Een update
Aan de dealers is per 31 juli informatie gegeven waaruit blijkt dat Nissan inderdaad van plan is/was de stekker uit de X6, 6X, of 6.0 systemen te halen, en geen nieuwe kaartupdates meer te verstrekken. Verder staat in deze informatie dat de klanten daar ontevreden op hebben gereageerd, en Nissan overweegt de situatie nu opnieuw.
Conclusie
Eigenlijk valt daaruit heel weinig te concluderen. We weten nu dus alleen zeker dat ze wilden stoppen, maar we weten helemaal nog niet zeker of er nu alsnog een kaartupdate komt. Een overweging hoeft namelijk niet tot een positieve actie te leiden.
Vervolg
Ik vraag mij nu af wat ik moet gaan doen, en wat ik zou kunnen gaan doen. In de informatie aan de dealers staat dat de laatste versie (2006-2007) nog steeds "beschikbaar" is, overigens is dat de versie die in mei 2007 voor een actieprijs van 199 euro werd aangeboden, en die nu ruim 320 euro moet kosten.
Ik zou hem nu kunnen kopen, want het zou best wel eens de laatste update kunnen blijven. Of niet....
Verder vraag ik mij af, wanneer Nissan niet met verdere informatie komt, maar blijft "overwegen"... of daar nog op de één of andere wijze zinvolle actie in te ondernemen is.
Nou ja, komt tijd, komt raad...
T B
Leer van de fouten van anderen.
Je leeft niet lang genoeg om ze allemaal zelf te maken.