Hallo Iedereen,
Ik heb een paar weken terug een Audi a2 gekocht, die standaard was geleverd zonder radio. Ik had dus de mogelijkheid om een becker zonder teveel moeite te installeren.
Ik vind het prachtige radio's, die alles in 1 hebben.
De traffic PRO 7945 heeft bluetooth, spraakbesturing en navigatie.
Deze heb ik aangeschaft. (niet nieuw uit de winkel), maar nu heb ik het volgende probleem:
De radio, en daarbij de cdspeler en navigatie werken perfect. niets op aan te merken. Maar ik heb in de mini ISO ruimte, de CDwisselaar aangesloten, door middel van de groene en blauwe, exact zoals beschreven in de handleiding, met originele kabels. Hierbij zit in de blauwe, ook de microfoon aangesloten.
Nu is het probleem dat geen van beide ook maar iets doet. Dus de microfoon werkt niet, en de wisselaar geeft ook geen kik als hij aangesloten word. Laat staan dat deze cd's gaat laden, of afspelen.
Ik heb mijn vorige traffic pro (zonder bluetooth, vandaar de overgang naar de 7945) geprobeerd, en alles werkt perfect. Dus het ligt echt aan de radio mijns inziens.
de radio ziet er nog erg netjes uit, en is niet op gebruikt.
Bij instellingen kan ik tevens niks vinden, behalve dat ik de ingang bij media, op aux-in/ wisselaar / of nog een optie kan instellen. Deze heb ik allemaal geprobeerd, werkt geen van allen.
Ik hoop dat iemand mij kan helpen, alvast bedankt.
Groet, Bastiaan
p.s. de microfoon en wisselaar die ik heb aangesloten, hebben een tijd terug bij de vorige eigenaar 100% gefunctioneerd, en volgens documentatie van Becker zou het ook moeten werken, deze combinatie.
Becker 7945 Microfoon en wisselaar geven geen kik!
-
- Starting Member
-
- Starting Member
Als er bij niemand een belletje gaat rinkelen, zit er niets anders op dan de radio op te sturen naar becker via een automaterialen winkel.
Zal wellicht een breuk in een printplaat zitten of iets dergelijks.
Zal wellicht een breuk in een printplaat zitten of iets dergelijks.
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Average Member
Het klinkt inderdaad als een hardwareprobleem, maar omdat het voorheen wel nog goed heeft gefunctioneert kan het proberen van een 'hard-reset' natuurlijk geen kwaad. Lees even in de beschrijving hoe je die uit voert. Niet geschoten is altijd mis....
Golf V TDI Comfortline 2006 > Navigatie en Entertainment door Becker Cascade 7944
Hide post links |
-
- Normal Member
Goeie tip roever, alle 3 de resets uitvoeren en dan kijken of de wisselaar een teken van leven geeft.
Er kan wel eens een slechte verbinding in zitten maar die had volgens mij alleen invloed op de microfoon maar zeker weten doen ik dat niet.
Er kan wel eens een slechte verbinding in zitten maar die had volgens mij alleen invloed op de microfoon maar zeker weten doen ik dat niet.
Hide post links |
-
- Starting Member
Goed idee inderdaad! Even alles keihard resetten..
Als dat niet werkt gaat de radio denk ik morgen terug richting becker.. duurt zo rond de 2 weken als de eventuele vervangingsonderdelen op voorraad zijn..
Blijf het overigens een raar verhaal vinden. De radio is uitgebouwd door een erkend garagebedrijf uit een inruilauto.. en is daarna in de kast gelegd, en daarna bij mij in de auto gekomen. je zou zeggen dat er in de tussentijd weinig mis kan gaan.. Hoe kan uberhaubt een printplaat breken??:S
Als iemand nog meer suggesties heeft hoor ik het graag..
Als dat niet werkt gaat de radio denk ik morgen terug richting becker.. duurt zo rond de 2 weken als de eventuele vervangingsonderdelen op voorraad zijn..
Blijf het overigens een raar verhaal vinden. De radio is uitgebouwd door een erkend garagebedrijf uit een inruilauto.. en is daarna in de kast gelegd, en daarna bij mij in de auto gekomen. je zou zeggen dat er in de tussentijd weinig mis kan gaan.. Hoe kan uberhaubt een printplaat breken??:S
Als iemand nog meer suggesties heeft hoor ik het graag..
Hide post links |
-
- Starting Member
sorry jongens, maar hoe werkt die HARD-reset? Ik heb alleen fabrieksinstellingen kunnen vinden.. en bijvoorbeeld namen en gegevens wissen.. lijkt me niet een HARD-reset? zo wel, dan heeft het niet geholpen.. zo niet.. hoe werkt dat precies? ik heb in het boekje gezocht naar reset, toen kreeg ik alleen deze mogelijkheden.
En iemand ervaring met een reparatie via Becker? beetje snel? prijzig? goed? of moet hij nog een paar keer terug voor een nieuwe reparatie? Mag hopen dat ze een reputatie proberen hoog te houden.
En iemand ervaring met een reparatie via Becker? beetje snel? prijzig? goed? of moet hij nog een paar keer terug voor een nieuwe reparatie? Mag hopen dat ze een reputatie proberen hoog te houden.
Hide post links |
-
- Average Member
Dat is inderdaad de enige manier van resetten die ik weet, ik kon in het boekje verder ook niets vinden....
Ik heb nog geen gebruik hoeven maken van de reparatieservice, maar ik heb wel een keer contact met ze gehad om een nieuwe software versie te krijgen (had Bluetooth problemen en heb toen 3.7 aangevraagd), en ik ben toen goed, netjes en snel geholpen. Ik neem aan dat ze ook zo met hardware reparaties om gaan, dat mag je tenminste verwachten van een 'premium' merk. Kosten kan ik je niets over zeggen, software viel onder garantie.
Ik heb nog geen gebruik hoeven maken van de reparatieservice, maar ik heb wel een keer contact met ze gehad om een nieuwe software versie te krijgen (had Bluetooth problemen en heb toen 3.7 aangevraagd), en ik ben toen goed, netjes en snel geholpen. Ik neem aan dat ze ook zo met hardware reparaties om gaan, dat mag je tenminste verwachten van een 'premium' merk. Kosten kan ik je niets over zeggen, software viel onder garantie.
Golf V TDI Comfortline 2006 > Navigatie en Entertainment door Becker Cascade 7944
Hide post links |
-
- Starting Member
nou, de radio word morgen opgestuurd. Ik hoop dat het meevalt.. Want heb niet al te veel voor de radio betaald. En zou het jammer vinden als het op deze manier alsnog een duur geintje word.
Je mag inderdaad verwachten van zo'n merk dat ze het netjes oplossen. We zullen zien.
Hou jullie op de hoogte..
Je mag inderdaad verwachten van zo'n merk dat ze het netjes oplossen. We zullen zien.
Hou jullie op de hoogte..
Hide post links |
-
- Starting Member
zijn bijna 2 weken verder, en nog niets gehoord. Ook geen diagnose die telefonisch doorgegeven is. Laat staan dat er een oplossing is. Ik wacht nog even rustig af, maar ik hoop wel snel wat te horen. Er was tegen mij gezegd dat het ongeveer twee weken zou duren. Daarnaast ben ik ook vrij benieuwd wat het probleem is.
Hide post links |
-
- Starting Member
Krijg vandaag een telefoontje dat de radio terug is bij de verzender. Ik kan de radio ophalen, voor ongeveer 50,00 geloof ik.
Waar ik wel van baal, is dat er geen probleem geconstateerd is door de mensen van Becker, en dat ze alleen de laser Unit hebben gereinigd, en de radio een hard reset hebben gegeven. En dat verder alles ok was. Ik hoop dat het inderdaad zo is. Maar als het niet zo is bevestigd dit wel weer mijn vooroordeel over reparatiediensten
Ik mag toch hopen dat bij de uitgebreide systeem check van Becker de radioaansluitingen naar de microfoon en tevens naar de cd-wisselaar zijn getest.
Ik ga de radio morgen meteen ophalen, en laat het jullie zsm weten!
Waar ik wel van baal, is dat er geen probleem geconstateerd is door de mensen van Becker, en dat ze alleen de laser Unit hebben gereinigd, en de radio een hard reset hebben gegeven. En dat verder alles ok was. Ik hoop dat het inderdaad zo is. Maar als het niet zo is bevestigd dit wel weer mijn vooroordeel over reparatiediensten
Ik mag toch hopen dat bij de uitgebreide systeem check van Becker de radioaansluitingen naar de microfoon en tevens naar de cd-wisselaar zijn getest.
Ik ga de radio morgen meteen ophalen, en laat het jullie zsm weten!
Hide post links |
-
- Starting Member
Nou, zoals ik al dacht. Er is niets verandert. Ik heb dus ook meteen geweigerd te betalen. Want 50e voor niets is wel heel veel.
Overigens snapte becker na telefonisch contact niet waar het fout is gegaan, omdat het apparaat volledig is getest. Gelukkig beschikte de tussenpersoon (becker dealer) over een mooie showpaal met daarin een becker Cascade. deze even gedemonteerd, om mijn radio te testen. En even proberen te bellen. En nee hoor, microfoon gaf geen reactie.
Radio is dus wederom opgestuurd, met dezelfde klachten.. ik word er wel moe van hoor.
Overigens snapte becker na telefonisch contact niet waar het fout is gegaan, omdat het apparaat volledig is getest. Gelukkig beschikte de tussenpersoon (becker dealer) over een mooie showpaal met daarin een becker Cascade. deze even gedemonteerd, om mijn radio te testen. En even proberen te bellen. En nee hoor, microfoon gaf geen reactie.
Radio is dus wederom opgestuurd, met dezelfde klachten.. ik word er wel moe van hoor.
Hide post links |
-
- Starting Member
inmiddels de radio weer teruggehad na 2x opsturen, en wisselaar is nog steeds niet in orde.. alleen de microfoon doet het wel weer.. wel half werk..
Ik blijf bezig met opsturen enzo.. hoe de microfoon het inmiddels doet kwam door het doorsolderen van een paar contactjes volgens de reparateurs..
Ik blijf bezig met opsturen enzo.. hoe de microfoon het inmiddels doet kwam door het doorsolderen van een paar contactjes volgens de reparateurs..
Hide post links |
-
- Average Member
Matig verhaal van de serviceafdeling. Weer op sturen en klacht naar Becker zou ik zeggen. Je kunt wel bezig blijven met die onzin...!
Hide post links |
-
- Starting Member
ja, ik zal eens kijken of becker zelf ook voor commentaar te bereiken is, want ik krijg dus zelfs als ik een duur 0900 nummer bel 'de becker hotline' iemand aan de telefoon van een audio reparatiebedrijf... die voor becker de reparaties regelt.. na een kleine 10euro aan bellen ben ik er nu inmiddels achter dat het bedrijf ook gewoon een normale naam heeft.. dus voor iedereen die telefonisch contact met becker wil.. probeer het via audio/electronica bedrijf wat tussen arnhem en nijmegen ligt, want dat scheelt 35 eurocent per minuut...!!
ik hou jullie op de hoogte
ik hou jullie op de hoogte
Hide post links |
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Statistieken
- Laatste bericht
-
-