RNS 500 en 510 navi

Alles met betrekking tot
Audi, Seat, Skoda & Volkswagen navigatie
Dagobert
Starting Member
Starting Member

Bericht door Dagobert »

Gerritje schreef:VW sound krijgt vrijwel uitsluitend minder goede beoordelingen.
Bedenk ook dat in andere landen helemaal geen Soundpakket icm RNS510 meer leverbaar is. Zouden ze bij jullie van de rommel afmoeten?

Maar wellicht ten overvloede: Bij de door jou beoogde uitvoering is het multifunctionele stuurwiel standaard. Of je het wilt of niet!
Waarom is volgens jou het multifunctionele stuurwiel standaard bij de door mij beoogde uitvoering?Hij staat nl niet onder het lijstje van Pack Distinction?

Greetz,

Dagobert

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
paul047
Junior Member
Junior Member

Bericht door paul047 »

Dagobert,

Misschien kun je ook aan de dealer vragen of hij de SKODA-carkit wil inbouwen (is tenslotte van hetzelfde concern).
Dat heb je geen apart display op het dashboard. De gegevens worden zowel in het display tussen de klokken getoond als op de RNS510. Veel betere bediening dan met een Parrot carkit.
Werkt samen met vrijwel alle mobiele toestellen.
Volkswagen EOS 2.0 FSI RNS510 Bluetooth Skoda-carkit

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Dagobert
Starting Member
Starting Member

Bericht door Dagobert »

Goeie tip.

Ik zal morgen eens langs gaan bij de dealer.
Werkt de Seat bluetooth kit ook?

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gerritje - In Memoriam †
Senior Member

Bericht door Gerritje - In Memoriam † »

Alleen als je Spaans spreekt
Vragen & antwoorden mbt navigatie svp via het forum, niet per Privé-Bericht of E-Mail
-- Mededeling: Gerritje is op 23-03-2012 te Oosterhout overleden --

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Dagobert
Starting Member
Starting Member

Bericht door Dagobert »

Gerritje schreef:Alleen als je Spaans spreekt
Misschien wel een beetje flauwe reaktie, Gerritje?

ik ben relatief nieuw op dit "volkswagen en bluetooth" onderwerp, jij blijkbaar niet. Een aantal van jou reakties heeft me echt geholpen. Deze laatste echter niet. En ik geloof dat die opmerking niemand helpt ....

Geloof me als ik zeg dat jij waarschijnlijk van mijn vakgebied geen idee hebt ...... Zullen we iedereen in z'n waarde laten en het forum gebruiken waarvoor het bedoeld is?

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gerritje - In Memoriam †
Senior Member

Misschien wel een beetje flauwe reaktie, Gerritje?
Ontzettend flauw! Maar dat komt door het zweet dat tussen de toetsen valt!
En dat heeft niets te maken met "in de waarde laten" of het idee hebben van andermans vakgebied hoor, maar alleen een verkapte verwijzing om naar een Seat-forum te gaan.

Maar ter zake: van de Seat voorzieningen weten we niets terwijl van de Skoda oplossing bekend is blijkens reacties dat deze 100% werkt. Vandaar. Voor automerkspecifieke oplossingen zijn de daarvoor bestaande forums veel betere bronnen dan deze omgeving. Uiteindelijk komt de oorspronkelijke verwijzing naar de Skoda-BT kit ook via het Skoda-forum.
Vragen & antwoorden mbt navigatie svp via het forum, niet per Privé-Bericht of E-Mail

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Dagobert
Starting Member
Starting Member

Bericht door Dagobert »

Gerritje, mijn reaktie was een beetje "oververhit" ... Sorry daarvoor.

Ik zal de Skoda userfora eens checken en probeer morgen mijn dealer eens over te halen ....

Greetz,

Dagobert

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Higgy
Moderator
Moderator

Bericht door Higgy »

www.skodaforum.nl
ook daar welkom!
iPhone 6 met Sygic, Waze, Navmii
TomTom One XL Europa

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Cobyashi
New Member
New Member

Bericht door Cobyashi »

Nieuw in de wereld van navigatie inbouw systemen, heb ik een aantal vragen.
Dit, ondanks dat ik veel gelezen heb op dit forum. De hoeveelheid informatie maakt één en ander verwarrend in de zin van wat wel niet gaat werken.

Situatie:
Ik sta op het punt een Golf Variant te bestellen, Comfortline.
Het nieuwe Executive Pluspakket (met de RNS 510) is reeds niet meer leverbaar, door leveringsproblemen met de RNS 510.
Derhalve overweeg ik het standaard Executive pakket te bestellen, met de RNS 300.

Een welbekend bedrijf in Den Haag kan vervolgens de RNS 300 vervangen door de RNS 510. Voordeel van het Executive pakket is dat andere relevante zaken dan reeds zijn ingebouwd (Boordcomputer plus, GPS antenne enz.).

Nu de vragen:
Telefoonvoorbereiding, Telefoonvoorbereiding Premium en Telefoonvoorbereiding Premium Light zijn leverbaar.
Wat zijn de verschillen tussen deze opties en voor welke zou ik moeten gaan wanneer ik:
- mijn telefoon via bluetooth wil gebruiken
- mijn telefoon wil bedienen vanaf het touchscreen van de RNS 510
- mijn telefoon wil bedienen van het multifunctioneel stuurwiel
Overigens heb ik een Nokia N95 8GB, welke als het goed is SAP ondersteunt

Wat is de toegevoegde waarde van een SKODA Bluetooth Carkit?
Gaat één en ander goed werken wanneer ik de RNS 300 achteraf laat vervangen door de RNS 510? Of treden er beperkingen op?

Nogmaals, deze vragen komen niet voort uit het niet willen lezen op dit forum, maar ut de grote hoeveelheid informatie, waarin wellicht ook zaken tegen elkaar indruisen.

Co

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gerritje - In Memoriam †
Senior Member

Ik denk dat de beantwoording heel simpel kan zijn:

Je gaat te werk zoals voorgesteld incl de RNS300. Je vervangt deze door de RNS510 en laat daarbij de Skoda BT carkit inbouwen. De Skoda kit heeft echt al alles wat jij wilt

Het is onbegrijpelijk dat VW de veel handiger Skoda BT kit niet voert terwijl ze echt wel het adres kennen waar je ze moet bestellen :wink:

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Cobyashi
New Member
New Member

Bericht door Cobyashi »

Gerritje schreef:Ik denk dat de beantwoording heel simpel kan zijn:

Je gaat te werk zoals voorgesteld incl de RNS300. Je vervangt deze door de RNS510 en laat daarbij de Skoda BT carkit inbouwen. De Skoda kit heeft echt al alles wat jij wilt

Het is onbegrijpelijk dat VW de veel handiger Skoda BT kit niet voert terwijl ze echt wel het adres kennen waar je ze moet bestellen :wink:
Dank voor je snelle antwoord Gerritje.

Deze Skoda BT carkit kan ik achteraf nog in laten bouwen neem ik aan?
En dit vereist waarschijnlijk wel de Telefoonvoorbereiding (Premium (light))?

Kun je me nog aangeven wat de verschillen tussen deze 3 uitbreidingen zijn en welke de voorkeur geniet, gezien mijn wensen?

De eerder in dit forum beschreven problemen bij het ombouwen van RNS 300 naar RNS 510 zijn verholpen?

Groet,
Co

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gerritje - In Memoriam †
Senior Member

Naar wat ik heb begrepen hoef je helemaal geen telefoonvoorbereiding te bestellen aangezien het om een complete interface gaat. Maar ondertussen moet elke VW garage hiervan wel op de hoogte zijn. Bij mijn dealer bouwen ze gewoon ook de Skoda carkits in!

Skoda BT kit geniet voorkeur zoals ik hiervoor al schreef

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
vwgolf
Senior Member

Bericht door vwgolf »

Doe wel even navraag of het telefoonboek zichtbaar wordt in de rns 510.
De Nokia N95 geeft nog al eens problemen met het synchroniseren van het telefoonboek.
Dat is mijn ervaring bij Volkswagen en Audi. Bij Audi icm de N95 kun je alleen het telefoonboek synchroniseren als je de telefoonvoorbereiding plus hebt. Bij Volkswagen moet je de premium telefoonvoorbereiding bestellen als je dit werkend wil hebben met de N95.

Veel succes

PS is het niet vreemd dat de fabrikant de rns 510 niet kan leveren en een derde partij wel?
Dit zet bij mijn vraagtekens aangezien er de laatste tijd veel rns 510 ontvreemd worden.

Heb het even na gezocht en het zou met de nokia contact download software moeten werken.

http://octavia-vrs.com/technical/bluetooth.html

http://europe.nokia.com/A4143881

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Cobyashi
New Member
New Member

Bericht door Cobyashi »

Bedankt voor je reactie, vwgolf.

Wanneer het Executive pakket wordt besteld bij de auto, zit daar de Telefoonvoorbereiding al bij in. Bij het opmaken van de offerte had de verkoper de keuze uit Telefoonvoorbereiding of Telefoonvoorbereiding Premium Light. Vandaar ook mijn eerder vraag wat het verschil zou zijn tussen deze 3 versies. De verkoper had hier ook geen antwoord op.

Ik zal zeker de vraag voorleggen of het telefoonboek zichtbaar wordt. Is uiteraard zeer wenselijk.

Overigens lees ik eerder in dit forum dat 'joptroot' ook een RNS 300 heeft vervangen door een RNS 510 en hierbij het probleem optrad dat het geluid niet meer via de speakers werd geschakeld. Gerritje gaf toen aan dat hiervoor een compleet andere stuureenheid moet worden geplaatst (€ 722 excl BTW).

Waarna ik verderop lees dat dit alleen geldt wanneer Telefoonvoorbereiding Premium is ingebouwd.

Zou inderdaad alle ellende worden voorkomen wanneer een Skoda carkit wordt gebruikt? En aangezien Telefoonvoorbereiding in het Executive pakket zit: welke zal ik dan kiezen, of moet ik deze bewust weglaten dan?

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gerritje - In Memoriam †
Senior Member

Overigens lees ik eerder in dit forum dat 'joptroot' ook een RNS 300 heeft vervangen door een RNS 510 en hierbij het probleem optrad dat het geluid niet meer via de speakers werd geschakeld. Gerritje gaf toen aan dat hiervoor een compleet andere stuureenheid moet worden geplaatst (€ 722 excl BTW).
Het lijkt me verstandig dat je onderscheid maakt tussen af-fabriek telefoonvoorbereiding en een "knutselproject" van de genoemde Passatrijder waarbij eerst een RNS300 door een RNS510 werd vervangen. :oops:

En het plaatsen van een compleet andere stuureenheid sloeg uitsluitend op het installeren van een Premium-kit ter vervanging van de gewone voorbereiding. De prijs gold voor dat moment en kan ondertussen volledig anders zijn.

Dat de verkoper het onderscheid niet kent verbaast me want de documentatie is daar helder over. Telefoonboek en bediening via de RNS510 uitsluitend met de Premium kit en de Skoda BT voorziening.
Mij werd gisteren verteld dat bij de Premium kit alleen in de Passat en de Golf hierbij ook zo'n apart toestenbordje hoort.

Maar je hoeft je geen zorgen te maken want er wordt voorlopig geen enkele auto afgeleverd met een RNS510. Dus neem er een met de RNS300, koop een losse 510 en laat de dealer daar de Skoda kit inbouwen. Alles klaar

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
golfgti5
Normal Member
Normal Member

Bericht door golfgti5 »

Ik heb een RNS510 en PDC op mijn wagen zitten, om de afstand met inparkeren af te lezen op de RNS510 kan je deze kabel kopen;

http://www.kufatec.de/shop/product_info ... olf-5.html

heeft iemand ervaring ermee en werkt het goed?

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gerritje - In Memoriam †
Senior Member

Prachtig, maar is een achteruitrijcameraatje niet handiger?

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
golfgti5
Normal Member
Normal Member

Bericht door golfgti5 »

@Gerritje,

jawel, maar volgens mij veel meer werk om in te bouwen, op de orginele plaats dan, de VW knop om de achterklep te openen

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gerritje - In Memoriam †
Senior Member

Ja het is een geweldig hebbeding. Vooral als je vóór ook PDC hebt!
En als je het straks hebt gemonteerd, laat dan even weten en zien hoe mooi het werkt

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gentry
Senior Member

Bericht door Gentry »

het is best een heel mooi apparaat, maar ook met een aantal nadelen volgens een ervaren VDO gebruiker:

- TMC werkt slecht
- Touchscreen is leuk, maar altijd een vies scherm en tijdens rijden lastig te bedienen
- Onlogische navigatie, van midden van NL naar Mulheim in Duitsland, stuurt de RNS510 je dwars door Oberhausen met een stuk of wat stoplichten op je pad
- Duur en is alleen in te bouwen in een VW product
[size=75]Kenwood DNX9260BT, Hirschmann CarTV, Alpine DHA-S690 [/size]

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gerritje - In Memoriam †
Senior Member

Je hebt het toch niet over je Kenwood?
Het komt me tenminste zeer bekend voor als ik dit zo lees :wink:

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gentry
Senior Member

Bericht door Gentry »

hahahahahahahahahaha, waarom wist ik dat dit antwoord kwam!!!

neeeeeeee, het gaat echt over de RNS510 in een VW Tiguan, die man wil qua navigatie graag zijn VDO terug, ik heb het niet over een Kenwood.
[size=75]Kenwood DNX9260BT, Hirschmann CarTV, Alpine DHA-S690 [/size]

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Higgy
Moderator
Moderator

Bericht door Higgy »

TMC werkt slecht???
Nou, niet bij mij.
iPhone 6 met Sygic, Waze, Navmii
TomTom One XL Europa

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gerritje - In Memoriam †
Senior Member

Zie je wel dat het over die TT met obesitas ging!

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
LiGHTNiNG
New Member
New Member

Bericht door LiGHTNiNG »

Hallo ik heb ook nog een vraagje over de eventuele inbouw in mijn Touran uit 2003...

Ik lees zo hier en daar dat er verschillende CANbus versies zijn, de 1.6 en 2.0
En dat het bij inbouw problemen geeft als de versie niet klopt.

Mijn vraag aan jullie is nu dus, pas de RNS510 in mijn Touran van 2003, model 2004???

Of gaat dat niet werken? Ik heb er nu een RNS300 inzitten en die werkt perfect. Die RNS300 is trouwens ook het nieuwste model, die met de zilveren knoppen. Van 2007 geloof ik.

En ik wil die RNS300 dus gaan vervangen door een RNS510, moet er dan nog meer aangepast cq. besteld worden?
Nu hebben jullie het ook over een bluetooth carkit van Skoda?? wat kost die ongeveer? En is dat makkelijk in te bouwen?

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Statistieken
    Laatste bericht
  • Navi 950 tmc
    door John67 » 15 nov 2019 09:33 » in Traffic Message Channel
    Reacties: 0
    Weergaves: 603