AVIC X1R BT & Nokia E51

Mr Cluster
New Member
New Member
Berichten: 6
Lid geworden op: 22 dec 2007 23:50

AVIC X1R BT & Nokia E51

Bericht door Mr Cluster »

Ik bezit sinds geruime tijd een Pioneer AVIC X1R BT. Ik gebruikte die voordien in combinatie met een Nokia 6230 via bluetooth. Ik heb toen een probleem gehad met hinderlijke echo en bluetooth onderbrekingen dewelke verbeterd zijn na een (gratis) hardware upgrade van de bluetooth module van de AVIC. Nadien werkte alles redelijk goed zélfs het telefoonboek transfereren (wél omslachtige procedure één contact tegelijk)

Nu heb ik me een nieuwe Nokia E51 aangeschaft. Na wat geëxperimenteer ben ik er in geslaagd om beide toestellen te koppelen. Alleen lukt het me niet om mijn adresboek (contacten) naar het Pioneer toestel over te zetten.
Ik heb de Pioneer procedure gevolgd zónder resultaat. Ook ná het verwijderen van mijn 6230 uit de lijst en een reset van de bluetooth module krijg ik de contacten niet overgezet. Niet in "batch" maar ook niet één voor één. Telkens krijg ik de melding dat er geen verbinding kan worden gemaakt.

Heeft iemand dit zelfde probleem al ervaren of weet er iemand of er hier een oplossing voor bestaat?
Ik wacht nog steeds op een antwoord van Pioneer nadat ik hen melding maakte van dit probleem.

Alvast bedankt !

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Mr Cluster
New Member
New Member
Berichten: 6
Lid geworden op: 22 dec 2007 23:50

Re: AVIC X1R BT & Nokia E51

Bericht door Mr Cluster »

Mr Cluster schreef:Ik bezit sinds geruime tijd een Pioneer AVIC X1R BT. Ik gebruikte die voordien in combinatie met een Nokia 6230 via bluetooth. Ik heb toen een probleem gehad met hinderlijke echo en bluetooth onderbrekingen dewelke verbeterd zijn na een (gratis) hardware upgrade van de bluetooth module van de AVIC. Nadien werkte alles redelijk goed zélfs het telefoonboek transfereren (wél omslachtige procedure één contact tegelijk)

Nu heb ik me een nieuwe Nokia E51 aangeschaft. Na wat geëxperimenteer ben ik er in geslaagd om beide toestellen te koppelen. Alleen lukt het me niet om mijn adresboek (contacten) naar het Pioneer toestel over te zetten.
Ik heb de Pioneer procedure gevolgd zónder resultaat. Ook ná het verwijderen van mijn 6230 uit de lijst en een reset van de bluetooth module krijg ik de contacten niet overgezet. Niet in "batch" maar ook niet één voor één. Telkens krijg ik de melding dat er geen verbinding kan worden gemaakt.

Heeft iemand dit zelfde probleem al ervaren of weet er iemand of er hier een oplossing voor bestaat?
Ik wacht nog steeds op een antwoord van Pioneer nadat ik hen melding maakte van dit probleem.

Alvast bedankt !
Ondertussen heb ik m'n E51geflasht met de laatste Noklia firmware. (v.200.34.36 )
Na ettelijke pogingen ben ik er uiteindelijk in geslaagd om mijn contacten te transfereren naar mijn Pioneer en nogwel in "batch" dus in één keer.

Het probleem zat em dus wel degelijk bij Nokia.

eind goed al goed, al was het wel lang wachten op die firmware.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
JW
Senior Member
Berichten: 14088
Lid geworden op: 01 sep 2003 21:19

Bericht door JW »

Bedankt voor het vermelden van het vervolg. Uiteindelijk toch gelukt :)

Het probleem zit inderdaad vaak bij de SW van de telefoons. In een ander topic (bij Renault) is dit ook al eens aan de orde geweest, en met name Nokia's geven daarbij problemen.
Voor fabrikanten van Navi's is het geen doen om al die wijzigingen en eigen interpretatie's van het BT protocol (welk?) bij te houden. De oorzaak zit 'm imho in het ontbreken van een éénduidige norm, waar iedereen zich vervolgens aan houdt. Werk aan de winkel voor ISO/EN/ETSI.

Groet,
JW
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter

_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Statistieken
    Laatste bericht
  • Avic-X1
    door Hans01 » 07 okt 2017 22:38 » in Mobiele Pioneer systemen
    Reacties: 0
    Weergaves: 437
  • Avic-X1
    door Hans01 » 07 okt 2017 15:44 » in Vaste Pioneer systemen
    Reacties: 0
    Weergaves: 477
  • POI Avic F930BT
    door twarnaar » 24 jun 2017 15:38 » in Vaste Pioneer systemen
    Reacties: 0
    Weergaves: 630
  • Avic F970dab
    door matrafreak » 12 mar 2017 09:56 » in Vaste Pioneer systemen
    Reacties: 0
    Weergaves: 365
  • AVIC-F9220BT
    door GerardTDCI » 09 apr 2016 17:42 » in Vaste Pioneer systemen
    Reacties: 5
    Weergaves: 747
  • Pioneer avic-x1
    door Caddyman » 21 jun 2017 15:10 » in Vaste Pioneer systemen
    Reacties: 1
    Weergaves: 790
  • Avic f970bt
    door Buffel73 » 14 feb 2016 08:46 » in Vaste Pioneer systemen
    Reacties: 1
    Weergaves: 642

Terug naar “Vaste Pioneer systemen”