Codering uit. OK

Alles met betrekking tot
Audi, Seat, Skoda & Volkswagen navigatie
ridmaur
Junior Member
Junior Member

Bericht door ridmaur »

rSAP is voledig overname van de SIM kaart van een toestel door de BT Premium Carkit. Daarvoor moet het toestel wel geschikt zijn. iPhone is dat niet; dus heb ik een Nokia in de auto voor de telefoon integratie (lastig, duals simcard, ik stap in de auto, moet mijn iPhone uit zetten en mijn Nokia aanzetten....). En ondanks rSAP werkt het telefoonboek niet op de RNS510 (maar daarover is genoeg gezegd in eerdere berichten in dit topic); maar wel in de FIS in het middenconsole middels het uitklapbare toetsenbord op het dashboard en knoppen op het stuurwiel. Als ik het goed begrepen heb ondersteunt de BT Premium Carkit alleen maar integratie middels rSAP en niks anders. Ik krijg mijn iPhone ook niet gekoppeld.

De integratie die FISCON biedt, als ik het goed lees, is dat je op de RNS510 via een meer 'standaard' BT (dus niet rSAP) communiceert met een door hen ondersteunde (incl. iPhone) BT telefoon en dan op je RNS510 het telefoonboek ziet, kan bellen, gemiste oproepen ziet, etc. Dat lijkt me eleganter; iPhone wordt automatisch herkend; heb geen extra telefoon nodig, heb het uitklapbare toestsenbord niet meer nodig; alle communicatie met de telefoon en het telefoonboek zelf zijn te bedienen via mijn RNS 510. Ultieme integratie dunkt me....

De vraag die ik had was: verlies ik geen andere functies? In mijn FIS zie ik nu allerlei data over mijn rijgedrag alsmede navigatie-instructies, wanneer ik moet tanken, serivce beurt indicatie, etc. Verandert daar iets aan met de installatie van een FISCON unit? De FIS schermen op de FISCON site zijn behoorlijk anders dan de FIS schemen die ik standaard zie in mijn Passat.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gerritje - In Memoriam †
Senior Member

Bericht door Gerritje - In Memoriam † »

Zoals ik al eerder meende te lezen wil je nu iets heel anders dan waar je het topic mee begon.
En nu wil je dus het beste van twee werelden en dat gaat je volgens mij met geen enkel VW oplossing lukken via de RNS510, ook niet als er de juiste carkit interface wordt gemonteerd. Het lijkt er volgens mij op dat je tijdens het hele traject je specificatie-eisen aan het bijstellen bent en dat gaat niet denk ik. Mocht ik dit verkeerd interpreteren dan hoor ik het graag.

Als je verdere informatie nodig hebt denk ik dat corresondentie met Fiscon verstandiger is dan hier van een niet deskundige alleen speculatieve informatie te vragen. Ook de instellingen en weergave in het FIS.
En dan is het waarchijnlijk heel belangrijjk om exact te omschrijven wat je wilt en te vertellen wat je hebt en kwijt wilt. Anders zitten we hier over enige tijd met het volgende topic over niet werkende Fiscon-apparatuur :?
Vragen & antwoorden mbt navigatie svp via het forum, niet per Privé-Bericht of E-Mail
-- Mededeling: Gerritje is op 23-03-2012 te Oosterhout overleden --

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
ridmaur
Junior Member
Junior Member

Bericht door ridmaur »

Ik wil gewoon goede telefoon integratie in mijn RNS 510 en geen 'Codering Uit. OK' in mijn scherm om de minuut. Als je dat nog niet duidelijk is geworden uit dit topic dan moet je het nog maar eens nalezen.

Tot nu toe heb ik begrepen dat dit me 700-800 euro gaat kosten bij vervanging van mijn huidige BT Premium Carkit met een meer recentere versie (waarbij nog niet eens zeker is of die melding 'Codering Uit. OK' daarmee verdwijnt, want wat daar de oorzaak van is, daar zijn de geleerden nog niet uit).
Maar, er zijn andere goedkopere mogelijkheden (Skoda, FISCON), notabene door jou voorgesteld, om die integratie te realiseren.

Als ik daar nadere vragen over stel omdat ik een goede afweging wil maken, dan moet je niet antwoorden dat ik opeens iets heel anders wil en mijn specificaties bijstel. Als je het antwoord niet weet op de door mij gestelde vragen (geen problleem overigens) had je kunnen volstaan met de volgende tekst:
Als je verdere informatie nodig hebt denk ik dat corresondentie met Fiscon verstandiger is dan hier van een niet deskundige alleen speculatieve informatie te vragen. Ook de instellingen en weergave in het FIS.
En dan is het waarchijnlijk heel belangrijjk om exact te omschrijven wat je wilt en te vertellen wat je hebt en kwijt wilt.
Maar ik ben er helemaal klaar mee. Ik stel dan ook voor dat we dit topic sluiten: eenduidige antwoorden zijn er klaarblijkelijk niet te krijgen in de navigatiewereld: niet van inbouwers en niet van (vermeende) experts op dit forum. Wellicht waren mijn verwachtingen te hoog.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gerritje - In Memoriam †
Senior Member

Bericht door Gerritje - In Memoriam † »

Het is me duidelijk, ook uit de wijze van corresponderen, dat als de antwoorden je niet bevallen, je de klassieke fout maakt om de boodschapper aan te vallen. Pas in je laatste berichten heb je het over twee verschillende telefoons waarvan één via rSAP en de andere gewoon BT moet verbinden. Wist JNCS van deze noodzaak? En omdat ik verder geen specifieke informatie kan geven over een product waar ik wel kennis van maar geen ervaring mee heb, krijg ik de schuld en ben vermeend expert? Een beetje flauw
Vragen & antwoorden mbt navigatie svp via het forum, niet per Privé-Bericht of E-Mail
-- Mededeling: Gerritje is op 23-03-2012 te Oosterhout overleden --

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
JW
Senior Member

Bericht door JW »

In een ander topic, bij Renault heb ik dit plaatje al eens getoond. Daarin kun je zien dat er niet één BT protokol is, maar een heleboel verschillende.
Een fabrikant moet een keuze maken, je kunt niet alles hebben. Dat geldt voor de fabrikant van de mobieltjes, maar ook voor de Navi-bouwer die een BT kit aan z'n systeem knoopt. Zelfs Parrot, de BT boer bij uitstek lukt dat vooralsnog niet.

En dus zal de gebruiker ook een keuze moeten maken: you can't have it all.

Groet,
JW
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
paul047
Junior Member
Junior Member

Bericht door paul047 »

Heren,
Bij gebruik van de Skodacarkit zijn er geen problemen te verwachten. Hij leest alle contactgegevens met telefoonnummers uit de iPhone. Er wordt geen gebruik gemaakt van het rSAP protocol, dus de mobiele telefoon blijft als telefoon noodzakelijk. Touchscreen bediening op de RNS510 werkt. Ook de laatst gekozen nummers en gekozen nummers zijn zichtbaar. De carkit kan met (naar ik meen met 5) verschillende telefoons werken. Ook zijn de gegevens in het infodisplay tussen de klokken te zien als extra menu naast de navigatiegegevens en de boordcomputergegevens.
Als het een beetje meezit is het alleen noodzakelijk om de centrale unit onder de rechterstoel te vervangen door de skodaunit en wellicht nog wat programmeerwerk.
De FISCON unit heeft wat meer mogelijkheden(oa uitlezen en versturen van SMS-berichten via de RNS510 en extra mogelijkheden in het entrale display.
De skodaunit is gewoon bij een skodadealer te bestellen, maar wat zoeken op het internet zal je waarschijnlijk een goedkopere aanbieding zien. De skodadealer vroeg een jaar geleden ongeveer € 400,00 voor alleen de centrale unit. Op het internet zie ik prijzen van € 150,00 via Tjechië. Ik heb zelf de complete unit uit Engeland laten overkomen. De kosten waren toen ongeveer € 330,00 voor de complete unit.
Volkswagen EOS 2.0 FSI RNS510 Bluetooth Skoda-carkit

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
914
Junior Member
Junior Member

Mag ik nog een vraag stellen?

Bericht door 914 »

Ik heb de verschillende posts over rSAP en HFP gelezen, maar zit nog met een vraagje. Hopelijk kan één van jullie me antwoord geven.
Mijn werkgever wil dat ik mijn Ipaq van HP inlever en overga op een Blackberry 8820 (waar ik dan ook mee moet telefoneren). Het "beleid" staat niet toe dat ik naast een BB mijn Nokia-telefoon behoud voor de telefoonfunctie.
In miijn Passat zit een eenvoudige carkit 3C0 035 729B. Mijn auto stamt uit december 2005, maar ik "mag" er nog wel een jaar of twee mee doorrijden :?
Ik heb begrepen dat BT van Blackberry werkt met HFP en niet met rSAP, waar VW mee werkt. Dus een BT 'opzetstukje' op de telefoonhouder werkt niet samen met de BB. Het "beleid" zegt: "We bouwen wel een Parrot in". Naast mijn (zelf aangeschafte) RNS510 vind ik dat geen echt goede optie.
In verschillende onderwerpen op Internet en ook hier heb ik gelezen dat de Skoda-carkit 1Z0 035 729 wel over het HFP protocol beschikt en dus zou moeten werken. Als ik dan de benodigde kabeltjes bezie, lijkt het erop dat wat nu in mijn Passat is ingebouwd dezelfde bekabeling heeft. Zie bijvoorbeeld: skodateile.cz/index.phppg=products&menu=Škoda&low=18

Mijn vraag luidt dus: kan ik het onderdeel 1Z0 035 729 van Skoda gewoon inbouwen op de plaats waar nu de VW-carkit zit (onder de bijrijderstoel) en kan ik volstaan met het aansluiten van de bestaande kabelboom of moet ik (om ten minste met de BB te kunnen telefoneren) nog andere dingen aansluiten? En als ik met de bestaande kabel kan volstaan, kan de RNS510 dan wat meer dan alleen "muten"?
Alvast mijn dank voor jullie deskundige hulp!
VW-Porsche 914 natuurlijk enne ... 8)

VW CC 2013 met RNS315 en UP! Highline 2013 met Maps&More

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
vwgolf
Senior Member

Bericht door vwgolf »

Alleen de telefoonvoorbereiding premium werkt met r-sap.
De bluetooth adapter waar jij op doeld is voor de gewone telefoonvoorbereiding en deze werk wel met het HFP.
Er komt in het eerste kwartaal van 2009 een nieuwe bluetooth adapter met een touchscreen scherm die je zo op de adapteraansluiting op het dashboard kan klikken.

Zie dit topic voor meer informatie:

viewtopic.php?t=12296

Veel succes

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
914
Junior Member
Junior Member

VW Touch werkt prima

Bericht door 914 »

Hoi VWGolf,

Heb inmiddels via de bekende eBay-site een VW Touch adapter in Duitsland aangeschaft (voor slechts 151 Euri) en hij werkt perfect. Voordien nog even bij de VW Dealer langs, maar die wist weer van niets!
Nadat ik 'm had aangeschaft kreeg in van de dealer een telefoontje: hij was in Nederland in de aanbieding "voor slechts 219 Euri". Soms begrijp ik het niet helemaal....... In Duitsland is de officiële prijs toch echt veel lager. En de giong-prijs op eBay nog weer veel lager.
Wacht nu nog op de allernieuwste Blackberry van mijn werkgever.

Groet,

914
VW-Porsche 914 natuurlijk enne ... 8)

VW CC 2013 met RNS315 en UP! Highline 2013 met Maps&More

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
emielvanham
Senior Member

Bericht door emielvanham »

of voor de RNS510 bezitters: monteer een fiscon!! werkt 100% VIA de headunit!!! en geschikt voor alle nieuwe telefoons en beter nog : opwaardeerbare software voor toekomstige modellen!

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
vwgolf
Senior Member

Re: VW Touch werkt prima

Bericht door vwgolf »

914 schreef:Hoi VWGolf,

Heb inmiddels via de bekende eBay-site een VW Touch adapter in Duitsland aangeschaft (voor slechts 151 Euri) en hij werkt perfect. Voordien nog even bij de VW Dealer langs, maar die wist weer van niets!
Nadat ik 'm had aangeschaft kreeg in van de dealer een telefoontje: hij was in Nederland in de aanbieding "voor slechts 219 Euri". Soms begrijp ik het niet helemaal....... In Duitsland is de officiële prijs toch echt veel lager. En de giong-prijs op eBay nog weer veel lager.
Wacht nu nog op de allernieuwste Blackberry van mijn werkgever.

Groet,

914
Ja, PON wil ook graag (veel) verdienen.

PS de touchadapter heeft ook een update functie.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Terug naar “V.A.G”