Van RNS-D naar RNS-E partII

Alles met betrekking tot
Audi, Seat, Skoda & Volkswagen navigatie
Bootje_Ronald
New Member
New Member

Van RNS-D naar RNS-E partII

Bericht door Bootje_Ronald »

Beste Allemaal,

Allereerst even een compliment voor de gebruikers van dit forum, ik merk dat iedereen elkaar ontzettend goed helpt, of daar tenminste een goede poging toe doet! Ik hoop dat ik ook kan rekenen op jullie kennis en vaardigheden.

Ik heb altijd in leaseauto's gereden en me dus nooit hoeven bezighouden met aftermarket navigatie e.d. Nu heb ik het woeste ( :wink: ) idee opgevat om voor mezelf te gaan beginnen en heb dus zelf een auto moeten aanschaffen. De keuze is gevallen op een gebruikte A4 Avant V6 TDi.

Mijn vraag: er zit in de Audi een ouder model navigatie (Navigation Plus, cd-rom) en ik heb middels via dit forum begrepen dat dit de RNS-D betreft. Na behoorlijk wat speurwerk op diverse fora, wil ik graag omschakelen naar het RNS-E syteem.

Nu stond er al een dergelijk topic beschreven met een link naar het Duitse forum, maar ik moet helaas bekennen dat ik een regelrechte ramp ben als het op techniek aankomt.

Na uitgebreid winkelen, kan ik een RNS-E systeem kopen: partno. 8EO 035 192 Q, uit 2007, H74, de DVD 2007 en een GPS-antenne.

Concrete vragen:
1. Is dit goed om te bouwen cq. een goede keuze?
2. Wat betekenen nu eigenlijk de codes zoals SW650, H72, H74?
3. Welke extra kabels (kabelboom/verloop) heb ik nodig om e.e.a. te kunnen laten functioneren?
4. Is genoemde versie ook naar de NL taal om te zetten (verkoper geeft aan van wel)?
5. Kan ik de cd-wisselaar blijven gebruiken van het 'oude' RNS-D systeem?
6. Wat heb ik extra nodig om gebruik te kunnen maken van de BT carkit functie?
7. Bij wie kan ik dit het beste (prijstechnisch/kwaliteit) laten uitvoeren?

Een hoop vragen, wel gezocht, maar op bovenstaande vragen niet specifiek een antwoord kunnen vinden (zal waarschijnlijk ook wel een beetje aan de nieuwste gebruiker van dit forum liggen...)

Alvast bedankt voor jullie replies!

Groet, Ronald

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Haaggie
Normal Member
Normal Member

Bericht door Haaggie »

Hi Ronald,

een aantal antwoorden:

1. Is dit goed om te bouwen cq. een goede keuze?

=>goeie keuze zeker, en de unit die je noemt kun je gebruiken. Je kunt voor jouw auto alle 8E0 035 192-units gebruiken. Maakt dus niet uit wat voor letter er achter staat. ombouwen goed te doen maar niet als je geen ervaring hebt. je moet namelijk o.m. de TMC box (achterbak) doorlussen om op de RNS-E TMC te krijgen

2. Wat betekenen nu eigenlijk de codes zoals SW650, H72, H74?

SW = SW-versie. Geeft aan welke software er af-fabriek op zit. Niet van belang verder, want als je de nieuwste DVD in de unit stopt zal de SW-versie automatisch weer updaten. 0650 is de meest recente.

H= de hardware-versie. H74 en H75 zijn de nieuwste units. Maakte verder ook niet zveel uit, zit geen verschil in functionaliteit tussen een unit van 2004 of 2008. Zoals gezegd: de functionaliteit wordt door de SW-versie bepaald. Kijk wel uit met oudere units, ook al zijn ze nieuwe: de DVD-spelers van de 1e units is meer gevoelig voor slecheter

3. Welke extra kabels (kabelboom/verloop) heb ik nodig om e.e.a. te kunnen laten functioneren?

Een Quadlock-adapter en een antenne-adapter met diversity

4. Is genoemde versie ook naar de NL taal om te zetten (verkoper geeft aan van wel)?

Ja. afhankelijk van de SW, maar met SW 0650 mogelijk

5. Kan ik de cd-wisselaar blijven gebruiken van het 'oude' RNS-D systeem?

Afhankelijk van het type. Als je auto van 2004 of ouder is zal 't werken, maar niet alle CD-wisselaars werken met de RNS-E, Zie je aan de buitenkant niet, je moet t typenummer weten. de volgende werken: 8E0 035 111 A of 8E0 035 111 D

6. Wat heb ik extra nodig om gebruik te kunnen maken van de BT carkit functie?

Een Audi BT-module met antenne, een kabel van BT naar de RNS-E en een Audi Microfoon. Module zit standaard onder de passagiersstoel, maar kan ook achter het handschoenkastje worden geinstalleerd.

7. Bij wie kan ik dit het beste (prijstechnisch/kwaliteit) laten uitvoeren?

Contact me maar...

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bootje_Ronald
New Member
New Member

Bericht door Bootje_Ronald »

Dank je voor je antwoorden, is helemaal duidelijk! Ik had het systeem inmiddels besteld, komt dus deze week binnen.

Groet, Ronald

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Statistieken
    Laatste bericht
  • MMI 3G USA naar Europa
    door Errol1983 » 15 mei 2019 21:57 » in Navigatie algemeen
    Reacties: 4