Nieuwe kaart in PC5200

nigel
Starting Member
Starting Member
Berichten: 10
Lid geworden op: 30 sep 2008 20:37

Nieuwe kaart in PC5200

Bericht door nigel »

Sinds een half jaartje heb ik een PC5200 in een totaal 2Din systeem van VDO.
Los van dat het niet echt goed werkt vergeleken met andere merken is ook de kaart informatie erg verouderd. Tot nu toe niemand kunnen vinden die weet hoe ik aan nieuwe kaarten kom, want downloaden op de website van VDO zit er niet in.

Ik zie hier in een aantal topics wel mensen met andere kaarten, wie helpt me een beetje vooruit en kan me uitleggen hoe het vernieuwen van je kaarten werkt bij VDO.

Alvast mijn hartelijke dank :)

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Gerritje - In Memoriam †
Senior Member
Berichten: 13447
Lid geworden op: 03 okt 2004 17:14

Bericht door Gerritje - In Memoriam † »

http://www.navco.nl/product_info.php?cP ... d=10022010

Daar koop je gewoon een nieuwe SD kaart voor € 139
Vragen & antwoorden mbt navigatie svp via het forum, niet per Privé-Bericht of E-Mail
-- Mededeling: Gerritje is op 23-03-2012 te Oosterhout overleden --

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
nigel
Starting Member
Starting Member
Berichten: 10
Lid geworden op: 30 sep 2008 20:37

Bericht door nigel »

Kopen? Ik heb een navigatie systeem van 1600,- in mijn auto laten zetten en het eerste wat ik moet doen is een nieuwe kaart kopen?

Bij elke navi-leverancier krijg je toch voor jouw versie nieuwe kaarten, of ben ik nou gek? :(
Ik dacht dat ik gewoon de update knop van de installatiesoftware gewoon niet gevonden had, maar ik begin te begrijpen hoe VDO werkt geloof ik.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
reco63
Normal Member
Normal Member
Berichten: 172
Lid geworden op: 22 jul 2007 18:07

Bericht door reco63 »

met welk systeem vergelijk je de pc 5200 dan, ik heb zeer goede ervaringen met de pc5200, en wat werkt er dan niet goed aan.
gr rene

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Gerritje - In Memoriam †
Senior Member
Berichten: 13447
Lid geworden op: 03 okt 2004 17:14

Bericht door Gerritje - In Memoriam † »

nigel schreef:Kopen? Ik heb een navigatie systeem van 1600,- in mijn auto laten zetten en het eerste wat ik moet doen is een nieuwe kaart kopen?

Bij elke navi-leverancier krijg je toch voor jouw versie nieuwe kaarten, of ben ik nou gek? :(
Ik dacht dat ik gewoon de update knop van de installatiesoftware gewoon niet gevonden had, maar ik begin te begrijpen hoe VDO werkt geloof ik.
Ik krijg de indruk dat je in navigatieland nog niet helemaal wakker bent geworden :oops:
Je koopt een systeem met bestaande kaarten die van een zekere jaargang zijn. Daar sta je zelf bij. Als je een recentere versie wilt moet je daarvoor betalen. Dat is bij iedere leverancier zo dus ook bij VDODayton.
Als er een nieuwe editie van je auto komt moet je die ook kopen.
Vragen & antwoorden mbt navigatie svp via het forum, niet per Privé-Bericht of E-Mail
-- Mededeling: Gerritje is op 23-03-2012 te Oosterhout overleden --

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
JW
Senior Member
Berichten: 14088
Lid geworden op: 01 sep 2003 21:19

Bericht door JW »

...en voorts de vraag: door wie heb je dat systeem er voor €1600 in laten zetten? Wat was de omvang van het pakket dat daar bij hoorde?
De 5200 wordt al enige maanden uitgeleverd met de kaart 2008/09, vandaar de vraag. Oftewel: ga naar je leverancier van jouw systeem, hij is degene die verantwoordelijk is voor hetgeen aan jou geleverd is. Daarvoor moet je niet bij VDO zijn.

Groet,
JW
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter

_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Gerritje - In Memoriam †
Senior Member
Berichten: 13447
Lid geworden op: 03 okt 2004 17:14

Bericht door Gerritje - In Memoriam † »

nigel schreef:Sinds een half jaartje heb ik een PC5200 in een totaal 2Din systeem van VDO.
Dat kan eigenlijk alleen maar een VRM6200 zijn
Vragen & antwoorden mbt navigatie svp via het forum, niet per Privé-Bericht of E-Mail
-- Mededeling: Gerritje is op 23-03-2012 te Oosterhout overleden --

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
nigel
Starting Member
Starting Member
Berichten: 10
Lid geworden op: 30 sep 2008 20:37

Bericht door nigel »

Hi allemaal,

Even wat meer context :)

Het is inderdaad de VRM6200 van VDO. Geleverd door VDO aan Honda Nederland, vervolgens als 'standaard optie' in Honda's geleverd. Om te beginnen 3 maanden op moeten wachten, want het was allemaal ingewikkeld. VDO nam de tijd, terwijl elke audio/navi inbouwer elk 2Din systeem kon inbouwen mbv een stukje Amerikaans dashboard. Puntje bij paaltje had ik pech, had 'n eerste inbouw en de helft van de draadjes waren niet goed aangesloten. VDO geen goede handleiding geleverd, Honda geen ervaring - maar, uiteindelijk goed opgelost. 1600,- omdat een nieuw stuk dashboard nodig was om het huidige te vervangen, er zat standaard al een 6 cd mp3-speler op de plek waar nu 'n dubbel din apparaat prijkt.

En nu, 2 keer per week crash van de MS5200 als er veel files zijn, de VRM6200 is - los van de zeer klunzige en lelijke interface - sloom, accepteert weinig verschillende media en hapert bij verschillende type MP3's. Allemaal omheen te werken, maar vergeleken met ondertussen geprobeerde JVC, Pioneer of Kenwood 2Din systemen zeker matig te noemen. Het geheel is helaas niet stuk, er blijkt niets aan te doen te zijn aangezien de laatste software er al in zit. Een aantal Honda dealers en audio zaken levert door de problemen met VDO geen VDO systemen meer, maar bij voorkeur Kenwood of Pioneer.

Een voordeel is wel dat de VDO systemen nauwelijks gestolen worden, Pioneer mag van sommige leasemaatschappijen niet meer ingebouwd worden (Athlon) en vaak wordt nu JCV met afneembaar front (breedbeeld teevee ;) ) aangeboden.

Over de kaarten: Bij TomTom krijg je voor je versie gratis upgrades, bij Garmin zit er een waardebon voor 'n gratis CD in het volgende jaar bij de navi en sommige merk-systemen worden ook met de beurtjes up2date gehouden. Klopt dat je soms alsnog nieuwe cd's/kaartjes moet aanschaffen, maar het is zeker niet per definitie gebruikelijk om nieuwe te moeten kopen. Ik heb mijn systeem sinds april, voor mijn beleving vrij kort - waarbij de kaarten sinds dag 1 ongeveer 1,5 jaar achter lopen op de ontwikkelingen in de regio qua wegen ;)

Dus, vandaar m'n vraag c.q. betoog :D Zijn er nog vragen? 8)

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Gerritje - In Memoriam †
Senior Member
Berichten: 13447
Lid geworden op: 03 okt 2004 17:14

Bericht door Gerritje - In Memoriam † »

Vragen niet echt maar de laatste alinea waar het gaat om de kaarten staat vol met halve en hele onjuistheden.
Je zegt overigens niet wat de kaartversie is die je hebt meegeleverd gekregen. Ik ga er maar even vanuit dat dit de 2007/2008 is van TeleAtlas. In dat geval heb je een kaartdatabase van Q4 2006 hetgeen voor die versie zeer gebruikelijk is en op het moment van aankoop, de meest recente. Ja zelfs zo actueel dat er geen enkele van de door jou geroemde suppliers een database kon leveren die recenter was. Bovendien zijn TT en Garmin geen toestelletjes die op enigerlei wijze met deze installatie te vergelijken zijn. Dat kaarten minimaal een jaar achterlopen vergeleken met actuele situaties is niet bijzonder maar een feitelijk een prestatie van de bovenste plank gezien de wijze waarop eea tot stand komt. Dat jij hierover valt komt misschien uit onwetendheid over de productietijd. De leverancier van jouw kaarten, naar ik aannam TeleAtlas, komt pas medio oktober met de nieuwe kaarten en andere leveranciers zoals de door jou genoemde Kenwood/Garmin en JVC, die gebruik maken van Navteq, hebben ook nog geen nieuwe kaarten uitgebracht terwijl ze er wel al 6 maanden zijn.
Op dit moment komen/zijn er vernieuwde databases in gebruik van Q4 2007 en als je die zou willen gebruiken moet je daar gewoon voor betalen hetgeen niet meer dan logisch is.
Dat je VDO hiervan de schuld probeert te geven lijkt mij buitengewoon onredelijk. Je hebt deze voorziening met open ogen bij de Honda-dealer gekocht en dat is feitelijk en juridisch jouw enige aanspreekpunt. Als er al sprake is van een (te erkennen) probleem is dat degenen die moet worden aangesproken op wanprestatie en niet de fabrikant van de apparatuur die zich hier moeilijk kan verweren tegen problemen die door of mede door de leverancier zijn veroorzaakt.

Het vastlopen tijdens files is een zeer bekend probleem hetgeen al met de voorlaatste softwareupdate verholpen was
Vragen & antwoorden mbt navigatie svp via het forum, niet per Privé-Bericht of E-Mail
-- Mededeling: Gerritje is op 23-03-2012 te Oosterhout overleden --

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
nigel
Starting Member
Starting Member
Berichten: 10
Lid geworden op: 30 sep 2008 20:37

Bericht door nigel »

Zo, er onstaat een hele discussie zeg en dat louter na een onschuldig vraagje waar je kaarten kunt downloaden :)

Ik heb inderdaad versie 2007/2008 van de kaarten, had in de mapbase op de SDkaart al geconstateerd dat deze medio 2006 zijn gemaakt. Ondertussen is het wegennet in mijn woonplaats veranderd, op weg naar m'n grootste klanten en is 3 van de 5 flitspalen die er vast inzitten verplaatst. Dus, wellicht ben ik wel toe aan nieuwe kaarten, al begrijp ik dat dit een betrekkelijk begrip is: De 2008/2009 kaarten zullen wel uit 2007 stammen gok ik?

Wat je stelt over dat het VDO systeem niet te vergelijken is met TomTom of Garmin vind ik vreemd, wat biedt mijn VDO systeem dan wat de hoge prijs of jouw opmerking hierover rechtvaardigt (even los van de 'multimedia'-unit)? Zeker met oog op de kwaliteit en courantheid van kaarten en POI's (zoals flitspalen) loopt VDO hier in achter, of zie ik dat verkeerd?

Dan de juridisch verantwoordelijke; Tuurlijk spreek ik Honda erop aan, de auto is er dan ook al eens een dag voor terug geweest. Conclusie: Mooier kunnen ze het niet maken en VDO geeft ook aan dat het zo precies werkt zoals bedoeld. Maar, los van dat alles, ik begon m'n vraag over de kaartkwestie en dat is me nu in ieder geval wel duidelijk. Dat ik een mening heb over de ondersteuning van de leverancier voor het geleverde product moge duidelijk zijn, Honda hierop aanspreken lijkt me dan ook niet oportuun. Enige wat deze beter hadden kunnen doen was aangeven dat upgrades niet bij het apparaat horen en de kaarten bij levering 2 jaar oud zijn.

Ik zal kijken of ik een softwareupdate kan vinden & installeren, bedankt voor de tip.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
nigel
Starting Member
Starting Member
Berichten: 10
Lid geworden op: 30 sep 2008 20:37

Bericht door nigel »

Helaas, zoals ik al eens eerder heb gechecked, 2.80 zit er al in. Sterker nog, het stond al op de SD kaart van VDO zelf. Desalniettemin heb ik hem gedownload, op een vers SD kaartje gezet en opnieuw geinstalleerd. Wie weet helpt het, maar zo niet dan kan het geheel gewoon terug naar VDO dus - aangezien dit probleem opgelost zou moeten zijn?

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Gerritje - In Memoriam †
Senior Member
Berichten: 13447
Lid geworden op: 03 okt 2004 17:14

Bericht door Gerritje - In Memoriam † »

Je kunt een PC5200 niet vergelijken met een TomTom of een Garmin omdat een niet vast ingebouwd apparaat of een apparaat dat niet functioneert dmv puls en gyro, nooit zo nauwkeurig kan zijn. Verder zijn er grote twijfeles aan de doelmatigheid van bijv de routebegeleiding en keuze van de Garmin. Eea is aangetoond tijdens onze test en diverse berichten daarover in de Duitse forums.
De database van de flitspalen op de editie 2007/2008 van TeleAtlas en Navteq (afkomstig van VDO zelf) zijn zoals je al hebt geconstateerd bedroevend inaccuraat. De 2008/2009 editie is bijzonder actueel te noemen. Daartegenover moet je je wel realiseren dat er bij de door jou genoemde merken GEEN flitspalen worden meegeleverd en dat je deze zelf moet installeren hetgeen niet altijd even eenvoudig is naar blijkt. Een vast ingebouwd systeem als de PC5200 biedt als grootste voordeel dat je onder alle omstandigheden kunt navigeren. Dus ook in tunnels, parkeergarages, tussen hoge gebouwen, onder bladerdak, in zware regen etc. Allemaal omstandigheden waar elke PND je in meerdere of mindere mate volledig in de kou laat staan.

De kaarten van de 2008/2009 editie zijn van Q4 2007. Daar hoef je niet naar te gissen, dat schreef ik al. En aangezien ik en vele anderen deze al in gebruik hebben kunnen we je verzekeren dat deze buitengewoon actueel zijn. De Navteq editie is zelfs zo actueel dat er rond Parijs al wegen op staan die pas over een jaar of nog later open zullen gaan. Heb je dat weer!
Vragen & antwoorden mbt navigatie svp via het forum, niet per Privé-Bericht of E-Mail
-- Mededeling: Gerritje is op 23-03-2012 te Oosterhout overleden --

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Gene
Moderator
Moderator
Berichten: 1345
Lid geworden op: 28 okt 2004 09:54

Bericht door Gene »

Ik meng mij toch ook maar eens in deze discussie. Off topic, maar net zo interessant is de lopende discussie over het falende 6200 systeem.
Vorig jaar heeft mijn zwager, op mijn advies een 6200 laten inbouwen. Los van het feit dat er wat aanloop problemen waren (gesproken instructies niet via de normale speakers in bepaalde situaties) heeft het systeem tot op de dag van vandaag geen enkel probleem opgeleverd. Sterker nog, alles wat er op wordt aangelsoten werkt. Niet traag, zoals jij stelt, maar gewoon zonder haperingen.
Vastlopers van de navigatieputer is een keer voorgekomen. Na het opnieuw flashen van de 5200 was dit probleem verholpen. Ook de interface van de 6200 is best wel goed. kiezen bevestigen klaar, geen enkel probleem.Ik vermoed dat in jouw situatie toch op een of andere manier de installatie niet helemaal goed is uitgevoerd. Storingen van de canbus kunnen zoiets veroorzaken. Dus wellicht zit daar het probleem wel.
VRX633r, MR6000, PC5500, PC5400, PC5200, RC5400, MA1410, MT5010/01 en CeNet 12 cd wisselaar, MS4100.
Mobiele navigatie PN2050, Parrot CK3100.
Het meeste ingebouwd in mijn Alfa 166JTD.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Gerritje - In Memoriam †
Senior Member
Berichten: 13447
Lid geworden op: 03 okt 2004 17:14

Bericht door Gerritje - In Memoriam † »

nigel schreef:Puntje bij paaltje had ik pech, had 'n eerste inbouw en de helft van de draadjes waren niet goed aangesloten. VDO geen goede handleiding geleverd, Honda geen ervaring - maar, uiteindelijk goed opgelost
De inbouwinstructies die zowel bij de VRM6200 als de PC5200 worden geleverd zijn van een zeer behoorlijk niveau. Het pleit niet voor Honda of haar medewerkers dat er zoiets überhaupt mogelijk zou zijn.
Maar begrijp ik nu dat er sprake is van een Amerikaanse auto? Dan is misschien te verklaren dat bepaalde aansluitingen problemen zouden kunnen opleveren. Maar dat neemt niet weg dat het "blunderen" volledig voor rekening van Honda komt en niet aan VDODayton kan worden toegeschreven.
Vragen & antwoorden mbt navigatie svp via het forum, niet per Privé-Bericht of E-Mail
-- Mededeling: Gerritje is op 23-03-2012 te Oosterhout overleden --

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
nigel
Starting Member
Starting Member
Berichten: 10
Lid geworden op: 30 sep 2008 20:37

Bericht door nigel »

Jullie doen in ieder geval je uiterste best om aan te tonen dat het danwel aan Honda, danwel aan mezelf ligt dat eea niet naar wens werkt :)

Maargoed, ik zal m'n best doen hier en daar nog even te reageren.

Om te beginnen het inbouwen door Honda. Het bedrijf Honda heeft een deal gesloten met het bedrijf VDO voor het leveren van kant-en-klare 2Din systemen voor in bijvoorbeeld de CR-V of de Civic (Hybrid). Dit omdat hetgeen in de VS door de Japanners geleverd wordt in de EU niet heel bijzonder wordt ervaren en ook nog eens erg duur is (sinds wanneer is Honda een Amerikaans automerk?). Enfin, kort verhaal lang: Het setje heeft heel lang in backorder gestaan en werd uiteindelijk geleverd en ingebouwd. Hetgeen niet goed aansloten was, was het draadje voor de antenne versterker, de koppeling van de lichtsensor met de diplayhelderheid en een mute probleem. Dit is verholpen.
De reden dat ik voor VDO ben gegaan is op zich simpel, op basis van een prachtige VDO-Honda reclame flyer :) Dat je dit beter op basis van real-life experience kunt doen is duidelijk... eigen schuld.

Over het functioneren van de VRM 6200 icm met de MS5200, even opsommen wat mij stoort:

- navi bediening via losse afstandsbediening ipv touchscreen, VDO heeft Honda beloofd dit ooit nog via een software update te fixen begreep ik, al zou me dat verbazen (hoe handig zal de invoer gaan).
- invoer navi niet intuitief. Goede test zijn de dames; deze nemen het wegenboek mee ipv dat ze mijn navi gebruiken, ze vinden het niet handig werken. Zelf heeft m'n vriendin een Kenwood 2Din systeem besteld, ondanks de Garmin navi die daarin zit, louter op gebruiksgemak.
- matige ondersteuning media; uiteindelijk 'by design', maar toch jammer
- mp3 van SD stopt soms met spelen, moet SD kaartje eruit en erin en hij begint weer opnieuw. Niet kunnen ontdekken of het door SD of VDO komt, SD lijkt goed te zijn, mp3's doen het prima op iPod(nano).
- touch screen ongevoelig
- interface jaren 90 look 'n feel; het werkt op zich allemaal wel, maar het maakt gewoon een matige indruk. Kwestie van smaak, maar dit doen vrijwel alle andere leveranciers beter. De traagheid is ook vervelend (zoals reactie op volume knopje), maar dat zie je bij meer alles-in-1 systemen.

Het vergelijken van de VDO met andere systemen is subjectief. Ik, sprekende uit eigen beperkte ervaring, vind de TomTom op een PDA qua navigatie het beste. De Garmin blijft hier een eindje achter, in mijn beleving op dezelfde afstand als VDO. Ik word door de MS5200 bijvoorbeeld met regelmaat vreemde plekken op gestuurd, zoals een af- en oprit van de snelweg om de file te vermijden en hij roept vaak midden in een straat 'bestemming bereikt' ver van het juiste nummer. Prima, maar zeker niet beter in mijn beleving. De gyroscoop en pulsedingest merk ik weinig van, in tunnels en parkeergarages is me niet opgevallen dat de TomTom en Garmin raar doen, GPS fix was bij beide altijd snel weer terug. Heb nog niet tussen de bergen getest of de VDO daar wel meerwaarde biedt, want daar wil GPS nog wel eens denken dat je een eindje verderop terecht bent gekomen. TMC is even 'goed' als bij Garmin/TomTom, al mis ik bij VDO simpele zaken als een overzichtkaart van de route of een kaartje met de files erop.

Ik heb me erbij neergelegd dat het VDO systeem is zoals het is, ik hoop alleen nog af te komen van echte storingen zoals crashen van de navi-unit. Ga binnenkort eens proberen hoe de iPod aansluiting functioneert, wie weet kan ik beter op die manier mp3's afspelen.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Gentry
Senior Member
Berichten: 2333
Lid geworden op: 29 mar 2004 10:19

Bericht door Gentry »

Heldere uitleg en ik herken heel veel van jij neerschrijft.
Natuurlijk is de VDO navigatie iets omslachtiger te bedienen dan een TT of Kenwood met ingebouwde navi, dat is gewoon een feit. De ervaring die jij heb met het inaccurate ligt aan de verouderde kaarten, maar daarvoor was je eigenlijk ook hier beland. De VDO is qua navigatie onovertroffen nog.
Ik heb met belangstelling uitgekeken naar de VRM6200 ter vervanging van mijn Kenwood DDX dubbeldin: geen haar op mijn hoofd die eraan denkt om de Kenwood voor de VRM om te ruilen, zie oa de door jou genoemde punten.
De Kenwood doet alles feilloos.

Concluderend zul jij het ook met mij eens zijn dat Honda er beter aan doet om deze combinatie niet meer aan te bieden maar deze te vervangen door de Kenwood DNX8220BT, bijkomend voordeel kan mogelijk zijn dat de originele stuurwielbediening mits aanwezig kan blijven werken!

In jouw geval kun je proberen om een Kenwood DDX7029 of 8029 te bemachtigen, je PC5200 kun je blijven gebruiken, of inderdaad een DNX8220BT.
[size=75]Kenwood DNX9260BT, Hirschmann CarTV, Alpine DHA-S690 [/size]

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Gene
Moderator
Moderator
Berichten: 1345
Lid geworden op: 28 okt 2004 09:54

Bericht door Gene »

Toch maar een reactie:
- Jullie doen in ieder geval je uiterste best om aan te tonen dat het danwel aan Honda, danwel aan mezelf ligt dat eea niet naar wens werkt

Mijn verwijzing is alleen naar een foutieve inbouw. Ook als ik de andere racties lees wordt jij niet echt aangesproken op het "niet met het systeem om kunnen gaan".

- - Hetgeen niet goed aansloten was, was het draadje voor de antenne versterker, de koppeling van de lichtsensor met de diplayhelderheid en een mute probleem. Dit is verholpen.

Dat moet je nog maar afwachten. Wat gezegd wordt en wat er uiteindelijk gedaan is kunnen wel 2 verschillende zaken zijn. Ik zou er persoonlijk niet van opkijken (gelet op jouw problemen) dat de garage zich aan het indekken is ........ zo lust ik er nog wel een

- navi bediening via losse afstandsbediening ipv touchscreen, VDO heeft Honda beloofd dit ooit nog via een software update te fixen begreep ik, al zou me dat verbazen (hoe handig zal de invoer gaan).

Klopt, ts bij de navi is niet aanwezig. Hoe jammer ook, maar het zal er ws niet van komen. Ook niet met nieuwere software.

- invoer navi niet intuitief. Goede test zijn de dames; deze nemen het wegenboek mee ipv dat ze mijn navi gebruiken, ze vinden het niet handig werken. Zelf heeft m'n vriendin een Kenwood 2Din systeem besteld, ondanks de Garmin navi die daarin zit, louter op gebruiksgemak.

Is persoonlijk. Een kwestie van regelmatig de navi gebruiken zal de invoer intuitiever laten lijken. Nogmaals, is een kwestie van wat je gewend bent.

- matige ondersteuning media; uiteindelijk 'by design', maar toch jammer

Zal vermoedelijk exemplarisch zijn. Op het mij bekende systeem geen enkel probleem.

- mp3 van SD stopt soms met spelen, moet SD kaartje eruit en erin en hij begint weer opnieuw. Niet kunnen
ontdekken of het door SD of VDO komt, SD lijkt goed te zijn, mp3's doen het prima op iPod(nano).

Ook hier weer, dat is niet zoals het moet zijn. MP3 van sd kaart worden in normale gevallen gewoon zonder problemen afgespeeld

- touch screen ongevoelig

Is niet goed. TS hoort gewoon te reageren op aanraking. Niet geforceerd, maar gewoon zoals een TS hoort te reageren. Eigenlijk hetzelfde als bij andere merken.

-Ik word door de MS5200 bijvoorbeeld met regelmaat vreemde plekken op gestuurd, zoals een af- en oprit van de snelweg om de file te vermijden en hij roept vaak midden in een straat 'bestemming bereikt' ver van het juiste nummer.

Vreemd, dit wordt veroorzaakt door de PC5200 die op een of andere manier de weg kwijt is. Slechte aansluiting of GPS of dergelijke. Mijn pc5200 geeft op dat punt geen enkel probleem. Zowel met Navteq als Teleatlas gewoon goed.
Bestemming bereikt: ach ja, zie het als een extratje. van mij hoeft het ook niet zo, maar dit schijnt door de kaartleverancier als optie te zijn ingebouwd. Heeft verder niets met de pc5200 te maken.

- TMC is even 'goed' als bij Garmin/TomTom, al mis ik bij VDO simpele zaken als een overzichtkaart van de route of een kaartje met de files erop.

Kan worden aangegeven als tekst of als scherm, is een kwestie van instellen. De aktualiteit van TMC heeft niets met de 5200 te maken.
VRX633r, MR6000, PC5500, PC5400, PC5200, RC5400, MA1410, MT5010/01 en CeNet 12 cd wisselaar, MS4100.
Mobiele navigatie PN2050, Parrot CK3100.
Het meeste ingebouwd in mijn Alfa 166JTD.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
JW
Senior Member
Berichten: 14088
Lid geworden op: 01 sep 2003 21:19

Bericht door JW »

Als er "van scratch" gewerkt zou kunnen worden, zou ik ook de voorkeur hebben voor een Kenwood Headunit icm een PC 5200. Maar da's niet het geval, en probeer dan maar eens die VRM 6200 nog gratis uitgewisseld te krijgen. Zeker met de positieve ervaringen van Gene, die toch ook wel weet waar Abraham de mosterd haalt, lijkt me dat geen haalbare kaart.
Persoonlijk zou ik, als ik zelf voor de keuze zou staat mbt een nieuw systeem, en nu er geen moderne Kenwood meer gekoppeld kan worden aan de PC 5200, de VRM 6200 een serieuze optie vinden. Liever dan een 8220, met permissie :wink:

Groet,
JW
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter

_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Gerritje - In Memoriam †
Senior Member
Berichten: 13447
Lid geworden op: 03 okt 2004 17:14

Bericht door Gerritje - In Memoriam † »

terwijl elke audio/navi inbouwer elk 2Din systeem kon inbouwen mbv een stukje Amerikaans dashboard.
Honda is geen Amerikaanse auto dat snap ik zelfs, maar ik dacht dat je ons subtiel wilde laten weten dat het een US import was. Of is dit een uitdrukking die alleen ik niet begrijp?

Uit je verhaal begin ik nu de indruk te krijgen dat het snelheidssignaal wel eens niet aangesloten zou kunnen zijn. Gezien de andere cock-ups van jouw leverancier zou me dat geen eens meer verbazen om maar niet te spreken van het achteruitrijsignaal. Overigens neem ik maar aan dat je niet hebt gecontroleerd in het diagnose-scherm of er inderdaad een puls en achteruitsignaal aanwezig zijn

Verder sluit ik me van harte aan bij de punt voor punt beantwoording van Gene.
Je bent teleurgesteld en wel in die mate dat het waarchijnlijk nooit meer goed komt tussen jou en de VDODayton installatie.
Vragen & antwoorden mbt navigatie svp via het forum, niet per Privé-Bericht of E-Mail
-- Mededeling: Gerritje is op 23-03-2012 te Oosterhout overleden --

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
nigel
Starting Member
Starting Member
Berichten: 10
Lid geworden op: 30 sep 2008 20:37

Bericht door nigel »

@Gene:
- Jullie doen in ieder geval je uiterste best om aan te tonen dat het danwel aan Honda, danwel aan mezelf ligt dat eea niet naar wens werkt

Mijn verwijzing is alleen naar een foutieve inbouw. Ook als ik de andere racties lees wordt jij niet echt aangesproken op het "niet met het systeem om kunnen gaan".
Njah, 'k voel me nog niet echt op m'n gemak als nieuweling op dit forum, laat ik het zo maar stellen :oops:
- - Hetgeen niet goed aansloten was, was het draadje voor de antenne versterker, de koppeling van de lichtsensor met de diplayhelderheid en een mute probleem. Dit is verholpen.

Dat moet je nog maar afwachten. Wat gezegd wordt en wat er uiteindelijk gedaan is kunnen wel 2 verschillende zaken zijn. Ik zou er persoonlijk niet van opkijken (gelet op jouw problemen) dat de garage zich aan het indekken is ........ zo lust ik er nog wel een
Nou, dat herken ik wel - al doen ze dat volgens mij vrijwel altijd en overal. Om de boel extra complex te maken heeft een derde partij m'n audio ingebouwd, maar die wilden niets met de VDO te maken hebben :shock:
Audio werkt prima overigens.
- navi bediening via losse afstandsbediening ipv touchscreen, VDO heeft Honda beloofd dit ooit nog via een software update te fixen begreep ik, al zou me dat verbazen (hoe handig zal de invoer gaan).

Klopt, ts bij de navi is niet aanwezig. Hoe jammer ook, maar het zal er ws niet van komen. Ook niet met nieuwere software.
Nagoed, daar ben ik dan echt wel aan gewend, ik denk dat het ook het navigeren tijdens het rijden makkelijker maakt dan zo'n schermpje (die je niet ziet als je met je handjes er voor zit).
- invoer navi niet intuitief. Goede test zijn de dames; deze nemen het wegenboek mee ipv dat ze mijn navi gebruiken, ze vinden het niet handig werken. Zelf heeft m'n vriendin een Kenwood 2Din systeem besteld, ondanks de Garmin navi die daarin zit, louter op gebruiksgemak.

Is persoonlijk. Een kwestie van regelmatig de navi gebruiken zal de invoer intuitiever laten lijken. Nogmaals, is een kwestie van wat je gewend bent.
Kost me weinig moeite om aan te wennen, maar ... ik denk dan weer... voor dat geld, hadden ze best 'n GUI-ontwerper voor een dagje kunnen inhuren.
- matige ondersteuning media; uiteindelijk 'by design', maar toch jammer

Zal vermoedelijk exemplarisch zijn. Op het mij bekende systeem geen enkel probleem.
De enige ondersteunde formaten zijn mp3/jpg op sd, cd of dvd, audio cd en dvd-film. Zover ik heb kunnen checken geen andere zaken zoals avi's (divx/xvid) toch? Niet allerbelangrijkst imho overigens.
- mp3 van SD stopt soms met spelen, moet SD kaartje eruit en erin en hij begint weer opnieuw. Niet kunnen
ontdekken of het door SD of VDO komt, SD lijkt goed te zijn, mp3's doen het prima op iPod(nano).

Ook hier weer, dat is niet zoals het moet zijn. MP3 van sd kaart worden in normale gevallen gewoon zonder problemen afgespeeld

Dit zijn alleen probleempjes waar je helemaal lastig de vinger achter krijgt :(
- touch screen ongevoelig

Is niet goed. TS hoort gewoon te reageren op aanraking. Niet geforceerd, maar gewoon zoals een TS hoort te reageren. Eigenlijk hetzelfde als bij andere merken.
Mkay, misschien kan ik hier werk van maken.
-Ik word door de MS5200 bijvoorbeeld met regelmaat vreemde plekken op gestuurd, zoals een af- en oprit van de snelweg om de file te vermijden en hij roept vaak midden in een straat 'bestemming bereikt' ver van het juiste nummer.

Vreemd, dit wordt veroorzaakt door de PC5200 die op een of andere manier de weg kwijt is. Slechte aansluiting of GPS of dergelijke. Mijn pc5200 geeft op dat punt geen enkel probleem. Zowel met Navteq als Teleatlas gewoon goed.
Bestemming bereikt: ach ja, zie het als een extratje. van mij hoeft het ook niet zo, maar dit schijnt door de kaartleverancier als optie te zijn ingebouwd. Heeft verder niets met de pc5200 te maken.
Welnee, hij is helemaal niet de weg kwijt, hij weet exact wat sneller is! De afrit nemen en meteen weer oprijden, dan haal je zo weer 600meter file in! Dat het alleen sociaal onwenselijk is weet dat apparaat alleen niet ;) In een straat verkeerd rijden is niet zo erg, tenzij het een flink industrieterrein is met 1 straatnaam. Maargoed, niemand heeft beweerd dat je met je navi altijd alles zult vinden.
- TMC is even 'goed' als bij Garmin/TomTom, al mis ik bij VDO simpele zaken als een overzichtkaart van de route of een kaartje met de files erop.

Kan worden aangegeven als tekst of als scherm, is een kwestie van instellen. De aktualiteit van TMC heeft niets met de 5200 te maken.
Waar stel je dat in dan? De beperkingen van TMC ken ik al langer, in de dagelijkse spits is het vrijwel onbruikbaar, maar best vermakelijk om te kijken. Vind het vooral fijn als je wegafsluitingen of incidentele files in het weekend kunt omzeilen. 300km avondspits rijd je sowieso niet omheen, waar het ding je ook heen stuurt.
Gerritje schreef: Honda is geen Amerikaanse auto dat snap ik zelfs, maar ik dacht dat je ons subtiel wilde laten weten dat het een US import was. Of is dit een uitdrukking die alleen ik niet begrijp?
Ah juist, dat kan ik beter toelichten: Men besteld (waarom weet ik niet zeker, wellicht verkrijgbaarheid/dollarkoers) een stukje dashboard in de VS. Honda wordt daar misschien wel vaker gekocht en mogelijk maakt het het makkelijker om aan de spullen te komen. Terwijl ik tiep bedenk ik me dat Japan rechtshandig rijden en in de VS is het linkshandig als bij ons, misschien moet het dashboardje daarom daar vandaan komen.
Uit je verhaal begin ik nu de indruk te krijgen dat het snelheidssignaal wel eens niet aangesloten zou kunnen zijn. Gezien de andere cock-ups van jouw leverancier zou me dat geen eens meer verbazen om maar niet te spreken van het achteruitrijsignaal. Overigens neem ik maar aan dat je niet hebt gecontroleerd in het diagnose-scherm of er inderdaad een puls en achteruitsignaal aanwezig zijn
Diagnose scherm vraagt pincode, heb nog niet opgezocht wat dit zou moeten zijn. Als daar iets niet klopt kunnen ze weer aan de bak :)
Verder sluit ik me van harte aan bij de punt voor punt beantwoording van Gene.
Je bent teleurgesteld en wel in die mate dat het waarchijnlijk nooit meer goed komt tussen jou en de VDODayton installatie.
Ach, ik overleef het wel - en de VDO vast ook :) Ik heb zelf erg sterk het gevoel dat de techniek wel goed zit, maar dat vooral de uitwerking (in bijvoorbeeld de software) beter kan.
Voel me gesterkt in het idee dat het apparaat (of iets anders) toch niet fris is, enige vervelende is een tijdlang rondrijden zonder, als het apparaat bij VDO ligt ter reparatie.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Gerritje - In Memoriam †
Senior Member
Berichten: 13447
Lid geworden op: 03 okt 2004 17:14

Bericht door Gerritje - In Memoriam † »

Op blz 114 van de handleiding staat onder Systeem Aanpassen de benodigde code: 6330
Vragen & antwoorden mbt navigatie svp via het forum, niet per Privé-Bericht of E-Mail
-- Mededeling: Gerritje is op 23-03-2012 te Oosterhout overleden --

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
redvoman
Starting Member
Starting Member
Berichten: 12
Lid geworden op: 16 mar 2008 22:49

Bericht door redvoman »

Wat betreft de aansluiting heb je gelijk gerritje, ik denk dat ze het snelheidssignaal niet aangesloten hebben :(
Slechte inbouw handleiding is bullshit Nigel.... :evil: !

Iedere officiele honda dealer heeft een inbouwhandleiding van de importeur gehad van meerdere pagina's in full color met zelfs detail foto's! Ik vrees dat dit ingebouwd is door iemand die er zonder de stukken van de honda importeur aan begonnen is......

De sets zijn van goede kwaliteit, en mocht er onverhoopt iets mis mee zijn dan lost navco dit perfect op! Vanaf ongeveer juli dacht ik heeft navco de leverantie van de systemen overgenomen van continental/vdo aan de honda dealers.

:whistle: greetz jan

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
nigel
Starting Member
Starting Member
Berichten: 10
Lid geworden op: 30 sep 2008 20:37

Bericht door nigel »

Njah, alles is goed aangesloten volgens het beveiligingsmenu. Ik heb dan ook totaal geen positieproblemen met de navigatie, dus die conclusie is wat vergezocht voor mij. Ging mij om de belabberde kwaliteit van de kaarten, maar dit is met nieuwe - betaalde - kaarten op te lossen weet ik inmiddels.

Over de wijze waarop we de gebruiksvriendelijkheid van het apparaat en sommige 'by design' functionaliteiten ervaren is ook persoonlijk; velen, waaronder ik, vinden dit niet bepaald een topsysteem - met name op dat vlak. Prima, het doet wat het moet doen en de kans dat ik ooit bewust zal kiezen voor VDO is alleen klein. Niet dat het 2Din systeem van bijvoorbeeld JVC, Pioneer of Kenwood helemaal probleemloos zijn, maar hetgeen ik ermee doe en wat ik belangrijk vind doen deze in een aantal gevallen beter dan de VDO (oke, voor iemand 'm inkopt, soms tegen een hogere prijs, ook dat moet je mee nemen).

Dus :)

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
redvoman
Starting Member
Starting Member
Berichten: 12
Lid geworden op: 16 mar 2008 22:49

Bericht door redvoman »

Sinds vorige week levert Honda het vrm6200 systeem niet meer uit!
Ze zijn overgestapt op Kenwood

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
JW
Senior Member
Berichten: 14088
Lid geworden op: 01 sep 2003 21:19

Bericht door JW »

Welke?

Groet,
JW
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter

_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Statistieken
    Laatste bericht
  • kan ik zomaar een nieuwe sd kaart in mijn garmin 3597 LMT stoppen
    door beni » 23 mar 2015 13:13 » in Garmin
    Reacties: 2
    Weergaves: 1125
  • nieuwe tomtom kaart wordt niet geinstalleerd op tomtom
    door de snater » 24 mei 2021 14:22 » in TomTom
    Reacties: 0
    Weergaves: 608
  • VDO PC5200 camera
    door severt » 18 nov 2017 15:43 » in Vaste VDO-Dayton systemen
    Reacties: 0
    Weergaves: 793
  • PC5200 firmware update
    door jessie » 22 jul 2015 09:13 » in Vaste VDO-Dayton systemen
    Reacties: 1
    Weergaves: 1705
  • Micro SD kaart
    door sjefke59 » 24 mei 2015 01:26 » in Garmin
    Reacties: 2
    Weergaves: 992
  • update kaart
    door Hansw1 » 16 aug 2017 21:56 » in Garmin
    Reacties: 0
    Weergaves: 1253
  • Kaart installeren
    door mzl58 » 30 sep 2017 17:49 » in TomTom
    Reacties: 0
    Weergaves: 1084

Terug naar “Vaste VDO-Dayton systemen”