Naar aanleiding van de aanschaf van een Audi A4 uit 1999, zou ik graag willen weten of de standaard aanwezige radiostekker zonder veel wijzigingen kan worden aangesloten op mijn Becker Indy. Bezit de radiostekker ook een aftakking van het snelheidssignaal en zo ja, welke kleur heeft deze draad?
Groetjes Dirk
inbouw in Audi A4
-
- Starting Member
- Berichten: 11
- Lid geworden op: 20 jul 2005 14:44
-
- Senior Member
- Berichten: 13447
- Lid geworden op: 03 okt 2004 17:14
De benodigde signalen zitten in de standaard stekker.
Echter, je moet A4 en A7 omwisselen omdat die niet volgens de ISO norm geplaatst zijn bij VAG.
Het snelheidssignaal zit op A1. Het achteruitrijsignaal moet je zelf trekken vanaf de achteruitrijlichten of een zekeringkast.
Echter, je moet A4 en A7 omwisselen omdat die niet volgens de ISO norm geplaatst zijn bij VAG.
Het snelheidssignaal zit op A1. Het achteruitrijsignaal moet je zelf trekken vanaf de achteruitrijlichten of een zekeringkast.
Vragen & antwoorden mbt navigatie svp via het forum, niet per Privé-Bericht of E-Mail
-- Mededeling: Gerritje is op 23-03-2012 te Oosterhout overleden --
-- Mededeling: Gerritje is op 23-03-2012 te Oosterhout overleden --
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Starting Member
- Berichten: 11
- Lid geworden op: 20 jul 2005 14:44
Gerrit(je),
bedankt voor je eerdere reactie. In het stekkerblok bevonden zich een drietal draden, respectievelijk bruin, rood/blauw en blauw/grijs (of wit zo je wilt). Uitgaande van het gegeven dat deze laatste draad het snelheidssignaal bevat, heb ik deze draden binnen de stekker verplaatst naar aangegeven locaties. Stekkerblok aangevuld met overige benodigde draden. Op het display krijg ik echter nu geen snelheidssignaal. Is betreffende draad binnen standaard stekkerblok wel het snelheidssignaal? Zo ja, wat is dan de reden van ontbreken signaal?
Groetjes Dirk
Audi A4 (B5)
bedankt voor je eerdere reactie. In het stekkerblok bevonden zich een drietal draden, respectievelijk bruin, rood/blauw en blauw/grijs (of wit zo je wilt). Uitgaande van het gegeven dat deze laatste draad het snelheidssignaal bevat, heb ik deze draden binnen de stekker verplaatst naar aangegeven locaties. Stekkerblok aangevuld met overige benodigde draden. Op het display krijg ik echter nu geen snelheidssignaal. Is betreffende draad binnen standaard stekkerblok wel het snelheidssignaal? Zo ja, wat is dan de reden van ontbreken signaal?
Groetjes Dirk
Audi A4 (B5)
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Senior Member
- Berichten: 13447
- Lid geworden op: 03 okt 2004 17:14
Normaliter zitten er in de ISO stekker minimaal 5 draden: 12 volt, 12 v geschakeld, massa, verlichting en GALA
Als er bij jou maar 3 aanwezig zijn heb je een probleem want dan lijkt hieraan enig hobbywerk debet te zijn.
Volgens de gegevens van Petri:
A4 Modell B5 1995 - Im Motorraum an der Spritzwand fahrerseitig. Dort direkt unter der Windschutzscheibe beim Wasserbehälter in der Kupplungsstation E-Box. Brauner Stecker. Kabelfarbe: weiß/blau.
Bei serienmäßigem Autoradio mit ISO - Stecker an Pin 1 ( Feld 3 ). Kabelfarbe: weiß/blau, Kombiinstrument, am grünen 32 PIN Stecker, PIN 30, Kabelfarbe: weiß/blau
Als er bij jou maar 3 aanwezig zijn heb je een probleem want dan lijkt hieraan enig hobbywerk debet te zijn.
Volgens de gegevens van Petri:
A4 Modell B5 1995 - Im Motorraum an der Spritzwand fahrerseitig. Dort direkt unter der Windschutzscheibe beim Wasserbehälter in der Kupplungsstation E-Box. Brauner Stecker. Kabelfarbe: weiß/blau.
Bei serienmäßigem Autoradio mit ISO - Stecker an Pin 1 ( Feld 3 ). Kabelfarbe: weiß/blau, Kombiinstrument, am grünen 32 PIN Stecker, PIN 30, Kabelfarbe: weiß/blau
Vragen & antwoorden mbt navigatie svp via het forum, niet per Privé-Bericht of E-Mail
-- Mededeling: Gerritje is op 23-03-2012 te Oosterhout overleden --
-- Mededeling: Gerritje is op 23-03-2012 te Oosterhout overleden --
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Starting Member
- Berichten: 11
- Lid geworden op: 20 jul 2005 14:44
Beste Gerrit(je),
in mijn stekkerblok zaten er echt maar drie. Achteraf vraag ik me af welke functie de blauw/grijze draad Audi in het stekkerblok toebedeeld had.
Het snelheidssignaal inmiddels afgetapt van een draad die naar het relais van de ruitenwisserinterval loopt. Betrof een blauw/witte draad en was makkelijker bereikbaar dan de achterzijde van de snelheidsmeter. Het achteruirijsignaal heb ik afgetapt van een stekkerblok bij de linker voetenruimte. De functies lijken vooralsnog goed te werken.
Heb voorheen altijd een afzonderlijke antennespriet op mijn auto's gehad. Nu is hij verwerkt in de achterruit. Valt me op dat de ontvangst in stedelijk gebied zo nu en dan minder is. Lijkt me beter te kunnen. Heb jij hier ervaring mee.
Groetjes Dirk
in mijn stekkerblok zaten er echt maar drie. Achteraf vraag ik me af welke functie de blauw/grijze draad Audi in het stekkerblok toebedeeld had.
Het snelheidssignaal inmiddels afgetapt van een draad die naar het relais van de ruitenwisserinterval loopt. Betrof een blauw/witte draad en was makkelijker bereikbaar dan de achterzijde van de snelheidsmeter. Het achteruirijsignaal heb ik afgetapt van een stekkerblok bij de linker voetenruimte. De functies lijken vooralsnog goed te werken.
Heb voorheen altijd een afzonderlijke antennespriet op mijn auto's gehad. Nu is hij verwerkt in de achterruit. Valt me op dat de ontvangst in stedelijk gebied zo nu en dan minder is. Lijkt me beter te kunnen. Heb jij hier ervaring mee.
Groetjes Dirk
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Senior Member
- Berichten: 14088
- Lid geworden op: 01 sep 2003 21:19
Zo te lezen is er door een vorige eigenaar van jouw A4 dan gerommeld aan die stekker. Want daar zitten standaard echt meer dan 3 draden in.
Dat je een "snelheidsdraad" naar de ruitenwisser afgetakt hebt........, de wonderen zijn de wereld nog niet uit. Wat moet die draad daar doen?
Groet,
JW
Dat je een "snelheidsdraad" naar de ruitenwisser afgetakt hebt........, de wonderen zijn de wereld nog niet uit. Wat moet die draad daar doen?
Groet,
JW
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter
_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter
_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Senior Member
- Berichten: 13447
- Lid geworden op: 03 okt 2004 17:14
Dat is niet zo verwonderlijk want er zijn uitvoeringen die de snelheid van de ruitenwissers regelen a/d hand van de rijsnelheid. Zo zit er bijv. ook een snelheidssignaal naar de luxere open daken!
Wat me geenszins verwondert is de slechte radioontvangst. Je hebt nameleijk een fantoomadapter nodig om de antenneversterker van spanning te voorzien
Wat me geenszins verwondert is de slechte radioontvangst. Je hebt nameleijk een fantoomadapter nodig om de antenneversterker van spanning te voorzien
Vragen & antwoorden mbt navigatie svp via het forum, niet per Privé-Bericht of E-Mail
-- Mededeling: Gerritje is op 23-03-2012 te Oosterhout overleden --
-- Mededeling: Gerritje is op 23-03-2012 te Oosterhout overleden --
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Starting Member
- Berichten: 11
- Lid geworden op: 20 jul 2005 14:44
Naast verschillende instellingen van mijn interval is deze op mijn A4 ook nog eens afhankelijk van rijsnelheid. In een stroomplan ontdekte ik dan ook een snelheidssignaal naar intervalrelais. En deze is makkelijk bereikbaar. Werkt ook.
Waar haal ik zo'n fantoomadaptor en hoe zit deze er precies uit. Zit namelijk in mijn antennedraad vlak achter de radio een aluminiumkleurig kastje met stroomdraad. Dacht dat dit de antenneversterker was. Zou dus zo kunnen zijn, maar wellicht ook al een reeds gemonteerde fantoom.
Groetjes Dirk
Waar haal ik zo'n fantoomadaptor en hoe zit deze er precies uit. Zit namelijk in mijn antennedraad vlak achter de radio een aluminiumkleurig kastje met stroomdraad. Dacht dat dit de antenneversterker was. Zou dus zo kunnen zijn, maar wellicht ook al een reeds gemonteerde fantoom.
Groetjes Dirk
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Senior Member
- Berichten: 13447
- Lid geworden op: 03 okt 2004 17:14
Dat aluminium buisje is gegarandeerd de fantoomadapter. Maar deze werkt pas als er ook inderdaad 12 volt op is aangesloten. Sommigen maken de fout door deze op de geschakelde 12 volt te zetten. Met als gevolg dat de radio alleen ontvangst heeft als het contact aan staat.
Maar hij kan ook geoon defect zijn (geaakt)
Maar hij kan ook geoon defect zijn (geaakt)
Vragen & antwoorden mbt navigatie svp via het forum, niet per Privé-Bericht of E-Mail
-- Mededeling: Gerritje is op 23-03-2012 te Oosterhout overleden --
-- Mededeling: Gerritje is op 23-03-2012 te Oosterhout overleden --
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Senior Member
- Berichten: 2333
- Lid geworden op: 29 mar 2004 10:19
hoeft niet persee hoor dat de vorige eigenaar ermee gerommeld heeft, bij VAG moet je alles extra kopen
[size=75]Kenwood DNX9260BT, Hirschmann CarTV, Alpine DHA-S690 [/size]
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Senior Member
- Berichten: 14088
- Lid geworden op: 01 sep 2003 21:19
Ook dat er op z'n minst een vierde draad in die ISO-A zit?Gentry schreef:hoeft niet persee hoor dat de vorige eigenaar ermee gerommeld heeft, bij VAG moet je alles extra kopen
Want dat is toch wel het minste, vier draden, te weten de accu-plus, een contactplus, een massa en een verlichtingsdraad. Of kan zelfs dat er niet af bij VAG
Groet,
JW
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter
_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter
_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Starting Member
- Berichten: 11
- Lid geworden op: 20 jul 2005 14:44
Hoe herken ik een fantoomadaptor? Heb de draad van dit kastje nu geschakeld aan de stuurspanning radio bedoeld voor de automatische antenne/versterker. Zou mijn inziens voldoende moeten zijn.
Kan iemand me vertellen waar de versterker van de standaard op de achterruit aangebrachte antenne uberhaupt is aangebracht?
Groetjes Dirk
Kan iemand me vertellen waar de versterker van de standaard op de achterruit aangebrachte antenne uberhaupt is aangebracht?
Groetjes Dirk
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Senior Member
- Berichten: 2333
- Lid geworden op: 29 mar 2004 10:19
zelfs dat kan er soms niet eens af!JW schreef:Ook dat er op z'n minst een vierde draad in die ISO-A zit?Gentry schreef:hoeft niet persee hoor dat de vorige eigenaar ermee gerommeld heeft, bij VAG moet je alles extra kopen
Want dat is toch wel het minste, vier draden, te weten de accu-plus, een contactplus, een massa en een verlichtingsdraad. Of kan zelfs dat er niet af bij VAG
Groet,
JW
[size=75]Kenwood DNX9260BT, Hirschmann CarTV, Alpine DHA-S690 [/size]
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Senior Member
- Berichten: 13447
- Lid geworden op: 03 okt 2004 17:14
Ik kan op dit moment in de documentatie de juiste plaats niet vinden maar in ieder geval zit de antenneversterker vlak bij de aansluiting van de antenen in de ruit. Dus wellicht achter de hemelbekleding of achter een zijpaneel van de D-stijl
Vragen & antwoorden mbt navigatie svp via het forum, niet per Privé-Bericht of E-Mail
-- Mededeling: Gerritje is op 23-03-2012 te Oosterhout overleden --
-- Mededeling: Gerritje is op 23-03-2012 te Oosterhout overleden --
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Statistieken
- Laatste bericht
-
-
Reacties: 2
Weergaves: 1657
-
-
Reacties: 0
Weergaves: 842
-
-
Reacties: 1
Weergaves: 2517
-
-
Nieuw navigatie/multimedia systeem voor Audi A3 2.0 TDI (2009)
door Guul » 03 feb 2016 13:19 » in Aankoop advies -
Reacties: 0
Weergaves: 590
-