteld dat ik via internet er achter was gekomen dat er een signaal versterkings kastje bij geplaatst moet worden om de Becker goed te laten functioneren in een Xsara Picasso. Dit werd door hen nagezocht en inderdaad vonden zij die info ook. Gelijk een afspraak gemaakt voor afgelopen dinsdagmiddag om de Becker in te laten bouwen.
's Avonds kom ik de auto halen zegt de baliemedewerker dat de monteur samen met iemand anders tot de conclusie was gekomen dat dit signaal versterkings kastje er niet tussen hoefde, de bewuste monteur was inmiddels naar huis. Hij had voordat ik kwam nog proef gereden met mijn auto en alles werkte. Dus ik blij, want dat scheelde weer 100 euro. Dus ik reken af en loop naar mijn auto. Ik bedien het slot met de afstandsbediening en gelijk zie ik dat de Becker om de keycode vraagt, vreemd. Dan zie ook dat boordcomputer weer de zelfde meldingen geeft als toen ik zelf geprobeerd heb de Becker in te bouwen.
Dus ik terug naar binnen om dit te melden. Baliemedewerker herhaalt nog een keer dat de monteur een testrit heeft gemaakt en dat alles functioneerde. Vervolgens maak ik met de baliemedewerker even een rondje aldaar met de navigatie aan. Deze doet het wel maar weet niet waar hij is. Hij laat een aantal straten uit mijn eigen buurt zien, dus blijkbaar denkt hij dat we nog thuis zijn. De straten waar we op dat moment rijden herkent hij in elk geval niet.
De meneer van AVA is het met me eens, dit werkt nog niet goed. We maken een nieuwe afspraak voor donderdag (vandaag dus). Ik heb vanochtend de auto daar weer afgeleverd. Om 13.00 heb ik maar eens gebeld hoe het er mee stond. De radio deed het nu wel zonder dat de boordcomputer op tilt slaat alleen de navigatie werkte nog niet, ook nu was het blijkbaar niet nodig om signaal verterkings kastje te gebruiken. Het scherm bleef blank als je de navigatie aanzette. Hij zou me hier later even over terugbellen. Na een uur wordt ik teruggebeld met de mededeling dat ze de navigatie nog steeds niet aan de praat (leuke woordspeling) hebben. Ze hadden zelfs contact gehad met de helpdesk van Becker. Die zeiden dat de processor wel eens stuk kon zijn. En nu komt natuurlijk de vraag, wie is hier verantwoordelijk voor....... Ik ga mijn auto dadelijk halen en betaal in ieder geval niks meer en kijk wel even wat zij te bieden hebben. (was ik nou toch maar voor de Tom Tom oplossing gegaan......).
Gr, Ed
's Avonds kom ik de auto halen zegt de baliemedewerker dat de monteur samen met iemand anders tot de conclusie was gekomen dat dit signaal versterkings kastje er niet tussen hoefde, de bewuste monteur was inmiddels naar huis. Hij had voordat ik kwam nog proef gereden met mijn auto en alles werkte. Dus ik blij, want dat scheelde weer 100 euro. Dus ik reken af en loop naar mijn auto. Ik bedien het slot met de afstandsbediening en gelijk zie ik dat de Becker om de keycode vraagt, vreemd. Dan zie ook dat boordcomputer weer de zelfde meldingen geeft als toen ik zelf geprobeerd heb de Becker in te bouwen.
Dus ik terug naar binnen om dit te melden. Baliemedewerker herhaalt nog een keer dat de monteur een testrit heeft gemaakt en dat alles functioneerde. Vervolgens maak ik met de baliemedewerker even een rondje aldaar met de navigatie aan. Deze doet het wel maar weet niet waar hij is. Hij laat een aantal straten uit mijn eigen buurt zien, dus blijkbaar denkt hij dat we nog thuis zijn. De straten waar we op dat moment rijden herkent hij in elk geval niet.
De meneer van AVA is het met me eens, dit werkt nog niet goed. We maken een nieuwe afspraak voor donderdag (vandaag dus). Ik heb vanochtend de auto daar weer afgeleverd. Om 13.00 heb ik maar eens gebeld hoe het er mee stond. De radio deed het nu wel zonder dat de boordcomputer op tilt slaat alleen de navigatie werkte nog niet, ook nu was het blijkbaar niet nodig om signaal verterkings kastje te gebruiken. Het scherm bleef blank als je de navigatie aanzette. Hij zou me hier later even over terugbellen. Na een uur wordt ik teruggebeld met de mededeling dat ze de navigatie nog steeds niet aan de praat (leuke woordspeling) hebben. Ze hadden zelfs contact gehad met de helpdesk van Becker. Die zeiden dat de processor wel eens stuk kon zijn. En nu komt natuurlijk de vraag, wie is hier verantwoordelijk voor....... Ik ga mijn auto dadelijk halen en betaal in ieder geval niks meer en kijk wel even wat zij te bieden hebben. (was ik nou toch maar voor de Tom Tom oplossing gegaan......).
Gr, Ed
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- New Member
- Berichten: 6
- Lid geworden op: 29 nov 2008 20:27
Re: AVA Groningen (www.ava.nl)
Na reparatie door Becker Service Nederland en opnieuwe inbouwen door een Citroen garage werkt mijn Becker navigatie systeem weer perfect. Er was inderdaad toch geen extra kastje nodig voor het tachosignaal.
Nu nog even op zoek naar de meest recente CD's voor mijn Becker.
Kan iemand hier nog een tip geven waar ik deze kan downloaden?
Of mag dergelijke informatie niet verspreid worden op dit forum?
Gr, Ed
Nu nog even op zoek naar de meest recente CD's voor mijn Becker.
Kan iemand hier nog een tip geven waar ik deze kan downloaden?
Of mag dergelijke informatie niet verspreid worden op dit forum?
Gr, Ed
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Senior Member
- Berichten: 14088
- Lid geworden op: 01 sep 2003 21:19
Heb je, toen je je aanmeldde voor dit Forum, het Reglement http://www.navigatiehelpsite.nl/forum/rules.php wel gelezen waarmee je akkoord gegaan bent?Nu nog even op zoek naar de meest recente CD's voor mijn Becker.
Kan iemand hier nog een tip geven waar ik deze kan downloaden?
Of mag dergelijke informatie niet verspreid worden op dit forum?
Daarin is klip-en-klaar te lezen dat vragen om illegale SW uit den boze is
Groet,
JW
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter
_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter
_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- New Member
- Berichten: 6
- Lid geworden op: 29 nov 2008 20:27
Ja, dat wist ik eigenlijk ook. Ik ahd het iets te snel getiept en daarna pas in de Rules gekeken.JW schreef:Heb je, toen je je aanmeldde voor dit Forum, het Reglement http://www.navigatiehelpsite.nl/forum/rules.php wel gelezen waarmee je akkoord gegaan bent?Nu nog even op zoek naar de meest recente CD's voor mijn Becker.
Kan iemand hier nog een tip geven waar ik deze kan downloaden?
Of mag dergelijke informatie niet verspreid worden op dit forum?
Daarin is klip-en-klaar te lezen dat vragen om illegale SW uit den boze is
Groet,
JW
In ieder geval bedankt voor de support.
MVG, Eddy
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Statistieken
- Laatste bericht
-
-
Reacties: 0
Weergaves: 853
-
-
Reacties: 1
Weergaves: 2714
-
-
Reacties: 0
Weergaves: 560
-
-
Reacties: 1
Weergaves: 1127
-
-
Becker Indianapolis incl stuurwiel en bluetooth
door Knislow » 23 mei 2017 12:32 » in Vaste Becker systemen -
Reacties: 0
Weergaves: 711
-
-
-
Reacties: 0
Weergaves: 625
-
-
content manager asistent van becker in het nederlands niet te vinden wie kan me helpen
door duivel64 » 02 jun 2016 08:06 » in Mobiele Becker systemen -
Reacties: 1
Weergaves: 852
-