E1 in vw t5 ik ga vooruit maar systeem denkt achteruit????
-
- New Member
- Berichten: 8
- Lid geworden op: 09 okt 2008 21:07
E1 in vw t5 ik ga vooruit maar systeem denkt achteruit????
E1 in vw t5 ik ga vooruit maar systeem denkt achteruit????
Links is rechts en andersom,wie kan mij adviseren?
Links is rechts en andersom,wie kan mij adviseren?
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Senior Member
- Berichten: 14088
- Lid geworden op: 01 sep 2003 21:19
Zit de achteruit aangesloten? En kijk eens in je set-up menu of alles goed zit.
Groet,
JW
Groet,
JW
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter
_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter
_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- New Member
- Berichten: 8
- Lid geworden op: 09 okt 2008 21:07
Ik rij al langetijd met een blaupunkt,oa. de rns 150 en de e1 ook l een e2 gehad maar nooit een probleem,hoe kom je met een e1 in het setup menu of hoe kun je dit handmatig doen?
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Senior Member
- Berichten: 14088
- Lid geworden op: 01 sep 2003 21:19
Zie pagina 79 van het manual. Dáár staat hoe je dat kunt testen.
Groet,
JW
Groet,
JW
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter
_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter
_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- New Member
- Berichten: 8
- Lid geworden op: 09 okt 2008 21:07
Gevonden,als ik stil sta en de bus staat niet in de achteruit dan geeft het setup/testmenu wel aan dat ie in de achteruit staat [ pijl wijst naar achteren] is dit goed of kan ik beter de draad van de achteruit door knippen?
Bij een merc.vito werkte de achteruit niet en toch deed het systeem het naar behoren.
Op nieuw automtische cal. gedaan als ook handmatig [ 200 meter]
Bij een merc.vito werkte de achteruit niet en toch deed het systeem het naar behoren.
Op nieuw automtische cal. gedaan als ook handmatig [ 200 meter]
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Senior Member
- Berichten: 14088
- Lid geworden op: 01 sep 2003 21:19
Wat gebeurt er in dat menu als je de achteruit inschakelt, verandert de pijl dan "naar boven"?
Achteruit wél aansluiten, is gewoon beter. Zie viewtopic.php?t=905
Groet,
JW
Achteruit wél aansluiten, is gewoon beter. Zie viewtopic.php?t=905
Groet,
JW
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter
_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter
_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- New Member
- Berichten: 8
- Lid geworden op: 09 okt 2008 21:07
Nee de pijl verandert niet,wel zie ik op de bijsluiter van de antenne dat die achter gemonterd is aan de linker[bestuurder ] zijde,overigens een gewone [lijkt mij ] bosch antenne die standaard in het pakket zit wel een lange kabel trouwens.
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Senior Member
- Berichten: 14088
- Lid geworden op: 01 sep 2003 21:19
Dan zit 'ie dus niet op de achteruit aangesloten, maar op de plus. Waar heb je die "draad" vandaan gehaald die op A3 aangesloten is?mark#41 schreef:Nee de pijl verandert niet,wel zie ik op de bijsluiter van de antenne dat die achter gemonterd is aan de linker[bestuurder ] zijde,overigens een gewone [lijkt mij ] bosch antenne die standaard in het pakket zit wel een lange kabel trouwens.
Groet,
JW
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter
_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter
_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- New Member
- Berichten: 8
- Lid geworden op: 09 okt 2008 21:07
probleem is plat,er bleef 4.6 volt staan op de achteruit signalering als ie in z'vooruit stond,schakel je de achteruit in dan staat er 12 volt op.
oplossing : achteruitrij signalering los halen.
ik heb de standaard VW stekkers gebruikt [ voorgemonteerd in de bus]
verder nu automatisch gekalibreerd en klaar is ie!!!!!!!
Vreemd dat er zoveel spanning op de draad bleef staan.
oplossing : achteruitrij signalering los halen.
ik heb de standaard VW stekkers gebruikt [ voorgemonteerd in de bus]
verder nu automatisch gekalibreerd en klaar is ie!!!!!!!
Vreemd dat er zoveel spanning op de draad bleef staan.
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Senior Member
- Berichten: 14088
- Lid geworden op: 01 sep 2003 21:19
Daar zit de achteruit NIET op aangesloten, die moet je zelf ergens vandaan halen.mark#41 schreef:probleem is plat,er bleef 4.6 volt staan op de achteruit signalering als ie in z'vooruit stond,schakel je de achteruit in dan staat er 12 volt op.
oplossing : achteruitrij signalering los halen.
ik heb de standaard VW stekkers gebruikt [ voorgemonteerd in de bus]
verder nu automatisch gekalibreerd en klaar is ie!!!!!!!
Vreemd dat er zoveel spanning op de draad bleef staan.
Nu je de achteruitsignalering losgehaald hebt is jouw probleem wel even opgelost. Maar niet echt, zie viewtopic.php?t=905.
Mijn advies blijft: zoek het correcte achteruitsignaal op, en sluit dat op A3 aan.
En de vraag blijft: waar komt dat signaal vandaan dat er nu op aangeloten was?
Groet,
JW
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter
_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter
_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Senior Member
- Berichten: 13447
- Lid geworden op: 03 okt 2004 17:14
Op A5 staat beslist de achteruit niet aangesloten.
Het is exact de zelfde draadnummer/aansluiting als op A7. De draadkleur is ook zwart/blauw
Hij lijkt echter te "zweven"
B318 = pluslas -4- (30a), in hoofdkabelstreng
R is Radio
Het is exact de zelfde draadnummer/aansluiting als op A7. De draadkleur is ook zwart/blauw
Hij lijkt echter te "zweven"
B318 = pluslas -4- (30a), in hoofdkabelstreng
R is Radio
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Vragen & antwoorden mbt navigatie svp via het forum, niet per Privé-Bericht of E-Mail
-- Mededeling: Gerritje is op 23-03-2012 te Oosterhout overleden --
-- Mededeling: Gerritje is op 23-03-2012 te Oosterhout overleden --
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Senior Member
- Berichten: 14088
- Lid geworden op: 01 sep 2003 21:19
Dat is A5.
Maar hier gaat het over A3, daar hoort de achteruit op aangesloten te worden.
Uit de reactie maak ik op dat daar iets op aangesloten zat, dat heeft hij losgemaakt.....
Hopelijk komt er duidelijkheid van mark#41
Groet,
JW
Maar hier gaat het over A3, daar hoort de achteruit op aangesloten te worden.
Uit de reactie maak ik op dat daar iets op aangesloten zat, dat heeft hij losgemaakt.....
Hopelijk komt er duidelijkheid van mark#41
Groet,
JW
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter
_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter
_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- New Member
- Berichten: 8
- Lid geworden op: 09 okt 2008 21:07
Er bleef 4.6 volt staan op de draad die volgens het schema de achteruit moet zijn als de bus in z'n vrij staat.
Als ik dan de achteruit inschakel ,dan komt er de volle 12.3 volt op de kabel te staan.
De kleur van de betreffende kabel is grijs/wit.
Als ik dan de achteruit inschakel ,dan komt er de volle 12.3 volt op de kabel te staan.
De kleur van de betreffende kabel is grijs/wit.
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- New Member
- Berichten: 8
- Lid geworden op: 09 okt 2008 21:07
En de bruin rood is de schakel + en zwart blauw de constante,deze twee moesten in de auto bedrading gewisseld worden.
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Senior Member
- Berichten: 13447
- Lid geworden op: 03 okt 2004 17:14
Excuses voor de verwarring
De grijs/witte draad op A3 gaat alleen maar naar de diagnosestekker en verder naar niets!
De grijs/witte draad op A3 gaat alleen maar naar de diagnosestekker en verder naar niets!
Vragen & antwoorden mbt navigatie svp via het forum, niet per Privé-Bericht of E-Mail
-- Mededeling: Gerritje is op 23-03-2012 te Oosterhout overleden --
-- Mededeling: Gerritje is op 23-03-2012 te Oosterhout overleden --
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- New Member
- Berichten: 8
- Lid geworden op: 09 okt 2008 21:07
Dus staat er op de grijs witte die op inderdaad a3 aangesloten was 4.6 volt en 12 volt als je de achteruit in schakelt.
Wel vreemd want mijn vorige t5 kon ik zo aansluiten en klaar was ....ik.
Wel vreemd want mijn vorige t5 kon ik zo aansluiten en klaar was ....ik.
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Senior Member
- Berichten: 14088
- Lid geworden op: 01 sep 2003 21:19
De achteruit is NOOIT aangesloten, ook niet in jouw vorige T5 Of het zou al moeten zijn dat een vorige eigenaar dat er op gemaakt heeft
Kennelijk zit er een andere draad op A3, zoals Gerritje schrijft: een diagnose leiding. En wat daar precies op gebeurt weet ik niet, dat kan van alles zijn. Onder andere dat daar een wisselende spanning op komt te staan.....
Wat jou te doen staat is, nu je die diagnose-draad losgemaakt hebt, op A3 de echte achteruit aansluiten. Dán gaat het pas goed.
Groet,
JW
Kennelijk zit er een andere draad op A3, zoals Gerritje schrijft: een diagnose leiding. En wat daar precies op gebeurt weet ik niet, dat kan van alles zijn. Onder andere dat daar een wisselende spanning op komt te staan.....
Wat jou te doen staat is, nu je die diagnose-draad losgemaakt hebt, op A3 de echte achteruit aansluiten. Dán gaat het pas goed.
Groet,
JW
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter
_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter
_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Normal Member
- Berichten: 108
- Lid geworden op: 28 nov 2007 06:23
Het is heel goeed mogelijk dat de draad op A3 een schakeldraad is waarmee b.v. de achteruit-controle-LED aangestuurd wordt, de 12 Volt bij achteruit wijst in deze richting. De 4,6 Volt komt uit de navigatie-unit, gewoon de open ingangsspanning van de voorversterkertrap.
Wat dus ontbreekt is een massaverbinding als de versnelling niet in zijn achteruit staat. Deze wordt normaal gesproken gevormd door de achteruitrijlamp die een inwendige weerstand van slechts enkele tientalen Ohms heeft.
Een andere mogelijkheid is nog dat de draad wel degelijk de juiste is maar dat die witte lamp (of de bedrading) kapot is.
Af-fabriek is zo'n achteruitrijdraad op de ISO aansluiting alleen aanwezig als er ook een navigatiesysteem meegeleverd was. De tachoverbinding is, in ieder geval bij VW, meestal standaard anwezig omdat dit signaal ook vaak voor GALA (Geschwindigkeits-Abhängige Lautstärke-Anpassung) bij autoradio's gebruikt wordt.
Wat dus ontbreekt is een massaverbinding als de versnelling niet in zijn achteruit staat. Deze wordt normaal gesproken gevormd door de achteruitrijlamp die een inwendige weerstand van slechts enkele tientalen Ohms heeft.
Een andere mogelijkheid is nog dat de draad wel degelijk de juiste is maar dat die witte lamp (of de bedrading) kapot is.
Af-fabriek is zo'n achteruitrijdraad op de ISO aansluiting alleen aanwezig als er ook een navigatiesysteem meegeleverd was. De tachoverbinding is, in ieder geval bij VW, meestal standaard anwezig omdat dit signaal ook vaak voor GALA (Geschwindigkeits-Abhängige Lautstärke-Anpassung) bij autoradio's gebruikt wordt.
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Senior Member
- Berichten: 14088
- Lid geworden op: 01 sep 2003 21:19
Begrijp ik hieruit dat je denkt dat er op A3 wél een achteruitrijsignaal zit, standaard in de T5?
Je redenering volg ik, op zich.
Dat is al eens vaker aan de orde geweest, het is essentieel dat de achteruitrijlampen zorgen voor een "pull-down" als ze niet ingeschakeld zijn. Alleen dan ligt dat punt A3 aan massa.
Enige tijd geleden was er een discussie over een VDO systeem in een BMW, die gaf onverklaarbare fouten. Dat bleek terug te voeren te zijn op de lampencontrole, waardoor dat punt A3 niet voortdurend aan massa lag.
Groet,
JW
Bij mijn weten zit er een diag-leiding op, Gerritje schreef dat ook.ik heb de standaard VW stekkers gebruikt [ voorgemonteerd in de bus]
Je redenering volg ik, op zich.
Dat is al eens vaker aan de orde geweest, het is essentieel dat de achteruitrijlampen zorgen voor een "pull-down" als ze niet ingeschakeld zijn. Alleen dan ligt dat punt A3 aan massa.
Enige tijd geleden was er een discussie over een VDO systeem in een BMW, die gaf onverklaarbare fouten. Dat bleek terug te voeren te zijn op de lampencontrole, waardoor dat punt A3 niet voortdurend aan massa lag.
Groet,
JW
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter
_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter
_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Senior Member
- Berichten: 13447
- Lid geworden op: 03 okt 2004 17:14
Bij de T5 is het de K-leiding (diagnose) en niets anders. Of men zou zelf een dergelijk systeem in eigen beheer hebben moeten hobbyen want af fabriek doet VW dit niet.
Vragen & antwoorden mbt navigatie svp via het forum, niet per Privé-Bericht of E-Mail
-- Mededeling: Gerritje is op 23-03-2012 te Oosterhout overleden --
-- Mededeling: Gerritje is op 23-03-2012 te Oosterhout overleden --
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Normal Member
- Berichten: 108
- Lid geworden op: 28 nov 2007 06:23
Mijn suggesties waren uitsluitend van algemene aard, niet specifiek voor de de T5 want daarvoor is mijn VW-produktkennis ontoereikend.JW schreef:Begrijp ik hieruit dat je denkt dat er op A3 wél een achteruitrijsignaal zit, standaard in de T5?
Bij mijn weten zit er een diag-leiding op, Gerritje schreef dat ook.
Je redenering volg ik, op zich. Dat is al eens vaker aan de orde geweest.
Groet,
JW
Een K-Diagnoseleiding op A3 heb ik bij VW in het verleden talloze keren aangetroffen dus de stelling van Gerritje lijkt mij 100% plausibel.
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Senior Member
- Berichten: 13447
- Lid geworden op: 03 okt 2004 17:14
Dit is informatie uit Elsawin en de daarin beschikbare stroomloopschema's.
Hier geldt: Beter goed gejat dat slecht bedacht
Hier geldt: Beter goed gejat dat slecht bedacht
Vragen & antwoorden mbt navigatie svp via het forum, niet per Privé-Bericht of E-Mail
-- Mededeling: Gerritje is op 23-03-2012 te Oosterhout overleden --
-- Mededeling: Gerritje is op 23-03-2012 te Oosterhout overleden --
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Statistieken
- Laatste bericht
-
-
Sony CDX-NC9950 + NVX-HC1 denkt dat ik rijd
door Donsas » 18 jul 2017 22:37 » in Vaste Sony systemen -
Reacties: 0
Weergaves: 764
-
-
-
Reacties: 0
Weergaves: 544
-
-
Reacties: 1
Weergaves: 1099
-
-
Reacties: 1
Weergaves: 661
-
-
Reacties: 0
Weergaves: 490
-
-
Reacties: 0
Weergaves: 594
-
-
Reacties: 0
Weergaves: 1888