Klopt, dit is de set die ik in April aangeschaft heb.
Ik heb het zelf ingebouwd met de hulp van jullie omtrent de plus en de min en dergelijke.
De rest is natuurlijk allemaal plug and play, dus daar kan weinig fout mee gaan.
De leverancier doet uiterst moeilijk om een nieuwe kabel te leveren onder garantie.
Hij wil dat ik alles maar op stuur zodat CE repair (reparatie service van kenwood in NL) zodat zij kunnen bepalen wat er stuk is. Ik heb natuurlijk aangegeven dat het om die kabel gaat. Toch willen ze geen nieuwe kabel leveren.
Ze zullen wel zo moeilijk doen aangezien ik vraag om garantie. Ze willen mij geen losse kabel verkopen met als rede dat ze dit nooit doen in verband met diefstal. Mocht het gestolen zijn dan blijven vaak de kabels achter in de auto en zodoende willen ze dat niet los verkopen. Hele rare zaak natuurlijk, want ik ga naar de zaak toe waar ik het gekocht heb. Ik heb een kassabon en een Kenwood garantiebewijs. En natuurlijk de kabel waar het omgaat.
Eerst vertelden ze mij dat ze de kabel gingen opsturen zodat ze konden kijken of de kabel stuk zou zijn en indien dit zo was een nieuwe kabel te leveren onder garantie. Ik ben naar die zaak toegegaan, ze vertelden me dat ze het voor me gingen oplossen en dat ze de kabel niet hoefden op te sturen! Nou ja, dat had dus ook telefonisch gekund en 60 km voor niets gereden.
Later belden ze weer op om te zeggen dat ik alles moest opsturen zodat CE repair kon bepalen wat er stuk zou zijn.
Wat moet je hier nou op zeggen? Onzin natuurlijk, ze willen gewoon geen service verlenen.
Na diverse telefoontjes heen en weer met een verkoper die onwijs grof in de mond is, heb ik er geen behoefte meer aan om dit met hun af te handelen. Ronduit belachelijk hoe een telefonisch contact met die mensen verloopt. Je verwacht een medewerker te spreken die hart voor de zaak heeft en een oplossing kan bieden. Maar je krijgt een onbeschofde asociale "gast" te spreken. Daar ben ik niet van gediend.
Vandaar ook mijn vraag waar ik een kabel kan kopen! Omdat ik met die verkopers niets meer van doen wil hebben.
Hoe die kabel kapot is gegaan dat kan ik ook niet bedenken. Die kabel heb ik aangesloten, ingebouwd, overtollig draad netjes en losjes opgerold en met een tirewrap vast gemaakt. Dus geen prop ervan gemaakt. In een lus opgerold. En voor de rest is er nooit meer aangezeten. Zoals jullie ook op de foto's kunnen zien ziet de kabel er gewoon netjes en goed uit. Ik kan dus geen rede bedenken waarop de kabel een breuk vertoont.
Ik kan niet vasstellen waar de breuk zit. Het is best een lange draad.
Het is op meerdere adertjes en niet alleen op 1 punt.