Hoe bekijk ik fileinfo op een MS3100

Gunnar
New Member
New Member

Hoe bekijk ik fileinfo op een MS3100

Bericht door Gunnar »

Sinds kort beschik ik over een MS3100 van VDO Dayton. Zelf heb ik daar dit weeken de TMC box MT5010/01 op aangesloten. Na de nodige problemen met de antenne heb ik nu ontvangst, dat wil zeggen ik zie een lijst met zenders en kan daar uit kiezen.

Het kiezen van de zenders lukt echter vaak niet, ik krijg de melding: Service! Deze zender is tijdelijk niet besckikbaar!.

Ik krijg nu het vermoeden dat de ontvangst toch nog niet goed is al geeft het TMC scherm een duidelijk logo weer. Bij geen ontvangst wordt het logo vaag en komt de tekst zoeken in beeld in plaats van de zendernaam.

Mijn vraag is hoe kan ik op de MS3100 de filelijst bekijken? Of krijg ik alleen een melding als ik een file nader? Ik zou graag de lijst willen bekijken om te controleren of de ontvangst goed genoeg is om deze info te ontvangen.

Groeten,

Gunnar

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Han
Senior Member

Bericht door Han »

Hallo Gunnar,

Als ik alles zo lees (ik heb de handleiding ook even bekeken) dan ziet alles er goed uit.
Je moet alleen rekening houden dat er ook buitenlandse zenders in kunnen staan als je dicht bij de grens woont.
In Nederland kan je maar kiezen uit 3 zenders RWS-RAD1, SKYTMC4U en TMC4U.
Het zou kunnen zijn dat jij buitenlandse zenders ontvangt, en bij de keuze van die zender geeft het systeem dan geen “service”.
Verder is het met de MS3100 niet mogelijk om een lijst met files op te vragen, die krijg je alleen als er meerdere files op je geplande route zijn.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
jadolfs
Junior Member
Junior Member

Bericht door jadolfs »

Inderdaad, je moet een route plannen en zodra er op die route een file staat, krijg je de melding "Opgelet, over xx kilometer file!". Dat staat overigens allemaal beschreven in de handleiding van de MS-3100.

Vandaar dat ik bijna iedere dag de route naar mijn bestemming plan, ookal weet ik precies de weg. Dan krijg ik tenminste file-info!

Over zenders kiezen kan ik niet veel vertellen, want ik heb de MT-5000 en daarmee kan dat niet. Maar ls het TMC-logo mooi zwart is en niet wazig, heb je ontvangst.
Groeten,

Joost

[size=75]Renault Mégane II 5-deurs 1.9dCi
VDO Dayton MS 3100 + MT 5000
Teleatlas 2004/2005[/size]

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gunnar
New Member
New Member

Bericht door Gunnar »

Bedankt voor jullie antwoord, moet binnenkort weer naar een drukker deel van het land en ben benieuwd naar de meldingen!

Groeten,

Gunnar

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Terug naar “Vaste VDO-Dayton systemen”