Sinds een jaar of 3 heb ik een Becker navigatie systeem (gekregen van mijn schoonvader) waar ik tevreden mee ben. Sinds begin oktober hebben we een andere auto, een Citroën Xsara Picasso, bouwjaar 2001.
Gisteren wilde ik mijn Becker inbouwen in de Picasso, dit leek vrij makkelijk te gaan omdat de standaard Radio CD speler van deze auto ook met euro stekkers zit aangesloten. Echter toen ik mijn Becker daarop aan sloot en vervolgens de auto op contact zette begon de boordcomputer allerlei storingsmeldingen te geven als ABS werkt niet meer, oliedruk te laag etc. etc. De Becker deed het overigens wel alleen wist ik nog niet of de naviagtie ook werkte. Omdat op de positie waar het tachosignaal binnen moet komen voor de Becker reeds een draadje zat aangesloten op de eurostekker ging ik er van uit dat dit signaal dus ook doorgegeven zou worden. Ik heb via een duitse site overigens kunnen vinden op welk specifieke draadje je het tachosignaal moet aftakken, ik heb echter niet gesjekt of hij nu ook daadwerkelijk hier op aangesloten zat. Dit wilde ik dus even met een testritje verfiëren. Ik besloot dus voor een testritje door het park bij ons.
Tijdens dit ritje kwam ik er achter dat naast de genoemde storingsmeldingen de snelheidsmeter, km teller en dagteller allemaal uitgevallen waren. Ze lieten alleen maar streepjes zien waar normaal de getallen staan. Bovendien deed mijn knipperlicht het niet. Kortom geen succes.
Komen deze problemen iemand bekend voor?
En zo ja, weet iemand een oplossing om mijn Becker Traffic Pro 7820 goed aan te sluiten in mijn Xsara Picasso zonder dat de boordcomputer op hol slaat?
Met vriendelijke groet,
Eddy Cruiming
![Cool 8)](./images/smilies/icon_cool.gif)