Vragen over PC5500
-
- New Member
Vragen over PC5500
Hallo allemaal,
Ik heb een auto gekocht waar al een VDO PC5500 navigatiesysteem in zit met SW 9,80.
Ik heb de nieuwe 2009 DVD gekocht met supercode.
Werkt prima.
Heb al veel op dit forum zitten zoeken hoe het mogelijk is om je navigatie in te stellen tijdens het rijden maar heb het nog niet gevonden, kan iemand mij helpen??
Ik vraag me ook af waarom ik de handleiding niet kan downloaden van deze site?
En over de TMC. Je moet daar natuurlijk een TMC box voor hebben maar is het niet zo dat die ingebouwd zit in de PC5500? In mijn systeem staat wel filemeldingen en controles en alles aangevinkt maar ik zie niks geen melding of TMC in mijn beeldscherm??
En het is ook niet mogelijk om DVD's af te spelen. Is dat beveiligd of hoe zit dat?
Hoop dat jullie er wat mee kunnen!!
Vriendelijke groet,
Daan
Ik heb een auto gekocht waar al een VDO PC5500 navigatiesysteem in zit met SW 9,80.
Ik heb de nieuwe 2009 DVD gekocht met supercode.
Werkt prima.
Heb al veel op dit forum zitten zoeken hoe het mogelijk is om je navigatie in te stellen tijdens het rijden maar heb het nog niet gevonden, kan iemand mij helpen??
Ik vraag me ook af waarom ik de handleiding niet kan downloaden van deze site?
En over de TMC. Je moet daar natuurlijk een TMC box voor hebben maar is het niet zo dat die ingebouwd zit in de PC5500? In mijn systeem staat wel filemeldingen en controles en alles aangevinkt maar ik zie niks geen melding of TMC in mijn beeldscherm??
En het is ook niet mogelijk om DVD's af te spelen. Is dat beveiligd of hoe zit dat?
Hoop dat jullie er wat mee kunnen!!
Vriendelijke groet,
Daan
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Senior Member
Op je vragen is er wel een antwoord
- Bij de 5500 zit geen TMC ingebouwd, wel bij de 5600/5700. Je hebt dus een aparte TMC box nodig, een MT 5011 of een MT 5010/01. Neem geen MT 5010/00 of een MT 5000, daarbij kun je niet zelf de zender kiezen.
- Bediening tijdens het rijden kan in het diagnosemenu (kode 6330) geactiveerd worden. Verander daar verder NIETS, je zou niet de eerste zijn die dan vervolgens naar een servicecenter moet
- Er kan alleen een Navi-DVD afgespeeld worden, de HW en SW ontbreekt om Video-DVD's af te spelen.
- Niet kunnen downloaden is een tijdelijk probleem. Maar hij is ook te vinden bij http://www.vdodayton.nl/default2_and_fz ... 19984.aspx
Groet,
JW
- Bij de 5500 zit geen TMC ingebouwd, wel bij de 5600/5700. Je hebt dus een aparte TMC box nodig, een MT 5011 of een MT 5010/01. Neem geen MT 5010/00 of een MT 5000, daarbij kun je niet zelf de zender kiezen.
- Bediening tijdens het rijden kan in het diagnosemenu (kode 6330) geactiveerd worden. Verander daar verder NIETS, je zou niet de eerste zijn die dan vervolgens naar een servicecenter moet
- Er kan alleen een Navi-DVD afgespeeld worden, de HW en SW ontbreekt om Video-DVD's af te spelen.
- Niet kunnen downloaden is een tijdelijk probleem. Maar hij is ook te vinden bij http://www.vdodayton.nl/default2_and_fz ... 19984.aspx
Groet,
JW
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.
Hide post links |
-
- New Member
Geweldig dat ik zo snel antwoorden heb, en ook nog antwoorden waar ik wat aan heb.
Welke box is de beste volgens jou?
Ik heb nog 1 vraagje.
Voordat het abbonement van mijn oude DVD afliep gaf mijn navigatie helder licht, soms vond ik dat zelfs irritant.
Met deze nieuwe DVD staat mijn licht ook fel maar op het moment dat ik mijn deur dichttrek dimt hij gelijk met mijn binnelampje mee naar wat donkerder.
Opzich vind ik dat helemaal niet erg maar ik vroeg me af hoe dat nou precies zit??
Kan toch niks met die DVD te maken hebben?
Groeten
Daan
Welke box is de beste volgens jou?
Ik heb nog 1 vraagje.
Voordat het abbonement van mijn oude DVD afliep gaf mijn navigatie helder licht, soms vond ik dat zelfs irritant.
Met deze nieuwe DVD staat mijn licht ook fel maar op het moment dat ik mijn deur dichttrek dimt hij gelijk met mijn binnelampje mee naar wat donkerder.
Opzich vind ik dat helemaal niet erg maar ik vroeg me af hoe dat nou precies zit??
Kan toch niks met die DVD te maken hebben?
Groeten
Daan
Hide post links |
-
- Senior Member
Geïnstalleerd door een aangeschoten inbouwer
Vragen & antwoorden mbt navigatie svp via het forum, niet per Privé-Bericht of E-Mail
-- Mededeling: Gerritje is op 23-03-2012 te Oosterhout overleden --
Hide post links |
-
- New Member
Is dat te wijzigen dan in je menu?
Zeker bij de dag nacht kleur?
Heb daar al zitten zoeken namelijk..
Zeker bij de dag nacht kleur?
Heb daar al zitten zoeken namelijk..
Hide post links |
-
- Senior Member
Inderdaad kun je daar wijzigingen aanbrengen maar het uitschakelen van de binnenverlichting mag geen invloed hebben op deze instellingen
Vragen & antwoorden mbt navigatie svp via het forum, niet per Privé-Bericht of E-Mail
Hide post links |
-
- New Member
Nee daarom vind ik het ook zo vaag dat het ineens gekomen is.
Ik heb nog gekeken voor zo'n MT 5011 TMC box die zijn erg prijzig.
Niet erg maar op marktplaats staat ook een gebruikte, of raden jullie dat af??
En moet dat perse met zo'n antenne of kan je ook aansluiten op de radio antenne?
Groetjes
dani
Ik heb nog gekeken voor zo'n MT 5011 TMC box die zijn erg prijzig.
Niet erg maar op marktplaats staat ook een gebruikte, of raden jullie dat af??
En moet dat perse met zo'n antenne of kan je ook aansluiten op de radio antenne?
Groetjes
dani
Hide post links |
-
- Senior Member
De MT 5010/01 en de 5011 zijn technisch gelijkwaardig. De 5011 is alleen iets kleiner.
Uiteraard kun je er eentje tweede hands kopen, met enige regelmaat komen die voorbij. Ook hier, in de rubriek Te Koop aangeboden.
Dat de monitor wat dimt als je binnenverlichting uitgaat is wel logisch. Er zit een sensor in die reageert op het licht in de auto. Kijk maar eens hoe "zwak" 'ie 's avonds is in vergelijking met overdag.
De manier van dimmen is in te stellen, via de knopjes bovenop de monitor.
Groet,
JW
Uiteraard kun je er eentje tweede hands kopen, met enige regelmaat komen die voorbij. Ook hier, in de rubriek Te Koop aangeboden.
Dat de monitor wat dimt als je binnenverlichting uitgaat is wel logisch. Er zit een sensor in die reageert op het licht in de auto. Kijk maar eens hoe "zwak" 'ie 's avonds is in vergelijking met overdag.
Groet,
JW
Hide post links |
-
- Senior Member
Dat zoiets plaats vindt in het pikkedonker is nog te verklaren, hoewel hier een behoorlijke traagheid is ingebouwd.JW schreef:Dat de monitor wat dimt als je binnenverlichting uitgaat is wel logisch. Er zit een sensor in die reageert op het licht in de auto. Kijk maar eens hoe "zwak" 'ie 's avonds is in vergelijking met overdag.
Groet,
JW
Dat eea biv ook overdag zou plaats vinden met een verwaarloosbaar effect op de hoeveelheid licht vind ik moeilijk te geloven.
Maar waarom staat je systeem al aan als de deur nog open is vraag ik me af
Hide post links |
-
- Senior Member
De plaatsing van de monitor zal hier ook een rol bij spelen. Bij mij zit 'ie laag, op de plek waar de asbak zat. En dan werkt het "dimmen" al als je overdag, op een niet zonnige dag instapt.
Overigens, ik weet niet hoe dat bij jou gaat, maar het overkomt míj met enige regelmaat dat er een deur opengaat terwijl het systeem (nog) aktief is.
Groet,
JW
Overigens, ik weet niet hoe dat bij jou gaat, maar het overkomt míj met enige regelmaat dat er een deur opengaat terwijl het systeem (nog) aktief is.
Groet,
JW
Hide post links |
-
- Senior Member
Als er iemand instapt ja, maar de eigen deur? Ik begrijp het kennelijk totaal nietMet deze nieuwe DVD staat mijn licht ook fel maar op het moment dat ik mijn deur dichttrek dimt hij gelijk met mijn binnelampje mee naar wat donkerder.
Hide post links |
-
- New Member
Ow okay nou bedankt, dan kan ik ook uitkijken naar een 2dehands..
Over dat dimmen gesproken. Hij zit bij mij ook op de plaats van mn asbak. (zoals gebruikelijk bij bmw)
Ik heb het nogal is dat ik mijn auto laat warmdraaien en als ik dan instap zie ik m na een tijdje dimmen. Maar eerst was dat zeker niet. En als ik mijn binnenlichtje aan doet gaat hij ook feller en als er iemand instapt ook, dat gebeurt bij mij best weleens. dus daar ging het om!
Maar het maakt opzich niets uit zei ik al dus asjeblieft niet zenuwachtig worden!!
Vriendelijk bedankt allemaal!
Groeten.
Over dat dimmen gesproken. Hij zit bij mij ook op de plaats van mn asbak. (zoals gebruikelijk bij bmw)
Ik heb het nogal is dat ik mijn auto laat warmdraaien en als ik dan instap zie ik m na een tijdje dimmen. Maar eerst was dat zeker niet. En als ik mijn binnenlichtje aan doet gaat hij ook feller en als er iemand instapt ook, dat gebeurt bij mij best weleens. dus daar ging het om!
Maar het maakt opzich niets uit zei ik al dus asjeblieft niet zenuwachtig worden!!
Vriendelijk bedankt allemaal!
Groeten.
Hide post links |
-
- New Member
Moet je trouwens perse die antenne op je ruiten plakken of is het mogelijk om via de radioantenne wat te regelen?
Groetjes
Groetjes
Hide post links |
-
- Senior Member
Die plakantenne is een goede mogelijkheid om de TMC te kunnen ontvangen.
Zó heb ik het ook jaren gebruikt, doch intussen heb ik, via een professionele splitter MA 1410 het signaal afgetakt van de autoantenne. Daarover is veel te lezen in viewtopic.php?t=1249
Een gewoon goedkoop Y-splittertje doet dat werk niet zó, dat komt door de 6dB verzwakking als gevolg van de impedantie-misaanpassing.
Groet,
JW
Zó heb ik het ook jaren gebruikt, doch intussen heb ik, via een professionele splitter MA 1410 het signaal afgetakt van de autoantenne. Daarover is veel te lezen in viewtopic.php?t=1249
Een gewoon goedkoop Y-splittertje doet dat werk niet zó, dat komt door de 6dB verzwakking als gevolg van de impedantie-misaanpassing.
Groet,
JW
Hide post links |
-
- Senior Member
zie viewtopic.php?p=70499#70499JW schreef:De MT 5010/01 en de 5011 zijn technisch gelijkwaardig. De 5011 is alleen iets kleiner.
....Groet,
JW
Hide post links |
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Statistieken
- Laatste bericht
-
-
Reacties: 0
Weergaves: 5204