Overigens lees ik eerder in dit forum dat 'joptroot' ook een RNS 300 heeft vervangen door een RNS 510 en hierbij het probleem optrad dat het geluid niet meer via de speakers werd geschakeld. Gerritje gaf toen aan dat hiervoor een compleet andere stuureenheid moet worden geplaatst (€ 722 excl BTW).
Het lijkt me verstandig dat je onderscheid maakt tussen af-fabriek telefoonvoorbereiding en een "knutselproject" van de genoemde Passatrijder waarbij eerst een RNS300 door een RNS510 werd vervangen.
En het plaatsen van een compleet andere stuureenheid sloeg uitsluitend op het installeren van een Premium-kit ter vervanging van de gewone voorbereiding. De prijs gold voor dat moment en kan ondertussen volledig anders zijn.
Dat de verkoper het onderscheid niet kent verbaast me want de documentatie is daar helder over. Telefoonboek en bediening via de RNS510 uitsluitend met de Premium kit en de Skoda BT voorziening.
Mij werd gisteren verteld dat bij de Premium kit alleen in de Passat en de Golf hierbij ook zo'n apart toestenbordje hoort.
Maar je hoeft je geen zorgen te maken want er wordt voorlopig geen enkele auto afgeleverd met een RNS510. Dus neem er een met de RNS300, koop een losse 510 en laat de dealer daar de Skoda kit inbouwen. Alles klaar