Snelheidsafhankelijk volume doet raar? en snelheidindicatie?

BastiaanA2
Starting Member
Starting Member

Snelheidsafhankelijk volume doet raar? en snelheidindicatie?

Bericht door BastiaanA2 »

Hallo,

Ik heb op dit moment een Becker 7949 in mijn auto, en heb hierbij ook de GAL aangesloten. Nu heb ik de instelling gevonden, dat ik het volume kan laten varieren aan de hand van dit signaal.

Uiteraard een prachtige instelling, en erg mooi dat het ook nog in sterkte is in te stellen. Maar ik heb het idee dat het af en toe om en nabij de 50km/u en de 100 km/u een beetje heen en weer gaat.. ik kon de volgende redenen bedenken:

1) het galsignaal is niet 'traploos' maar gaat om de zoveel km een stukje omhoog, en bij 50 en 100 is dit goed merkbaar.

2) ik heb een fout gemaakt in de instellingen

3) het ligt gewoon aan het bereik, de ontvangst varierd een beetje..

Ik hoop dat iemand hier ervaring mee heeft, want ik heb geen idee wat er aan de hand is.

verder is het signaal wel goed aangesloten, en heb ik het op dit moment op 6/10 staan, wat perfect is. alleen dat hij af en toe een paar keer achter elkaar varieerd is wel raar.

Daarnaast vroeg ik mij af of ik ook de mogelijkheid heb in de radio om mijn eigen snelheid te zien, en om snelheidslimieten zichtbaar te maken, zoals bij de indianapolis, of een tomtommetje.

ALvast bedankt!

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
roever
Average Member
Average Member

Bericht door roever »

Het is inderdaad mogelijk dat dit niet traploos gaat. Ik hoor bij mijn Cascade 7944 geen stappen, hoewel ik wel duidelijk merk dat het volume verhoogd wordt, maar wellicht is dat bij mijn model aangepast. Ik hoorde bij de Ford Fusion van mijn ouders, die dat ook heeft, wel altijd heel duidelijk de volumetoename, daar was dit hoorbaar bij 50, bij 80 en bij 120.

Wat betreft het weergeven van de snelheid. Bij de Cascade kun je die waarde zichtbaar maken door in het installatiemenu het submenu 'sensoriek' te openen. Je komt in het installatiemenu door tegelijk zowel de toets (boven de volumeregelaar, waarmee je het informatie en instellingenmenu opent) als de toets 'NAVI' in te drukken.

Het weergeven van de maximaal toegestane snelheid doet mijn Cascade standaard, maar deze gegevens zijn beperkt beschikbaar (en sowieso alleen bij snel- of provinciale wegen). Dit komt dan in het navigatiescherm boven de animatie van de straat te staan (ik weet niet hoe dat op jouw apparaat weergegeven wordt, die heeft geloof ik een monochroom scherm?). Ik dacht dat deze functie wel op de doos van de 3.61 software staat als nieuwe optie, dus als je een oudere versie van de software hebt mis je dit wellicht.

Zie foto:

Afbeelding
Golf V TDI Comfortline 2006 > Navigatie en Entertainment door Becker Cascade 7944

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
BastiaanA2
Starting Member
Starting Member

Hey roever,

Bedankt voor je reply. Ik heb inderdaad geen kleurenscherm. Ik ga eens proberen om bij sensoriek te komen. En die software update, bedoel je daar nieuwe cd's mee? of is dat een update die je download om even in de radio te laden?

Ik heb geloof ik vrij rescente kaarten erbij op cd. Origineel becker.

Al met al in ieder geval een luxeprobleem dat van de snelheidsafhankelijke volume. Maargoed, als de mogelijkheden er zijn.. dan graag natuurlijk:)

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
roever
Average Member
Average Member

Bericht door roever »

Systeemupdates zitten bij Becker altijd bij de nieuwe kaarten. De laatste versie van de kaarten is 3.0 uit 2006, met als systeemsoftware 3.61 of 3.7.

Wat die stappen betreft, als het je stoort kun je proberen om een lagere waarde in te stellen. Dan zal de verhoging van het geluidsniveau iets minder zijn en zal het wellicht minder opvallen....
Golf V TDI Comfortline 2006 > Navigatie en Entertainment door Becker Cascade 7944

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
BastiaanA2
Starting Member
Starting Member

tja, dat heb ik ook gedacht. Maar de mate waarin het wisselde was wel in orde. Maar soms had ik het idee dat ik rond de 50kmu een beetje een slingering tussen twee niveaus hoorde.. maar luisterde zojuist een cd in de auto. En had nergens last van. Dus wellicht dat het dan toch met de ontvangst van de radio te maken heeft.

Ik heb overigens geprobeerd om navi+ tegelijk in te drukken, en vervolgens naar sensoriek te gaan. Maar het enige wat ik dan zie, is verschillende data over mijn positie, snelheid enzovoort. En niet de optie om bijvoorbeeld de maximum snelheid zichtbaar te maken. Mis ik iets?

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
roever
Average Member
Average Member

Bericht door roever »

Nee je kunt daar inderdaad alleen je eigen snelheid zien, dacht dat je dat vroeg. Wellicht heb ik dat verkeerd begrepen. Je kunt daar dus kijken hoeveel je daadwerkelijke snelheid op dat moment is, er is geen mogelijkheid om dat continu in beeld te zetten (voor zo ver ik weet) en de limieten staan volgens mij altijd aan, daar is ook geen mogelijkheid om die in of uit te schakelen....

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Statistieken
    Laatste bericht
  • NAVIGATIE VOLKSWAGEN, RAAR GELUID BIJ AUX EN CONTACT AAN
    door oepich123 » 26 sep 2018 17:02 » in V.A.G
    Reacties: 0
    Weergaves: 700