Ik heb een Bmw 3serie uit 2004 met een VDO navigatie erin, welke deel uitmaakte van een pakket wat achteraf door de dealer/importeur was ingebouwd. In eerste instantie had ik een systeem met cd's erin, na veel moeite heb ik toch een dvdsysteem gekregen (stond dvd in bmwfolder). Maar had eigenlijk me nooit afgevraagd welke type ik nou heb, want de dealer had alleen de cdreader vervangen door een dvdreader, schermpje hebben ze niet vervangen.
Ik heb sinds een jaar geleden mijn C-IQ al niet meer geupdate. Ik vond het op een gegeven moment steeds maar jaarlijks betalen niks. Nu zie ik pas het hele verhaal rondom de supercode gebeuren (had waarschijnlijk vorig jaar de post van C-IQ gemist). Dus heb ik toch nog besloten om alsnog een nieuwe kaart te gaan halen.
Via de site van VDO wordt ik niet veel wijzer van. Kreeg gelijk de site van TeleAtlas en Navteq. Heb bij beide even gekeken. TeleAtlas heeft 2007/2008, Navteq 2008/2009. Ik heb mijn laatste dvd erbijgepakt, staat op compatible with 5700(pro) 5500, 5510pro. Dus ga ik er vanuit dat ik een 5500 heb (plaatje daarvan lijkt het meeste op).
Maar de grap is als ik bij TeleAtlas gaat kijken, bij 5400 staat er
Compatible with:
MS4140RS,
MS4150RS,
MS4200RS,
MS4300,
MS4400,
MD41400,
MS3200,
MS5400,
MS5500,
MS5600,
MS5700 (alternative: pro-version)
Bij 5500 staat er:
MS5500,
MS5700 (alternative: pro-version)
Dus kan ik beide gebruiken?

Btw
-Kan ik zonder problemen Navteq of TeleAtlas gebruiken? (laatste dvd is van TeleAtlas)
-Moet ik mijn systeem nog updaten voor het gebruik van de nieuwe kaarten met Supercode? Kunnen ze aan de hand van mijn Navi-ID vaststellen welke type en of ik update nodig heb of niet?
Bedank alvast.