Jullie doen in ieder geval je uiterste best om aan te tonen dat het danwel aan Honda, danwel aan mezelf ligt dat eea niet naar wens werkt
Maargoed, ik zal m'n best doen hier en daar nog even te reageren.
Om te beginnen het inbouwen door Honda. Het bedrijf Honda heeft een deal gesloten met het bedrijf VDO voor het leveren van kant-en-klare 2Din systemen voor in bijvoorbeeld de CR-V of de Civic (Hybrid). Dit omdat hetgeen in de VS door de Japanners geleverd wordt in de EU niet heel bijzonder wordt ervaren en ook nog eens erg duur is (sinds wanneer is Honda een Amerikaans automerk?). Enfin, kort verhaal lang: Het setje heeft heel lang in backorder gestaan en werd uiteindelijk geleverd en ingebouwd. Hetgeen niet goed aansloten was, was het draadje voor de antenne versterker, de koppeling van de lichtsensor met de diplayhelderheid en een mute probleem. Dit is verholpen.
De reden dat ik voor VDO ben gegaan is op zich simpel, op basis van een prachtige VDO-Honda reclame flyer

Dat je dit beter op basis van real-life experience kunt doen is duidelijk... eigen schuld.
Over het functioneren van de VRM 6200 icm met de MS5200, even opsommen wat mij stoort:
- navi bediening via losse afstandsbediening ipv touchscreen, VDO heeft Honda beloofd dit ooit nog via een software update te fixen begreep ik, al zou me dat verbazen (hoe handig zal de invoer gaan).
- invoer navi niet intuitief. Goede test zijn de dames; deze nemen het wegenboek mee ipv dat ze mijn navi gebruiken, ze vinden het niet handig werken. Zelf heeft m'n vriendin een Kenwood 2Din systeem besteld, ondanks de Garmin navi die daarin zit, louter op gebruiksgemak.
- matige ondersteuning media; uiteindelijk 'by design', maar toch jammer
- mp3 van SD stopt soms met spelen, moet SD kaartje eruit en erin en hij begint weer opnieuw. Niet kunnen ontdekken of het door SD of VDO komt, SD lijkt goed te zijn, mp3's doen het prima op iPod(nano).
- touch screen ongevoelig
- interface jaren 90 look 'n feel; het werkt op zich allemaal wel, maar het maakt gewoon een matige indruk. Kwestie van smaak, maar dit doen vrijwel alle andere leveranciers beter. De traagheid is ook vervelend (zoals reactie op volume knopje), maar dat zie je bij meer alles-in-1 systemen.
Het vergelijken van de VDO met andere systemen is subjectief. Ik, sprekende uit eigen beperkte ervaring, vind de TomTom op een PDA qua navigatie het beste. De Garmin blijft hier een eindje achter, in mijn beleving op dezelfde afstand als VDO. Ik word door de MS5200 bijvoorbeeld met regelmaat vreemde plekken op gestuurd, zoals een af- en oprit van de snelweg om de file te vermijden en hij roept vaak midden in een straat 'bestemming bereikt' ver van het juiste nummer. Prima, maar zeker niet beter in mijn beleving. De gyroscoop en pulsedingest merk ik weinig van, in tunnels en parkeergarages is me niet opgevallen dat de TomTom en Garmin raar doen, GPS fix was bij beide altijd snel weer terug. Heb nog niet tussen de bergen getest of de VDO daar wel meerwaarde biedt, want daar wil GPS nog wel eens denken dat je een eindje verderop terecht bent gekomen. TMC is even 'goed' als bij Garmin/TomTom, al mis ik bij VDO simpele zaken als een overzichtkaart van de route of een kaartje met de files erop.
Ik heb me erbij neergelegd dat het VDO systeem is zoals het is, ik hoop alleen nog af te komen van echte storingen zoals crashen van de navi-unit. Ga binnenkort eens proberen hoe de iPod aansluiting functioneert, wie weet kan ik beter op die manier mp3's afspelen.