
Hadden we toch ons oorspronkelijke plan moeten uitvoeren en via de A44 naar Düsseldorf rijden. Dan hadden we niet tegen dit probleem aangelopen.....

Groet,
JW
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
Er is ook een Oostenrijks forum, en die lui zitten hierover helemaal in de hoogste boom omdat je daar voor de snelwegen een vignet nodig hebt. Er zijn blijkbaar Oostenrijkse autobezitters die geen zin hebben om een vignet te kopen. Erg grappig om te lezen!JW schreef:Het was al een poosje in de pen, uitproberen of het verhaal op het Duits forum klopte dat er problemen zijn met het kiezen van alternatieve wegen voor een “Autobahn”. Er werd daar gesteld dat, als je “Snelwegen” uitsluit, de Kenwood met Garmin-Navi (en Garmin-Besturings-Software) niet in staat is de daar in de buurt lopende hoofdweg te nemen en daarover te navigeren.
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
Moet ik straks buiten alle McDonalds ook alle Chinezen nog bij de POI's zettenGentry schreef:aan mij lag het niet, ik wilde met jullie de hele wereld rond....
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
wil je zeggen dat je daar nog niet aan begonnen bent na ons lopende bufferdiner bij de limburgse chineesGerritje schreef:Moet ik straks buiten alle McDonalds ook alle Chinezen nog bij de POI's zettenGentry schreef:aan mij lag het niet, ik wilde met jullie de hele wereld rond....
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
Wat mij betreft wél, alstffkanGerritje schreef:Zoals reeds verwoord in het verslag hadden we Mevrouw Kenwood en 3 x Marion Jager, geheel synchroon lopen, gelardeerd met diverse BT gesprekken en een simultane verhandeling over zwaartekracht en zweven, de discussie over onze culinaire pauze en ook nog aanwijzingen hoe de navigatie om de tuin te leiden. Moet daar dan ook nog gekakel van de TMC bij? Nee toch hè
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
je vergeet de uitleg over de regenboog van JWGerritje schreef:Zoals reeds verwoord in het verslag hadden we Mevrouw Kenwood en 3 x Marion Jager, geheel synchroon lopen, gelardeerd met diverse BT gesprekken en een simultane verhandeling over zwaartekracht en zweven, de discussie over onze culinaire pauze en ook nog aanwijzingen hoe de navigatie om de tuin te leiden. Moet daar dan ook nog gekakel van de TMC bij? Nee toch hè
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
Jou ontgaat ook heeeeeelemaal niksGentry schreef:je vergeet de uitleg over de regenboog van JWGerritje schreef: .... Moet daar dan ook nog gekakel van de TMC bij? Nee toch hè
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
Ik heb de 8220BT nu zo'n 2 maanden en heb er ca 8000 km zakelijk mee afgelegd. Het bovenstaande verschijnsel heb ik nog nooit meegemaakt. Als ik van de route afwijk dan gaat de 8220 gewoon direct een nieuwe route berekenen en is binnen een paar seconden hiermee klaar. Ook het "bevriezen" van het scherm tijdens het herberekenen heb ik niet meegemaakt: de auto blijft gewoon over de kaart bewegen. Na lezing van bovenstaand verhaal ben ik de afgelopen dagen nog wat extra afgeweken, maar het is mij niet gelukt iets vreemds op te merken.JW schreef:
Onderweg daar naartoe zijn we een paar keer van de route afgeweken, en bij die gelegenheden bleek de Kenwood veel moeite te hebben de goede route weer op te pakken. Waar de VDO’s, met name de 5200 maar zelfs de al wat oudere MS 2010 de route weer snel te pakken hadden, “bevroor” de Kenwood en bleef een hele tijd op de plek staan waar we de geplande route verlaten hadden. Dat hadden we niet verwacht, zeker niet omdat ook EGNOS ingeschakeld was waarmee de GPS positiebepaling ondersteund wordt. De Kenwood had, met GPS en EGNOS gewoon z’n weg kunnen vervolgen op de kaart, maar dat deed ‘ie niet.
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
De theoretische nauwkeurigheid van GPS zonder extra voorzieningen is <30 m. Mocht je in een tunnelbak zitten dan kijkt het systeem waar een match met de kaart mogelijk is als MWS (Meest Waarschijnlijke Plaats). Dat heefthelemaal niets met nauwkeurigheid te maken.Ik heb overigens Waas/EGNOS uit staan. De nauwkeurigheid van de GPS zonder Waas/Egnos is altijd zo'n 6-8 meter, ook onder moeilijke omstandigheden als een verdiepte tunnelbak met hoge huizen er om heen (Statentunnel Rotterdam). Waas/Egnos aanzetten verbetert de nauwkeurigheid niet.
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
Als ik van de kaart afrij, bijvoorbeeld een parkeerplaats bij een gebouw of in een nieuwbouwwijk, dan blijft de nauwkeurigheid 6-8 meter. Deze aanwijzing is dus wschl. voor het matchen met de kaart.Gerritje schreef: De theoretische nauwkeurigheid van GPS zonder extra voorzieningen is <30 m. Mocht je in een tunnelbak zitten dan kijkt het systeem waar een match met de kaart mogelijk is als MWS (Meest Waarschijnlijke Plaats). Dat heefthelemaal niets met nauwkeurigheid te maken.
WAAS/EGNOS is bedoeld om de nauwkeurigheid te vergroten en bij vrijwel alle Garmin toestellen die deze voorziening hebben wordt een niveau van beter dan 1 m bereikt. De 8220 was een uitzondering die mij ook zeer heeft verbaasd.
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |