RNS510 in Passat geinstalleerd, nog enkele vragen

Alles met betrekking tot
Audi, Seat, Skoda & Volkswagen navigatie
Juul1977
New Member
New Member

RNS510 in Passat geinstalleerd, nog enkele vragen

Bericht door Juul1977 »

Hallo allemaal, gisteren mijn RNS510 in mijn Passat geinstalleerd. Ingeleerd via VAG-COM en daardoor werkte alles. Voor het fader issue is het voor andere mensen nog handig om te weten dat het instellen op actieve speakers ervoor zorgt dat je deze functie weer terug hebt. Daarnaast miste ik de aanwijzingen van navigatie en radio in mijn mfd. Eerst inleren en daarna de accu eraf zodat de canbus gereset wordt helpt erg!. Heb echter nog een vreemde issue.

1) Bij het navigeren maakt de stem fouten. Als je de snelweg oprijdt en hij moet een richting aangeven, bv, ga de a2 op richting Utrecht, dan gaat het mis bij het aangeven van Utrecht. Ze zegt dan hele gekke dingen en begint met "slash slash three point slash etc...." Heel vreemd, lijkt wel of ze een map of bestandsnaam voorleest. Iemand al eerder dit probleem gehad?

Heb de nieuwe navigatie DVD v3, ook al een andere gedownload en geinstalleerd om te kijken of dat uitmaakt maar dat maakt niet uit.

Wellicht iets met firmware? Heb wel de nieuwste RNS510, de B versie. Is het nog mogelijk dat daar verouderde firmware op staat? En hoe kom ik daar achter, weet niet hoe ik in het menu kan komen waar je de firmware versie kan zien (en heb vag-com ook niet tot mijn beschikking).

2) Heb nu de dvd met flitspalen, deze kan ik ook zien in het POI menu. Hoe zorg ik ervoor dat ze tijdens het navigeren zichtbaar worden, en kunnen ze een signaal geven?

Hoop dat iemand mij ermee kan helpen!

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gerritje - In Memoriam †
Senior Member

Bericht door Gerritje - In Memoriam † »

Aan de manier waarop de teksten worden uitgesproken kun je niets veranderen. Het is nu eenmaal een "niet optimale" vorm van text to speech en daarbij kan van alles misgaan.

De door jou bedoelde POI's kun je gewoon op de kaart laten zien
Geluidssignalen bij POI's zijn gewoon niet mogelijk omdat de systeemsoftware dit niet heeft ingebakken
Misschien nog even het handboek doornemen voordat je je zorgen maakt?

Bij een versie B is de enige manier om achter de SW versie te komen, VAG COM

Verder zou ik me niet al te druk maken gezien het feit dat je hem pas een dag hebt en volgens de prognoses er niet veel meer dan een week van zult kunnen genieten :wink:
Vragen & antwoorden mbt navigatie svp via het forum, niet per Privé-Bericht of E-Mail
-- Mededeling: Gerritje is op 23-03-2012 te Oosterhout overleden --

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Juul1977
New Member
New Member

Bericht door Juul1977 »

Tjsa, dat is wel iets om mee rekening te houden ja. Heb gelukkig wel klasse 3 alarm maar weet niet of dat het tuig tegenhoudt. Is het echt zo dat het iets van de laatste tijd is, dat het tuig erachter komt dat er een flinke markt voor is en het daarom massaal uithaalt?

Het probleem is dus de tekst naar speech. Maar ik vind het bij mij toch echt vreemd. Hij doet het elke keer als ik de snelweg op rij en hij een richting wil aangeven dus richting den haag, rotterdam etc. Misschien helpt firmware of heeft dat er niks mee te maken, zit de informatie in de kaarten?

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gerritje - In Memoriam †
Senior Member

Bericht door Gerritje - In Memoriam † »

De TTS functie zit in de firmware maar dit wordt getriggerd door bepaalde punten in de software op de DVD/HDD
Het is heel goed mogelijk dat je gebruik maakt van een oprit/afrit die tijdelijk is of die verkeerd gecodeerd is.

Sinds de RNS510 goed wordt verkocht is de omloopsnelheid ook leuk omhoog gegaan. Hoewel een klasse 3 alarm afdoende zou moeten zijn zit de mate van beveiliging voornamelijk tussen je oren vrees ik.
Naar ik me laat vertellen kun je bijv met een Nokia N95 alle alarmen op een parkeerdek even uitschakelen en bepaalde AB van de centrale portiervergendeling geven ook nogal eens reden tot bezorgdheid bij andere automobilisten.
Vragen & antwoorden mbt navigatie svp via het forum, niet per Privé-Bericht of E-Mail
-- Mededeling: Gerritje is op 23-03-2012 te Oosterhout overleden --

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Statistieken
    Laatste bericht
  • RT3 navigatie: enkele vragen
    door Mica84 » 22 jun 2016 10:57 » in Peugeot
    Reacties: 1