Sinds kort ben ik in het bezit van VW Passat met daarin een MS4200 (geen RS) met CD-wisselaar, en wil ik natuurlijk graag het navigatie-gedeelte gebruiken. Echter pakt het apparaat de CD niet. Op het moment dat ik op 'navigatie' druk, verschijnt de welbekende zandloper (gaat ook niet weg totdat ik voor andere optie kies). Kies ik voor de optie 'CD', dan verschijnt de melding dat er geen CD in zit.
Vervolgens probeer ik -natuurlijk- de navigatie-CD (Benelux) erin te doen (niet in de wisselaar natuurlijk ), maar deze wil niet verder dan halverwege. Het lijkt erop dat de CD niet ingeslikt wordt. Spanning eraf (voor een minuutje ofzo) heeft niet geholpen. Enig idee waar dat aan zou kunnen liggen? Mijn vrouw wil ontzettend graag het stemmetje horen
MS4200 pakt CD niet
-
- New Member
-
- Senior Member
Het zou zelfs kunnen zijn dat er al een cd in zit Als je probeert een tweede cd er in te schuiven kan die er haast tot de helft in. Misschien eens langer op eject drukken (wat hoor je als je dat doet?), eventueel de twee grijparmpjes van het intakemechanisme met een paar spateltjes naar buiten duwen om zo een achtergebleven cd er uit te werken.
Aangezien je ook de spanning er al hebt af gehad, heb je hem kennelijk al eens uitgebouwd. Het bovendeksel verwijderen geeft je uitsluitsel over de aanwezigheid van een schijfje
Aangezien je ook de spanning er al hebt af gehad, heb je hem kennelijk al eens uitgebouwd. Het bovendeksel verwijderen geeft je uitsluitsel over de aanwezigheid van een schijfje
Vragen & antwoorden mbt navigatie svp via het forum, niet per Privé-Bericht of E-Mail
-- Mededeling: Gerritje is op 23-03-2012 te Oosterhout overleden --
-- Mededeling: Gerritje is op 23-03-2012 te Oosterhout overleden --
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- New Member
.. maar dan zou je toch mogen verwachten dat 'ie dat aangeeft, bij de optie CD? Ik heb de Passat (met systeem) van een kennis gekocht, en hij wist ook niet echt meer zeker of er nu wel of geen CD in zit..Het zou zelfs kunnen zijn dat er al een cd in zit
Wat betreft de spanning eraf, ik heb de accu los gehaald. Leek me wat sneller dan helemaal uitbouwen.. Er brandt wel een rood lichtje naast het intakemechanisme (indicatie voor CD in systeem?), maar door dat anti-stof-dingetje wat voor het intakemechanisme zit kan je ook niet echt bekijken of er wat in zit. Ik zou je dus niet kunnen zeggen of dat er een CD in zit of niet. Als ik op eject druk, hoor ik niets. Geen motortje wat draait, of een klik ofzo.
Ik zal je tip met de grijparmpjes eens proberen, en post hier m'n bevindingen weer
Hide post links |
-
- New Member
.. en er blijkt geen CD in te zitten.artofnemesis schreef:Ik zal je tip met de grijparmpjes eens proberen, en post hier m'n bevindingen weer
Hide post links |
-
- Starting Member
Ik heb precies hetzelfde probleem. Altijd probleemloos gewerkt en ineens krijg ik er geen CD meer in. De eject button is ook niet meer blauw verlicht, dus ik denk dat dit gewoon niet meer werkt.
Heeft iemand al een oplossing gevonden voor dit probleem?
Heeft iemand al een oplossing gevonden voor dit probleem?
Hide post links |
-
- New Member
Het probleem is hier ook nog niet opgelost, maar zodra ik een (goede) oplossing, anders dan het kopen van een nieuw navsys, heb, hoor je het direct.
Hide post links |
-
- Senior Member
Een nieuw CDM-M3 loopwerk koop je al voor 58 Euri bij http://www.navigatieonderdelen.nl/
Even checken of dit de goeie is voor de 4200, ik verwacht het wel.
Groet,
JW
Even checken of dit de goeie is voor de 4200, ik verwacht het wel.
Groet,
JW
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.
Hide post links |
-
- Starting Member
Enig idee of dit een beetje makkelijk te doen is voor een technische leek?
Hide post links |
-
- Senior Member
Enig inzicht en handigheid moet je daarvoor wel in huis hebben. En de goeie schroevendraaiers, torxs in dit geval.
In dit topic viewtopic.php?t=9584 kun je een indruk krijgen wat je te wachten staat, het is niet precies hetzelfde, maar op hoofdlijnen wel.
Groet,
JW
In dit topic viewtopic.php?t=9584 kun je een indruk krijgen wat je te wachten staat, het is niet precies hetzelfde, maar op hoofdlijnen wel.
Groet,
JW
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.
Hide post links |