Ik ben in het bezit van een DNX-7200 met verkeersontvanger Garmin GTM-10. De laatste weken ontvang ik geen informatie meer. Ik krijg steeds de melding “geen recente verkeersinformatie ontvangen….”. Het lampje op de ontvanger brandt continu groen. Echter de drie balkjes op de het scherm “verkeersinformatie” blijven wit en er verschijnen geen meldingen. Ook niet als ik een andere zender kies, de balkjes worden transparant en later weer wit.
Inmiddels heb ik alle zenders gewist en opnieuw laten zoeken. Alle aanbieders (zenders) werden gevonden (rood/groen knipperend) en netjes geïnstalleerd. Helaas worden nog steeds geen meldingen ontvangen van de gratis zenders in het servicegebied.
Heeft iemand een idee, wat de reden kan zijn?
DNX 7200 & Verkeersinformatie
-
- Starting Member
-
- Normal Member
Is dit ineens gebeurd? Zonder dat er iets met de auto is gebeurd (garagebezoek oid)? Je hebt niet per ongeluk een betaald abonnement geactiveerd ofzo?
Er zijn verder niet zoveel mogelijkheden denk ik:
- als je een interne antenne hebt die onder het dashboard is geplakt kan die zijn losgevallen -> slechtere ontvangst
- verbindingsdraad slecht contact?
- defecte gtm10 (zie bv http://www.pocketgpsworld.com/modules.p ... c&start=30)
Er zijn verder niet zoveel mogelijkheden denk ik:
- als je een interne antenne hebt die onder het dashboard is geplakt kan die zijn losgevallen -> slechtere ontvangst
- verbindingsdraad slecht contact?
- defecte gtm10 (zie bv http://www.pocketgpsworld.com/modules.p ... c&start=30)
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Starting Member
Bedankt voor je reactie. Ik heb niets veranderd, contacten en antenne zijn goed bevestigd, maar sinds vandaag (10-10-2008) krijg ik spontaan weer meldingen binnen. Vreemd is wel dat tussen de recente filemeldingen ook heel veel "oude" mobiele flitsmeldingen (politiecontroles) verschijnen. Normaal krijg ik maar summier een flitsmelding binnen.
Is hier een verklaring voor? Wordt in de DNX7200 ergens op de harde schijf deze "oude" informatie vastgehouden?
Op de site "http://www8.garmin.com/support/download ... 5#Instruct" staat de laatste firmware versie 5.20 voor de GTM-10. Echer deze is alleen te installeren m.b.v wepupdater en dit is alleen mogelijk als de hardware (GTM-10) is aangelosten op een pc of laptop. Garmin Support deelt mij mede dat dit de enige mogelijk is (er is b.v. geen "exe" of "zip" file om de update via een sd kaartje over te zetten) en dat ik voor updates bij Kenwood moet zijn. Op de site van Kenwood kan ik deze update voor de GTM-10 niet vinden
Heeft iemand een oplossing?
Is hier een verklaring voor? Wordt in de DNX7200 ergens op de harde schijf deze "oude" informatie vastgehouden?
Op de site "http://www8.garmin.com/support/download ... 5#Instruct" staat de laatste firmware versie 5.20 voor de GTM-10. Echer deze is alleen te installeren m.b.v wepupdater en dit is alleen mogelijk als de hardware (GTM-10) is aangelosten op een pc of laptop. Garmin Support deelt mij mede dat dit de enige mogelijk is (er is b.v. geen "exe" of "zip" file om de update via een sd kaartje over te zetten) en dat ik voor updates bij Kenwood moet zijn. Op de site van Kenwood kan ik deze update voor de GTM-10 niet vinden
Heeft iemand een oplossing?
Hide post links |
-
- New Member
Ik had dezelfde klachten met de GMT. Ik heb gisteren de update gedraaid.
Anders dan je zou geloven moet de PC niet op de GMT aangesloten worden, maar op de DNX 7200 zelf.
Je moet eerst de webupdater op een laptop installeren.
Koppel de GMT los.
Met een een "mini usb naar usb kabeltje" (bijvoorbeeld van je digitale camera) sluit je de DNX 7200 aan op je laptop.
Laat je laptop eerst de "nieuwe hardware" vinden en installeren. (je moet natuurlijk wel internet verbinding hebben!)
Start webupdater en druk op "zoeken naar apparaat"
Webupdater vind nu "GPS" (oid)
Daarna geeft ie alle updates aan voor je Kenwood (inclusief de 5.30 voor je TMC ontvanger)
Laat dit naar je DNX7200 downloaden
Als deze download gereed is moet je de GMT weer aansluiten. het scherm geeft dan aan dat de update nu in je GMT geladen wordt.
Zo is het bij mij gelukt. Ik heb nu weer TMC info!
Succes
Anders dan je zou geloven moet de PC niet op de GMT aangesloten worden, maar op de DNX 7200 zelf.
Je moet eerst de webupdater op een laptop installeren.
Koppel de GMT los.
Met een een "mini usb naar usb kabeltje" (bijvoorbeeld van je digitale camera) sluit je de DNX 7200 aan op je laptop.
Laat je laptop eerst de "nieuwe hardware" vinden en installeren. (je moet natuurlijk wel internet verbinding hebben!)
Start webupdater en druk op "zoeken naar apparaat"
Webupdater vind nu "GPS" (oid)
Daarna geeft ie alle updates aan voor je Kenwood (inclusief de 5.30 voor je TMC ontvanger)
Laat dit naar je DNX7200 downloaden
Als deze download gereed is moet je de GMT weer aansluiten. het scherm geeft dan aan dat de update nu in je GMT geladen wordt.
Zo is het bij mij gelukt. Ik heb nu weer TMC info!
Succes
Hide post links |
-
- New Member
Sorry......bedoelde GTM Het was ook vroeg
Nog een correctie....natuurlijk niet alle updates van Kenwood (en van Garmin), maar wel stemmen (Claire TTS in een, voor mijn apparaat, een nieuwere versie bijvoorbeeld), GTM en misschien tzt ook de GPS(?????)
Nog een correctie....natuurlijk niet alle updates van Kenwood (en van Garmin), maar wel stemmen (Claire TTS in een, voor mijn apparaat, een nieuwere versie bijvoorbeeld), GTM en misschien tzt ook de GPS(?????)
Hide post links |
-
- Starting Member
Bedankt voor je reactie. Ik zal dit weekend een laptop regelen met wifi en jouw oplossing toepassen.
Vreemd is wel dat zowel de helpdesk van Garmin als Kenwood, die ik inmiddels de "update"-vraag gesteld heb,
niet met deze oplossing komen. Garmin zegt dat ik bij Kenwood moet zijn voor updates en Kenwood zegt Garmin
te benaderen.
Ik twijfel aan de kwaliteit van deze helpdesk. Ik heb al eens eerder Kenwood geraadpleegd voor een structureel
probleem met mijn Bluetooth-module KCA-BT100. Ook toen kreeg ik geen bevredigend antwoord. Uiteindelijk heeft
de leverancier hem vervangen door de BT200 en sindsdien heb ik gelukkig geen problemen meer.
Vreemd is wel dat zowel de helpdesk van Garmin als Kenwood, die ik inmiddels de "update"-vraag gesteld heb,
niet met deze oplossing komen. Garmin zegt dat ik bij Kenwood moet zijn voor updates en Kenwood zegt Garmin
te benaderen.
Ik twijfel aan de kwaliteit van deze helpdesk. Ik heb al eens eerder Kenwood geraadpleegd voor een structureel
probleem met mijn Bluetooth-module KCA-BT100. Ook toen kreeg ik geen bevredigend antwoord. Uiteindelijk heeft
de leverancier hem vervangen door de BT200 en sindsdien heb ik gelukkig geen problemen meer.
Hide post links |
-
- New Member
Ik weet zeker dat dit gaat lukken. Zie ook http://www.navigatieforum.nl/Forum/view ... 50ca527b96
Ik heb inderdaad ook geen hoge pet op van de helpdesk. Ik heb overigens veel gehad aan jouw linkje naar de update voor de TMC ontvanger, waarvoor mijn dank ! Ik vind de site van Garmin dan ook een echte ramp. Ik had dit linkje zelf nooit gevonden.....
Overigens werkt bij mij de KCA-BT100 een stuk beter dan de KCA- BT200. Ik heb de BT200 na een week weer ingeruild......het geluid was een stuk blikkiger dan de "oude" BT100.
Ik heb inderdaad ook geen hoge pet op van de helpdesk. Ik heb overigens veel gehad aan jouw linkje naar de update voor de TMC ontvanger, waarvoor mijn dank ! Ik vind de site van Garmin dan ook een echte ramp. Ik had dit linkje zelf nooit gevonden.....
Overigens werkt bij mij de KCA-BT100 een stuk beter dan de KCA- BT200. Ik heb de BT200 na een week weer ingeruild......het geluid was een stuk blikkiger dan de "oude" BT100.
Hide post links |
-
- Starting Member
Het is gelukt met de door jouw hierboven vermelde methode. De software op de GTM-10 is
geupdated naar versie 5.30. Verkeersinformatie wordt ontvangen maar helaas geen flitsmeldingen.
Ik heb de verkeersaanbieder afgesteld op ViaTMC (Q-Music). Via de tuner van de DNX7200
worden 9 flitsers gemeld. Echter via de verkeersinformatie van het navigatiegedeelte worden
enkel 16 filemeldingen ontvangen en geen flitsers. Ik weet dat bij flitsmeldingen het informatiesymbool
(blauw rondje met witte ï) wordt weergegeven, echter op mijn apparaat verschijnt nog steeds niets!
Een paar weken geleden heb ik een voor het eerst een aantal gedateerde flitsmeldingen ontvangen
en daarna nooit meer.
Heb jij of iemand anders enig idee? Waar komen deze gedateerde meldingen vandaan?
geupdated naar versie 5.30. Verkeersinformatie wordt ontvangen maar helaas geen flitsmeldingen.
Ik heb de verkeersaanbieder afgesteld op ViaTMC (Q-Music). Via de tuner van de DNX7200
worden 9 flitsers gemeld. Echter via de verkeersinformatie van het navigatiegedeelte worden
enkel 16 filemeldingen ontvangen en geen flitsers. Ik weet dat bij flitsmeldingen het informatiesymbool
(blauw rondje met witte ï) wordt weergegeven, echter op mijn apparaat verschijnt nog steeds niets!
Een paar weken geleden heb ik een voor het eerst een aantal gedateerde flitsmeldingen ontvangen
en daarna nooit meer.
Heb jij of iemand anders enig idee? Waar komen deze gedateerde meldingen vandaan?
Hide post links |
-
- New Member
Ik zou het niet weten. Ik heb ook een aantal maanden ViaTMC kunnen gebruiken met de melding van de mobiele flitsers. Sinds drie maanden ontving ik niets meer (woon blijkbaar in een TMC- arm gebied!).
Ik ben al lang blij dat ik nu een stevig signaal heb van de NOS-VIAL zender. Voor de rest geeft hij, in tegenstelling tot een aantal maanden terug, geen ander alternatief aan!
Ik ben al lang blij dat ik nu een stevig signaal heb van de NOS-VIAL zender. Voor de rest geeft hij, in tegenstelling tot een aantal maanden terug, geen ander alternatief aan!
Hide post links |
-
- Starting Member
Gisteren spontaan na ruim 2 maanden weer een aantal oude filtsmeldingen (witte i met blauw rondje) voorbij zien komen.efzet schreef:Het is gelukt met de door jouw hierboven vermelde methode. De software op de GTM-10 is
en daarna nooit meer.
Verkeersaannbieder was SKY-RADIO. Ik ben geswitched naar NOS-ANWB en daarna weer naar SKY-RADIO.
Hierna waren alle oude flitsmeldingen weer verdwenen.
Heeft iemand een idee? Weet iemand waar meer informatie over dit probleem te vinden is?
Garmin en Kenwood spelen elkaar de bal toe!
Weet iemand of de GTM-10 van Garmin in combinatie met een ander navigatiesysteem deze flitsinformatie wel correct doorgeeft?
Hide post links |
-
- Junior Member
Ik heb hetzelfde probleem bij de flitsmeldingen van Q-music.
Flitsmeldingen b.v. op N320 die er altijd staan zogenaamd.
Of dit wordt via de TMC provider van Q-music verkeerd meegestuurd, of er zit een bug in de TMC software.
Overigens heb ik een DNX5220BT, maar dat maakt voor de software van de TMC niets uit.
Flitsmeldingen b.v. op N320 die er altijd staan zogenaamd.
Of dit wordt via de TMC provider van Q-music verkeerd meegestuurd, of er zit een bug in de TMC software.
Overigens heb ik een DNX5220BT, maar dat maakt voor de software van de TMC niets uit.
Hide post links |
-
- Starting Member
Tenaamstelling
Is de tenaamstelling van de verkeersaanbieder ViaTMC (Q-Music) gewijzigd in BEMOBILE?
Sinds een paar weken vindt mijn Kenwood DNX7200 de provider ViaTMC niet meer.
Heeft iemand verdere informatie.
Sinds een paar weken vindt mijn Kenwood DNX7200 de provider ViaTMC niet meer.
Heeft iemand verdere informatie.
Hide post links |
-
- Senior Member
BeMobile is de Belgische PayTMC provider welke door Studio Brussel en Classic21
worden uitgezonden.
Meer info kan je vinden op de website van Be-Mobile.
Overigens worden zowel bij Skyradio als bij NOS-ANWB geen flitsmeldingen gegeven.
De flitsmeldingen worden in Nederland alleen door de VIA zenders meegestuurd.
De flitsmeldingen die je bij Skyradio hebt gezien waren dus nog oude meldingen van een VIA zender.
Bij het overschakelen naar een andere TMC zender kan het wel eens even duren voor de filelijst weer
is ingelezen met de nieuwe data van de zender.
Een compleet overzicht van de beschikbare zenders in Europa kan je vinden
op Navigatiehosting.nl
Groet
Willem.
worden uitgezonden.
Meer info kan je vinden op de website van Be-Mobile.
Overigens worden zowel bij Skyradio als bij NOS-ANWB geen flitsmeldingen gegeven.
De flitsmeldingen worden in Nederland alleen door de VIA zenders meegestuurd.
De flitsmeldingen die je bij Skyradio hebt gezien waren dus nog oude meldingen van een VIA zender.
Bij het overschakelen naar een andere TMC zender kan het wel eens even duren voor de filelijst weer
is ingelezen met de nieuwe data van de zender.
Een compleet overzicht van de beschikbare zenders in Europa kan je vinden
op Navigatiehosting.nl
Groet
Willem.
Mercedes E220Cdi <>Navigon 70 premium Live Q4/2010<>Mercedes APS50 SW 4.1
Kia Picanto<>TomTom GO950 Live
test opstelling<>MS5200PT-XL Navteq 2010/11Europa
Kia Picanto<>TomTom GO950 Live
test opstelling<>MS5200PT-XL Navteq 2010/11Europa
Hide post links |
-
- Average Member
Een vraagje naast de kwestie: is BE-Mobile te gebruiken bij de 8220BT? Ook hier stuurde Garmin mij naar Kenwood en omgekeerd. (Telefonisch deelde uiteindelijk een technieker van Kenwood mee dat het niet zou kunnen, maar met deze topic heb ik toch opnieuw wat hoop).
Hide post links |
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Statistieken
- Laatste bericht
-
-
Reacties: 2
Weergaves: 818