MS4150RS

Father Harry
Starting Member
Starting Member

MS4150RS

Bericht door Father Harry »

Ik heb een MS4150 RS (zonder MP3). Ik had dat ding in m'nBusje geinstalleerd zitten, maar toen mijn C-IQ abonnement afliep heb ik dit toestelletje vervangen voor de MS4300 die uit een lease auto kwam en voor een lange periode was vrijgeschakeld, inmiddels heb ik die MS4300 in m'n luxe wagen gemonteerd, inmiddels uitgerust met de nieuwe 2008 Supercode.

Dus nu heb ik die MS4150rs die ik nog had liggen terug geplaatst in m'n busje. (voedingsdraden uit de VW schakeling gehaald).

Ik heb een supercode 2007 DVD op Marktplaats gekocht die nog gewoon in de gesealde ongeschonden verpakking zat, en heb daar via TeleAtlas een supercode voor gekregen.

De eerste keer dat ik de code had ingevoerd werkte het toestel en de navigatie ook ( kreeg tenminste onmiddelijk de stem van vrouw Holle die me vertelde dat de navigatie werd berekent). maar toen ik het toestel had uitgeschakeld was die alle dat weer kwijt......................stond nl nog in deVW schakeling van die 4300, die er het laats in was geinstalleerd geweest.
Nu komen we bij het probleem, onder het C-IQ scherm krijg ik geen optie voor code invoer, (wel C-IQ settings,NaviID, C-IQ info en C-IQ Service) en dat zal wel eerst moeten gebeuren want hij geeft de melding...."Het gekozen travel info product is niet geactiveerd".
Maar ik krijg geen enkele optie eruit om de Supercode die ik van TeleAtlas had door gekregen in te toetsen.
Heeft er iemand enig idee wat het probleem kan zijn, of moet ik een begrafenis gaan regelen voor m'n brave 4150?

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gerritje - In Memoriam †
Senior Member

Bericht door Gerritje - In Memoriam † »

Bij de 4300 en 4400 zitten de permanente en geschakelde plus anders dan bij de andere VDODayton toestellen.
Dwz. ze passen rechtstreeks in een VW/Opel.
Dus de draden in de stekker die op de 4300 heeft gezeten moet gemodificeerd worden door A4 en A7 om te draaien alvorens hem in de 42500 te gebruiken.
Vragen & antwoorden mbt navigatie svp via het forum, niet per Privé-Bericht of E-Mail
-- Mededeling: Gerritje is op 23-03-2012 te Oosterhout overleden --

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Father Harry
Starting Member
Starting Member

Dat de draden gemodificeerd moeten worden is mij echt wel bekend stond trouwens duidelijk vermeld in mijn topic................tenminste dat dacht ik toch, dat ik de eerder VW schakeling weer had terug gezet naar de normale VDO stand, heb dit gedaan door de 7 en de 4 om te draaien.
Maar dat is ook het probleem niet, ik krijg geen opties voor het invoeren voor de Supercode onder de I-CQ opties van het scherm, hoe kan ik dit oplossen, doe ik iets verkeerd misschien?
en wat bedoel je met 42500 te gebruiken

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
JW
Senior Member

Bericht door JW »

Welke SW versie zit er in jouw 4150? Als die te oud is kun je geen SuperCode invullen.

Voorts: er is geen optie om een SuperCode in te vullen. Dat doe je gewoon op de plek waar je normaliter de 16 posities van een C-IQ Abo invult. In dit geval moet er dan wel eerst de SuperCode CD ingestopt worden, anders werkt het niet.

Groet,
JW
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Father Harry
Starting Member
Starting Member

Beste JW

de Software versie = 0546

Als ik spreek over Supercode invoeren dan bedoel ik eigenlijk dus code invoer, zo staat het tenminste het scherm van m'n 4300 .
En het gekke is dat ik voor dat ik de 4 en de 7 voedingsdraden, in de juiste positie had geplaats ik toch ook op deze 4150 een optie had "Code Invoer", voor het invoeren van de code en ik kreeg toen ook een melding
dat het een geldige code was.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
JW
Senior Member

Bericht door JW »

Met SW 0546 moet het wél kunnen.

Toen je de A4 en A7 verwisseld had was er op het moment van invoeren gewoon spanning op beide punten. En dus kon je gewoon de code invoeren.
Echter, toen je 'm uitschakelde onderbrak je de harde plus, die zat immer op het verkeerde punt. En vervolgens sloeg jouw 4150 die Code niet op, vandaar....

Jouw systeem zit nu vast, wellicht helpt het laden van een nieuwere SW versie om dit op te lossen. De huidige versie is 6.5

Groet,
JW

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gerritje - In Memoriam †
Senior Member

Ik heb een supercode 2007 DVD op Marktplaats gekocht die nog gewoon in de gesealde ongeschonden verpakking zat, en heb daar via TeleAtlas een supercode voor gekregen.
Voor in een CD apparaat???

Verder begrijp ik de melding "Travelinfo product" niet helemaal. Een waarschuwing als "Geen juiste CD ingevoerd" is logischer. Als de code niet is "onthouden" door de verkeerde aansluitingen van de 12 volt, en je legt vervolgens een Supercode CD in de sleuf, krijg je meteen het verzoek om de code in te voeren of om een juiste C-IQ cd in te leggen. Die moet je nog hebben van de tijd dat je met een abonnement werkte en die herkent hij normaliter altijd
Als er geen C-IQ CD of SC CD in het apparaat zit of niet wordt herkend als zodanig, blijft elke mogelijkheid van invoer grijs!
Vragen & antwoorden mbt navigatie svp via het forum, niet per Privé-Bericht of E-Mail

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Father Harry
Starting Member
Starting Member

JW schreef:Met SW 0546 moet het wél kunnen.

Toen je de A4 en A7 verwisseld had was er op het moment van invoeren gewoon spanning op beide punten. En dus kon je gewoon de code invoeren.
Echter, toen je 'm uitschakelde onderbrak je de harde plus, die zat immer op het verkeerde punt. En vervolgens sloeg jouw 4150 die Code niet op, vandaar....

Jouw systeem zit nu vast, wellicht helpt het laden van een nieuwere SW versie om dit op te lossen. De huidige versie is 6.5

Groet,
JW
Beste JW,
Hoe kom ik aan een versie 6.5, enig idee?

Groet,
Father Harry

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
JW
Senior Member

Bericht door JW »

Waar woon je ergens, ten naaste bij? Wellicht kan iemand je dan helpen, zoals ondergetekende :wink:

Groet,
JW

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gerritje - In Memoriam †
Senior Member

Je adres per PM dan stuur ik de mijne wel

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Father Harry
Starting Member
Starting Member

Gerritje schreef:
Voor in een CD apparaat???

Verder begrijp ik de melding "Travelinfo product" niet helemaal. Een waarschuwing als "Geen juiste CD ingevoerd" is logischer. Als de code niet is "onthouden" door de verkeerde aansluitingen van de 12 volt, en je legt vervolgens een Supercode CD in de sleuf, krijg je meteen het verzoek om de code in te voeren of om een juiste C-IQ cd in te leggen. Die moet je nog hebben van de tijd dat je met een abonnement werkte en die herkent hij normaliter altijd
Als er geen C-IQ CD of SC CD in het apparaat zit of niet wordt herkend als zodanig, blijft elke mogelijkheid van invoer grijs!
Dit was de melding, stond er toch echt, see for yourself
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gerritje - In Memoriam †
Senior Member

Ik zie inderdaad dat dit in je scherm staat maar dat komt er toch niet te staan meteen nadat je een CD er in hebt gestopt? Dat komt normaliter pas naar voren als je probeert informatie op te vragen

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Terug naar “Vaste VDO-Dayton systemen”