navigation plus "off road"

Alles met betrekking tot
Audi, Seat, Skoda & Volkswagen navigatie
cheyenne
New Member
New Member

navigation plus "off road"

Bericht door cheyenne »

Hoi allemaal,
Ik heb vorige week een audi A4 gekocht (uit duitsland geimporteerd).
Nu zit daar een navigation plus systeem in.

1e probleem is dat waar ik ook ben (nederland duitsland) en welke CD is ook gebruik ik altijd 'u bevind zich op een niet gedigitaliseerde weg' melding krijg als ik op de knop info druk. Gevolg hiervan is dat hij dus ook geen route voor mij uit wil/kan stippelen.

2e probleem is dat als ik een route in het systeem invoer (krijg ik dus geen gekleurde lijn vanwege bovenstaande) mijn "lokatiepijltje" iets van 250 achter loopt en met schokken en stoten het kaartje steeds verspringt of komt dat juist omdat ik "off-road" rij.

3e probleem is dat ik steeds 2 x een melding krijg bij het 'opstarten' van het systeem dat RDS-TMS geen verbinding kan maken. In het handboek staat dat ik bij instellingen moet aangeven wie/wat de bron is voor de fileinformatie, maar als ik op 'instellingen' ga staan en probeer het menu te openen doet ie dat dus mooi niet (ja ik doe dat wel tijdens een openstaande routeopdracht zoals in het boekje staat aangegeven).

Ik heb tijdens de feestdagen van alles geprobeert maar kan niet ontdekken wat hier mis is. Uit de manual kan ik ook al niets vinden wat een mogelijke oorzaak zou kunnen zijn.

Is het mogelijk zo'n systeem te 'resetten'?

O ja:
- ik zie dat van de 70 satelieten ik 8 stuks ontvang
- daaronder staan netjes de lengte- en breedtegraad aangegeven
- versie RNS 4.1 en software is 00017

Vriendelijke groet,
Frans van Ast
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gerritje - In Memoriam †
Senior Member

Bericht door Gerritje - In Memoriam † »

Welkom in de mysterieuze wereld van de navigatie!

Je scherm is niet helemaal goed want er staat gegarandeerd dat je van de 30 en niet van de 70 satellieten er 8 ontvangt :wink: Er zijn niet eens zoveel satellieten :!:
Jouw probleem lijkt te maken te hebben met het ontbreken van de juiste aansluitingen. Je krijgt geen snelheidssignaal doordat de stekker er of niet goed in zit of dat men wat aan het rommelen is geweest met het naderhand inbouwen van deze navi. Je vertelt jammer genoeg ook niet van welk jaar de A4 is en dat zou handig zijn ivm het weten welke aansluitingen wel en niet beschikbaar zijn in deze auto. De navi-plus is al een heel oud beestje die moeilijk vooruit is te branden en als er dan ook nog iets aan de signalen ontbreekt wordt het nooit wat. Om TMC te kunnen ontvangen is altijd een extra TMC ontvanger nodig en als deze niet aanwezig is (er uit gesloopt?) dan kun je het wel vergeten. Deze hoort links achter in de kofferbak te zitten achter het schot voor de wielkast.

Is er wel een boordcomputer-plus aanwezig in het instrumentenpaneel, waar je aanwijzingen krijgt e.d.?
Zo niet dan is de navi nooit officieel aanwezig geweest.

Ik zou op stap gaan om de 4 st "entrieglungshaken" te halen en de navi uit de console te trekken en eerst even kijken of voornamelijk de 26 polige Siemnensstekker wel goed gemonteerd zit.
Je moet ook controleren of GALA werkt. Dwz dat je een toename van het volume moet bemerken bij stijgend snelheid. Zo niet dan heb je een geweldig probleem.

Het gebeurt niet zelden dat met deze imports de kosten van het weer origineel maken ruimschoots de prijsverschillen met de Nederlandse markt overtreffen.
Vragen & antwoorden mbt navigatie svp via het forum, niet per Privé-Bericht of E-Mail
-- Mededeling: Gerritje is op 23-03-2012 te Oosterhout overleden --

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
cheyenne
New Member
New Member

thnx voor je snelle antwoord

Bericht door cheyenne »

Hoi gerrit
haha ik heb net even gekeken en er staat inderdaad 29 satellieten en ik ontvang er nu 7.
Er zit wel een metalen kastje met een grote stekker achterin de kofferbak (aan de rechterkant als ik erachter sta).
De auto is van 2003 en er zit wel zo'n bose systeem in. Tevens kan ik de computer een "check" laten doen waarbij alle zaken stap voor stap worden gecontroleerd op dat BIS schermpje, maar daar geeft hij geen fouten aan.
Dat "Gala" is dat zowel voor de radio als voor navigatie? Want bij navigatie "zegt" het systeem niets. Kan ik dat controleren met het radiovolume?
Goetjes,
Frans

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gerritje - In Memoriam †
Senior Member

GALA is een regeling voor "het volume" en dat kun je controleren aan de hand van het radiovolume
Vragen & antwoorden mbt navigatie svp via het forum, niet per Privé-Bericht of E-Mail

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
cheyenne
New Member
New Member

GALA

Bericht door cheyenne »

Hoi Gerrit,
Ben meteen ff gaan rijden en GALA-functie op mavimaal en op minimaal gezet, maar ik heb niet het idee dat er iets verandert als ik stil sta of 100 km/u rijd.
Da's dus niet goed (denk ik) als ik bij jou commentaar lees: "dan heb je een geweldig probleem".

Groetjes
Frans

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gerritje - In Memoriam †
Senior Member

Dat is zeer zorgelijk dus!
Uitbouwen en kijken hoe alles is aangesloten is de enige methode denk ik.
Haaggie onze Audi-expert zou hier meer over moeten kunnen zeggen. Wellicht dat zelfs nog mbv de diagnose in de garage iets kan worden onderzocht. Zeker in een A4 van 2003 moet het systeem wel gecodeed zijn op deze unit.
Voor je gaat uitbouwen, dien je wel zeker te zijn van de juiste code!

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
cheyenne
New Member
New Member

navigator plus trouble

Bericht door cheyenne »

Hoi,
Ik heb het systeem uit het dashboard gehad en zie dat je achter in dat systeem drie stekkers kunt drukken.
In de bovenste en onderste zitten twee stekkers die uit de audi 'kabelboom' komen. In die middelste zit niets.
Het ziet er zo te zien origineel uit.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gerritje - In Memoriam †
Senior Member

http://www.leibbrands.de/Belegung_NaviMFD.pdf
Hier staan de aansluitingen in.
Ik begrijp niet helemaal precies wat je bedoelt maar op het bijgevoegde plaatje staan pijlen bij de aansluitingen die bezet dienen te zijn.

Ik ben bang dat je in dit geval niets anders kunt dan je vervoegen bij iemand met een VAG-COM installatie

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
cheyenne
New Member
New Member

navi trouble

Bericht door cheyenne »

Dit is trouwens een fotootje van de kofferbak van mijn auto.
Is dat dat kastje om TMC te ontvangen??

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
cheyenne
New Member
New Member

foto

Bericht door cheyenne »

hoi
nu wordt er misschien meer duidelijk
zie hier een kiekje van wat er bij mijn navi is aangesloten

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gerritje - In Memoriam †
Senior Member

Het allerbelangrijkste dat er bij jou ontbreekt is de 26 polige Siemensstekker waar alle navigatiefuncties incl CAN-bus signalen moeten worden aangesloten. Origineel hoort deze stekker wel ergens onder in dit gat te liggen als de navi origineel is. Zo niet dan moet je op zoek naar het GALA signaal. Waar je dat vandaan moet halen vermeldt de historie van die duitse bak natuurlijk niet maar mijn bange vermoedens woren wel bewaarheid.
Zonder deze aansluiting is geen enkele navigatiefunctie mogelijk!

Je bent dus behoorlijk belazerd, maar dat had je zelf ook al door denk ik :oops:

In ieder geval dient er een snelheiddsignaal aangesloten te worden op pin 1 van de ISO A connector in het grote blok en vandaar doorgelusd naar pin 5 van de siemensstekker. Op pin 17 moet vervolgens het achteruitrijsignaal worden vastgemaakt.

Ik wens je veel succes met deze operatie

PS
Op de kofferbakfoto zie ik de Boseversterker. De TMC box moet echt links zitten.
Wedden dat de navi er nooit in heeft gezeten maar dat deze vlak voor de koop erin is geprakt ipv de originele radio?
Vandaar ook de afwezigheid van de TMC-box denk ik

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
cheyenne
New Member
New Member

problemen met navigatie

Bericht door cheyenne »

Hoi allen,

Natuurlijk voor iedereen een HAPPY 2008.

Ben bij de navi-doctor (AUDI huiskes-kokkeler) geweest.
Hij doet het weer helemaal (incl TMC).
Inderdaad was de 26-polige stekker eruit en lag onder in het dashbord.
Men heeft het halve dashbord los moeten halen om bij die stekker te komen en vervolgens het ding weer aangesloten, maar verder moest men ook nog:
- online bij audi opnieuw inleren en activeren
- coderen ivm onjuiste codering
Zoooooo 150 euri lichter, maar daarvoor doet hij het wel weer.

bedankt voor jullie reacties.

Groetjes,
Frans

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gerritje - In Memoriam †
Senior Member

Inderdaad was de 26-polige stekker eruit en lag onder in het dashbord.
Men heeft het halve dashbord los moeten halen om bij die stekker te komen en vervolgens het ding weer aangesloten
:spijker: :geluk:

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
rinaldo
New Member
New Member

Bericht door rinaldo »

Hallo...,

Ik ben nieuw in de wereld van de navigatie, heb net een andere audi gekocht uit 2003 met ook een navi plus systeem.
Heb de audi nog niet in bezit, dus heb ik hem ook nog niet kunnen uitproberen.
Wel al gereden maar de nav. cd had de garage er niet bij.
Dus ik hoop dat ik niet voor zulke verassingen kom te staan.

Groeten rinaldo.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gerritje - In Memoriam †
Senior Member

Wel al gereden maar de nav. cd had de garage er niet bij.
Denk er om dat de verkoper in dit geval verplicht is om jou er een originele navigatie cd bij te leveren. En ik zou dan geen genoegen nemen met een exemplaar uit 2002!

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
rinaldo
New Member
New Member

Bericht door rinaldo »

Okey......

Bedankt voor deze reactie, daar heb je wat aan(aan zulke informatie).

Groeten Rinaldo

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Higgy
Moderator
Moderator

Bericht door Higgy »

En ik hoop dat evt. verrassingen zich niet uiten als verassingen. Da's zonde van zo'n Audi... :lol:
iPhone 6 met Sygic, Waze, Navmii
TomTom One XL Europa

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
cheyenne
New Member
New Member

nav cd

Bericht door cheyenne »

Hoi Rinaldo,

Er moet minimaal 1 navi-cd bij zitten.
Vraag tevens aan de garage dat je de 'code' van het systeem wil zien.
Die MOET er ook bij zitten (anders heb je wellicht te maken met een systeem dat 'van de vrachtauto is gevallen' ;-)
Die code wilde mijn audi-dealer van mij ook zien toen ze de navi nieuw moesten configureren.
Je loopt het risico dat er nooit zo'n systeem in heeft gezeten (zoals eerder ook door Gerritje opgemerkt) en dan kan het nogal lastig worden dat ding aan 'de praat' te krijgen. Geen TMC, geen voor- en achteruitaansluiting, geen GALA, etc.). Zelfs bij Audi hebben ze mij gezegt dat ze het afraden 'achteraf' navi's in te bouwen hmmmmmm.
Groetjes en ik hoop dat het mee zal vallen (zoals bij mij want het loopt helemaal perfect).
Frans

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
rinaldo
New Member
New Member

Bericht door rinaldo »

Dank jullie wel voor alle reacties...!!!

De originele code zit er wel bij ik heb hem gezien op een origineel audi papier.
Maar de verkoper zegt gewoon de originele cd er niet meer bij te hebben.
Ik heb weinig verstand van navigatie systemen, dus ik hoop dat ik er goed aan doe.....
Het is nl. een erg mooie auto en alles is compleet de code en de papieren alles gewoon maar geen originele navigatie cd.

Groeten rinaldo

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gerritje - In Memoriam †
Senior Member

Trap er niet in Rinaldo!
Je wordt op z'n minst een beetje getild want de anvigatie werkt niet of nauwelijks met een kopie en van die zgn code moet je maar afwachten of deze werkelijk bij de navigatie hoort. De verkopende partij heeft toch ook met de navigatie rondgereden?

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Flexxo
New Member
New Member

Bericht door Flexxo »

Hoi, heb sinds kort een A6 met een RNS D. Ik had dan wel een originele navi CD erbij, maar deze heb ik binnen een week vervangen door een nieuwe. Bij Navshp.com besteld. Niet de goedkoopste optie, maar uiteindelijk ben je weer helemaal up to date. Volgens mij is een autohandelaar niet verplicht er een CD bij te leveren, de code natuurlijk wel. Er zijn natuurlijk creatievere oplossingen, maar na een week prutsen met gefrituurde CD's die niet werkten was ik er klaar mee. Heb wel de firmware geupgrade. Da's verder weinig moeite. 8)

Heb meteen een vraag. Ik ga van het weekend mijn Parrot aansluiten op de RNS D, maar heb geen klemmen/haken om de unit uit m'n dash te halen. Moet ik ze bij de dealer kopen, kan ik ze ergens anders krijgen, of is er een manier om dat ding zonder de vier haken eruit te krijgen? :?

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gerritje - In Memoriam †
Senior Member

Zonder de haken is het absoluut onmogelijk. Hoewel een Dremel een heel eind kan komen

Volgens Bovag voorwaarden moet de verkoper een auto afleveren met alle daarbij behorende onderdelen. Dit betekent dat er ook een originele CD bij moet zitten voor de navigatie + een handleiding. Als hij dit niet kan, moet hij de navi uitbouwen of de auto voor minder verkopen en dit op de factuur duidelijk omschreven aangeven.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
millan
New Member
New Member

audi a4 navi plus

Bericht door millan »

hallo, ik heb een a4 uit 2005 cabrio met ingebouwde navigatie....
hij deed het altijd perfect tot vandaag ....
krijg steeds de melding : u bevind zich niet op een digitale weg ....satellieten zijn 0 ....
is er iets met mijn ontvangst aan de hand of iets anders ?
heb de navi-cd erin en eruit gehaald maar mocht niet baten ...
iemand tips of ideeen ?????????????

Millan

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gerritje - In Memoriam †
Senior Member

Wil je een 99% kans op succes?
Maak dan de voet van de haaienvin op je dak los en je zult zien dat hier een hoeveel vocht en oxidatie aanwezig is.
Tijdelijk te verhelpen door de zaak schoon en droog te maken. Makkelijker en 100% effectief is om een gewonen GPS antenne te kopen en die ergens anders binnen in de auto te verstoppen. Nooit meer last.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
millan
New Member
New Member

navi plus audi a4 cabrio

Bericht door millan »

hey gerrit...bedankt man voor je snelle reactie ....maar ik heb een cabrio dus ik heb geen haaievin op me dak zitten ...zijn er nog andere opties ???????????????
ben al tig keer door de wasstraat gereden en heb dit probleem nooit eerder gehad !

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Statistieken
    Laatste bericht
  • road navigator RN 300
    door pannemans mathieu » 06 jan 2016 20:12 » in My Review
    Reacties: 5
    Weergaves: 1528