systeem update en gps probleem

Alles met betrekking tot
Audi, Seat, Skoda & Volkswagen navigatie
JasperJakko
New Member
New Member

systeem update en gps probleem

Bericht door JasperJakko »

Hallo,

Ik heb een Audi A8, modeljaar 2000 met Navigation Plus. Plotseling heb ik geen GPS ontvangst meer. ik heb al diverse topics hierover gelezen maar heb nog wat aanvullende vragen.
Het GPS signaal viel uit nadat ik de radio afstofte. Misschien heb ik per ongeluk een of andere toetscombinatie ingedrukt waarmee de GPS uitgeschakeld is? Ik heb ook even gekeken of de GPS vochtig is. Dat is inderdaad enigszins het geval, ik probeer de 4 kruiskopschroefjes los te krijgen (erg klein) om zo het metalen plaatje los te krijgen. Dan kan ik de antenne laten drogen, wie weet...
Ik heb nog niet kunnen ontdekken of en zo ja ik het systeem kan resetten. Zie foto's voor de systeeminformatie.
Ben benieuwd of iemand mij uit de brand kan helpen.
Ik heb wat foto's toegevoegd. Welk effect heeft een systemupdate? Veranderen er instellingen? Is dat zinvol om te doen?
ik wil ook even kijken of de GPS stekker aan de achterkant van de unit los zit oid. Wat kost zo'n setje haakjes om de unit uit de din-opening te trekken ongeveer?
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gerritje - In Memoriam †
Senior Member

Bericht door Gerritje - In Memoriam † »

De antenne waarover jij het hebt is een gewone binnenantenne zo te lezen. Dat daar vocht de oorzaak zou zijn lijkt me sterk want het metalen plaatje heeft geen contact met de bedrading of de elektronica.

Het updaten van de SW brengt nimmer soelaas om de GPS ontvangst weer op gang te brengen. Veeleer wordt de gebruiker daardoor volkomen op het verkeerde been gezet. Kretologie van behulpzame "nietweters"
De meest waarschijnlijke oorzaak ligt in de antenne, de bekabeling of de plug. Een Navi Plus heeft ook een SMB/Fakra-stekker en die kan er best slecht in gezeten hebben of de draad is bekneld geraakt.
Probeer eens met een geleende antenne of de ontvangst wel weer terug komt. Maar denk er om dat dit best eens een half uurtje in beslag kan nemen.
Vragen & antwoorden mbt navigatie svp via het forum, niet per Privé-Bericht of E-Mail
-- Mededeling: Gerritje is op 23-03-2012 te Oosterhout overleden --

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
JasperJakko
New Member
New Member

Gerritje,

ik heb zo'n externe kofferbakantenne dus daar kan best vocht bij komen. Nooit wat van gemerkt maar dat kan langzaam zijn gegaan. ik begin denk ik maar eens met het controleren van de aansluitingen op de radio. De aansluiting op de GPS antenne lijken ninorde. Inderdaad even een half uurtje kofferbskbekleding losmaken en antenne losschroeven.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
JasperJakko
New Member
New Member

geluidsinstellingen

ik kan met de knop rechtsboven (waar je een vlaggetje kan zetten in de navi-stand) de subwoofer aan/uitzetten. Alleen bij muziek met minder bas schakelt het systeem automatisch. Erg onhandig. Zit ik ik in een programmeerstand? Heeft iemand een overzicht van fabrieksinstellingen?
Thanks

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
JasperJakko
New Member
New Member

navigatie doet het weer!!

Mijn nav geeft weer 8 sats aan. Ik heb de radiounit er uitgehaald en alle stekkers een beetje gedraaid en bewogen.
Daarna deed alles het weer. simpel maar doeltreffend.
Nu zit ik alleen nog met het feit dat de subwoofer af en toe minder bas geeft. Welliswaar geen nav topic maar het sit wel in dezelfde unit.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Statistieken
    Laatste bericht
  • VW navigatie update 2017/2018 navigatie systeem loopt vanst
    door Peterdekoning » 07 okt 2018 18:13 » in V.A.G
    Reacties: 0
    Weergaves: 1184