Dag allen,
Ik heb een oud Carin systeem in gebruik in mijn camper.
Ik heb er geen gegevens van, maar vind wel dat het systeem erg traag is vergeleken met b.v. de TomTom van ongeveer een jaar oud.
Mijn vraag is of er een update voor te vinden is en zo ja, waar?
Wie kan mij advies geven?
Bij voorbaat hartelijk dank!
Karel (Goofy.S)
Edit Mod: Bold letters verwijderd. Zie reglement, dit is schreeuwen
Oude Carin navigator
-
- New Member
-
- Senior Member
Heb je een Radio-Navi, waar iets van RC759 of 959 op staat? Of eentje met een kleurenscherm?
In je systeem kun je zien wat je precies hebt, post hier even het Hardware en Software nummer, dan kunnen we je wellicht op weg helpen.
En welke kaart-CD gebruik je? Geef daar ook even de gegevens van.
Groet,
JW
In je systeem kun je zien wat je precies hebt, post hier even het Hardware en Software nummer, dan kunnen we je wellicht op weg helpen.
En welke kaart-CD gebruik je? Geef daar ook even de gegevens van.
Groet,
JW
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- New Member
Oude navigator
Hey JW,
Ik heb helemaal geen gegevens van het apparaat, dus ook geen hardware of softwarenummers. Hij zit van nieuw af gemonteerd, en is moeilijk bereikbaar. Ik weet dat er op de onderzijde van de CD speler wel iets staat, maar dat kan ik niet lezen doordat hij zo moeilijk bereikbaar is.
v.w.b. De route CD, ik heb er vrij veel CD's bij van 2007, en het trage effect is bij alle CD's hetzelfde.
Het is GEEN systeem i.c.m. radio, maar een los kleurenschermpje dat op het dashboard is gemonteerd. De CD speler zit elders 'weggestopt'. Het werkt wel goed, maar alleen heel erg traag, zelfs soms zo, dat ik een kruising al gepasseerd ben en dan zegt het systeem dat ik rechtsaf moet!
Dus eigenlijk niet handig in het gebruik. Vaak gebruik ik dan ook een losse PDA erbij met een routeplanner, die wel goed werkt, maar dat is ook een systeempje wat nauwelijks een jaar oud is.
Toch zou ik het heel prettig vinden als ik de Carin kon blijven gebruiken, vandaar mijn vraag.
Ik hoop dat ik duidelijk genoeg ben?
Karel, (Goofy.S)
Ik heb helemaal geen gegevens van het apparaat, dus ook geen hardware of softwarenummers. Hij zit van nieuw af gemonteerd, en is moeilijk bereikbaar. Ik weet dat er op de onderzijde van de CD speler wel iets staat, maar dat kan ik niet lezen doordat hij zo moeilijk bereikbaar is.
v.w.b. De route CD, ik heb er vrij veel CD's bij van 2007, en het trage effect is bij alle CD's hetzelfde.
Het is GEEN systeem i.c.m. radio, maar een los kleurenschermpje dat op het dashboard is gemonteerd. De CD speler zit elders 'weggestopt'. Het werkt wel goed, maar alleen heel erg traag, zelfs soms zo, dat ik een kruising al gepasseerd ben en dan zegt het systeem dat ik rechtsaf moet!
Dus eigenlijk niet handig in het gebruik. Vaak gebruik ik dan ook een losse PDA erbij met een routeplanner, die wel goed werkt, maar dat is ook een systeempje wat nauwelijks een jaar oud is.
Toch zou ik het heel prettig vinden als ik de Carin kon blijven gebruiken, vandaar mijn vraag.
Ik hoop dat ik duidelijk genoeg ben?
Karel, (Goofy.S)
Hide post links |
-
- Senior Member
In je systeem-menu zelf kun je zien welke Hardware en Software je hebt. Zoek die gegevens even op en post ze hier.
Het maakt nogal wat uit of je een SY586 computer, HW 0104/0105 met SW 4.0 hebt of een SY587, HW 02010/0202 met SW 4.9.
De eerste is gebruikt bij viewtopic.php?t=459 de tweede bij viewtopic.php?t=461
Groet,
JW
Het maakt nogal wat uit of je een SY586 computer, HW 0104/0105 met SW 4.0 hebt of een SY587, HW 02010/0202 met SW 4.9.
De eerste is gebruikt bij viewtopic.php?t=459 de tweede bij viewtopic.php?t=461
Groet,
JW
Hide post links |
-
- New Member
Oude Carin navigator
Hey JW,
Je slaat de spijker op zijn kop met de gegevens die je stuurde! Het is type 520 met de 4:3 monitor. (handig, een foto erbij)
Ik weet niet hoe ik in het systeem-menu kan komen, dus dat schiet dan niet erg op, maar ik denk dat de laatste software versie 4.9 er beslist niet inzit! Volgens de vorige eigenaar heeft hij nooit iets aan een update gedaan...
Wel kreeg ik later van hem heel veel CD's met kaarten van 2007, en dat is wel plezierig natuurlijk.
Okay, nu ga ik zoeken naar de software 4.9 op internet of ik zoek een winkel op waar ik het eventueel kan kopen.
In elk geval mijn hartelijke dank voor de genomen moeite!
Karel, (Goofy.S)
Je slaat de spijker op zijn kop met de gegevens die je stuurde! Het is type 520 met de 4:3 monitor. (handig, een foto erbij)
Ik weet niet hoe ik in het systeem-menu kan komen, dus dat schiet dan niet erg op, maar ik denk dat de laatste software versie 4.9 er beslist niet inzit! Volgens de vorige eigenaar heeft hij nooit iets aan een update gedaan...
Wel kreeg ik later van hem heel veel CD's met kaarten van 2007, en dat is wel plezierig natuurlijk.
Okay, nu ga ik zoeken naar de software 4.9 op internet of ik zoek een winkel op waar ik het eventueel kan kopen.
In elk geval mijn hartelijke dank voor de genomen moeite!
Karel, (Goofy.S)
Hide post links |
-
- Senior Member
Als je je 520 kunt bedienen kun je ook je menu ingaan en daar kijken wat de HW en SW versie is. Zó moeilijk is dat echt niet, binnen een paar minuten heb je dat gevonden. Waarschijnlijk staat het onder het kopje Systeeminformatie.
Over die kopieën gesproken, heb je het Reglement rules.php wel gelezen waarvoor je getekend hebt bij je aanmelding? Kennelijk niet
Groet,
JW
Over die kopieën gesproken, heb je het Reglement rules.php wel gelezen waarvoor je getekend hebt bij je aanmelding? Kennelijk niet
Groet,
JW
Hide post links |
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Statistieken
- Laatste bericht
-
-
Reacties: 5
Weergaves: 1528