MS4150RS

Hans69
New Member
New Member

MS4150RS

Bericht door Hans69 »

Na al veel gelezen en geleerd te hebben op dit forum heb ik nog een probleem.
Heb een 2e hands auto met MS4150RS (I-CQ) gekocht. Via de garage de Benelux en Europe MR CD's van teleatlas aangeschaft te samen met een supercode.
Vervolgens heb ik via het menu I-CQ --> invoer code de Supercode ingevoerd. CD's worden niet herkent en ik moet contact opnemen met I-CQ.
Gegevens van de radio: HWnr: 0104 , SWnr: 0605 , Prod.datum: 43/20
Is het misschien een software probleem (update nodig) of doe ik iets anders fout.
Help me aub. :cry:

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
JW
Senior Member

Re: MS4150RS

Bericht door JW »

Hans69 schreef:Na al veel gelezen en geleerd te hebben op dit forum heb ik nog een probleem.
Heb een 2e hands auto met MS4150RS (I-CQ) gekocht. Via de garage de Benelux en Europe MR CD's van teleatlas aangeschaft te samen met een supercode.
Vervolgens heb ik via het menu I-CQ --> invoer code de Supercode ingevoerd. CD's worden niet herkent en ik moet contact opnemen met I-CQ.
Is het misschien een software probleem (update nodig) of doe ik iets anders fout.
Die SW ken ik niet, ben je daar zeker van? Er is wel de 6.50, met die SW moet de Supercode kunnen worden ingegeven, zie viewtopic.php?p=45761#45761 .
En heb je bij het invoeren van de Supercode er wel eerst de Supercode-CD ingestopt? Pas dan kun je de Supercode ingeven.

Groet,
JW
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Hans69
New Member
New Member

Re: MS4150RS

Bericht door Hans69 »

JW schreef:
Hans69 schreef:Na al veel gelezen en geleerd te hebben op dit forum heb ik nog een probleem.
Die SW ken ik niet, ben je daar zeker van? Er is wel de 6.50, met die SW moet de Supercode kunnen worden ingegeven, zie viewtopic.php?p=45761#45761 .
En heb je bij het invoeren van de Supercode er wel eerst de Supercode-CD ingestopt? Pas dan kun je de Supercode ingeven.

Groet,
JW

JW, bedankt voor de snelle reactie.
SW heb ik recht uit het menu.
Handeling: Eerst SC CD Benelux geplaatst, daarna in NAV-menu naar I-CQ, vervolgens naar code invoer en code ingegeven. Resultaat: kaart wordt niet vrijgegeven.
Waar kan ik (indien nodig) de laatste nieuwe software update(s) vandaan halen cq. downloaden?

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
JW
Senior Member

Bericht door JW »

Merkwaardig, die SW is mij onbekend. En ik heb het complete lijstje van alle SW die er vanaf het uitkomen van de 4150 geweest zijn, zie ook http://www.jewuwa.de/GPS_Navigation/GPS ... ftware.htm

Dat gezegd zijnde, waar woon je tennaaste bij? Wellicht kan iemand je helpen met het inspelen van de 6.5.

Groet,
JW

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Hans69
New Member
New Member

Bericht door Hans69 »

JW schreef:Merkwaardig, die SW is mij onbekend. En ik heb het complete lijstje van alle SW die er vanaf het uitkomen van de 4150 geweest zijn, zie ook http://www.jewuwa.de/GPS_Navigation/GPS ... ftware.htm

Dat gezegd zijnde, waar woon je tennaaste bij? Wellicht kan iemand je helpen met het inspelen van de 6.5.

Groet,
JW
Woon in omgeving Breda-Tilburg.
Wellicht ter info: bij aanschaf van de auto kreeg ik een mapje met 6 C-IQ CD's Navteq 2006/07 (die niet werken).
Eén van de CD's is er een met "navigation operation software" met opdruk MO4265RS

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gerritje - In Memoriam †
Senior Member

Bericht door Gerritje - In Memoriam † »

Je hebt in ieder geval de laatste Software beschikbaar en die zou ik er eerst maar eens inspelen. Hoewel het ook kan dat je in je eerste bericht 0650 had willen schrijven, maar er staat 0605 :oops:
Je kunt eventueel langskomen in Oosterhout
Vragen & antwoorden mbt navigatie svp via het forum, niet per Privé-Bericht of E-Mail
-- Mededeling: Gerritje is op 23-03-2012 te Oosterhout overleden --

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
JW
Senior Member

Bericht door JW »

Hans69 schreef:
JW schreef:Merkwaardig, die SW is mij onbekend. En ik heb het complete lijstje van alle SW die er vanaf het uitkomen van de 4150 geweest zijn, zie ook http://www.jewuwa.de/GPS_Navigation/GPS ... ftware.htm

Groet,
JW
Woon in omgeving Breda-Tilburg.
Wellicht ter info: bij aanschaf van de auto kreeg ik een mapje met 6 C-IQ CD's Navteq 2006/07 (die niet werken).
Eén van de CD's is er een met "navigation operation software" met opdruk MO4265RS
Ik neem aan dat daar MO4265SR op staat :wink:
Dát is die laatste SW, die zou je opnieuw kunnen inspelen. Als je dat doet zegt het systeem op een bepaald moment: Er is nu SW XX geladen, wilt u de nieuwe SW XX laden (of woorden van gelijke strekking)? Dáár kun je ook zien of het dezelfde SW is of niet.

Die 6 Navteq 2006/07 CD's heb je niks meer aan, dat zijn verlopen C-IQ CD's.
Maar op die nieuwe (2008/09?) TeleAtlas CD's staat wel Supercode vermeld?

Groet,
JW

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Hans69
New Member
New Member

Bericht door Hans69 »

Gerritje schreef:Je hebt in ieder geval de laatste Software beschikbaar en die zou ik er eerst maar eens inspelen. Hoewel het ook kan dat je in je eerste bericht 0650 had willen schrijven, maar er staat 0605 :oops:
Gerritje en JW hartelijk dank voor jullie tijd en antwoorden.
Ga eerst de software nog maar eens inspelen. Lukt het niet, dan meld ik me weer.
(en inderdaad er moest staan 0650 ipv 0605 :oops: )

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Hans69
New Member
New Member

Bericht door Hans69 »

Hans69 schreef:
Gerritje schreef:Je hebt in ieder geval de laatste Software beschikbaar en die zou ik er eerst maar eens inspelen. Hoewel het ook kan dat je in je eerste bericht 0650 had willen schrijven, maar er staat 0605 :oops:
Ga eerst de software nog maar eens inspelen. Lukt het niet, dan meld ik me weer.

JW: om nog even op je vraag terug te komen: op de CD's staat Supercode.

Heb de software (versie 6.50) op jullie aanraden opnieuw ingespeeld. Supercode ingevoerd en krijg in m'n scherm te zien: verkeerde code. Garage mag dit oplossen, deze hebben mij de Supercode overhandigd.
Dank voor alle wijze woorden en hulp. Ga zo door. :wink:

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
JW
Senior Member

Bericht door JW »

Hans69 schreef:
Hans69 schreef:

JW: om nog even op je vraag terug te komen: op de CD's staat Supercode.

Heb de software (versie 6.50) op jullie aanraden opnieuw ingespeeld. Supercode ingevoerd en krijg in m'n scherm te zien: verkeerde code. Garage mag dit oplossen, deze hebben mij de Supercode overhandigd.
Dank voor alle wijze woorden en hulp. Ga zo door. :wink:
Zoiets kan gebeuren. Als de garage de verkeerde Navi-ID opgegeven heeft wordt er een verkeerde Supercode gegenereerd. En die werkt dan echt niet.
Aktie garage dus, inderdaad.

Groet,
JW

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Terug naar “Vaste VDO-Dayton systemen”