Grootbeeld MFD 2- DVD C Navi/Dvd Chrome N.w vers. 2007

Alles met betrekking tot
Audi, Seat, Skoda & Volkswagen navigatie
richardvdb
New Member
New Member

Grootbeeld MFD 2- DVD C Navi/Dvd Chrome N.w vers. 2007

Bericht door richardvdb »

Hallo

Na een bestudering van deze site ben ik van mening dat ik met een redelijk apart probleem zit. Gisteren de Grootbeeld MFD 2- DVD C Navi/Dvd Chrome N.w vers. 2007 met DVD versie 4 aangeschaft in Brabant en vol goede moed geprobeerd terug te navigeren naar Dordrecht bleef deze louter in Duitsland rondrijden en navigeren, het nodige geprobeerd maar zodra ik de auto start is de navi in Duitsland en ik in Nederland. We hebben de antenne tegen de achterkant van het apparaat geplakt met de magneet, mogelijk is dit een oorzaak maar misschien heeft er iemand tips voor ik het apparaat weer uitbouw,

Bij voorbaat dank

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gerritje - In Memoriam †
Senior Member

Bericht door Gerritje - In Memoriam † »

Het is niet echt handig dat je vergeet te vermelden in wat voor type/bouwjaar auto je dit ding hebt ingebouwd
De achterzijde van de unit is de meest ongunstige plaats om een antenne te plakken. Deze moet met de magneetvoet naar beneden zo dicht mogelijk onder de bovenzijde van het dashboard zodat er "zicht" op de hemel is. Tenzij je een warmtewerende voorruit hebt, dan is ontvangst achter de ruit niet mogelijk en moet de antenne worden verplaatst naar het gedeelte net achter de binnenspiegel.
Voordat er überhaupt kan worden genavigaard zal er eerst staellietontvangst tot stand moeten worden gebracht. Met een nieuwe installatie kan eea zelfs meer dan 30 min duren.
Als de auto waarin je hem hebt ingebouwd geen CAN heeft is de hele operatie tamelijk zinloos totdat je een CAN emulator hebt aangeschaft. Het toestel heeft ook informatie nodig over snelheid en rijrichting en die komen uit het CAN signaal dat standaard aanwezig is in de benodigde Quadlock aansluiting. Geen Quadlock? Dan werkt ie echt niet.
Vragen & antwoorden mbt navigatie svp via het forum, niet per Privé-Bericht of E-Mail
-- Mededeling: Gerritje is op 23-03-2012 te Oosterhout overleden --

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
richardvdb
New Member
New Member

Ja daar heb je gelijk in, hij zit in een golf 1.6 FSI bouwjaar eind 2004. Ik vermoedde al dat de positie van de antenne niet echt handig was, beetje haastig ingebouwd omdat ik het apparaat werkend wilde zien voordat ik betaalde, daarna ging ik er vanuit dat hij zelf zou positioneren op de terugweg. Ik neem aan dat de auto voorbereid is omdat er hiervoor een werkende RNS 300 in zat maar ben er niet echt in thuis, het gaat allemaal een beetje te snel die ontwikkelingen, in ieder geval bedankt voor je reactie

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gerritje - In Memoriam †
Senior Member

Om te wisslen van RNS300 naar MFD2 hoef je alleen maar de stekkers over te zetten helemaal niets meer dan dat en het moet werken. Zo niet dan is er iets ernstigs aan de hand
Vragen & antwoorden mbt navigatie svp via het forum, niet per Privé-Bericht of E-Mail

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
richardvdb
New Member
New Member

Klopt ik had misschien beter ook de antenne over kunnen zetten maar dacht ze zijn niet voor niks verschillend van kleur aan het uiteinde. nl blauw bij de nieuwe en goud bij de oude rns, ik moet zeggen dat de antenne van de rns op een andere plaats zat, afijn, ik ga zo maar eens aan de slag . Ik laat het nog weten

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gerritje - In Memoriam †
Senior Member

Misschien dat ik me vergis maar goudkleurig of beige zo je wilt is de kleur van de radioantenne. De GPS antenne heeft altijd een blauwe connector die in het blauwe chassideel moet. Althans volgens de Fakra specificaties. http://vwnavi.com/forums/showthread.php?t=7561

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
richardvdb
New Member
New Member

Gerrit,
aan de hand van al je reply's kan ik zien dat jij zo een beetje de wonderdokter van deze site bent dus voor jouw verdere antwoorden even het volgende. De antenne zat tegen de achterkant van de navi met de magneet, gisteren omhooggehaald tot net onder het dashboard en Hosanna. Na 150 meter rijden kwam mijn oude vertrouwde oude maas en A 16 in beeld, geweldig. Antenne plaatsing is dus zeer belangrijk,

NB, de gouden achterkant is een zg. universele antenne die op meerdere systemen te gebruiken is, het zou kunnen dat dit geen officieel goedgekeurde is maar hij werkte wel. Bedankt voor het mee denk werk

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gerritje - In Memoriam †
Senior Member

NB, de gouden achterkant is een zg. universele antenne die op meerdere systemen te gebruiken is, het zou kunnen dat dit geen officieel goedgekeurde is maar hij werkte wel.
Ik bedoel dat als de RNS300 er af fabriek in heeft gezeten er daar ter plaatse 2 antenneaansluitingen hebben gelegen: een beige voor de radio en een blauwe van de standaard VAG GPS antenne.

Maar fijn dat hij nu werkt.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Statistieken
    Laatste bericht
  • Tomtom One Xl 2007(?) werkt dat nog?
    door Function » 31 mar 2021 21:23 » in TomTom
    Reacties: 8