MS5000 een klein beetje up to date krijgen

RRD
New Member
New Member

MS5000 een klein beetje up to date krijgen

Bericht door RRD »

Ik heb zelf een auto waar al sinds 2001 een VDO Dayton MS5000 in zit.
Sindsdien is er niets meer aan gebeurd, heb nog een benelux schijfje van die tijd etc.

Op dit moment ben ik bezig met hem een klein beetje up to date te krijgen.
Ik heb een Benelux 2008 cd'tje gekocht en heb nog een paar kleine vraagjes/probleempjes die ik opgelost wil krijgen.

*Ik verwacht dat er sinds 2001 wel een keer nieuwe firmware is gekomen voor de MS5000? De mijne heeft in ieder geval nog firmware van 2001.

*Er zit 1 specifiek adres ''ingebakken''. Wanneer ik naar navigatie ga staat dat bewuste adres altijd voorgeprogrammeerd, terwijl ik me herinner dat er vroeger niets stond, ik kon gewoon beginnen met een leeg veld.

*Wanneer ik begin te navigeren zit de GPS eerst ergens totaal anders. Waar ik ook vertrek, hij ''denkt'' dat ik in de buurt van mijn zakelijk adres ben en begint dan een route te calculeren, zelfs de map begint van daar uit. Na minuuuuuten komt ie er achter dat ie fout zit, gaat ie opnieuw calculeren en vindt hij pas de positie waar ik me écht bevindt. Dit is erg lastig, omdat ik juist mijn GPS vaak gebruik om uit een bepaald dorp te komen, en dan moet je dus minuuuuten wachten. Met alle frustratie van dien.

*Hercalculeren is érg traag, wanneer je een keer verkeerd rijdt of wanneer je om moet rijden. Dit hoop ik op te kunnen lossen met nieuwere firmware en nieuwe software...

Alvast bedankt!

Tim

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Higgy
Moderator
Moderator

Bericht door Higgy »

Inderdaad is er sinds 2001 nog wel een update vd systeemsoftware geweest, en afhankelijk van waar je woont is een van ons bst bereid die nieuwe systeemsoftware voor je in te spelen.

Je verdere probleembeschrijving doet me vermoeden dat je geschakelde en je constante plus omgedraaid zijn: dat adres en dat telkens even niet weten waar ie is.
Draai die twee eens even om. Een van de kenners alhier zal hieronder wel vermelden welke twee draadjes dat zijn.

Het lange moeten zoeken kan tevens (ik denk èn-èn) komen doordat je schijfje uit 2001 wel ernstig vuil of bekrast is inmiddels, dan wel dat je laser vuil is. In geen geval een schoonmaak-cd gebruiken, die doen meer kwaad dan goed.
iPhone 6 met Sygic, Waze, Navmii
TomTom One XL Europa

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
RRD
New Member
New Member

Bericht door RRD »

Interessante info! Graag hoor ik hier meer over :D .

Vieze laser... hoe kan ik dat dan schoon krijgen?

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
RAH
Normal Member
Normal Member

Bericht door RAH »

JW schreef:Als hij begint op het thuisadres heb je vermoedelijk de A4 en A7 verwisseld. Check dat even!
ms5400 (PC5400 + MM5400) + MT5011

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Statistieken
    Laatste bericht
  • Hoe moet dat? er een wat nieuwere kaart van Europa op te krijgen
    door kaes » 05 jan 2016 16:34 » in Mercedes
    Reacties: 3