Ad-blocker gedetecteerd: Onze website wordt mogelijk gemaakt door online advertenties aan onze bezoekers te tonen. Schakel uw ad-blocker uit om onze website te blijven gebruiken.
Mijn Indy heeft de laatste tijd in diverse gebieden in europa ingesteld op seek Qualtity geen ontvangst. Dit is soms wel meerdere kilometers lang in bebouwd gebied. Vraag kan het aan de radio liggen of zijn er echt verschillende gebieden met zo,n slechte ontvangst
Ik ervaar het op de 31 richting Emden duitsland soms ook in nederland op de veluwe, in Frankrijk bij Toulouse en zo verder.
Een aktieve antenne is er eentje waarbij gebruik gemaakt wordt van een versterker om een eigenlijk te zwak signaal op een akseptabel niveau te brengen. Dat heb je nodig als je zo'n korte "16-V antenne" op je dak hebt, of wanneer de antenne in een ruit verwerkt zit.
Groet,
JW
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter
_______________________________________ Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.
De antenne zit hoog boven op het dak. In het midden en er zit volgens mij geen extra voeding aan. Bij reparatie en isolatie de huif wel eens verwijderd maar er loopt gewoon een snoertje naar de radio.Je ziet die bussen van mij veel rijden indentiek aan mercedes sprinter
burow schreef:De antenne zit hoog boven op het dak. In het midden en er zit volgens mij geen extra voeding aan. Bij reparatie en isolatie de huif wel eens verwijderd maar er loopt gewoon een snoertje naar de radio.Je ziet die bussen van mij veel rijden indentiek aan mercedes sprinter
Zit dat "snoertje" dan nog wel goed aan de antenne? En die antenne is een spriet van zo'n 75 cm lengte?
Groet,
JW
_______________________________________ Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.
De antenne is ongeveer 25 cm lang. Maar uit u opmerking blijkt dat u er van uit gaat dat het kontakt tussen de radio en antenne niet goed is. Dan is het natuurlijk wel vreemd dat hij het meestal goed doet.
Bij een antenne van niet meer dan 25 cm lang is het zeer wel mogelijk dat er ergens een "versterker" ingebouwd is.
Daarom de vraag: wat zat er in je LT35 vóórdat de Indy ingebouwd werd, was dat een VW radio? Die zijn veelal voorzien van een "fantoomvoeding", die de aktieve antenne van de noodzakelijke spanning voorziet.
En wat heet: meestal goed..... Als er een erg sterke zender in de buurt is zal de radio het ook wel doen met een slechte antenne. Maar ook onder mindere omstandigheden moet 'ie het goed doen, en dat doen Beckers normaliter zeker wel.
En dus is de conclusie: er is waarschijnlijk wat mis met de antenne. Uiteraard is niet uit te sluiten dat er wat mis is met jouw Indy, maar ik zou het eerst zoeken bij de antenne.
Groet,
JW
Ik had dit probleem in mijn Laguna van 2004g gehad . Soms wel soms geen GPS ontvangst. (je wordt door de traagheidsnavigatie op de vreemdste plaatsen neergezet) In 2008 antenne laten vervangen, kosten € 300. Kortgeleden zelfde probleem. Vlg dealer...
Ik ben op zoek naar een radio-antenne voor een oldtimer en wel een waarvan je de antenne op de buitenkant van de raam plakt en de ontvanger aan de binnenkant. Heb deze op een ander voertuig en heb nog geen raamantenne kunnen vinden waarvan de...
In de transporter waarin ik rij zit een compositionele media VW radio. Hierop zit alles behalve navigatie. Ik heb tegels van de radiozenders maar die zijn zonder logo's.
Kan ik logo's toevoegen en gaat dit? Ik kan dat niet vinden in het...
Ik zoek een gebruiksaanwijzing voor de volkswagen radio navigatiesysteem mfd.
Zie bijlage (het getal dat er over afgedrukt staat heeft geen betekenis maar stond op het fotootje).
Ik heb een Volkswagen aangeschaft (2e hands) en daar zit de...