Deze week het volgende met mijn 7820: Leesfout op bepaald bestemming, drie keer geprobeerd omdat de bestemming en straat wel op (3.0) CD staan. Daarna "hing alles" , herkende niks meer, geen ENKELE CD, geen 3.0, geen 2.0, geen merian, niks. Bleef maar om cd vragen terwijl die erin zat. Met complete reset (1, 3, TP) gereset en daarna kwam het weer lanzaam op gang. Mijn vraag (6 mnd oud) is dit een hard- of software probleem?
Voor degenen die duits kunnen lezen: identiek verhaal vond ik op een duitse site:
" Manchmal passiert es, wenn man eine Route plant, dass sich die Sanduhr ewig lange dreht! Bis zu dem Zeitpunkt, wo dann CD-Lesefehler - Navigations-CD einlegen! am Display erscheint! Zuerst dachte ich es liegt an der CD, aber dank meines Freundes, der ebenfalls die 3.0 Version hat, hat sich herausgestellt, dass dies ein CD-Fehler ist. Nimmt man dann nämlich die Navi-CD heraus - steckt sie abermals hinein, erscheint am Display BITTE NAVIGATIONS-CD EINLEGEN. Legt man dann die CD 2 hinein, erkennt er diese abermals nicht als NAVI-CD - OBWOHL ER DIE CD IMMER ALS NAV-CD HINSCHREIBT. (UNTER CD!) Ich habe dann schon mal RESET gedrückt und das ganz hat abermals nicht funktioniert. ERST als ich den Wagen komplett abgedreht habe und gewartet habe, bis die rote Led zu Blinken beginnt und dann den Wagen abermals gestartet habe - erkennt er aufeinmal wieder die NAV-CD und er kann ganz normal die Route planen."
7820 herkent navi-Cd niet (meer), na leesfout
-
- Junior Member
- Berichten: 40
- Lid geworden op: 23 apr 2004 10:37
-
- Senior Member
- Berichten: 586
- Lid geworden op: 03 nov 2003 12:33
Als ik jou was zou ik mijn apparaat (via de leverende dealer) ter reparatie aanbieden met een goede klacht omschrijving. Kan iets in het cd loopwerk zijn. In welk merk/type auto zit toestel gemonteerd??
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Junior Member
- Berichten: 40
- Lid geworden op: 23 apr 2004 10:37
Astra 1.7 DTI 2001. Probleem is dat ik een duitse dealer heb ( ik werk in Venlo, 18 km) die verder lousy service biedt volgens mij omdat die geen hoofd- maar subdealer is. Auto-radioland in Monchengladbach.
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Senior Member
- Berichten: 586
- Lid geworden op: 03 nov 2003 12:33
Auto is geen probleem rest waarschijnlijk wel..... Je moet je inderdaad bij de dealer melden op duitste toestellen word in Nederland geen garantie gegeven dus je moet er toch naar toe.....
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Senior Member
- Berichten: 1051
- Lid geworden op: 01 sep 2003 18:57
Ik dacht dat je volgens de europese regelgeving deze ook in nederland aan kan bieden voor garantie.beckeronline schreef:Je moet je inderdaad bij de dealer melden op duitste toestellen word in Nederland geen garantie gegeven....
Werkt in ieder geval 100 % zeker bij sony en vele andere merken.
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Senior Member
- Berichten: 586
- Lid geworden op: 03 nov 2003 12:33
Als particulier zijnde kan je geen toestel rechtstreeks naar officieel servicecenter toesturen dat gaat alleen maar via een dealer. Dus je kunt proberen een Nederlandse dealer te vinden die het apparaat voor jou wil versturen maar ik geef je heel weinig kans dat iemand dat wil doen.....
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Normal Member
- Berichten: 117
- Lid geworden op: 25 apr 2004 18:34
Waarom kan dat dan niet? Is dit beleid van Becker? Ik kan me dat nauwelijks voorstellen. Ik ga doorgaans met apparatuur liever rechtstreeks naar de technische dienst van een importeur (Nederland is niet zo groot en als je van te voren belt voor een afspraak dan kun je vaak nog op de reparatie wachten, zoals ik enige maanden geleden nog ondervond bij Fuji met een digitale camera). Wanneer je terug gaat naar de dealer dan wordt het artikel opgestuurd en ben je zo twee tot drie weken verderbeckeronline schreef:Als particulier zijnde kan je geen toestel rechtstreeks naar officieel servicecenter toesturen dat gaat alleen maar via een dealer. Dus je kunt proberen een Nederlandse dealer te vinden die het apparaat voor jou wil versturen maar ik geef je heel weinig kans dat iemand dat wil doen.....
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Senior Member
- Berichten: 586
- Lid geworden op: 03 nov 2003 12:33
Dat is nu juist het punt! Er is geen importeur voor Nederland er zijn alleen een paar groothandelaren (waarvan wij er 1 zijn) en die hebben geen eigen servicedienst (tenminste niet een voor garantieafwikkelingen van Becker) Becker heeft 1 partij in Nederland aangesteld als servicedienst maar daar kan je als particulier geen zaken mee doen alles gaat via de dealer en deze stuurt hem weer door naar de groothandelaar.
Op uw tweede punt terug te komen het kan inderdaad een week of drie duren voordat je je toestel weer terug hebt maar hiervoor hebben wij als groothandelaar een ruilsysteem opgezet u krijgt eerst een ander toestel opgestuurd daarna stuurt u defecte toestel op dus u zit haast niet zonder!
E.e.a. is vooral zo opgezet om 'grijze' import tegen te gaan ofwel het voor de klant onaantrekkelijker maken om in duitsland een toestel te kopen. (of een ander land). Dit is trouwense bij Fuji ook zo! Kijk maar ter info in onderstaande stukje over een probleem met de Fuji S5000 serie:
Kosten
Voor bezitters van een camera met een Nederlandse garantiebewijs:
* Verzendkosten naar Service Centrum: Voor rekening camera bezitter.
* Kosten van de aanpassing: Voor rekening van Fujifilm Nederland B.V.
* Verzendkosten van Service Centrum naar klant: Voor rekening Fujifilm Nederland B.V.
Voor bezitters van een camera zonder Nederlandse garantiebewijs:
* Verzendkosten naar Service Centrum: Voor rekening camera bezitter.
* Kosten van de aanpassing: € 20.- incl. BTW. Voor rekening camera bezitter.
* Verzendkosten van Service Centrum naar klant: € 15,- incl. BTW. Voor rekening camera bezitter.
Op uw tweede punt terug te komen het kan inderdaad een week of drie duren voordat je je toestel weer terug hebt maar hiervoor hebben wij als groothandelaar een ruilsysteem opgezet u krijgt eerst een ander toestel opgestuurd daarna stuurt u defecte toestel op dus u zit haast niet zonder!
E.e.a. is vooral zo opgezet om 'grijze' import tegen te gaan ofwel het voor de klant onaantrekkelijker maken om in duitsland een toestel te kopen. (of een ander land). Dit is trouwense bij Fuji ook zo! Kijk maar ter info in onderstaande stukje over een probleem met de Fuji S5000 serie:
Kosten
Voor bezitters van een camera met een Nederlandse garantiebewijs:
* Verzendkosten naar Service Centrum: Voor rekening camera bezitter.
* Kosten van de aanpassing: Voor rekening van Fujifilm Nederland B.V.
* Verzendkosten van Service Centrum naar klant: Voor rekening Fujifilm Nederland B.V.
Voor bezitters van een camera zonder Nederlandse garantiebewijs:
* Verzendkosten naar Service Centrum: Voor rekening camera bezitter.
* Kosten van de aanpassing: € 20.- incl. BTW. Voor rekening camera bezitter.
* Verzendkosten van Service Centrum naar klant: € 15,- incl. BTW. Voor rekening camera bezitter.
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Normal Member
- Berichten: 117
- Lid geworden op: 25 apr 2004 18:34
Het was mij niet bekend dat er geen importeur is voor Becker in Nederland... op zich wel vreemd. Wanneer alle groothandelaren kennelijk rechtstreeks uit Duitsland importeren dan is er dus eigenlijk sprake van grijze import
Ik heb momenteel een probleem met mijn TPHS en heb van mijn leverancier een leentoestel in gebruik... ik zag echter op een Duits forum dat de service daar kennelijk veel sneller gaat. Doorgaans heeft men het daar over een dag of 3-4. Dat steekt schril af bij de door u genoemde termijn.
Bij mijn afspraak bij Fuji had ik niet eens een garantiebewijs bij mij. Die zat nog ergens onder in een doos. Op basis van de aankoopnota en het gegeven dat de camera nog niet zo lang op de markt was werd deze onder garantie gerepareerd. Dat was echt een klasse services van Fuji
Ik heb momenteel een probleem met mijn TPHS en heb van mijn leverancier een leentoestel in gebruik... ik zag echter op een Duits forum dat de service daar kennelijk veel sneller gaat. Doorgaans heeft men het daar over een dag of 3-4. Dat steekt schril af bij de door u genoemde termijn.
Bij mijn afspraak bij Fuji had ik niet eens een garantiebewijs bij mij. Die zat nog ergens onder in een doos. Op basis van de aankoopnota en het gegeven dat de camera nog niet zo lang op de markt was werd deze onder garantie gerepareerd. Dat was echt een klasse services van Fuji
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Senior Member
- Berichten: 586
- Lid geworden op: 03 nov 2003 12:33
Dat is dus geen grijze import omdat de groothandelaren rechtstreeks zaken doen met Becker. Grijze import word het zodra iemand in duitsland bij een dealer of voor zich zelf of voor wederverkoop een apparaat koopt.
Ook de service in Nederland duurt meestal niet zolang hoor als wij een toestel opsturen (dus wel even de tijd erbij tellen voordat toetsel bij ons is!!) hebben wij toestel in 95% binnen een week gerepareerd weer retour.
Uitzondering is Becker Online deze gaan terug naar Duitsland dus dat duurt even wat langer.
Verder hoeft toestel voor een frontje niet opgestuurt te worden dan vervangen we alleen het frontje.
Ook de service in Nederland duurt meestal niet zolang hoor als wij een toestel opsturen (dus wel even de tijd erbij tellen voordat toetsel bij ons is!!) hebben wij toestel in 95% binnen een week gerepareerd weer retour.
Uitzondering is Becker Online deze gaan terug naar Duitsland dus dat duurt even wat langer.
Verder hoeft toestel voor een frontje niet opgestuurt te worden dan vervangen we alleen het frontje.
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Statistieken
- Laatste bericht
-
-
Reacties: 1
Weergaves: 306
-
-
Peugeot Partner 2012 aftermarket navi achteruitrijsensor piep werkt niet meer
door Rens » 11 okt 2015 20:13 » in Peugeot -
Reacties: 1
Weergaves: 782
-
-
-
Reacties: 1
Weergaves: 581
-
-
Reacties: 7
Weergaves: 838
-
-
Reacties: 7
Weergaves: 905
-
-
Reacties: 4
Weergaves: 2510
-
-
Reacties: 0
Weergaves: 324