TMC operationeel?

BertE
Junior Member
Junior Member

TMC operationeel?

Bericht door BertE »

Beste forumgebruikers,

Afgelopen weekende de TMC box geinstalleerd met de plakantenne van vdo.

Volgens mij werkt alles naar behoren, dwz groene TMC letters in het scherm midden onder, ik kan kiezen uit TMC zenders ed.

Mijn vraag is is TMC nu operatief? Moet ik daadwerkelijk ook afstemmen op de radiozender die in het VDO-scherm staat?
Moet TP ingeschakeld staan op de radio?
Het systeem kiest volgens mij automatisch de TMC zender dwz dan staat ie op NOS-ANWB en de volgende dag op SKYRADIO.

Bert

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gerritje - In Memoriam †
Senior Member

Bericht door Gerritje - In Memoriam † »

Het is jammer dat je steeds een nieuw onderwerp begint en dan vragen stelt over wat je in andere topics hebt gedaan. Dat is voor diegene die jouw vragen wil beantwoorden gewoon puzzelen.

Je hebt nu dus een MT5011 ingebouwd en alles lijkt te werken.
Wat je ook hebt ingesteld, iedere keer als je de auto weer start staat de keuze voor TMC-zender weer op automatisch. Dat is in de SW geregeld.
Je kunt in het kaartscherm-OK-Info-TMC zenderlijst zelf de zender kiezen die je wilt. Het vinkje bij Automtisch gaat dan uit. Tot het moment dat de ontvangst te zwak wordt blijft de afstemming gehandhaafd. Mocht de ontvangst wegvallen wordt er automatisch naar de sterkste zender overgeschakeld.
Vragen & antwoorden mbt navigatie svp via het forum, niet per Privé-Bericht of E-Mail
-- Mededeling: Gerritje is op 23-03-2012 te Oosterhout overleden --

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Botter
Average Member
Average Member

Bericht door Botter »

Bert,

Ja, jouw TMC is nu actief en operationeel.

Jij hoeft op jouw radio NIETS in te stellen om in het navigatiesysteem en via de TMC box de verkeersinfo te krijgen.

De enige plaats waar jij iets kan/moet inregelen is in jouw navigatiesysteem cf het antwoord dat Gerritje gaf (dat antwoord was echter niet een antwoord op de vraag die jij stelde....) en daarmee kun je of het systeem automatisch de sterkste zender laten kiezen of handmatig jouw voorkeur instellen (die actie moet je overigens iedere keer weer doen nadat het systeem uitgeschakeld geweest is: VDO heeft voor de default instelling 'automatisch' gekozen ipv de voorkeur van de berijder..) Info over politiecontroles ed zul je alleen vinden bij de 'commcercielen: de combi's met Via, Veronica etc.) NOS-ANWB en VIAL-NOS geven naar mijn mening de meest accurate TMC info als het gaat over files. Echter, gezien de beperkingen van ons wegennet zijn 'omrijdroutes' vaak niet sneller en dus is het soms handiger te weten of er een politiecontrole staat dan te weten dat je in een - niet te vermijden - file terecht komt.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
BertE
Junior Member
Junior Member

Bericht door BertE »

Bedankt voor de reacties

Bert

Link: