Doofstomme en af en toe blinde MS6000+pc5100+TMC
-
- Junior Member
- Berichten: 42
- Lid geworden op: 19 mar 2005 20:47
Doofstomme en af en toe blinde MS6000+pc5100+TMC
Hallo
Ik heb een tijdlang niet actief deelgenomen aan het forum, en ben dus meer een lurker geweest (lees, meekijker). Ik heb nu een jaar of 3, 4 geleden een MS6000 overgenomen van een forumlid en deze ingebouwd in een BMW E34. Hier heeft hij toch een jaar of 3 probleemloos gewerkt.
Nu heb ik sinds kort een E36 en heb het systeem overgebouwd. Opzich geen probleem, jammer dat de BMW altijd erg weinig ruimte biedt aan dit soort systemen (hij zit nu incl PC achter mijn dashboardkastje)
Alleen, in de E34 had ik een 6 speakersysteem en nu alleen twee voordeurspeakers. Na aansluiten van het systeem (in de instructie staat de voice via de linkervoorspeaker moet gaan) praat Truus niet meer. Op zich was ik het steeds maar weer moeten omkeren van haar wel een beetje zat, maar nu ze helemaal niets meer tegen me zegt, vind ik ook wel een beetje jammer. Ik heb alles al een paar keer nagelopen, maar alles zit goed. Juiste speakerdraden aangesloten, andere bedrading ook nagelopen, systeem werkt ansich goed. Verder is tie erg traag met opstarten van de geplande route Ik heb de muis al boven op het dashboard geplaakt, maar het duurt gemiddeld een minuut of 10 voor hij een fix heeft. In de E34 zzat de muis onder een ventilatierooster onder de voorruit en daar was niets mis mee
Eenmaal aan de praat, geen probleem, route loopt goed, snelheidaanduiding ok, herberekening normaal
Goed na deze enorme inleiding de korte vragen
Moet ik ook de achterspeakeraansluitingen van de radio meekoppelen?
Wat is de reden van de trage fix
Bitchin
Ik heb een tijdlang niet actief deelgenomen aan het forum, en ben dus meer een lurker geweest (lees, meekijker). Ik heb nu een jaar of 3, 4 geleden een MS6000 overgenomen van een forumlid en deze ingebouwd in een BMW E34. Hier heeft hij toch een jaar of 3 probleemloos gewerkt.
Nu heb ik sinds kort een E36 en heb het systeem overgebouwd. Opzich geen probleem, jammer dat de BMW altijd erg weinig ruimte biedt aan dit soort systemen (hij zit nu incl PC achter mijn dashboardkastje)
Alleen, in de E34 had ik een 6 speakersysteem en nu alleen twee voordeurspeakers. Na aansluiten van het systeem (in de instructie staat de voice via de linkervoorspeaker moet gaan) praat Truus niet meer. Op zich was ik het steeds maar weer moeten omkeren van haar wel een beetje zat, maar nu ze helemaal niets meer tegen me zegt, vind ik ook wel een beetje jammer. Ik heb alles al een paar keer nagelopen, maar alles zit goed. Juiste speakerdraden aangesloten, andere bedrading ook nagelopen, systeem werkt ansich goed. Verder is tie erg traag met opstarten van de geplande route Ik heb de muis al boven op het dashboard geplaakt, maar het duurt gemiddeld een minuut of 10 voor hij een fix heeft. In de E34 zzat de muis onder een ventilatierooster onder de voorruit en daar was niets mis mee
Eenmaal aan de praat, geen probleem, route loopt goed, snelheidaanduiding ok, herberekening normaal
Goed na deze enorme inleiding de korte vragen
Moet ik ook de achterspeakeraansluitingen van de radio meekoppelen?
Wat is de reden van de trage fix
Bitchin
Zo'n NaviSys is een uitkomst, nu alleen nog leren hoe mee om te gaan
BWM E36 318i sedan met MR6000, PC5100-00F(leet) met 3.5SW, TMC 5010/01 en Clarion CDwisselaar
BWM E36 318i sedan met MR6000, PC5100-00F(leet) met 3.5SW, TMC 5010/01 en Clarion CDwisselaar
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Normal Member
- Berichten: 172
- Lid geworden op: 22 jul 2007 18:07
heb je het systeem wel laten calibreren, en ontvang je wel genoeg satelit's,
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Senior Member
- Berichten: 13447
- Lid geworden op: 03 okt 2004 17:14
Je zou deze vraag waarschijnlijk niet stellen als je het verhaal goed had gelezenreco63 schreef:heb je het systeem wel laten calibreren, en ontvang je wel genoeg satelit's,
@BMWbertje
Dat je in het begin zo lang nodig hebt voor een fix, kan er mee te maken hebben dat je de permanente en geschakelde 12 volt hebt verwisseld.
Als je eenmaal een fix hebt en je zet het contact af moet de positie worden opgeslagen en heb je meteen een positie de volgende maal dat je de auto start. De gegevens van de almanac van de satellietbewegingen kan op die manier ook niet worden bewaard en ook daardoor zal het ontvangen van staellieten in het begin problematisch zijn. Ook zou een eventueel metaalbedampte voorruit een nadelig effect kunnen hebben op de GPS ontvangst.
Vragen & antwoorden mbt navigatie svp via het forum, niet per Privé-Bericht of E-Mail
-- Mededeling: Gerritje is op 23-03-2012 te Oosterhout overleden --
-- Mededeling: Gerritje is op 23-03-2012 te Oosterhout overleden --
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Normal Member
- Berichten: 172
- Lid geworden op: 22 jul 2007 18:07
mijn vraag was ook of hij genoeg satelit's ontvangt ,dat kan ik uit zijn verhaal niet opmaken,
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Senior Member
- Berichten: 14088
- Lid geworden op: 01 sep 2003 21:19
Zit, om de spraak te laten werken, de (grijze?) mute-draad van de MA 2600 wel aangesloten?
Groet,
JW
Groet,
JW
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter
_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter
_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Senior Member
- Berichten: 13447
- Lid geworden op: 03 okt 2004 17:14
maar het duurt gemiddeld een minuut of 10 voor hij een fix heeftreco63 schreef:mijn vraag was ook of hij genoeg satelit's ontvangt ,dat kan ik uit zijn verhaal niet opmaken,
Dat heb je alleen als je voldoende satellieten ontvangt
Vragen & antwoorden mbt navigatie svp via het forum, niet per Privé-Bericht of E-Mail
-- Mededeling: Gerritje is op 23-03-2012 te Oosterhout overleden --
-- Mededeling: Gerritje is op 23-03-2012 te Oosterhout overleden --
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Junior Member
- Berichten: 42
- Lid geworden op: 19 mar 2005 20:47
Okee, ik heb de sattelieten niet geteld, maar hij deed het de eerste maand goed in de auto, daarna kwamen de problemen Dus de permanente en de geschakelde draad moeten goed zitten, want anders had ik vanaf het begin problemen gehad. Dat de muis het nu opeens niet meer snapt begrijp ik dus niet. De muis zat eerst achter het dashboardkastje dus onder de voorruit, maar ook onder de dashboardbekleding.
De grijze mute draad is niet aangesloten, zat volgens mij ook niet in de vorige auto vast, want daar komt hij uit, zelf ingebouwd, uitgebouwd en gelabeld, maar goed, een draadje kan altijd los
Ik ga eens zoeken
Misschien hangt er toch een draad los oid want hij start elke keer weer op in de thuispositie, dus misschien best dat de permanente draad er niet helemaal jofel bijhangt. Wel vervelend want je heb totaal geen werkruimte in het radiovak van zo'n beemer
De grijze mute draad is niet aangesloten, zat volgens mij ook niet in de vorige auto vast, want daar komt hij uit, zelf ingebouwd, uitgebouwd en gelabeld, maar goed, een draadje kan altijd los
Ik ga eens zoeken
Misschien hangt er toch een draad los oid want hij start elke keer weer op in de thuispositie, dus misschien best dat de permanente draad er niet helemaal jofel bijhangt. Wel vervelend want je heb totaal geen werkruimte in het radiovak van zo'n beemer
Zo'n NaviSys is een uitkomst, nu alleen nog leren hoe mee om te gaan
BWM E36 318i sedan met MR6000, PC5100-00F(leet) met 3.5SW, TMC 5010/01 en Clarion CDwisselaar
BWM E36 318i sedan met MR6000, PC5100-00F(leet) met 3.5SW, TMC 5010/01 en Clarion CDwisselaar
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Senior Member
- Berichten: 13447
- Lid geworden op: 03 okt 2004 17:14
Het feit alleen dat hij iedere keer in z'n thuispositie opstart bewijst dat de voedingsspanningen niet goed zijn aangesloten. De permanente kan niet los geraakt zijn want dan zou hij het helemaal niet doen. Wat wel kan is dat je zowel op A4 als op A7 een geschakelde spanning hebt staan.Misschien hangt er toch een draad los oid want hij start elke keer weer op in de thuispositie, dus misschien best dat de permanente draad er niet helemaal jofel bijhangt. Wel vervelend want je heb totaal geen werkruimte in het radiovak van zo'n beemer
Bij uitgeschakelde ontsteking moet na ongeveer 1 minuut het rode ledje 2 x per seconde gaan knipperen.
Geen ledje, fout aangesloten
Vragen & antwoorden mbt navigatie svp via het forum, niet per Privé-Bericht of E-Mail
-- Mededeling: Gerritje is op 23-03-2012 te Oosterhout overleden --
-- Mededeling: Gerritje is op 23-03-2012 te Oosterhout overleden --
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Junior Member
- Berichten: 42
- Lid geworden op: 19 mar 2005 20:47
Ok, maar dan is tie losgeraakt, want het werkte eerst wel, ach ja, morgen is het toch budweer, heb ik wat te doen
Zo'n NaviSys is een uitkomst, nu alleen nog leren hoe mee om te gaan
BWM E36 318i sedan met MR6000, PC5100-00F(leet) met 3.5SW, TMC 5010/01 en Clarion CDwisselaar
BWM E36 318i sedan met MR6000, PC5100-00F(leet) met 3.5SW, TMC 5010/01 en Clarion CDwisselaar
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Senior Member
- Berichten: 14088
- Lid geworden op: 01 sep 2003 21:19
Maak dan gelijk die (grijze?) mute draad van de MA 2600 even vast op de A3 van de PC5100. Zonder die draad heb je GEEN geluid.BMWbertje schreef:Ok, maar dan is tie losgeraakt, want het werkte eerst wel, ach ja, morgen is het toch budweer, heb ik wat te doen
Groet,
JW
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter
_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter
_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Junior Member
- Berichten: 42
- Lid geworden op: 19 mar 2005 20:47
Ok, alvast bedankt voor de info
Zo'n NaviSys is een uitkomst, nu alleen nog leren hoe mee om te gaan
BWM E36 318i sedan met MR6000, PC5100-00F(leet) met 3.5SW, TMC 5010/01 en Clarion CDwisselaar
BWM E36 318i sedan met MR6000, PC5100-00F(leet) met 3.5SW, TMC 5010/01 en Clarion CDwisselaar
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Junior Member
- Berichten: 42
- Lid geworden op: 19 mar 2005 20:47
Zo wat later dan verwcht, maar deze week nachtdienst gehad en dat is niet de meest ideale dienst om iets te doen, maar vanmiddag Truus weer aan de babbel gekregen. Het was wel effe zoeken want zo op het oog zat alles vast. De handleidingen er maar weer eens bijgepakt (ik kan de kleurcodes nooit onthouden) en daar staat in dat de Mute aansluiting optioneel is. Maar goed, uiteindelijk het euvel gevonden. Ik heb waarschijnlijk bij een andere actie per ongeluk het kabeltje door geknipt, alleen daar kom je pas achter als je gaat door meten. maar goed, het werkt, nu ben ik benieuwd of de fix ook beter gaat (al heeft het niets met elkaar te maken). Bij testen van het systeem duurde het 5 minuten voor ik 7 sats had. Hij vind er gelijk 2 maar blijft dan op tracking staan. Het werkt weer
BertUS
BertUS
Zo'n NaviSys is een uitkomst, nu alleen nog leren hoe mee om te gaan
BWM E36 318i sedan met MR6000, PC5100-00F(leet) met 3.5SW, TMC 5010/01 en Clarion CDwisselaar
BWM E36 318i sedan met MR6000, PC5100-00F(leet) met 3.5SW, TMC 5010/01 en Clarion CDwisselaar
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Normal Member
- Berichten: 172
- Lid geworden op: 22 jul 2007 18:07
hallo bertus
en welk kabeltje was het dat je door geknipt hebt.
gr rene
en welk kabeltje was het dat je door geknipt hebt.
gr rene
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Junior Member
- Berichten: 42
- Lid geworden op: 19 mar 2005 20:47
De wit/bruine
Ow. de geschakelde en de permanente stroomvoorziening waren correct aangesloten btw
Ow. de geschakelde en de permanente stroomvoorziening waren correct aangesloten btw
Zo'n NaviSys is een uitkomst, nu alleen nog leren hoe mee om te gaan
BWM E36 318i sedan met MR6000, PC5100-00F(leet) met 3.5SW, TMC 5010/01 en Clarion CDwisselaar
BWM E36 318i sedan met MR6000, PC5100-00F(leet) met 3.5SW, TMC 5010/01 en Clarion CDwisselaar
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Normal Member
- Berichten: 172
- Lid geworden op: 22 jul 2007 18:07
wit/bruin ?,welke stekker de iso A of iso B en welke pin bezetting heeft deze.
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Senior Member
- Berichten: 14088
- Lid geworden op: 01 sep 2003 21:19
Het gaat hier om de mute-draad van de MA 2600. Die moet aangesloten worden op A3 van de PC 5000/5100, anders werkt het niet.
In mijn herinnering was die draad grijs, maar kennelijk is 'ie bruin/wit.
Groet,
JW
In mijn herinnering was die draad grijs, maar kennelijk is 'ie bruin/wit.
Groet,
JW
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter
_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter
_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Junior Member
- Berichten: 42
- Lid geworden op: 19 mar 2005 20:47
De grijze is van 1 van de speakers,JW, van de radio is het de bruine, maar dan gebeurt er niets.
Uhh de witbruine is op iso A A3, hoe die ook alweer precies geschakeld zit, uhh ik heb niet goed gekeken eigenlijk, ik kwam het op het spoor omdat ik geen uitlezing had en bij volgen van de draad had ik opeens 2 losse endjes. Ik denk bij uitbouwen ipv een tie-rap dit draadje te pakken gehad bij inbouw is me dat niet opgevallen omdat ik alleen op de gelabelde stekkers heb gelet
Uhh de witbruine is op iso A A3, hoe die ook alweer precies geschakeld zit, uhh ik heb niet goed gekeken eigenlijk, ik kwam het op het spoor omdat ik geen uitlezing had en bij volgen van de draad had ik opeens 2 losse endjes. Ik denk bij uitbouwen ipv een tie-rap dit draadje te pakken gehad bij inbouw is me dat niet opgevallen omdat ik alleen op de gelabelde stekkers heb gelet
Zo'n NaviSys is een uitkomst, nu alleen nog leren hoe mee om te gaan
BWM E36 318i sedan met MR6000, PC5100-00F(leet) met 3.5SW, TMC 5010/01 en Clarion CDwisselaar
BWM E36 318i sedan met MR6000, PC5100-00F(leet) met 3.5SW, TMC 5010/01 en Clarion CDwisselaar
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Statistieken
- Laatste bericht
-
-
Reacties: 0
Weergaves: 731