VDO PC 5200
-
- New Member
VDO PC 5200
Net 4 weken met vakantie geweest met de camper en de VDO pc 5200. Als ik coordinaten invoer kom ik steevast een paar honderd meter verkeerd uit. Ook de coordinaten van de meest noordelijke vuurtoren van Europa komen niet overeen met die op mijn navi. De eerste 4 getallen zijn goed, 5 wil ook nog wel eens kloppen maar daarna gaat het mis. Genoeg satelieten. Weet iemand hoe dit komt? Groeten, Anja
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Normal Member
niet dat ik de oplossing weet, maar heeft de pc dat alleen met coordinaten invoer of ook met gewoon adres invoer.
gr rene
gr rene
Hide post links |
-
- Senior Member
Misschien dat je je wat nader moet verklaren wat je eigenlijk invoert. Een paar voorbeelden.De eerste 4 getallen zijn goed, 5 wil ook nog wel eens kloppen maar daarna gaat het mis. Genoeg satelieten. Weet iemand hoe dit komt? Groeten, Anja
In de PC5200 moet je invoeren graden. minuten en decimalen van minuten. Sommige POI's of willekeurige objecten worden vaak aageduid in graden en decimalen en dat is een geheel andere tak van sport. Daar worden nogal wat vergissingen mee gemaakt. Die moet je eerst omrekenen naar minuten en decimalen.
Als je de juiste notatiemethode aanhoudt is het absoluut onmogelijk dat er een verschil is tussen een correcte geografische positie en die op de kaart.
Vragen & antwoorden mbt navigatie svp via het forum, niet per Privé-Bericht of E-Mail
-- Mededeling: Gerritje is op 23-03-2012 te Oosterhout overleden --
Hide post links |
-
- Senior Member
Zijn die laatsten niet minuten en seconden? Er wordt toch niet in decimalen van minuten gewerkt?
Groet,
JW
Groet,
JW
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.
Hide post links |
-
- Senior Member
De juiste invoer gaat met graden, minuten, seconden en decimalen van secondenJW schreef:Zijn die laatsten niet minuten en seconden? Er wordt toch niet in decimalen van minuten gewerkt?
Groet,
JW
Bij de invoer van decimalen kan er slechts één cijfer worden ingevoerd. Het laatste cijfer blijft steeds een 1
Vragen & antwoorden mbt navigatie svp via het forum, niet per Privé-Bericht of E-Mail
Hide post links |
-
- New Member
Het gaat om GPS coordinaten die in een camperplaatsenboek staan. Die hebben mensen die daar al hebben gestaan genoteerd. De opmerking van Reco63 lijkt me van belang. Ik heb niet gecontroleerd of een ingevoerd adres me ook niet op de plaats van bestemming brengt. Dat ga ik in het weekend bekijken. Het nadeel van een navi in een camper is dat je er niet elke dag gebruikt van maakt. In september 2007 is de navi gekocht en geplaatst en door omstandigheden kon er pas nu gebruik van gemaakt worden. Wat Gerritje zegt klopt zeker. Het is onmogelijk dat er een verschil is tussen een correcte geografische positie en die op de kaart. De coordinaten van ons adres staan in de navi. Ik zal een vriend vragen om op dezelfde plaats te gaan staan. Daarna laat ik van me horen.
Hide post links |
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Statistieken
- Laatste bericht
-
-
Reacties: 1
Weergaves: 651
-
-
Any updates and maps for VDO VRM 6200 + PC 5200/40?
door Driver.Yo » 14 aug 2017 21:47 » in Vaste VDO-Dayton systemen -
Reacties: 0
Weergaves: 837
-