Als ik mijn auto start , start ook mijn navigatie elke keer op.
Terwijl ik hiervoor een pc5000 had en deze in de standby modus zette deze daar ook in bleef staan.
Is dit bij dit model ook aan te passen ?.
Vind het wel makkelijk als ik hem niet gebruik hij dan ook uit blijft.
standby modus pc5400
-
- Junior Member
- Berichten: 33
- Lid geworden op: 28 sep 2008 09:48
-
- Senior Member
- Berichten: 14088
- Lid geworden op: 01 sep 2003 21:19
Ook in Stand-by is de computer aktief. Hij houdt dan bij waar je rijdt, en slaat je positie op als je de motor uit zet. Dan is hij meteen in staat je van dienst te zijn als je 'm weer nodig hebt.
Het enige dat er gebeurt in stand-by is dat de monitor niet geactiveerd wordt. En bij mijn weten kan dat ook bij de 5400. Ik zal dat nog eens checken bij mijn 5500, die heeft dezelfde SW aan boord. Welke versie heb jij daarvan, al de 9.8?
Groet,
JW
Het enige dat er gebeurt in stand-by is dat de monitor niet geactiveerd wordt. En bij mijn weten kan dat ook bij de 5400. Ik zal dat nog eens checken bij mijn 5500, die heeft dezelfde SW aan boord. Welke versie heb jij daarvan, al de 9.8?
Groet,
JW
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter
_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter
_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Junior Member
- Berichten: 33
- Lid geworden op: 28 sep 2008 09:48
Ik heb er de nieuwe sw in zitten.
maar als ik dus de auto start en de navigatie ook opstart moet hij eerst weer satellieten zoeken
Wat ik dus vreemd vind en dit niet het geval was bij de pc5000.
En deze dus wel in de standby modus bleef staan.
wel heb ik in beeld staan de tmc zender en dus niet het aantal satellieten.
maar als ik dus de auto start en de navigatie ook opstart moet hij eerst weer satellieten zoeken
Wat ik dus vreemd vind en dit niet het geval was bij de pc5000.
En deze dus wel in de standby modus bleef staan.
wel heb ik in beeld staan de tmc zender en dus niet het aantal satellieten.
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Senior Member
- Berichten: 14088
- Lid geworden op: 01 sep 2003 21:19
Geen enkele Navi zal onmiddellijk alle satellieten in beeld hebben als je 'm opstart. Daar is tijd voor nodig, en die tijd zal langer zijn naarmate het toestel langer uit gestaan heeft. De satellieten die de laatste keer waargenomen en opgeslagen zijn, zijn immers allang op een andere positie, wellicht achter de aardbol verdwenen. En dus moet het systeem eerst weer een nieuwe almanac opbouwen en sat's registreren. Dat duurt even.
Soms duurt het wat langer om sat's te pakken, met name als de gps antenne onder het dashboard zit en/of wanneer je een zonwerende voorruit hebt.
Maar dat geeft allemaal niet, immers jouw systeem heeft die sat-info niet nodig om goed te kunnen navigeren. Hij weet waar je bent, dat is opgeslagen in het systeem, en vervolgens ga je mbv puls en gyro rijden. Dan doet het systeem gewoon z'n werk, op basis van mapmatching. Daarbij is het wel van belang dat de achteruit aangesloten is, zie viewtopic.php?t=905
Groet,
JW
Soms duurt het wat langer om sat's te pakken, met name als de gps antenne onder het dashboard zit en/of wanneer je een zonwerende voorruit hebt.
Maar dat geeft allemaal niet, immers jouw systeem heeft die sat-info niet nodig om goed te kunnen navigeren. Hij weet waar je bent, dat is opgeslagen in het systeem, en vervolgens ga je mbv puls en gyro rijden. Dan doet het systeem gewoon z'n werk, op basis van mapmatching. Daarbij is het wel van belang dat de achteruit aangesloten is, zie viewtopic.php?t=905
Groet,
JW
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter
_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter
_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Junior Member
- Berichten: 33
- Lid geworden op: 28 sep 2008 09:48
Aha ik heb dan het draad niet aangesloten op mijn achteruit rij lampen !!
Dus dat staat me eerst te doen.
Maar het volgende als de pc zich opstart.
Hij begint dan bij het thuis adres !
Das vreemd en gaat dan pas weer over op de positie waar ik dan rijd als hij de satellieten heeft gevonden.
en uh weet jij zo welke draad ik moet aansluiten op de achteruit rij lampen?
Dus dat staat me eerst te doen.
Maar het volgende als de pc zich opstart.
Hij begint dan bij het thuis adres !
Das vreemd en gaat dan pas weer over op de positie waar ik dan rijd als hij de satellieten heeft gevonden.
en uh weet jij zo welke draad ik moet aansluiten op de achteruit rij lampen?
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Senior Member
- Berichten: 14088
- Lid geworden op: 01 sep 2003 21:19
Als hij begint op het thuisadres heb je vermoedelijk de A4 en A7 verwisseld. Check dat even!
De achteruitrijlampen moeten aangesloten worden op A2.
Groet,
JW
De achteruitrijlampen moeten aangesloten worden op A2.
Groet,
JW
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter
_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter
_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Junior Member
- Berichten: 33
- Lid geworden op: 28 sep 2008 09:48
aansluit schema
Kan ik hier ook een aansluitschema vinden voor de pc5400 ?
Ff ter controle of ik de kleuren wel goed heb aangesloten.
Ff ter controle of ik de kleuren wel goed heb aangesloten.
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Senior Member
- Berichten: 14088
- Lid geworden op: 01 sep 2003 21:19
Pak downloads.php?view=detail&id=47 maar, die is praktisch hetzelfde als van de 5400. Enige verschil is dat bij jou op A3 geen mute meer zit, die zit nu op B4. De korte draad op A3 moet je niet gebruiken, die is voor een analoge puls bedoeld.
Groet,
JW
Groet,
JW
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter
_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter
_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Junior Member
- Berichten: 33
- Lid geworden op: 28 sep 2008 09:48
Reeds gevonden.
Was ff te snel met de vraag te stellen.
Maar ik heb dus ook niet de A6 aangesloten omdat bij de volvo v40 altijd de lampen branden.
Of maakt dat niks uit ?.
En zal ff de andere kleuren controleren of die goed zijn aangesloten.
Was ff te snel met de vraag te stellen.
Maar ik heb dus ook niet de A6 aangesloten omdat bij de volvo v40 altijd de lampen branden.
Of maakt dat niks uit ?.
En zal ff de andere kleuren controleren of die goed zijn aangesloten.
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Senior Member
- Berichten: 14088
- Lid geworden op: 01 sep 2003 21:19
Die A6 hoef je niet op de dimlichten aan te sluiten, je krijgt dan uiteraard geen automatische omschakeling van dag naar nacht kleuren. Ik doe dat ook niet, ik vind die nachtkleuren niet prettig.
Maar hang dat punt dan wel even aan masa, laat het niet zweven
Groet,
JW
Maar hang dat punt dan wel even aan masa, laat het niet zweven
Groet,
JW
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter
_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter
_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Junior Member
- Berichten: 33
- Lid geworden op: 28 sep 2008 09:48
Probleem opgelost !
A4 en A7 allebij op de schakelstroom aangesloten .
Nu zoals het hoord en het werkt nu zoals het hoord.
A4 en A7 allebij op de schakelstroom aangesloten .
Nu zoals het hoord en het werkt nu zoals het hoord.
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Senior Member
- Berichten: 14088
- Lid geworden op: 01 sep 2003 21:19
Allebei op de geschakelde plus, dus ook A4? Dan zul je nog wel andere problemen tegenkomen, zoals het niet opslaan van je positie en je adresgegevensseije017 schreef:Probleem opgelost !
A4 en A7 allebij op de schakelstroom aangesloten .
Nu zoals het hoord en het werkt nu zoals het hoord.
Het is absoluut noodzakelijk dat A4 (rode draad) op de accuplus zit en A7 (paarse draad) op de geschakelde plus.
Groet,
JW
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter
_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter
_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Junior Member
- Berichten: 33
- Lid geworden op: 28 sep 2008 09:48
klopt had ze alle 2 op de schakel stroom zitten en nu dus zoals het hoord.
rood accu
paars schakelstroom.
rood accu
paars schakelstroom.
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Senior Member
- Berichten: 14088
- Lid geworden op: 01 sep 2003 21:19
OK
Ik had je laatste posting anders begrepen, maar zó is het goed
Groet,
JW
Ik had je laatste posting anders begrepen, maar zó is het goed
Groet,
JW
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter
_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter
_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Normal Member
- Berichten: 187
- Lid geworden op: 11 jul 2004 17:34
Is het ook niet zo dat de geschakelde plus niet mag wegvallen tijdens starten? Hetgeen met de meeste geschakelde plussen wel gebeurd (als je deze bijvoorbeeld achter de radio oppakt).
ms5400 (PC5400 + MM5400) + MT5011
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Senior Member
- Berichten: 14088
- Lid geworden op: 01 sep 2003 21:19
Dat klopt, zie ook (Tips&Tricks) Waarom een NIET onderbroken kontakt-plus?
Het blijkt dat de ene navi daar gevoeliger voor is dan de andere, en dat kan zelfs nog variëren binnen hetzelfde merk.
Om die reden heb ik er bij mij die diode-met-condensator ingezet, dat werkt perfekt
Groet,
JW
Het blijkt dat de ene navi daar gevoeliger voor is dan de andere, en dat kan zelfs nog variëren binnen hetzelfde merk.
Om die reden heb ik er bij mij die diode-met-condensator ingezet, dat werkt perfekt
Groet,
JW
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter
_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter
_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Statistieken
- Laatste bericht
-
-
Reacties: 1
Weergaves: 625
-
-
Reacties: 1
Weergaves: 1309
-
-
Reacties: 0
Weergaves: 732
-
-
Aansluiting achteruitrijcamera op een pc5400 met een mom 5000 beeldscherm
door fransvandervalk » 26 okt 2015 20:58 » in Vaste VDO-Dayton systemen -
Reacties: 3
Weergaves: 1490
-