Cascade 7907 en Update kaarten voor de Cascades

rze
New Member
New Member

Cascade 7907 en Update kaarten voor de Cascades

Bericht door rze »

Hallo,

Nu ik op het punt sta een nieuw systeem aan te schaffen, heb ik twee dingen ontdekt, hier voor andere aspirant kopers ook van belang:

- de update van de kaarten data (4.0) voor de Cascade modellen komt er snel aan (ik kreeg van Becker NL door over drie weken), dus een model aanschaffen met de oude versie vind Becker leuk (ze doen er niets mee is het antwoord op mijn vraag hierover), maar zadelt je als koper op met verouderde data (te updaten voor 260,- bovenop de toch al stevige prijs). Dit moet voor de dealers ook teleurstellend zijn, daar zij met de oudere modellen blijven zitten.

- de 7907 is een variant van de 7944 met alleen de kleur groen, zonder merkteken van Becker, zoals hier ook al eerder vermeldt en die is voor rond de 600,- te krijgen in Duitsland (soms zelfs goedkoper, helaas nog niet in NL gezien).
Op dit moment dus nog niet met de laatste versie van de kaarten data maar dat komt er dus snel aan.

Ik wacht dus nog even tot de modellen met de nieuwe kaarten gebundeld worden verkocht.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
roever
Average Member
Average Member

Bericht door roever »

Ik zou mijn adem niet inhouden tot de nieuwe update uitkomt. Ik wil het eerst wel eens zien, want in december 2007 kreeg ik van de helpdesk NL hetzelfde antwoord, de update zou op zéér korte termijn verschijnen.

Overigens wordt op verschillende Nederlandse site's nog steeds vermeld dat de 7944 niet te krijgen is vanwege een licentieprobleem met Siemens VDO. Ik weet niet of dat al opgelost is, en of dat ook in Duitsland van toepassing is.
Golf V TDI Comfortline 2006 > Navigatie en Entertainment door Becker Cascade 7944

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
beckertje
Starting Member
Starting Member

Becker Cascade software versie 4.0

Bericht door beckertje »

Eindelijk is hij dan uitgekomen de nieuwe software versie 4.0. Maar nu ben ik toch een beetje huiverig, waarom zou je zeggen?
Nou als ik de eerdere berichten las op dit forum over de updates voor de traffic pro (low speed) en de High Speed, dat zij niet echt geupdated zijn tot dit jaar maar slechts een verkoop artikel eigenlijk, dan vraag ik me nu toch sterk af wat het verschil zou zijn ten opzichte van versie 3.6 die ik nu hebt.
Dus heb ik vandaag naar Navyeq gebeld, tenslotte zijn zij degene die het uitgeven.
Een hele vriendelijke dame wist mij echter niet te vertellen wat er nu wezenlijk verbeterd is op deze update.
Hoogst merkwaardig voor een product waar je wel even € 259 euro voor moet gaan betalen.
hier kom ik dus niet uit, mocht er dus toch iemand op dit forum zijn die het toevallig heeft aangeschaft vertel ons aub of er uberhaupt iets verbeterd is, Alvast bedankt.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gerritje - In Memoriam †
Senior Member

Bericht door Gerritje - In Memoriam † »

Als je mij de namen van de files geeft kan ik je zeggen of er iets is geupdate!
Overigens is de verzie 6.0 van de Indy wel redelijk up to date met een database van Q3 2007
De beide Traffic Pro versies vallen inderdaad ruimschoots in de categorie "misleiding"
Vragen & antwoorden mbt navigatie svp via het forum, niet per Privé-Bericht of E-Mail
-- Mededeling: Gerritje is op 23-03-2012 te Oosterhout overleden --

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
beckertje
Starting Member
Starting Member

Bericht door beckertje »

Helaas kan ik je de data niet geven, want ik heb hem nog niet aangeschaft, en hoop dat er wel iemand is die het nu heeft.
Zodat ik en anderen weten of het wel eigenlijk de moeite waard is, alhoewel er 5 landen zijn bijgekomen( eerst 34 en nu 39 landen). Maar ja zo vaak reis ik niet naar die landen en gaat het mij meer om de Nederlandse wegen net. Alhoewel ik ook eigenlijk vrij weinig problemen ben tegen gekomen in onze wegen net.
Dus mensen, laat je horen mocht je versie 4.0 voor de Becker Cascade hebben aangeschaft.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
rze
New Member
New Member

Bericht door rze »

Ik ga nu achter een systeem aan en daarmee hoop ik maximaal bij de tijd te zijn.

Het moet voor mij de 7907 worden, omdat die al een tikkie goedkoper is. Ik weet niet of deze al snel leverbaar is (met de versie 4 kaarten), maar als ik meer weet laat ik dit weten.

Ik had helaas de eerdere constatering rondom de low en highspeed modellen ook al meegekregen van Gerritje, dus hou de vingers ook gekruisd.

Ik vrees dat Becker met dit aanbod (relatief (slik) laag geprijsd) een te groot monopolie heeft, wat alleen goedkoper kan als je met losse onderdelen wilt gaan werken, dus daarmee zullen de kaarten ook relatief duur blijven (de portable systemen hebben een lagere aanschaf en lagere prijzen voor de kaarten door extra competitie).
Groet,

Roelof

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
MarcelR
Starting Member
Starting Member

Ervaringen versie 4

Bericht door MarcelR »

Heeft er al iemand versie 4 aangeschaft, en wat zijn de ervaringen?

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gerritje - In Memoriam †
Senior Member

Volgens http://forum.pocketnavigation.de/tid1120558-sid.htm zou de database van Q2 2007 zijn, dwz een half jaar ouder dan het materiaal van Navteq voor BMW en VDO dat nu al weer haast een half jaar beschikbaar is.

De conclusie lijkt in dat geval gerechtvaardigd dat, hoewel iets minder ernstig, Becker ook met deze editie niet echt up to date is, nee wederom een jaar achter loopt bij de concurrentie. Navteq waagt zich op de site niet aan mededelingen hierover! Zelfs de Indianapolis 6.0 die al weer geruime tijd verkrijgbaar is heeft een database van Q3 2007
Vragen & antwoorden mbt navigatie svp via het forum, niet per Privé-Bericht of E-Mail

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
beckertje
Starting Member
Starting Member

Bericht door beckertje »

Tja en dan ook nog eens 259 euro ervoor uitgeven?
Misschien dat ik toch maar over stap op vdo, die becker is echt heel dure software, en al helemaal als blijkt daat het eigenlijk geeneens op to date is.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
beckertje
Starting Member
Starting Member

Bericht door beckertje »

Eindelijk heb ik Versie 4.0 kunnen testen, en moet zeggen er zit geen verschil in zoals bij de vorige versie 3.6.
Er is een stuk weg op de A35 net voorbij Nijverdal, en die weg bestaat al meer dan 2 jaar.
Helaas stuurt de Cascade me gewoon van de weg af, en dan direct weer off road. :oops:
Dit deed hij al met de vorige versie software en kaarten, en nu weer met de nieuwste versie kaarten, dus ik vraag me sterk af of Navteq/Becker die kaarten wel geupdate heeft of gewoon 5 landen erbij geplaatst en hopen dat wij er niets van merken.
Is toch eigenlijk belachelijk dat je 259 euro moet betalen voor kaarten updates die niet up to date zijn? :cry:
En als je ze dan belt (Navteq) dan weten ze van niets, en word ik gevraagd om online een formulier in te vullen ''zodat zij dat in de toekomst'' kunnen toevoegen? :evil:

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Mr.BS
Normal Member
Normal Member

Bericht door Mr.BS »

Ik ben er ook nog niet achter van welk kwartaal/jaar de kaarten zijn maar een rotonde hier in de regio is begin 2008 aangelegd en deze staat op de 4.0 versie.

Zou het niet kunnen zijn dat je becker van slag raakt door een vreemde speedpuls oid?
Wat is de status van je kalibrering?

En er kan natuurlijk altijd een fout in de kaarten zitten en als niemand dat meldt bij Navteq zal die erin blijven.... :roll:

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gerritje - In Memoriam †
Senior Member

Mr.BS schreef:Ik ben er ook nog niet achter van welk kwartaal/jaar de kaarten zijn maar een rotonde hier in de regio is begin 2008 aangelegd en deze staat op de 4.0 versie.
Dat zegt helemaal niets over de database helaas.
Zoals JW ook al meldde heeft Navteq in Frankrijk rond Parijs wegen opgenomen die op z'n vroegst in de zomer van 2009 opengaan. Die worden opgenomen in de verwachting dat etc.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
JW
Senior Member

Bericht door JW »

Gerritje schreef:
Mr.BS schreef:Ik ben er ook nog niet achter van welk kwartaal/jaar de kaarten zijn maar een rotonde hier in de regio is begin 2008 aangelegd en deze staat op de 4.0 versie.
Dat zegt helemaal niets over de database helaas.
Zoals JW ook al meldde heeft Navteq in Frankrijk rond Parijs wegen opgenomen die op z'n vroegst in de zomer van 2009 opengaan. Die worden opgenomen in de verwachting dat etc.
Inderdaad viewtopic.php?p=69665#69665 :oops:

Groet,
JW
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Mr.BS
Normal Member
Normal Member

Bericht door Mr.BS »

Het ging er hoofdzakelijk om dat er wel wat verandert was t.o.v. de 3.0 versie.... :wink:

Maar in principe kunnen die kaartknakkers het dus nooit goed doen. Bijna iedereen mekkert erover dat ze zo laat zijn maar als ze te vroeg zijn is het ook weer niet goed.....hmm

Ik denk dat we gewoon verwend zijn en altijd wat te zeiken moeten hebben..... :(

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gerritje - In Memoriam †
Senior Member

Dat is een klein beetje verdraaiing van de feiten, althans wat betreft het onderwerp hier mbt een Becker-product. Niet de kaartenbakkers zijn in dit geval laat. Nee, de firma Becker regelt dat Navteq namens hen iets verkoopt waarvan iedereen weet dat het verouderd is en laat je daarvoor wel de hoofdprijs betalen.
In dit geval is er een licentieprobleem met een andere firma en ipv een nieuwe database te laten gebruiken wordt er oude "troep" op de markt gebracht.
Dat hebben ze nu 3 maal gepresteerd met de Traffic Pro Low Speed, De High Speed en de Cascade

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Mr.BS
Normal Member
Normal Member

Bericht door Mr.BS »

Ik ben niet op de hoogte van alle feiten en kan ze dus ook niet verdraaien. Heb ook de firma Becker of Navteq niet genoemd.

Als je beroepsmatig veel onderweg bent valt die hoofdprijs best mee. Maar tegenwoordig moet iedereen de laatste versie hebben, zelfs de vrijteijds- en zondagsrijders, en gaat het alleen om versie-waanzin.
En om alleen de laatste versie te hebben is het wel een beetje duur maar we hebben toch allemaal een brander in de pc.......zo is de cirkel bijna rond.....het laatste stukje mag eenieder voor zichzelf invullen.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Statistieken
    Laatste bericht
  • Kaarten update smart map pro
    door aalderik » 10 jan 2015 15:05 » in Alpine
    Reacties: 1
    Weergaves: 1271