Weet iemand of het mogelijk is op de actuele buitentemperatuur weer te geven op het Columbus en/of 510 navigatiesysteem. Ik heb onlangs het columbus systeem in mijn Skoda laten bouwen i.p.v. de 'oude' stream radio. Op de stream was het wel mogelijk om de buitentemp te tonen.
Zeker tijdens het navigeren is dat handig, aangezien het maxidot display dan niet meer de buitentemperatuur toont.
Buitentemperatuur op de Columbus en/of 510
-
- Starting Member
-
- Moderator
Bij mijn weten gaat dat in de reeds bestaande Octavia's niet. Bij modeljaar 2009 geeft de Columbus standaard zowel de PDC grafisch weer, als de ingestelde binnentemperatuur. Er is sinds heel kort een los leverbare upgrademodule in de accessoirehandel om die PDC op de oudere Columbussen weer te geven, die geeft denk ik niet de temperatuur weer (aangezien daarvoor bij mijn weten een geheel nieuw klima-paneel gemonteerd dient te worden, en waarom zou je?).
Maar: je weet toch wel dat als je Columbus op navigatie staat, en het display middenin inderdaad de pijltjes weergeeft, je dat kunt veranderen? Van de rechter stuurhandle de tuimelschakelaar aan het einde 2 seconden naar boven ingedrukt houden, en dan kun je kiezen wat je weergegeven wilt zien (navi, radio, boordcomputer)
(bron: www.skodaforum.nl)
Maar: je weet toch wel dat als je Columbus op navigatie staat, en het display middenin inderdaad de pijltjes weergeeft, je dat kunt veranderen? Van de rechter stuurhandle de tuimelschakelaar aan het einde 2 seconden naar boven ingedrukt houden, en dan kun je kiezen wat je weergegeven wilt zien (navi, radio, boordcomputer)
(bron: www.skodaforum.nl)
iPhone 6 met Sygic, Waze, Navmii
TomTom One XL Europa
TomTom One XL Europa
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Starting Member
Bedankt voor je antwoord, alleen werkt het indrukken van de tuimelschakelaar niet als de columbus aan staat en ik de navigatie gebruik. Als ik dan de navigatie uitzet, dan kan ik wel in het navigatie, audio en setup menu komen van de MaxiDot.
Het is zelfs zo dat als ik het radio menu kies, dat ik dan eerst heel de columbus uit moet zetten, alvorens in de andere menu's van de MaxiDot te kunnen komen.
Overigens ben ik ook erg geintereseerd in de los leverbare upgrademodule om dePDC van de oudere Octavia's weer te geven. (ik neem tenminste aan dat je oudere Octavia's bedoelt en geen oudere columbus systemen)
Zou je mij kunnen vertellen hoe ik hier aan kan komen?
Het is zelfs zo dat als ik het radio menu kies, dat ik dan eerst heel de columbus uit moet zetten, alvorens in de andere menu's van de MaxiDot te kunnen komen.
Overigens ben ik ook erg geintereseerd in de los leverbare upgrademodule om dePDC van de oudere Octavia's weer te geven. (ik neem tenminste aan dat je oudere Octavia's bedoelt en geen oudere columbus systemen)
Zou je mij kunnen vertellen hoe ik hier aan kan komen?
Hide post links |
-
- Senior Member
Laat me raden: Je hebt de Columbus laten inbouwen in een auto met CAN 1.6 met gebruik van een CAN converter
Vragen & antwoorden mbt navigatie svp via het forum, niet per Privé-Bericht of E-Mail
-- Mededeling: Gerritje is op 23-03-2012 te Oosterhout overleden --
-- Mededeling: Gerritje is op 23-03-2012 te Oosterhout overleden --
Hide post links |
-
- Starting Member
Welke CAN versie mijn Octavia heeft weet ik niet, de auto is uit februari 2007.
Wat ik wel weet is dat ik geen CAN converter heb
Wat ik wel weet is dat ik geen CAN converter heb
Hide post links |
-
- Moderator
Voor de meelezers, de OP wordt hier ook al geholpen: http://www.skodaforum.nl/board/showthre ... #post93640
Ik begrijp niet dat je MFD niet bediend kan worden tijdens het aanstaan van de Columbus.
Er lijkt wel iets niet fris te zitten in je aansluitingen.
Is de auto al eens aan de VAS-kast bij de dealer gehangen?
Ik begrijp niet dat je MFD niet bediend kan worden tijdens het aanstaan van de Columbus.
Er lijkt wel iets niet fris te zitten in je aansluitingen.
Is de auto al eens aan de VAS-kast bij de dealer gehangen?
iPhone 6 met Sygic, Waze, Navmii
TomTom One XL Europa
TomTom One XL Europa
Hide post links |
-
- New Member
Re: Buitentemperatuur op de Columbus en/of 510
Ik heb hetzelfde probleem, in mijn O2 van 8-2008 (net opgehaald) werkte mijn columbus niet, geen GPS signaal, bij de dealer terug bleek stekker GPS afgebroken. Aangezien ik garantie heb, werd er een nieuwe Columbus van de plank gehaald. Na inbouw bleek dat ze de stuurbediening niet konden programmeren.
Wat blijkt achteraf, het is de nieuwste versie van de Superb. Ik kan tijdens navigeren het MFD ook niet meer omschakelen en ik zou ook graag de PDC op het scherm van de Columbus hebben (net als bij de Stream).
Ik heb nog de mogelijkheid om de Columbus te ruilen na reparatie.
Alleen de nieuwe heeft toch wel een aantal voordelen tov de oude:
1. mooier scherm (led verlichting mooi helder)
2.SDHC ondersteuning tot 32 GB
3. Adressen importeren vanuit Outlook (VCF met GPS) vanaf SD kaart.
3. Max snelheid op wegen wordt netjes aangegeven.
Al met al toch meer voordelen dan het nadeel van de bediening via het stuur. Alleen zou ik graag de PDC weer op het scherm zien ipv dat iritante gepiep. Wat dient er veranderd te worden of is het helemaal niet mogelijk?
Wat blijkt achteraf, het is de nieuwste versie van de Superb. Ik kan tijdens navigeren het MFD ook niet meer omschakelen en ik zou ook graag de PDC op het scherm van de Columbus hebben (net als bij de Stream).
Ik heb nog de mogelijkheid om de Columbus te ruilen na reparatie.
Alleen de nieuwe heeft toch wel een aantal voordelen tov de oude:
1. mooier scherm (led verlichting mooi helder)
2.SDHC ondersteuning tot 32 GB
3. Adressen importeren vanuit Outlook (VCF met GPS) vanaf SD kaart.
3. Max snelheid op wegen wordt netjes aangegeven.
Al met al toch meer voordelen dan het nadeel van de bediening via het stuur. Alleen zou ik graag de PDC weer op het scherm zien ipv dat iritante gepiep. Wat dient er veranderd te worden of is het helemaal niet mogelijk?
Hide post links |
-
- Starting Member
Halllo louigi,
Ik heb precies hetzlefde, een nieuwe superb Columbus in een 'oude' O2. Het PDC verhaal moet je vergeten, dat gaat niet werken, tenzij je echt allerlei systemen in de auto vervangt.
wat betreft het schakelen van je MFD, dit kan je vrij gemakkelijk werkend krijgen door de firmware aan te passen. In het kort komt dit op het volgende neer, maar veel meer info is volop op internet terug te vinden:
Bij mij werkt dit nu prima. Ook is volgens mij maximale snelheidsaanduiding in het scherm een kwestie van de nieuwste firmware laden, zou dus ook met een 'oude' columbus kunnen gaan werken. Met de piepjes van de PDC heb ik leren leven, helaas want als het werkt ziet het er zeker cool uit.
Groeten,
Olaf
Ik heb precies hetzlefde, een nieuwe superb Columbus in een 'oude' O2. Het PDC verhaal moet je vergeten, dat gaat niet werken, tenzij je echt allerlei systemen in de auto vervangt.
wat betreft het schakelen van je MFD, dit kan je vrij gemakkelijk werkend krijgen door de firmware aan te passen. In het kort komt dit op het volgende neer, maar veel meer info is volop op internet terug te vinden:
If you go to VUCI\B101\RNSMIDEC\PROG you'll see that there are 5 .FLI files, between them are: PQTABLE.FLI - Standard version (the one we need)
SKTABLE.FLI - Skoda version with modified gateway table (does not work with our MFD)
TOTABLE.FLI - Touareg version
What you have to do is rename the files so PQTABLE.FLI is SKTABLE.FLI. I tried to extract PQTABLE.FLI from the image file and rewrite SKTABLE.FLI with it but it gave me an error, I think cause of CRC checks at the time of rebuilding image file.
The easy way to rename it is rename SKTABLE.FLI to 1SKTABLE.FLI and then rename PQTABLE.FLI to SKTABLE.FLI. Then rename 1SKTABLE.FLI again to PQTABLE.FLI.
This way you have swapped both file contents. Then burn it on a CD and reload firmware.
Bij mij werkt dit nu prima. Ook is volgens mij maximale snelheidsaanduiding in het scherm een kwestie van de nieuwste firmware laden, zou dus ook met een 'oude' columbus kunnen gaan werken. Met de piepjes van de PDC heb ik leren leven, helaas want als het werkt ziet het er zeker cool uit.
Groeten,
Olaf
Hide post links |
-
- New Member
Hallo Oawinkel,
Funcioneert je bediening via je stuur dan ook weer?
Kun je me ook aangeven hoe ik aan deze firmware kom? Ik kan de actuele firmware ook niet uitlezen, kon bij de oude wel. Waarschijnlijk kan. 50 nog niet vrijgegeven.
Ik kan ook niet teveel experimenteren omdat ik de originele navigatiedvd er niet bij heb, de dealer heeft deze alleen op de harddisk geplaatst en bij mijn oude zat er ook geen bij.
Thanks voor je snelle reactie.
Funcioneert je bediening via je stuur dan ook weer?
Kun je me ook aangeven hoe ik aan deze firmware kom? Ik kan de actuele firmware ook niet uitlezen, kon bij de oude wel. Waarschijnlijk kan. 50 nog niet vrijgegeven.
Ik kan ook niet teveel experimenteren omdat ik de originele navigatiedvd er niet bij heb, de dealer heeft deze alleen op de harddisk geplaatst en bij mijn oude zat er ook geen bij.
Thanks voor je snelle reactie.
Hide post links |
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Statistieken
- Laatste bericht
-
-
Reacties: 3