philips rc959/carin 420/440

RJG
New Member
New Member
Berichten: 9
Lid geworden op: 25 okt 2008 14:19

philips rc959/carin 420/440

Bericht door RJG »

Geachte forumleden,

Ik ben sinds kort in het bezit van een philips RC959/carin 440 navigatiesysteem.
De specificaties wat ik nog uit mijn hoofd weet (navi is even niet aangesloten)zijn: systeem:99-10,hw:2.80
Nu heb ik het volgende probleem:
Heb alles aangesloten,en een nieuwe gps antenne gekocht en geplaatst,maar wat ik ook probeer de navi werkt absoluut niet goed,heb ook al de service instelling bekeken d.m.v de code 6330,maar die geeft geen fouten aan,satelieten vind de navi ook genoeg(minimaal 3 maximaal acht)
Heb nu 1 keer gehad dat de navi precies wist waar ik was,en toen kon ik ook de graden buiten en wat de accu aan spanning leverde aflezen,de sofware die ik gebruikt is van navteq benelux 2008.

Heeft iemand mischien nog tips?

Alvast bedankt voor de reacties

Met vr gr rjg

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
RJG
New Member
New Member
Berichten: 9
Lid geworden op: 25 okt 2008 14:19

philips RC959/carin 440

Bericht door RJG »

P.S,

Hier nog even de eigenschappen van mijn systeem:

Serie:581100
HW:0101
SW:0280
Prod:9928

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
JW
Senior Member
Berichten: 14088
Lid geworden op: 01 sep 2003 21:19

Bericht door JW »

Is de puls wel aangesloten?
En de achteruit?

Groet,
JW
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter

_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
RJG
New Member
New Member
Berichten: 9
Lid geworden op: 25 okt 2008 14:19

Bericht door RJG »

Hallo,

Denk het niet( :oops: )welke kabels zijn dat? :oops: :oops: :oops: :oops: :oops:
Er komen 3 tulp kabels achter uit de radio,die zijn niet aangesloten.

Met vr gr rjg

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
JW
Senior Member
Berichten: 14088
Lid geworden op: 01 sep 2003 21:19

Bericht door JW »

Die aansluitingen moeten op de computer komen, niet op de radio.
Kijk even bij downloads.php?view=detail&id=43 dat is hetzelfde als bij jouw Carin 440

Groet,
JW
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter

_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
RJG
New Member
New Member
Berichten: 9
Lid geworden op: 25 okt 2008 14:19

Bericht door RJG »

Hallo,

Ik heb hem al door,er zijn 2 kabels niet aangesloten(zie foto`s)
1 wit/geel(acheruit)en 1 bruin/rood

Waar moet ik de wit/geel op aansluiten,op de acheruit rij lichten of op de versnellingsbak?
De auto is een honda concerto van 94

Met vr gr rjg
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
JW
Senior Member
Berichten: 14088
Lid geworden op: 01 sep 2003 21:19

Bericht door JW »

De belangrijkste is de zwart/witte draad, links boven op de linkse stekker van het 2e plaatje.
Dat is de pulsaansluiting op A5. Die zit nu niet aangesloten, naar ik aanneem, je hebt immers geen (goede) navigatie.
In de Petri puls-lijst http://tinyurl.com/56y9ea kom ik jouw Concerto niet tegen. Is dat een speciale uitvoering of zo?

De achteruit zit op die geel/witte draad, op pin A4.
Waar je die op jouw Honda kunt vinden weet ik niet. Het simpelste is meestal even het achterlicht loshalen en dan kijken welke draadkleur/nummer die draad heeft en 'm vooraan weer opzoeken en aftakken. Zonodig kun je 'm op de versnellingsbak opzoeken en daar aftakken.

De bruin/rode op A11, links onder moet je niks mee te doen. Dat is een min-aansluiting als je een externe pulsgever gebruikt.

Groet,
JW
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter

_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
RJG
New Member
New Member
Berichten: 9
Lid geworden op: 25 okt 2008 14:19

Bericht door RJG »

Klopt helemaal,de zwart/witte kabel is niet aangesloten,moet deze via het contact aangesloten worden of moet het een constante stroom hebben?

Met vr gr rjg

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
RJG
New Member
New Member
Berichten: 9
Lid geworden op: 25 okt 2008 14:19

Bericht door RJG »

De honda concerto is gemaakt vanaf ongeveer 1991 tot 1995(zie foto)
De auto is gebaseerd op de civic
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
RJG
New Member
New Member
Berichten: 9
Lid geworden op: 25 okt 2008 14:19

Bericht door RJG »

Ik was er inmiddels achter dat de zwart/witte kabel op de snelheidsmeter aangesloten moet worden(donkerblont),iemand mischien een idee waar ik deze kabel zou moeten zoeken bij een honda concerto van 1994?,in principe is de concerto gebaseerd op de civic 88/91.

Bedankt alvast voor de moeite

Gr RJG

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
JW
Senior Member
Berichten: 14088
Lid geworden op: 01 sep 2003 21:19

Bericht door JW »

Het beste advies dat ik je kan geven is: kijk bij die link naar Petri, zie m'n eerdere posting.
Daar staat de Civic bij uit de begin jaren '90, en dan wordt het: zoeken. Schakel zonodig een deskundige in.
Die puls heb je nodig, zonder een snelheidspuls zal jouw Carin 440 niet werken.

Groet,
JW
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter

_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
RJG
New Member
New Member
Berichten: 9
Lid geworden op: 25 okt 2008 14:19

Bericht door RJG »

Wij gaan zoeken morgen,mocht ik het niet kunnen vinden dan gaan we specialisten inschakelen.

Bedankt voor alle moeite

Gr RJG

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
JW
Senior Member
Berichten: 14088
Lid geworden op: 01 sep 2003 21:19

Bericht door JW »

Succes bij de zoektocht.
We horen graag hoe het je vergaan is :wink:

Groet,
JW
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter

_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
RJG
New Member
New Member
Berichten: 9
Lid geworden op: 25 okt 2008 14:19

Bericht door RJG »

Ik heb helaas geen stekker met 3 pinnen gevonden,dus we zullen toch even de honda dealer moeten bellen morgen denk ik.

Heb ook nog een andere link gevonden voor pulse gegevens
http://www.delta-autotronics.com/Speedsensors.htm

Mischien staan er voor jullie nog wat nieuwe bij.

Met vr gr RJG

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Statistieken
    Laatste bericht
  • Handleidingen Philips Carin 522
    door benne_ss » 07 okt 2016 21:29 » in Vaste VDO-Dayton systemen
    Reacties: 3
    Weergaves: 751

Terug naar “Vaste VDO-Dayton systemen”